LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben uitgenodigd om te komen praten

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb er alle begrip voor hoor! Als ik al zie dat je 4000 keer wat geplaatst hebt is het eigenlijk wel logisch dat je de voorgeschiedenis niet weet......
:lol: :lol:

Ik lees nu eenmaal niet alle topics, en al helemaal niet die van Aegon en de woekerpolissen. Het is me te ingewikkeld, en het boeit me ook niet zo, ben er geen partij in. Ik heb geen woekerpolis, ben er ooit wel voor benaderd, maar ben er niet op in gegaan, had er zo mijn redenen voor.

Ik heb indertijd flink doorgevraagd, toen bleek inderdaad dat ongeveer 40% van de inleg ingepikt zou worden als kosten. Die meneer had hele mooie tabelletjes, daar niet van, dat na een jaar of 5 het verlies om werd gebogen in winst, en vooral, hoeveel winst, blablalalala. Maar een winst van 12 tot 14% over het belegde geld, gedurende 20 (of was het nou 30?) jaar, dat geloofde ik niet. En dus kon die meneer met zijn mooie tabelletjes mijn vertrouwen niet krijgen.

Maar als ik dan een topic zie staan met de titel: Ben uitgenodigd om te komen praten, en ik lees dan een algemeen verhaal, dan wil ik zeker wel eens lezen, en een adviesje geven. Omdat ik af en toe ook wel benaderd wordt voor een gesprekje over mijn verzekeringen.

Tiswè
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:43

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door Tiswè »

jammer schreef:Om nog even terug te komen op de kosten inhouding heb ik het volgende voor u. En nu geldt: Is het allemaal duidelijk en ZIJN de kosten ZICHTBAAR. Deze gegevens staan op de PV. Hier de getallen en de tekst (er worden uiteraard 3 eindkapitalen getoond bij 3 verschillende rendementen.
Bij gemiddeld historisch rendement bij 14% = E 38.356
standaad fondrendement 10% = E 23.330
Bij verlaagd fondsrendement 5,6% = E 13.800
Verder staat er nog: VOORBEELDKAPITAAL: Als de door u gekozen fondsverdeling tot de einddatum ongewijzigd blijft en het voorbeeldpercentage in de toekomst van jaar tot jaar wordt gerealiseerd, komt op de mogelijke einddata het volgende voorbeeldkapitaal beschikbaar bij in leven zijn van de verzekerde.

Op basis van dit totale voorbeeldkapitaal kan een productrendement worden vastgesteld. Dit is het rendement dat wordt behaald over u totale inleg zoals in de polis is vermeld. Het verschil tussen de voorbeeldpercentages en het product rendement is te beschouwen als de vergoeding voor de verzekeringsdekking en de kosten voor de verzekering. De productrendementen voor de voorbeeld kapitalen bedragen:
Bij gemiddeld historisch fondsrendement 11,2%
Bij standaard fondsrendement 7%
bij verlaagd fondsrendement 2,2%

Bij eerder overlijden wordt het in de polis genoemde kapitaal na overlijden verhoogd met de tot dat moment behaalde beleggingswinst.

En dan staat er nog let op:
De gepresenteerde bedragen zijn uitsluitend bedoeld als voorbeeld en niet als garantie of prognose. Deze bedragen zijn netto-bedragen, d.w.z. er is reeds rekening gehouden met premies voor verzekerde risico`s als mede met gedurende looptijd van het contract ingehouden kosten.

En NOU is MIJN grote vraag wie weet hoe je hier uit deze gegevens die 25% direct van de inleg uithaalt. Wie o wie kan dat mij duidelijk maken.......

