LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

hondsberoerd

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Ben je beroerd doordat je extra citalopram slikt nu,of is het echt psychisch?

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

wonderwel, dat is niet fijn als je je zo beroerd voelt :(
je zal het vast ergens geschreven hebben, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe lang en hoe veel citalopram je nu slikt.
in het begin is het echt hopeloos vind ik,die vervelende bijwerkingen allemaal en dan niet te spreken over de verhogingen,die kunnen je echt de das om doen hoor.
hoe lang ben je nu precies bezig,vertel eens wat meer :)
wat voel je dan vandaag,omdat je je zo hondsberoerd voelt :?:
kop op hè meid,het komt echt helemaal goed,dat is met ons allemaal zo,de ene dag wat beter en de volgende wat minder,maar we komen er echt wel en het is fijn als we elkaar zo kunnen steunen hier op dit forum..

ik zit al 3 dagen in migraine aanvallen zeg,daar word je ook niet vrolijker van bah bah...
vandaag gaat het wel weer,maar ik heb ook een paar dagen achter de rug dat ik me niet happy voelde :(
ik was een beetje angstig,niet dat het door zette,maar toch niet zo lekker..
ach ja een mens moet wat te mauwen hebben hè :lol:

liefs wikky

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

nou ik zat nu net een week op 10 mg ( daarvoor een week op 5 mg) en gisteren na gesprek met psychiater opgehoogd naar 20 . en verhoging van de oxazepam. maar de paniek sloeg vanmorgen in de pan . en heb het ziekenhuis gebeld en krijg vanmiddag opname . dus voorlopig kom ik niet op het forum denk ik .
ik kan niet meer alleen thuis zijn , de wanhoop vliegt me om de oren . Krijg nu van alle kanten hulp. vanmiddag rijd iemand me weg naar ziekenhuis, kinderen worden opgevangen en manlief komt vanavond thuis...kon niet weg anders stort het huis in elkaar waar die mee bezig is . Wat is dit een hel . Ben blij dat ik daar naar toe kan en mensen om me heen heb die weten hoe hier mee om te gaan . de schaamte ben ik voorbij . het is nu maar even zo .

alle goeds voor jullie en tot schrijfs

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Heel veel sterkte wonderwel, ik hoop dat het je goed zal doen.

Wikky, die vervelende migraine ook altijd, maar inderdaad zoals je schrijft, anders heb je niks te mauwen hé :wink: hahaha
Hier gaat alles z'n gangetje, alleen het weer zit niet mee, ik heb echt medelijden met alle mensen die nu vakantie hebben.
Hoop dat het snel wat beter weer word, want hier word iedereen depri van :roll:
Hoe is het met je man wikky, gaat het al beter?

Linde en Bastianne, fijn dat het met jullie de goede kant opgaat, houden zo!

Ik wens iedereen nog een hele fijne dag.

Groetjes Angela

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

k Wilde dat ik je kon helpen wonderwel!!
Heel veel sterkte.
Als je weer thuis bent laat je wat van je horen he???
Liefs Bastianne

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

over een half uur ga ik weg. de kinderen zijn net de deur uit , tranen over mijn wangen van wanhoop .

ik schrijf zodra ik terug ben

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Wanhoop niet wonderwel. Ik heb ook een tijd gehad dat ik niet alleen kon zijn en de kids niet hebben kon. Ik had het geluk van veel mantelzorg, die mijn kids opvingen en mij continue bezig hielden. Ik heb daarnaast veel baad bij Alprazolam gehad, de oxazepam beviel mij niet.
Kop op, ik ben er ook door gekomen! Dus jij kan het ook!!

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

nou inmiddels zit ik op de paaz en heb een ander kalmeringsmiddel momde bijwerkingen op te vangen endat scheelt een stuk , deze is meer gericht op de angst . Het valt wel mee hier op de Paaz...tis even wennen en tranen laten vallen dat het zover gekomen is maar goede hoop dat dit een ommekeer kan zijn voor mij . Dus deze drempel is genomen

lieve groet

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

wonderwel schreef:nou inmiddels zit ik op de paaz en heb een ander kalmeringsmiddel momde bijwerkingen op te vangen endat scheelt een stuk , deze is meer gericht op de angst . Het valt wel mee hier op de Paaz...tis even wennen en tranen laten vallen dat het zover gekomen is maar goede hoop dat dit een ommekeer kan zijn voor mij . Dus deze drempel is genomen

lieve groet

hoi wonderwel,wat fijn dat je vanuit het ziekenhuis ook op de computer kan komen!

