LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door frenkievee »

Bas1976 schreef:Wij hebben blokverwarming. Ik zit dus vast aan een boiler.
Dat is niet helemaal waar Bas: je kunt eventueel ook kiezen voor een badgeiser. Die geeft warm/heet water op afroep a la een combiketel, maar dan zonder het CV gedeelte.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door electomonteur »

Bas1976 schreef:@Electromonteur
een combiketel bij mij geen optie. Wij hebben blokverwarming. Ik zit dus vast aan een boiler.

Als ik het verhaal van marjolein zo lees, hebben ze een behoorlijke structurele fout ontdekt bij Eneco. Als dit onlangs pas naar boven is gekomen hebben ze veel geld misgelopen. Blijkbaar lopen ze achter met hun financiële jaarafsluiting, anders had je dit toch wel veel eerder ontdekt? Met hun email beantwoorden lopen ze trouwens ook achter, want ik heb nog geen tegenbericht...
indien het een huur huis is wel en zo niet kan je altijd de tussen persoon sommeren de verwarming incl bij behorende buizen te verwijderen om dat je een eigen verwarmingssysteem wilt aan legen om dat dat van hun te duur en mogelijk zwaar verouderd is

hoe word het verrekend met de bekende verdamping's buisjes of elektroniche metertjes op de radiator
of gewoon alle bewoners delen de totaal kosten

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Bas1976,

Ik heb alle reacties op dit forum gelezen. Om verdere onduidelijkheid over de naheffing van het huurapparaat van Tempus te voorkomen, kom ik hierover graag met u in contact.

Als u dit op prijs stelt, mailt u dan uw klantgegevens naar [email protected].

Ik zie uw reactie graag spoedig tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Marjolein, medewerkster Eneco

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Het is zelfs mogelijk vooral bij nieuwe zaken tempus te melden dat de boiler al sinds de verbouwing van de woning na aankoop verwijderd is en een combi ketel is geplaatst en er niet was verteld dat dit een huur artikel was dus het met grofvuil is af gevoerd of container
Deze situatie kan ook al voorkomen voor de koop, m.a.w. in het pand is bij de aankoop al helemaal geen apparaat meer aanwezig en is al gesloopt door de vorige bewoner.
Als iets er niet is kan je er ook niet voor worden aan geslagen en zeker niet als je niet weet dat het een huur boiler of geiser is(was)
Hier gaat het oorspronkelijk over en komt op het probleem van Bas neer. Is de nieuwe bewoner aansprakelijk terwijl hij geen weet heeft van iets en de eigenaar van het apparaat niets van zich laat horen. Normaliter stuurt de verhuurder (Eneco/Tempus) direct een nieuw contract naar de nieuwe bewoner met de mededeling het contract ondertekend terug te sturen of aan te geven niet van het apparaat gebruik te willen maken waarna de eigenaar het apparaat kan (laten) demonteren.
Vreemde van de hele zaak is dat contracten blijkbaar stilzwijgend overgaan op een nieuwe bewoner en dat er na twee jaar pas een eerste rekening komt. Ik vraag me af of dit mag? Ik heb zelf geen rechtsbijstandverzekering, maar zou erg graag weten waar ik juridisch gezien sta. Staat er ergens in een wet dat ik verplicht ben om te betalen? Of is het juridisch gezien een fout van Tempus/ Eneco en mogen zij dit niet met terugwerkende kracht vorderen? Ik heb in ieder geval nooit iets ondertekend en nooit ingestemd met het overnemen van een contract.
Het stilzwijgend overgaan van een contract lijkt mij niet mogelijk, waar is dan het einde? M.b.t. tot je andere vragen, waar je juridisch staat en of je verplicht te betalen hebt en/of Eneco/Tempus met terugwerkende kracht kan vorderen lijkt mij een mooie gelegenheid voor Marjolein van Eneco om hier en in deze topic een antwoord te geven. Zij heeft alle reacties in dit forum gelezen en weet dus waarover het gaat en kan dus hier “licht in de duisternis” geven. Los hiervan kan ze Bas ook persoonlijk nog antwoord geven.
In de kassen word warmte gemaakt voor de verwarming en tegelijk word die warmte weer gebruikt om stroom mee op te wekken
sommige tuinders leveren meer terug dan wat ze gebruiken in verhouding dus krijgen zelfs geld van de energie boeren
Leg eens uit wat je bedoeld, elektromonteur, hoe wordt er warmte gemaakt voor de verwarming en tegelijkertijd wordt die warmte weer gebruikt om stroom mee op te wekken? Wat bedoel je met terug leveren door sommige tuinders, Warmte of elektriciteit (stroom)?
Ik weet wel dat er tuinders zijn die een eigen aggregaat hebben om elektriciteit mee op te wekken. Of hij wordt aangedreven door diesel-, of door een aardgasmotor. Dit wordt in de regel gedaan om de assimilatieverlichting van energie/elektriciteit te voorzien. Het terug leveren van elektriciteit is volgens mij voor de tuinder alleen interessant op het moment dat hij meer opwekt dan hij nodig heeft en voor het leveringsbedrijf indien er een piek dreigt te ontstaan waarop zij bij de inkoop niet hebben gerekend.
Ik heb alle reacties op dit forum gelezen. Om verdere onduidelijkheid over de naheffing van het huurapparaat van Tempus te voorkomen, kom ik hierover graag met u in contact.
Als u dit op prijs stelt, mailt u dan uw klantgegevens naar [email protected].
Ik zie uw reactie graag spoedig tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
Marjolein, medewerkster Eneco
Beste Marjolein, omdat je aangeeft alle reactie op dit forum te hebben gelezen zul je deze reactie dan ook wel lezen. Mijn vraag is: Geef eens een algemene reactie in dit forum m.b.t. het probleem van Bas, wat is nu wijsheid in deze situatie, wie is er hier in gebreke gebleven en wie is er aansprakelijk en/of moet er in deze situatie juridisch gezien door Bas betaald worden.