Bij beide polissen heb ik nog andere kosten (beheerskosten) en die snapte ik wel 0,36% per jaar van de totale aantal eenheden af.
Al eerder maakte je duidelijk dat de vraag die je vooral op de lippen brandt is hoe met steeds 25% als kosten van de maandelijkse inleg af, je de percentages van de fondsrendementen kunt herleiden tot die van de productrendementen.
Je geeft hiervoor onvoldoende gegevens. Nodig zijn nog de voorbeeldkapitalen behorende bij de productrendementspercentages en hoe groot je maandelijkse inleg is gedurende de looptijd van 20 jaar. Ik neem aan dat álle kosten in die 25% zitten. De beheerkosten van 0,36% per jaar hoeven volgens mij niet te worden meegenomen, omdat deze kosten al in de koersen zijn verwerkt (Dit getal komt me als zodanig bekend voor.)
Nou heb ik voor de aardigheid als voorbeeld met een inleg van ƒ100,- (€ 45,38) per maand en looptijd 20 jaar de boel eens doorgerekend met de door jou gegeven percentages en 25% kosten per maand en dan líjkt het erop dat de gegeven productrendementen nogal hoog zijn opgegeven. Er is nl. niet of onvoldoende rekening gehouden met een grillig koersverloop wat het productrendement sterk negatief kan beïnvloeden. aegon (en ik denk verzekeraars i.h.a. wel) had(den) óf meer rekening moeten houden met deze factor óf ervoor moeten waarschuwen dat door een grillig koersverloop de gegeven productrendementen aanzienlijk lager kunnen uitvallen.

Uit je eerdere berichten begreep ik dat je nog benieuwd bent naar de verdeelsleutel van de maandelijkse kostenpost van het fundsparen en fundpensioen. Ik zou dan vooral vragen wat hierbinnen de rol is van de ORV-premie en hoe hoog deze is.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Dank je wel Tiswè. Dit is wat ik NODIG had. Iemand die zegt daar heb ik te weinig gegevens voor.
En HIER wordt ik ZO blij van.
WANT IK HEB VAN AEGON NOOIT MEER CIJFERS OF GETALLEN GEKREGEN!!!!!!!!!!YES>>>>m.b.t. deze polissen......
M.b.t deze polissen te weten voor de nieuw komers het fundsparen en het fundpensioen...alle twee zitten ze in het equity fund/fonds 100% aandelen niks gegarandeerd. (het koersplan zit òòk in dit fonds).

Zou dit nu de reden zijn Tiswe dat ik ben uitgenodigd????
En die verdeelsleutel vraag is aangetekend naar het hoofdkantoor van aegon in den Haag gegaan. Omdat in Leeuwarden een medewerker aangaf en schreef verder dan deze gegevens kan en mag ik niet gaan. Zodoende ben ik het hoger op gaan zoeken. En een medewerkster uit den Haag heeft mij gebeld 1x. En ik heb daar 1x naar toe gebeld en ze wist precies waar het over ging.....
Toen is aegon Leeuwarden hier na pas weer op terug gekomen..........Waarschijnlijk heeft het hoofdkantoor opdracht geven aan Leeuwarden ga maar iets verder........(want ik heb duidelijk aangeven dan leg ik mijn vragen (dus nog steeds geen definitieve oplossingen) desnoods aan de Kifid voor. Want ik heb al verschillende keren aan aegon voorgelegd jullie zijn de fabrikaat van dit product en ik ben een gebruiker die nog steeds niet snapt, wat ik eigenlijk gekocht heb en hoe het eigenlijk zit.

Kijk Tiswè als jij al zegt ik heb te weinig gegevens.....Hoe kon ik dan OOIT bij het afsluiten weten dat de kosten de pan uit zouden rijzen.....
En dit is ook al wat Juwita aangaf wat wist je....En wat wist je niet....zodat je kan bewijzen dat je zeker misleid bent of zeker gedwaald hebt bij het afsluiten van deze polissen.
Met andere woorden als je dit DUIDELIJK had geweten had je dan deze 2 producten ooit wel genomen. Daar hoef ik nooit om te liegen. DAN HAD IK DEZE 2 PRODUCTEN NOOIT GENOMEN. (zie de eerdere voorbeelden in dit forum)

