LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelige autohuur met Hertz.....NOT

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
saaimundo
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2011 15:59

Voordelige autohuur met Hertz.....NOT

Ongelezen bericht door saaimundo »

Reeds in december en dus ruim van te voren een huurauto gereserveerd en betaald met mijn credit kaart voor een vakantie in juni.
Dat is dus 6 maanden rente vangen.

Aangekomen op het vliegveld in Spanje bleek ik mijn creditkaart te zijn vergeten.
Nou dat was geen probleem hoor, ik hoefde alleen maar € 400 borg contant te betalen en dan kreeg ik de auto alsnog mee.
De borg zou via een bankcheque aan mij getourneerd worden.
Hiervan zou het kinderstoeltje van € 60 van afgetrokken worden.

Eenmaal thuisgekomen duurde het wederom 6 weken voordat ik bericht kreeg. En wat schertst mijn verbazing, een cheque van slechts € 60,-

Nadat ik met Hertz gebeld heb blijkt dat, zonder overleg, alle extra verzekeringen zijn afgesloten. De dame op Girona airport sprak zeer gebrekkig Engels, en dit had ik echt niet uit haar verhaal begrepen.

Een aanbieding van € 295,80 (autohuur+kinderstoeltje) blijkt achteraf een aanbieding van € 635,80 te zijn.
Daarvoor had ik een dikke vette mercedes kunnen huren.

De klantenservice van Hertz gaf te kennen dat dit nu eenmaal de gang van zaken is wanneer je je creditkaart bent vergeten en dat ik geluk gehad heb dat ik uberhaubt een auto meegekregen heb.
Dat is toch gek, want als ik een losse auto huur (zonder 6 maanden eerder al het volledige huurbedrag over te maken) dan hoef ik niet € 340 extra te betalen.

Eerder gehuurd bij europcar en budget en nooit problemen gehad.

NOOIT MEER HERTZ

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Voordelige autohuur met Hertz.....NOT

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als je nooit problemen had bij Europcar en Budget, waarom dan nu Hertz? Enne... het is 'schetst' mijn verbazing'. 'Scherts' is iets heel anders.
Verder kan het Engels van die mevrouw gebrekkig zijn geweest, het jouw is vast niet veel beter omdat je blijkbaar na haar verhaal ongezien getekend hebt. Bovendien is het sowieso verstandig extra verzekeringen af te sluiten, dat doe je niet alleen bij Hertz maar bij alle andere verhuurbedrijven.
Alweer dus iemand die niet oplet, die zijn creditcard vergeet (!) en dan nog het onderste uit de kan wil.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Voordelige autohuur met Hertz.....NOT

Ongelezen bericht door crazyme »

saaimundo schreef: Eerder gehuurd bij europcar en budget en nooit problemen gehad.
Toen wel je creditcard meegenomen ?

1. Zes maanden vooruitboeken betekent niet dat je 6 maanden vooruitbetaalt. Dus dat verhaal over rente slaat nergens op.

2. JIJ bent je creditcard vergeten toch ? En JIJ hebt getekend voor extra verzekeringen.

Dat extra verzekeren komt wel vaak voor. Ter plaatse proberen ze nog wat extra te verdienen, was je goed geïnformeerd geweest was het je niet overkomen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Voordelige autohuur met Hertz.....NOT

Ongelezen bericht door newmikey »

Waarom iemand in godesnaam 6 maanden van te voren een huurauto reserveert, ontgaat mij volkomen. Dat je vervolgens je creditcard vergeet en een standaard (=Engelstalig) Herz huurcontract ter plaatse tekent, met alle toeters en bellen...soi! Maar dan achteraf ook niet miepen!

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Voordelige autohuur met Hertz.....NOT

Ongelezen bericht door smilie »

crazyme schreef:1. Zes maanden vooruitboeken betekent niet dat je 6 maanden vooruitbetaalt. Dus dat verhaal over rente slaat nergens op.
Ik denk dat TS bedoelde dat Hertz 6 maanden profijt van rente had ;-)
Want geld was overgeboekt.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Voordelige autohuur met Hertz.....NOT

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

6 maanden rente over een relatief klein bedrag .. hoeveel zal dat Hertz hebben opgeleverd dan???

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Voordelige autohuur met Hertz.....NOT

Ongelezen bericht door crazyme »

smilie schreef:
crazyme schreef:1. Zes maanden vooruitboeken betekent niet dat je 6 maanden vooruitbetaalt. Dus dat verhaal over rente slaat nergens op.
Ik denk dat TS bedoelde dat Hertz 6 maanden profijt van rente had ;-)
Want geld was overgeboekt.
Er wordt kredietruimte op de card gereserveerd. Daadwerkelijk belasten gebeurt pas bij het ophalen. Er is dus geen rentevoordeel voor Hertz.

Wanneer er daadwerkelijk al betaald zou zijn had TS de creditcard toch niet nodig bij het ophalen van de auto ? Dat was nu net de oorzaak van het probleem.

Gesloten