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste H@rm@n,

In uw bericht van 29 juli 2011 vraagt u mij om onze inhoudelijke reactie aan Bas1976 op dit forum te geven. Graag leg ik u uit waarom we dit niet doen.

Ik kan me voorstellen dat u graag onze reactie wilt lezen op dit forum. We zetten echter geen klantinformatie op dit forum in verband met de Wet op privacy. Omdat we de situatie van Bas1976 graag eerst bekijken voordat we een reactie geven, hebben we hem gevraagd zijn gegevens naar ons te mailen. Natuurlijk geven we Bas1976 een inhoudelijke reactie als hij ons per e-mail benadert.

Ik ga ervan uit dat ik voldoende uitleg heb gegeven waarom we geen inhoudelijke reactie plaatsen op dit forum.

Met vriendelijke groeten,

Marjolein, medewerkster Eneco

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door electomonteur »

In de kassen word warmte gemaakt voor de verwarming en tegelijk word die warmte weer gebruikt om stroom mee op te wekken
sommige tuinders leveren meer terug dan wat ze gebruiken in verhouding dus krijgen zelfs geld van de energie boeren
Leg eens uit wat je bedoeld, elektromonteur, hoe wordt er warmte gemaakt voor de verwarming en tegelijkertijd wordt die warmte weer gebruikt om stroom mee op te wekken? Wat bedoel je met terug leveren door sommige tuinders, Warmte of elektriciteit (stroom)?
Ik weet wel dat er tuinders zijn die een eigen aggregaat hebben om elektriciteit mee op te wekken. Of hij wordt aangedreven door diesel-, of door een aardgasmotor. Dit wordt in de regel gedaan om de assimilatieverlichting van energie/elektriciteit te voorzien. Het terug leveren van elektriciteit is volgens mij voor de tuinder alleen interessant op het moment dat hij meer opwekt dan hij nodig heeft en voor het leveringsbedrijf indien er een piek dreigt te ontstaan waarop zij bij de inkoop niet hebben gerekend.
de ene tuinder heeft een biogas installatie staan die word gevoed met het overgebleven gft van de kas
de ander heeft een verwarming systeem op gas staan

beide maken warm water voor de verwarming van de kassen
tussen de ketel en de schoorsteen staat een grote dynamo die door de warmte word aan gedreven
ook kan het zijn dat door de warme uitlaat gassen er water word verwarmd dat stoom word en zo de turbine word aan gedreven achter de turbine staat een grote dynamo
deze levert veel stroom en soms zelfs te veel (overdag als de verlichting niet aan hoeft) en dat te veel word in het net terug gestopt
en is o.a groene stroom
en de tuinder krijgt daar weer geld voor terug