Maar tiswè die 0,36% bij beide polissen gaat buiten die 25% en 31,75% om hoor. Die 31,75% hoort bij het fundpensioen en daarom zitten mijn ALLE kosten tesamen boven de 35 a 36...% bij dit product van de jaarlijkse/maandelijkse inleg (dus niet de totale kosten) Daar zit bij aegon òòk een verschil in de totale kosten zijn niet nooit alle kosten.......Maar dat is bij elke verzekeraar volgens mij.
Dat hebben we geweten van wabeke, want die heeft gezegd de ORV of wat dan ook zijn GEEN kosten.....Dat hoort er bij (MAAR DIE ZIJN ZEKER NIET GRATIS) vandaar dat mijn koersplan uiteraard is aangesloten bij de stichting koersplan de weg kwijt.

En dat maakt het ook zo beroerd om bij het fundpensioen weer op 100% uit te komen dus ALLEEN mijn inleg dus heb ik een waarde nodig van E 28 per eenheid
En de allerhoogst waarde die dit fonds gemiddeld heeft gemaakt (gem. per jaar) is E 23,6 en dat is in1999 geweest. Waarschijnlijk heeft dit fonds uiteraard nog een piek gehad van iets hoger.
Maar voor de snelle rekenaaar heb ik dus een tekort.....OM OOIT weer mijn inleg terug te krijgen......En in 2010 stond hij op E20,- gemiddeld in dat hele jaar....
Hoe ik aan deze gegevens kom? Van de stichting Koersplan de weg kwijt. Daarvoor heel hartelijk dank, want deze producten zitten in het zelfde fonds....En de beurs (waarde van dit aandeel staat elke dag op hun site) En al vanaf het begin....... en jaren en jaren terug......

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Ben ik dan toch geen SUKKEL ????????????????????????????????????????????
Die een product neemt, die direct 25% van de inleg weg neemt.
EN eentje die 31,75% direct van de inleg weg neemt.
MAAR DAT IK HET NIET KON WETEN BIJ AFSLUITEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Ik voel me al jaren en jaren zo DOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

En ik dacht SLIM te zijn om 4 verschillende producten te nemen met daarbij ook 4 verschillende einddatum`s zodat ik mijn kans vergrootte op 1x maximale beurs winst........misschien wel 2x....... of 3x.........
Maar wat blijkt nu dat ik 4x de hoofdprijs betaal aan kosten............

OCH hoe DOM kun je zijn.......................

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

En Tiswè zou je je berekening a.u.b. naar mij toe willen sturen. Ik heb nl precies vroeger f100,- per maand ingelegd. Wat nu in Euro`s dat bedrag is geworden......En laat aegon het dan maar uitleggen........
VOl verwachting klopt mijn hart. Het kan via de PB. Wat zal dat mooi zijn.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door Floris2 »

