LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN helpdesk onbeschoft

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Heeft u goede ervaringen met KPN helpdesk?

Ja
12
44%
Nee
12
44%
Ik ben geen klant bij KPN
3
11%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Joke12345
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 mei 2011 15:48

KPN helpdesk onbeschoft

Ongelezen bericht door Joke12345 »

Mijn mobiel was ineens afgesloten en ik belde de KPN helpdesk (met een andere telefoon). Volgens de medewerker had ik te lang niet getelefoneerd en werd dan je nummer automatisch afgesloten. Ik had echter wel vaker gebeld. Maar volgens die mevrouw had 'de computer' altijd gelijk. Toen ik daarover wilde praten begon ze een soort script af te ratelen dwars door mij heen en verbrak de verbinding. Uiteraard heb ik opnieuw gebeld, maar tot 3 maal toe gebeurde hetzelfde. Een meneer was zelfs boos op mij. Het was zo'n fijn gesprek en ik had het nu 'verpest'. Dat stond vast niet in het script. Volgens deze man had hij toch al te lang met mij gepraat. Vervolgens ratelde ook hij het script af, iets van "Ik heb uw vraag dus voldoende beantwoord. Als u een andere vraag heeft kan ik met u verder praten. Zo niet dan ga ik nu de verbinding verbreken." Aargh! Het voelt zo beledigend als iemand niet luistert, door je heen praat en de hoorn erop gooit. Nieuwsgierig over dat 'te lang bellen' heb ik met iemand anders bij KPN contact opgenomen. Deze gaf aan dat KPN het call centre een streeftijd van maximaal 2 minuten per vraag had gegeven. Maar dat betekende niet dat ze dan gewoon midden in een zin moesten opleggen. Blijkbaar is het call centre Roomser dan de Paus, of staat in het contract wel een keiharde tijd (dat ze voor meer niet betaald krijgen ofzo). In elk geval heel grof. Heeft iemand anders ook deze ervaring? Hoe kan ik op een normale manier met KPN communiceren? En wat doe ik tegen de terreur van de computer-die-altijd-gelijk-heeft? Ik ben nu wel mijn nummer kwijt!

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: KPN helpdesk onbeschoft

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Zelf ben ik ook 2 maal door een KPN/callcenter medewerkster midden in een gesprek opgehangen.
Dit terwijl de klantenservice toch wel een het uithangbord van je bedrijf en merknaam zou moeten zijn.
Ik voel mij absoluut niet koninklijk behandeld, en dan nog ook de intentie hebben om de tarieven omhoog te gooien is helemaal schandalig.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=97216

verlegenmaarlief
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2011 19:42

Re: KPN helpdesk onbeschoft

Ongelezen bericht door verlegenmaarlief »

Voor alle lezers, ik heb "Ja" ingevuld bij de poll.
Ja/Nee is wat zwart wit, en mijn persoonlijke ervaring, met diverse helpdesk afdelingen binnen KPN, is dat de mensen meestal wel aardig zijn, maar hebben gewoon geen binding met KPN, kennis van zaken of intresse in jouw problemen.
Tel dit op bij de opgedragen afwerktijd die ze krijgen en je hebt de kan-het-niet-helpen-desk van dit bedrijf. Tot kort konden ze ook niets anders dan eindeloos doorzetten naar naamloze afdelingen en hadden ook geen middelen daadwerkelijk wat te doen.
Niet dat ze je zo goed helpen, maar de meeste proberen het soort van.

Dus had de poll van 1 tot 10 geweest, dan 6/7

HarryPotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2011 12:59

Re: KPN helpdesk onbeschoft

Ongelezen bericht door HarryPotter »

Toen ik een KPN abonnement ben aangegaan, zijn er een aantal zaken verkeerd gegaan. Omdat ik hier pas 2 maanden later mee kwam konden ze telefonisch het probleem herstellen, maar niet de te veel betaalde factuur kosten crediteren. Hiervoor moest ik een brief schrijven, en dit is later allemaal goed gekomen.

Telefonisch ben ik altijd heel netjes te woord gestaan, en ook per brief kreeg ik een helder en duidelijk antwoord.

Dus mijn ervaring met KPN is tot nu toe prima.

ms2m
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jul 2011 23:23

Re: KPN helpdesk onbeschoft

Ongelezen bericht door ms2m »

HarryPotter schreef:Toen ik een KPN abonnement ben aangegaan, zijn er een aantal zaken verkeerd gegaan. Omdat ik hier pas 2 maanden later mee kwam konden ze telefonisch het probleem herstellen, maar niet de te veel betaalde factuur kosten crediteren. Hiervoor moest ik een brief schrijven, en dit is later allemaal goed gekomen.

Telefonisch ben ik altijd heel netjes te woord gestaan, en ook per brief kreeg ik een helder en duidelijk antwoord.

Dus mijn ervaring met KPN is tot nu toe prima.
Nou Harry dan gaat het bij jou beter dan bij mij. Ik ben zo'n 10 maanden geleden begonnen met mijn geld terug te vragen, en terwijl dat hersteld werd, ging er daarna weer teveel geld van mijn rekening door iets anders. Ik vind het ten eerste vervelend dat ik constant mijn rekeningen moet controleren, ten tweede dat er een fout over de eerste gemaakt wordt, en ten derde, dat mijn teveel betaalde geld over de afgelopen 10 maanden niet is terugbetaald, en zelfs een derde fout (jaja, weer teveel afgeschreven) is gemaakt. Ik krijg mijn geld niet teruggestort. Daar wil kpn minimaal 2 maanden over doen. Dit gaat duren, als er elke maand weer een nieuwe maand bijkomt. Zoveel tijd van leven heb ik niet, dus ik zeg op. En ik werd niet goed behandeld bij de helpdesk. Ook opgehangen.... Moet wel zeggen dat ik bij het derde telefoontje ook wel mijn geduld verloor.
Oh ja, en wat mij opvalt is dat kpn zo ongeveer het enige telefoniebedrijf is, dat niet reageert op de klachten op de klachtenfora. Arrogantie, misschien? De klanten blijven toch wel? Deze klant in ieder geval niet, en ik raad anderen ook aan om weg te gaan bij kpn. De service die kpn verleent is niet in overeenstemming met de beloftes die aan het begin van het contract gemaakt worden, bovendien is kpn redelijk duur vergeleken met andere providers.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: KPN helpdesk onbeschoft

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Nee hoor, de KPN helpdesk is niet onbeschoft, dat is het verkeerde woord.
Bij alles wat er bij KPN misging zijn ze steeds heel beleefd gebleven, ze hebben altijd heel beleefd laten weten niets voor me te kunnen doen, ze hebben heel beleefd laten merken nooit iets op te kunnen lossen.
Ze stapelen heel beleefd fout op fout en laten je heel beleefd in de ..... zakken.
Heel beleefd en vriendelijk bezorgen ze je een bloeddruk van 250.

Onbeschoft? nee. dat zijn ze nooit geweest, Onkundig? Ja!!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KPN helpdesk onbeschoft

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb een keer meegedraait op de klantenservice van een andere telecomprovider (als een soort van stage bij de klant) en de andere kant van het verhaal is dat heel veel klanten ook behoorlijk onbeschoft zijn. En dan kan het gauw escaleren natuurlijk. Als communicatie zo makkelijk was dan waren er een stuk minder problemen in de wereld.

Kortom: het is te makkelijk om 1 partij als schuldige aan te wijzen.

Gesloten