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ik vind het jammer dat er “telkens” een topic wordt gestart die een aantal reacties te weeg brengt en vervolgens langzaam uit gaat. Ook in deze topic hoor je niets meer van Bas terwijl op 22 juli Wilma en op 29 juli Marjolein van Eneco reageerde om met Eneco contact op te nemen. Het zou kunnen zijn dat Bas nog geen uitsluitsel heeft. Ik blijf toch benieuwd wat de oplossing en/of de uikomst is.
Los van het onderwerp waarover het in deze topic gaat wil ik elektromonteur graag verwijzen naar de site, en met name naar het onderwerp warmtekrachtkoppeling (WKK), http://www.agriholland.nl/dossiers/ener ... nbouw.html

marjolein_p
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:05

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door marjolein_p »

Ik heb zelf al contact gehad met Eneco en Tempus en gevraag op basis waarvan zij menen dat ik moet betalen en of ik een contract mag zien. Eneco verwijst naar Tempus, want : "wij doen slechts de facturering" en ook van Tempus krijg ik niets. De klacht wordt volgens Tempus in behandeling genomen en dat kan zes weken duren. Ik vraag of ik dan alvast een kopie van de overeenkomst kan krijgen, maar ook dat kan blijkbaar niet. Ondertussen heb ik dus geen overeenkomst gezien voor een huurboiler. Mijn belangrijkste vraag is of deze factuur dan wel rechtsgeldig is? Zij willen/ kunnen mij geen overeenkomst tonen, en ik weet al twee jaar van niets, heb nooit zelf iets ondertekend, of ergens mee ingestemd.... !?
Van Eneco heb ik wel een maand uitstel van betaling. Maar daar schiet je natuurlijk nog niets mee op. Ik wil helemaal niet betalen. Maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Eneco staat in je nek te hijgen met een factuur, en met Tempus valt niet te praten..

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Guardian72 »

marjolein_p schreef:Ik heb zelf al contact gehad met Eneco en Tempus en gevraag op basis waarvan zij menen dat ik moet betalen en of ik een contract mag zien. Eneco verwijst naar Tempus, want : "wij doen slechts de facturering"

Eneco staat in je nek te hijgen met een factuur, en met Tempus valt niet te praten..
Als men een factuur stuurt, en betaling wenst, dient men ook aan te kunnen tonen dat de factuur terecht is.

Diegene die eist (dus, de factuur stuurt) dient aan jou (als diegene die gevraagd word te betalen) te bewijzen dat je inderdaad moet betalen.

Dus - Eneco dient zich niet achter wie-dan-ook te verschuilen - zij sturen een factuur, dus moeten zij zorgen voor een rechtsgeldig bewijs dat jij zou moeten betalen.
Zolang men dit niet kan (of wil) kan er geen sprake zijn van een terechte factuur.

Overweeg eens advies in te winnen bij het juridisch loket - want volgens mij klopt het van geen kant.