jammer schreef:Ha die Kweenie, maar nu dit het eerste product in 1997 was koersplan als ik in 1999 nogmaals door een andere tussenpersoon lekker gemaakt wordt door een nog beter product......DAN HAD aegon toch aan de bel moeten trekken.......Meneer u heeft al een product dat vreselijk veel lijkt op het nieuwe: Als ik u was ik, zou ik van het koersplan de inleg verhogen, DAN bespaart u veel kosten.
NEE HOOR! NIKS VAN DIT ALLES, MAAR NOG MEER WINST VOOR HUN....en de tussenpersoon. Om even terug te komen met een nieuwe vergelijking de auto wereld. Ik heb een G.B. + apk tegelijk en een jaar later een K.B. + apk tegelijk. De auto moet in beide gevallen op de brug en de wielen moeten er af.......En de computer moet er aan......Maar in de auto wereld is zoiets logisch. Waarom dan bij aegon niet???????
De tussenpersonen werden natuurlijk zo lekker gemaakt door de verzekeraars met al die grote bonussen dat adviseurs tot het uiterste gingen!
Brief van ASR
De ASR tussenpersonen ontvingen een brief van de verzekeraar waarin ze wordt uitgelegd wat de spelregels zijn van de uitvoering van de vernieuwde compensatieregeling. Veel klanten hebben 'het vertrouwen verloren' in 'ons als aanbieder en in onze producten', schrijft directeur Marketing & Verkoop Boudewijn van Uden aan 'zijn' tussenpersonen. In de brief wordt duidelijk hoe zeer de tussenpersoon afhankelijk is van ASR. Wanneer de tussenpersoon de klant voor het staatsbedrijf weet te behouden, dan 'vervalt het terugboekrisico' voor de tussenpersoon. Daarmee wordt bedoeld dan onverdiende provisies de tussenpersoon al heeft ontvangen voor het verkopen van de woekerpolis, niet terug hoeft te worden betaald. In geval van doorlopende provisies (provisies die gedurende de looptijd van een polis aan de tussenpersoon worden betaald), krijgt de tussenpersoon bij het binnen boord houden van de klant, de provisie in een keer uitbetaald. Het bedrag zal maximaal vijf provisiejaren bedragen, 5x 162 € 810
bij langer lopende provisies zal de tussenpersoon dus af moeten zien van zijn inkomsten.
Dit was mijn reden om gelijk mijn polis af te zeggen!
Want deze bonus komt niet toe aan deze figuren met alle respect.

Mijn polis loopt nog 15 jaar, vreemd dat de rest van de compensatie gebruikt word om je binnen boord te houden over mijn rug now way!
Ik heb geen zin om elke keer telefonisch benaderd te worden door mijn tussenpersoon die me weer een alternatief wil aansmeren.
Door sterke provisiedruk van ASR, dat zaakje stinkt!

De tussenpersoon - en ook ASR - is er het meeste bij gebaad als de klant gewoon zijn woekerpolis behoudt. In dat geval verandert er niets, de provisies voor de intermediair blijven gehandhaafd en ASR blijft een maximale winstmarge genereren.
De problemen voor de tussenpersoon ontstaan pas echt wanneer de klant zou besluiten om naar een andere
Mijn conclusie hieruit consument is weer de dupe hiervan.
Wat zou de AFM hiervan vinden?

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Jammer
Toch wel prettig dat je bent uitgenodigd voor een gesprek. Zo'n gesprek geeft mogelijkheid voor nieuwe kansen.

Wat is de datum van het gesprek?
Het zou fijn zijn als dit na 26 juli is. Op 26 juli vindt de gerechtelijke uitspraak plaats over de gerechtelijke procedure van de stichting "koersplandewgkwijt", betreffende de hefboom en inteer-effecten van de ingebouwde ORV in het financiele wanproduct Het Koersplan.
Deze uitspraak kan ook effecten hebben op andere beleggingsverzekeringen met een ingebouwde ORV.
Het zou kunnen dat de uitspraak belangrijk is voor jouw gesprek over alle 3 de beleggingsverzekeringen die je hebt aangekocht van Aegon. Lat het gesprek plaats vinden na 26 juli.

Maak je verder niet dik over onzin die op dit forum nogal eens wordt uitgestort. Het is een erkend feit dat beleggingsverzekeringen/woekerpolissen financiele producten zijn met een onduidelijke en te hoge kostenstructuur, die niet het belang van de verzekerde/ de polishouder dienen maar vooral het belang van de verzekeraar. Door deskundigen wordt geschat dat woekerpolishouders een financieel nadeel moeten dragen van 25-30 miljard euri. In dit bedrag is het gigantische rendementsverlies, als gevolg van te hoge kosteninhoudingen en te hoge risico-premies volgens mij voorzichtig, te laag, ingeschat.

Bank/verzekeraar Aegon heeft een zeer slechte naam op dit gebied. Verzekeraars in het algemeen willen af van deze producten en zijn bezig ze over te sluiten naar andere (betere?) producten. Uiteraard tegen zo weinig mogelijk kosten voor hen, maar ze willen wel dat die andere producten meer rechtdoen aan het doel van de polishouder, in dit geval dus vermogensopbouw.