wat fijn dat je daar nu de juiste medicijnen krijgt om de bijwerkingen op te vangen :!:
ik denk dat je op de juiste plek zit om even bij te tanken en ik weet zeker als je weer naar huis mag/wil dat je een heel ander mens zal zijn.
en die tranen dat is niet erg,laat maar stromen meid,dat is goed voor je..
ik weet wat die bijwerkingen met je kunnen doen hoor bah bah,ik krijg de hele dag door van die lekkere zweetaanvallen,misschien kun je dat ook eens vragen in het ziekenhuis of dat een normale bijwerking is :idea:
ik heb vandaag al voor de 4e dag migraine,word je ook niet vrolijk van zeg ppfff
maar ooit komt het met ons allemaal goed :!: :!: en daar houden we ons aan vast.
en het is oh zo fijn dat we elkaar hier kunnen steunen,dikke knuff voor allemaal

missy_Tony
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2011 19:58

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door missy_Tony »

@wonderwel; veel sterkte en vergeet niet dat het tijdelijk is, er komen weer betere tijden!!

Ik logde even in op het forum om mijn ontwikkelingen op te schrijven. Ben nu sinds 1 week begonnen met cita 20mg en het gaat verbazend goed, ik heb tot nu toe geen enkele bijwerking, slik er soms een halve of hele oxazepam bij, op advies van huisarts. Ik voel me best goed eigenlijk, zal wel nog niet echt werken maar ik heb toch wel echt het gevoel alsof de 'storm' in m'n hoofd wat gaat liggen :) en de rust terugkomt. Geeft me moed en een positief gevoel. Mijn God, was ik er maar eerder mee begonnen!!

Liefs

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

vandaag niet veel schot inde zaak ,maar moet leren geduld te betrachten. Sorry het toetsenbord van dit dingwerkt niet goed. dus enige foutjeszullen er in zitten.morgen gesprk met psychiater We zien wel

allesgoedsvoor jullie allemaal krijg wel goedehoo als k ditlees aarsom slat die hoop total weg. maaokewe gan verder.

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

vandaag niet veel schot inde zaak ,maar moet leren geduld te betrachten. Sorry het toetsenbord van dit dingwerkt niet goed. dus enige foutjeszullen er in zitten.morgen gesprk met psychiater We zien wel

allesgoedsvoor jullie allemaal krijg wel goedehoo als k ditlees aarsom slat die hoop total weg. maaokewe gan verder.

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

heey vakantiegangers,hoe gaat het bij jullie??

ik ben vrijdag naar de huisarts terug geweest omdat het toch nog niet helemaal zo ging als ik zelf wilde,en nu ben ik van 20 naar 30mg gegaan..
ik moet er nog mee beginnen,maar dat doe ik morgen,ik zit het allemaal zelf te verzetten omdat ik gewoon bang ben voor weer die bijwerkingen...
maar dan neem ik er wel weer oxazepam bij...
ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat en op welke dosering jullie nu zitten?
maak er een fijne dag van nu de zon schijnt :lol:

liefs wikky

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

wicky,

mischien is het beter omdit via eenpsychiater te doen omdat zijmeer op de hoogte zijn van de medicatie en de bijwerkingen ervan. Als jetenminste iemand treft die je past. Ik ben blij dat ik dit via de psychiater heb laten doen en zij kunnen je begeleiden bij de bijwerkingen.

vandaag iets betere dag

groet

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hai Wikky,

Hé wat vervelend dat je nu weer op moet hogen, maar waarom ga je niet eerst naar de 25mg, dan zijn de bijwerkingen een stuk minder heftig (althans bij mij dan).
Ik zit nog steeds op 10mg, maar weet niet of ik daar op blijf zitten, ik voel me goed hoor, alleen heb ik het idee dat het met 15mg nog wat beter was. Ik zie wel.

Wonderwel, fijn om te horen dat het vandaag wat beter gaat, het komt goed hoor!

Ik wens iedereen het beste.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

wat fijn wonderwel dat het vandaag weer wat beter gaat,houden zo hè :!:

bokkie (angela),het gaat wel goed met me maar ook ik heb het idee dat het met iets meer nog beter zou gaan.
ik denk dat ik morgen maar met 25 begin,en dan even aankijken hoe en wat..
zouden we nu nog zo`n last krijgen van de bijwerkingen? ik denk het wel hè?
ik laat het nog wel weten morgen,groetjessssssssss

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hai Wikky,

Als ik verhoog met 5mg heb ik bijna geen bijwerkingen, maar iedereen is anders natuurlijk, ach joh misschien heb je er helemaal wel geen last van.
Veel succes en ik hoor het nog wel.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

daarom...ik ga morgen met 5 mg omhoog,ik laat het wel weten :P

gr wilma

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Wat is het stil hier, is iedereen op vakantie hahaha.
Ik heb vandaag opgehoogd naar 15 mg, en ben benieuwd wat dit voor me gaat doen. Ik voel me nu goed, maar heb het idee dat het met 15 beter ging.
We zullen wel zien.
Wikky, heb jij nog opgehoogd?
Hoop dat het met iedereen goed gaat.
Prettig weekend allemaal.

Groetjes Angela

Gesloten