Bas1976
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2011 17:35

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Bas1976 »

@H@rm@n
Ik heb marjolein van Eneco vorige week een email gestuurd, zoals zij mij gevraagd heeft. Aangezien zij niet over huurcontracten gaat heeft ze deze weer doorgestuurd naar Tempus. Hier heb ik tot op heden nog niets van gehoord. Er zit een weekend tussen, dus ik wacht nog af.
Verder op de vraag om de factuur te specificeren heb ik ook nog geen antwoord. Wel heb ik 3 weken uitstel gekregen, vanaf de factuurdatum.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Bas1976 schreef:@H@rm@n
Ik heb marjolein van Eneco vorige week een email gestuurd, zoals zij mij gevraagd heeft. Aangezien zij niet over huurcontracten gaat heeft ze deze weer doorgestuurd naar Tempus. Hier heb ik tot op heden nog niets van gehoord. Er zit een weekend tussen, dus ik wacht nog af.
Verder op de vraag om de factuur te specificeren heb ik ook nog geen antwoord. Wel heb ik 3 weken uitstel gekregen, vanaf de factuurdatum.
Ik ben benieuwd, het zou mij erg verbazen als je zou moeten betalen voor een overeenkomst van een ander.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit loopt uit op niet betalen. Als je op deze manier als bedrijf geld probeert te innen maak je weinig kans bij de kantonrechter! Eneco die naar Tempus verwijst maar ondertussen wel geld probeert te innen zonder te kunnen aantonen dat er een vordering is. Tempus die geen gehoor geeft inzake een vordering.

Zeer laakbaar en gewoon een schandalige manier van zakendoen.

Tempus heeft kennelijk 6 weken nodig om een goede smoes te bedenken. Op papier is er een rechtsgeldige overeenkomst met de vorige bewoner. Die betaalt niet meer want is verhuisd en het nieuwe adres is bij Tempus niet bekend. Ze gaan dus nu proberen met terugwerkende kracht het bedrag te vorderen bij de nieuwe bewoner van het pand. Omdat Eneco er ook nog tussen zit (die doen de facturering) kan Tempus zich fijn schuilhouden voor lastige vragen. Zo zit de vork echt in de steel.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Bob,

dan is het dus aan Eneco / Tempus een deurwaarder in te huren die de oude bewoner kan traceren.

Lijkt me zeker onredelijk om alles op de nieuwe bewoner te verhalen, zonder enige vorm van overleg, kennisgeving etc.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door electomonteur »

Eneco mdw schreef:Beste H@rm@n,

In uw bericht van 29 juli 2011 vraagt u mij om onze inhoudelijke reactie aan Bas1976 op dit forum te geven. Graag leg ik u uit waarom we dit niet doen.

Ik kan me voorstellen dat u graag onze reactie wilt lezen op dit forum. We zetten echter geen klantinformatie op dit forum in verband met de Wet op privacy. Omdat we de situatie van Bas1976 graag eerst bekijken voordat we een reactie geven, hebben we hem gevraagd zijn gegevens naar ons te mailen. Natuurlijk geven we Bas1976 een inhoudelijke reactie als hij ons per e-mail benadert.

Ik ga ervan uit dat ik voldoende uitleg heb gegeven waarom we geen inhoudelijke reactie plaatsen op dit forum.

Met vriendelijke groeten,

Marjolein, medewerkster Eneco
inhoudelijk kunnen jullie zeker wel reageren
alleen dan zonder persoon gegevens

jullie kunnen ook gewoon melden hoe het ooit mogelijk is dat er na een lange periode of na verkoop van een huis nog rekeningen worden gepresenteerd

en dan af schepen met wij gaan hier niet op in

Eneco en aanhangsels hebben al diverse malen een rechtszaak verloren
simpelweg om dat hun in een eigen wereld leven
gewoon zonder toestemming gegevens veranderen
zelfs contract vervalsing hebben ze al geprobeerd

klant van mij kreeg rekeningen voor iets wat niet eens op zijn naam stond
in 1e instantie kreeg hij een contract toe gestuurd adt zo genaamd op zijn naam stond(scheelde paar letters)
na een nette brief aan Eneco met verweer heeft Eneco zijn gegevens gewoon bot over gezet op het contract inc handtekening en dat als bewijs bij de rechtbank aan gevoerd

helaas trapte deze persoon er niet in en heeft het origineel (waar hij in eerste instantie een kopie van had wat niet op zijn naam stond) op gevraagd
en toen kwam de aap uit de mouw
Eneco had zitten knippen en plakken