Of iemand wel of niet dom is is in deze kwestie een irrelevante vraag. Verlies geen tijd en energie aan het beantwoorden van die vraag.

Mijn verwachting is dat Aegon komt met een voorstel om al je drie beleggingsverzekeringen over te sluiten naar een ander, beter, product. Volgens min. De Jager mag Aegon geen afkoopkosten rekenen bij oversluiten , tenminste dat is zijn advies. De basis is dan de actuele poliswaarde en die is door de kostenafslag en de werking van het hefboom en inteereffect van de ORV veel te laag.
Het lijkt mij dus verstandig te eisen dat de actuele waarde wordt vermeerderd met een bedrag dat in overeenstemming is met jouw doel bij het afsluiten van de polis.

Bij de voorbereiding is het dus belangrijk dat je je eigen doelstelling bij het aangaan van de polissen helder en duidelijk voor de geest hebt. Dus eventueel dit vooraf op papier zetten. Je kunt daarbij zeer duidelijk stellen dat je met dat doel voor de ogen je handtekening heb gezet. En dat de gegeven voorlichting/informatie vooraf aan he besluiten tot de overeenkomst, door een tussenpersoon of vertegenwoordiger van Aegon, ook in die richting is gegaan. Met andere woorden er is door de tussenpersoon gezegd/gesuggereerd dat jouw doelstelling gehaald zou worden.

Volgens mij moet je niet teveel meenemen. De polis, de polisvoorwaarden, de schriftelijke informatie vooraf en het document wat je hebt ondertekend en je eigen schriftelijk geformuleerde doelstelling.
Verder een overzicht, voor zover dat mogelijk is, van wat je in totaal hebt betaald, aan premies, als het kan voor de beleggingsverzekering apart en apart voor de ingebouwde ORV, en per polisjaar apart. Als je dit overzicht niet kan maken., dan ligt daar al een eis. nl. dat je duidelijkheid wil over alle door jouw betaalde premies.
(premies zijn geen kosten, haal dat niet door elkaar. De kosten voor een beleggingsverzekering heb je nooit betaald, de hefboom en inteer-effecten van de ORV ook niet, die zijn van de waarde van de polis afgetrokken en/of hebben die waarde verminderd. Deze kosten verminderen de opbrengst voor de toekomst in de zin van vermindering van vermogensopbouw en zorgen zelfs voor een negatieve opbrengst.)

Vraag naar een duidelijk kostenoverzicht , gespecificeerd en per jaar apart, in getallen en niet alleen in procenten.
Vraag naar de rendementsontwikkeling, per jaar apart, in getallen en niet alleen in procenten.
( Als ze dat niet willen/kunnen geven vraag dan waarom ze dat niet kunnen/willen.)
De overige vragen kun je richten m.b.t hun aanbod van nieuwe producten. Met name dat ze moeten voldoen aan je eigen doelstelling.

Ga nog nergens mee accoord en zet nog nergens een handtekening.Zeg dat je tijd nodig hebt om de zaak te overzien om te kunnen beslissen.

Ga, als het kan, niet alleen. Neem je eventuele levenspartner, een goede kennis of familielid die je vertrouwt mee naar het gesprek.

Succes en met vriendelijke groet, ArieWever

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door kweenie »

