felixbeijer schreef:Snap jij dat de laatste jaren zo een hoge overlijdensrisico wordt verrekend terwijl de opgebouwde waarde dan al hoger is?
Begrijp ik goed dat je hier kennelijk mee akkoord gaat?
Snap jij het grafiekje van het waardeverloop dat hier wordt opgegeven?
Volgens mij snap je het zelf nog niet echt. De kolommen in de bijsluiter zijn cumulatief. Er wordt de laatste jaren dus helemaal niet zo'n hoger verzekeringspremie verrekend, die premie is de eerste 10 jaar 2 keer zo hoog als in de laatste 10 jaar.
Bij dit product heb je, als ik de cijfers van JuliusC zie, een gegarandeerd rendement van ong. 2,4%, waarbij de ORV premie zelfs al vanaf is gegaan. En daar bovenop heb je kans op een hoger rendement als de beurs het goed doet. Dat lijkt mij niet heel verkeerd. Natuurlijk zijn er goedkopere producten zónder garantie en er zullen ook producten zijn met een beter rendement, maar zónder kans op hoger beleggingsresultaat (of zonder ORV dekking), maar voor een beleggingsproduct met garantie en ORV dekking lijkt het me een heel redelijk product.
Maar in ogen van sommige mensen
móet een beleggingspolis wel een woekerpolis zijn, zeker als die van Aegon is. Dat vind ik meer zeggen over die mensen dan over de polis.
Hoe kan dat toch in Nederland dat mensen zoveel financiele malaise krijgen ??
woekerpolissen, woekerpensioenen, teakhout, wilgenhout, robinia-hout, scheepsbouw, vastgoed, pakketten van risicovolle hypotheken uit US.
Omdat iedereen denkt dat ze het beter weten en omdat ze producten met een verkeerd doel kopen.