een andere klant werden de gegevens verkeerd van genoteerd
dit gemeld en zou geen probleem zijn veranderen we gewoon en dat is dus nooit gedaan
en daar door kon het niet worden geïncasseerd via auto incasso
nee geen brief gelijk gerechts- deurwaarder
en na bezwaren zonder toestemming gegevens veranderd
door Eneco of deurwaarder
ook hier trapte de rechter niet in
dus 2 zaken binnen een half jaar en dat heeft Eneco al vele duizenden euro's gekost maar blijkbaar geen les en gewoon door gaan

mensen stuur naar Eneco alleen briefen als het papier in een andere kleur is dan wit
(alhoewel zelf een goede computer gek het ook kan uitsnijden en plakken in een digitaal contract

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste electromonteur,

In uw bericht van 10 augustus 2011 geeft u een aantal voorbeelden van problemen van klanten van u. Daarnaast vraagt u zich af hoe het mogelijk is dat we na de verkoop van een huis nog een rekening sturen. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik begrijp uit uw bericht dat u in de veronderstelling bent dat we zonder toestemming gegevens of contracten aanpassen van onze klanten, om op die manier kosten in rekening te brengen. Graag stel ik voorop dat Eneco zich niet bezighoudt met deze of soortgelijke frauduleuze praktijken. Op de voorbeelden die u noemt in uw bericht, kan ik niet inhoudelijk reageren. Elke kwestie is anders en het is noodzakelijk om met de gegevens van de betreffende klant de situatie te bekijken.

Op dit forum bespreken we de kosten die we namens Tempus in rekening brengen. Hierover kan ik u melden dat het in sommige gevallen voorkomt dat we de kosten namens Tempus met terugwerkende kracht in rekening brengen. Ook hiervoor geldt dat elke situatie anders is en om een inhoudelijke reactie te geven, hebben we klantgegevens nodig.

Ik ga er vanuit dat ik u hiermee voldoende heb uitgelegd waarom we klantgegevens nodig hebben.

Met vriendelijke groeten,

Marjolein, medewerkster Klachtenmanagement

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Alphavista »

marjolein_p schreef:Ook ik heb hetzelfde probleem met Tempus/ Eneco. Ontvang na 2 jaar bericht dat ik huur voor mijn boiler verschuldigd ben, terwijl ik nooit eerder bericht heb ontvangen van Tempus of Eneco. Ik was mij niet bewust van het feit dat ik een boiler huurde, ben geen overeenkomst aangegaan, heb nergens mee ingestemd. (en er zit ook geen sticker op, zoals menigeen beweert!). Ik heb ook nooit de keuze gehad en sta nu voor een voldongen feit.

Ik ben er inmiddels achter dat de boiler geplaatst is door de vorige bewoonster. Die is overleden, waarna het huis door mijn huisbaas compleet is gerenoveerd. Hij heeft mij nooit gemeld dat het een huurboiler betrof, en er staat ook niets vermeld in mijn huurcontract. Ik heb contact gehad met de huisbaas. Deze beweerde eerst niets te weten over huurboilers want: "die gebruiken we helemaal niet", en vervolgens dat dergelijke kosten voor de huurder zijn.

Ik ben van mening dat ik niet op hoef te draaien voor fouten die andere partijen hebben gemaakt, Tempus, Eneco en mijn huisbaas en niet hoef te betalen voor iets waarvan ik niet wist dat ik het huurde, en ik ook nooit de keus heb gehad! Waar gaan ze straks mee aankomen? Dat ik een lease-fornuis, een lease-intercom of een lease-parketvloer heb?!?

Hoe pak ik dit aan? Want alle partijen wijzen nu naar elkaar, alle partijen hebben fouten gemaakt, maar de rekening ligt bij mij?!
Beste Marjolein,

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik begrijp dat jij ook een huurhuis hebt. Je moet goed je huurcontract nakijken en opzoeken wat er staat over je boiler. In mijn situatie is het zo dat Eneco mij een contract had moeten toezenden bij het betrekken van de woning, er is nu geen enkele rechtsgeldige grondslag om boilerhuur op te eisen, laat staan met terugwerkende kracht.