jammer schreef:Ha die Kweenie, maar nu dit het eerste product in 1997 was koersplan als ik in 1999 nogmaals door een andere tussenpersoon lekker gemaakt wordt door een nog beter product......DAN HAD aegon toch aan de bel moeten trekken.......
Het is de taak van de tussenpersoon om te kijken wat de mogelijkheden zijn en wat verstandig is. Er kunnen nl. ook goede argumenten zijn om aparte polissen af te sluiten. Als jij na overleg met een tussenpersoon besluit om meerdere polissen af te sluiten, dan is het niet aan Aegon om dan alsnog aan de bel te trekken.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Oh wacht eens even koersplan is van een andere tussenpersoon geweest. Dan mijn fundsparen en fundpensioen. Die tussen persoon die koersplan heeft verkocht/aangesmeerd wist niet van dit af, dat kon ook niet in 1997 had ik koersplan afgesloten. Andersom natuurlijk wel. Dus de tussenpersoon die mijn laatste 2 heeft aangesmeerd (dus fundsparen en fundpensioen) had moeten weten dat ik nog een product van aegon had. En volgens mij heb ik het òòk verteld, maar ja dat staat niet zwart op wit). En die tussenpersoon van fund.... is failliet. Maar DAN had aegon mij moeten vertellen/ moeten zeggen meneer wat doet u nu???? Maar het ging ze dus alleen om zoveel mogelijk zooi verkopen. En dat heb ik telefonisch ook zèèr duidelijk gemaak. Laat daar geen misverstand over bestaan. Ergens begin 2011. Je moet toch wel wat nieuws hebben om over te klagen als de teller bij aegon tussen de 40 a 50 keer staat....Ze schijnen dat bij te houden!!!!!Misschien had ik het beter schriftelijk moeten doen........Maar ik heb ook al een kleine A4 map vol...met onderlinge correspondentie (ook het e-mail verkeer is daarbij uitgeprint).

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

Dank u wel Wevera voor u betoog. Ik kan u gerust stellen het gesprek is NA 26 juli.....Ik had er zelf ook al aan gedacht. Maar toch van harte bedankt voor u scherpe gedachte. Kijk daarom schrijf ik zoveel op dit Forum. Ik zoek mensen erbij die mij ECHT kunnen en willen helpen. (met advies/berekeningen/rendementen/tips/enz.) Ik zoek gewoon van alles op wat met aegon te maken heeft. En vooral hun werkwijze. Ze hebben volgens mij iets van 120 woekerpolissen op de markt gezet. En dan maak ik nog niet eens onder scheid in wat voor fonds.....Want dan krijg je meer dan 1000 verschillende. Het is toch eigenlijk ook wel logisch dat aegon nu al 4x een vertraging doormeld.......van volgens mij al 2 jaar inmiddels.......
Ook dat heb ik een keer aangehaald stel ik krijg geen compensatie voor deze 2 producten, maar ik heb dan al wel weer 2 jaar ingelegd.......25% en 31,75% direct van de inleg weg. Wie gaat dat betalen????????? Ik toch zeker niet!!!!!! Want dan had ik eerder afgekocht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Natuurlijk. OOk dit weet aegon al. En daarom loopt het product nog in zijn oude vorm door......
Ook ik kan switchen naar veiliger en gegarandeerd, die aanbieding heb ik binnen.
MAAR bij aegon gaat het over eerlijk over later.
En bij mij gaat het eerlijk over vroeger, dan komt later vanzelf......En ook dat weten ze.
En waarom eerlijk over later waren ze vroeger dan niet eerlijk?????? Ook dat is dààr bekend.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door jammer »

En ik durf aegon best lastig te vallen hoor!!!!!
Ik heb geloof ik bij de 3e mail wisseling al aan aegon duidelijk aangegeven dat de onderste steen boven moet komen......Maar als jullie het te veel vinden of te lastig geef dan mijn inleg terug + wettelijke rente, van alle 3 de polissen. En ik stop direct met vragen/zeuren.
Maar daar is aegon NIET op ingegaan.
Ik heb zelf ook al voorgesteld toen om:
het fundpensioen (= LIJFRENTE) dan in een deposito te stoppen die dan later vrijkomt als ik echt met pensioen ga, dan doet de belstingsdienst ook niet moeilijk.
En het fundsparen ook in zo`n soort vorm, tijdsduur uitzitten en dan in de hypotheek pot erbij.
En ook DIT IS DAAR duidelijk bekend.
Ze hadden misschien niet verwacht dat ik zo`n moeit zou doen voor een inleg van E45,- in de maand voor het fundsparen......
en E39,.. voor het fundpensioen...
En E300 per jaar voor het koersplan.
Maar dit voor mij wel echt geld. Wat ik later zeker nodig zal hebben. Dit is ook mijn enige aanvullende pensioen voorziening. En de hypotheek moet ook èèns een keer afbetaald worden......
Ik heb ook duidelijk gemaakt: Wat recht is, is recht en wat krom is is krom.
En er moet verschrikkelijk veel uit de kast (van aegon) komen om aan te tonen wat ik krom vindt toch eigenlijk recht is.
Maar de uitdaging ligt er!!!!!!!!En ik ga er op in.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Jammer,