Ik werk zelf bij een deurwaarderskantoor dus ik weet wel een beetje hoe het reilt en zeilt in de juridische wereld.

Poot stijf houden en gewoon de datum van de rechtszitting afwachten. Zorg dat je alle documenten alvast verzameld.

Succes,

Mvg. Paul

marjolein_p
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:05

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door marjolein_p »

Bedankt voor je antwoord Paul.
Zelf vermoedde ik wel dat dit niet mag (moet je voorstellen wat bedrijven je dan allemaal in de schoenen kunnen schuiven!!), maar fijn om het ook te horen van iemand die verstand van zaken heeft.
In mijn huurcontract staat in ieder geval niets. Mijn huisbaas heeft dat blijkbaar ook ingezien want ik kreeg van een medewerker een e-mail dat zij het geld aan mij over gaan maken. En dat hij ook de komende tijd de lease op zich neemt. Ik heb dus geluk gehad, want hij had natuurlijk net zo goed kunnen zeggen dat hij niet betaalt, want Eneco klopt bij mij aan, en niet bij hem. Dan had ik het inderdaad op een confrontatie met Eneco moeten laten uitlopen...
Een probleem wat niet wordt opgelost, is dat Eneco bij mij de lease int, en niet bij mijn huisbaas. Ik zal dus steeds als er een factuur op de mat valt opnieuw bij mijn huisbaas aan moeten kloppen.

groet,
Marjolein

Irene Verhoeven
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2011 12:17

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door Irene Verhoeven »

Geachte Tempus-klanten,

Wij vinden het vervelend dat de door ons verzonden brieven met betrekking tot achterstallige inning voor het warmwater-apparaat voor onduidelijkheid zorgen. In de gevallen waar dit van toepassing is zullen wij er alles aan doen om samen met onze klanten tot een juiste oplossing te komen.

Met vriendelijke groeten,

I. Verhoeven
Communicatieadviseur Tempus

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Graag wil ik reageren op de reactie van Irene Verhoeven, communicatieadviseur Tempus.
In deze topic gaat het er juist om of Bas nu klant is of niet en of u de achterstallige inning van Bas en, zoals uit uw opmerking is op te maken, bij meerdere mensen kunt waar maken. Uw streven om te komen tot een juiste oplossing is natuurlijk nobel te noemen, maar is hier een oplossing nodig? U kunt uiteraard van het moment van versturen van de brief voor stellen klant te worden en ook dan pas de huur te laten ingaan. Is dit het voorstel dan kunt u spreken van een juiste oplossing. Wel vind ik dan dat Tempus niet correct heeft gehandeld met het versturen van de brief.
U had een brief kunnen versturen waarin stond dat volgens uw administratie in het pand een huurboiler aanwezig zou moeten zijn en dat deze vanaf een bepaalde datum niet gekoppeld aan een klant is of dat deze (nog) op naam van “vul maar in“ staat. Maar als deze nog op naam van de vorige bewoner/huurder staat geeft u natuurlijk een fout aan waarvoor de huidige bewoner niet hoeft op te draaien. Hebt u geen naam dan de huidige naam van de bewoner dan geeft u aan dat u verzuimd heeft om eerder een huurcontract te sturen en tevens de huidige bewoner een mogelijkheid om een huurcontract aan te gaan dan wel aan te geven niet gebruik te maken van de boiler, heeft onthouden.
En hoe zit het met het overleggen van een ondertekent contract?

marjolein_p
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:05

Re: Betaling huurboiler Eneco/ Tempus

Ongelezen bericht door marjolein_p »

Inderdaad. Toen ik met Tempus belde met de vraag of ik een kopie van het contract kon zien, werd ik afgewimpeld met: 'uw klacht wordt in behandeling genomen, dat kan 6 weken duren'. Toch belachelijk dat ze me niet eens een contract kunnen sturen! Ondertussen ligt bij mij trouwens al een tweede factuur van Eneco in de bus. Voor het voorschot voor de komende periode... Dus ik ben ook erg benieuwd wat de 'oplossing' van Tempus is.

Gesloten