Wat een stroom van reacties vandaag.

Ik denk niet dat JIJ dom bent geweest (hoogstens, net als ik, te goed van vertrouwen). :oops:
Ik denk veeleer dat ze bij de aegon zelf er niets van hebben begrepen. :oops:
Misschien kun je vragen wanneer ze nu eindelijk eens de juiste overzichten sturen? :mrgreen:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Jammer, er verdwijnt nog meer dan je aangeeft.
Bij mijn Koersplan en Safe-pensioen verdwijnen ook nog eens participaties die voor kosten worden ingehouden.
Bij Koersplan jaarlijks 0.8%.
Bij Safe-pensioen jaarlijks 0.64% van het deel in Staatsleningen en 0.39% van het deel in Equity Fund.
Dat hakt er op lange termijn heel hard in.

Zo ik begreep worden daarnaast nog eens de beheerkosten van de fondsbeheerder, thans fondskosten genoemd, ook nog eens met de koersen verrekend.

Dubbel dus.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik begrijp nu wel waarom ze mij niet uitnodigen.
Die overeenkomst, die Pensioenovereenkomst van mijn Safe-pensioen, die heb ik niet ondertekend!!!
Ik heb dat aanmeldformulier ingevuld. Daarom kan ik dus niet heen, ze zijn het zoekgeraakt en ik heb het ook niet. Dus er valt nergens over te praten.
En mijn vrouw heeft het aanmeldformulier niet eens ondertekend.
Er is dus geen overeenkomst!!!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

En wat is dat allemaal voor gedoe over ingebouwde overlijdensrisicoverzekering?
Op die overzichten die ze sturen staat helemaal geen overlijdensdekking vermeld.
Totaal gecorrumpeerde administratie. :D
Die overzichten kloppen gewoon niet. :mrgreen:
De vraag wanneer ze nu eens eindelijke de juiste overzichten gaan sturen is zo des te relevanter.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Kijk jammer,

Het klachtreglement van Aegon is weer eens gewijzigd. http://www.aegon.nl/multimedia/particul ... _AEGON.pdf

Vanaf 31 maart 2011 kun je alles bij de afdeling te Leeuwarden aanmelden, dan regelen ze het onderling met de afdeling te Den Haag. :D

Hee, nu begrijp ik ook dat het Aegon Nederland NV is waaronder de werkmaatschappijen vallen (zoals Aegon Levensverzekering NV). Wel lullig voor mijn eerdere brief. :oops:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Tsja, en als je dan de procedure doorloopt, Aegon en non-standpunt inneemt mbt voortwoekerpolisakkoorden en je het vervolgens bij het KiFiD aanmeldt, dan voert het KiFiD de procedure niet uit [omdat Aegon de klacht niet behoorlijk heeft afgehandeld, zie het klacht reglement van aegon]. Zo blijven we bezig. Zie het klachtreglement van Aegon, we kunnen daarover weer een klacht indienen.

La la laaa la la laaa
La la laaa la la la laaa
La laa laa la la laaa
La la laaa lala la la la la
……….
http://www.youtube.com/watch?v=bkxhsezp8Zs
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 22 jul 2011 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ben uitgenodigd om te komen praten

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ja die clip vat het nivo bij aegon goed samen. :oops:
en ook wat ik ervan krijg. :mrgreen:

Gesloten