Beste,
Ik sta op een punt een keuken aan te schaffen en loop veel keukenzaken af. Voor mij is het een raadsel al die merken en termen. Je zou zeggen, al die kastjes en deurtjes komen toch uit dezelfde fabrieken in Duitsland dus waar zit het kwaliteitsverschil hem dan in? Weet iemand hoe dit zit? de indruk die ik krijg is dat veel keukenzaken exact hetzelfde verkopen maar dan onder een andere naam. Waar moet ik bijvoorbeeld op letten bij,
- Hang en sluitwerk (gaspatronen / siliconen stoppers)
- Aflakken fronten van lades / deurtjes (3D lak ?? zit hier verschil in of is lak gewoon lak?)
- Kastjes en planken binnenin? (zit hier uberhaupt verschil in? is dit niet allemaal 'spaanplaat'?)
Nog een ding, van de bruto prijs gaat meestal 40% af.... hoeveel marge kan ik er dan met onderhandelen extra vanaf krijgen?
Thanks,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken? Wat is goed wat niet
Re: Keuken? Wat is goed wat niet
hangt van de keukenzaak af.
ketens gooien meestal 4 keer over de kop en geven dan korting.
zij degraderen de keukenbranche tot 2e hands autoverkopers.
als je niet onderhandelt betaal je altijd veel te veel.
ik hoor het vaak van klanten;
"eindelijk eens een normale prijs ipv van eerst bv. 35 duizend en dan zakken naar 18"
merkkeukens van 15 tot 25 procent of geen korting en dan gratis montage.
succes
ketens gooien meestal 4 keer over de kop en geven dan korting.
zij degraderen de keukenbranche tot 2e hands autoverkopers.
als je niet onderhandelt betaal je altijd veel te veel.
ik hoor het vaak van klanten;
"eindelijk eens een normale prijs ipv van eerst bv. 35 duizend en dan zakken naar 18"
merkkeukens van 15 tot 25 procent of geen korting en dan gratis montage.
succes
@
Het principe blijft: hoe hoger de korting, hoe slechter het bedrijf.
Maxiem.
Het principe blijft: hoe hoger de korting, hoe slechter het bedrijf.
Maxiem.
En je bewijs voor de stelling is?
Volgens mij loop je weer eens flink je eigen mening te uiten die nergens op is gebaseerd.
Als ik het goed begrijp ga je dus van het standpunt uit dat een supermarkt een *)(&*^bedrijf is als ze meloentjes voor 0.79 cent aanbieden, da's tenminste een behoorlijke korting op de normale verkooppprijs van 1.59...
Kortom...je bent hard aan vakantie toe, je schrijft wartaal...
Volgens mij loop je weer eens flink je eigen mening te uiten die nergens op is gebaseerd.
Als ik het goed begrijp ga je dus van het standpunt uit dat een supermarkt een *)(&*^bedrijf is als ze meloentjes voor 0.79 cent aanbieden, da's tenminste een behoorlijke korting op de normale verkooppprijs van 1.59...
Kortom...je bent hard aan vakantie toe, je schrijft wartaal...
-
Bij een supermarkt wordt bij de kassa niet eerst 15 euro gerekend voor een meloentje, waarna de prijs zonder onderhandelen zakt naar 0,79 euro.
Bij 3 keukenzaken hebben we een offerte laten maken. Bij 2 daarvan was het gegoogel met de prijzen. Dan voel ik me al belazerd. Het kan NOOIT dat een bedrijf zomaar 6000 euro korting gaat geven, zonder dat je daarvoor enige moeite gaat doen. Daarom moet je dat soort winkels niet serieus nemen.
Bij 3 keukenzaken hebben we een offerte laten maken. Bij 2 daarvan was het gegoogel met de prijzen. Dan voel ik me al belazerd. Het kan NOOIT dat een bedrijf zomaar 6000 euro korting gaat geven, zonder dat je daarvoor enige moeite gaat doen. Daarom moet je dat soort winkels niet serieus nemen.
Ben het ermee eens dat het wat raar overkomt dat eerst een hoog bedrag / bruto berekend wordt en er dan al + - 8000 euro afgaat. Bij andere zaken kregen we overigens wel meteen een 'goede' prijs. De reden dat er met die grote korting gewerkt wordt is volgens mij dat ze geen gespecificeerde offerte willen geven... Het bruto bedrag is perfect uitgewerkt... het netto bedrag niet dus weet je nog niet waarvoor je betaald. Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in bedrijven die niet met dergelijke kortingen werken...
Heeft een van jullie info mbt Häcker keukens en het prijsverschil tussen de systemat en basic versie?
Heeft een van jullie info mbt Häcker keukens en het prijsverschil tussen de systemat en basic versie?
Beste Joost,
Nog een tip, als je een keuken bij één van de Mandenmakers bedrijven koopt (Hoge kortingen, mooie keukens) vragen ze je om je keuken 5 dagen voor aflevering te betalen. Ik zou dat niet doen. Mandenmakers mag niet eens om deze vooruitbetaling vragen, de wet staat dat niet toe maar ook de gedragscode (CBW-Erkend, van de sticker op de deur) geeft anders aan. Toch blijven ze het vragen die verkopers van Mandenmakers ondanks dat Mandenmakers hiervoor recentelijk door de consumentenbond beboet is! Ze staan boven de wet, lijkt wel. Is er iemand die dit in de gaten houdt?
Dus gewoon betalen na aflevering of maak gebruik van de CBW erkend betaalmethode.
Nog een tip, als je een keuken bij één van de Mandenmakers bedrijven koopt (Hoge kortingen, mooie keukens) vragen ze je om je keuken 5 dagen voor aflevering te betalen. Ik zou dat niet doen. Mandenmakers mag niet eens om deze vooruitbetaling vragen, de wet staat dat niet toe maar ook de gedragscode (CBW-Erkend, van de sticker op de deur) geeft anders aan. Toch blijven ze het vragen die verkopers van Mandenmakers ondanks dat Mandenmakers hiervoor recentelijk door de consumentenbond beboet is! Ze staan boven de wet, lijkt wel. Is er iemand die dit in de gaten houdt?
Dus gewoon betalen na aflevering of maak gebruik van de CBW erkend betaalmethode.
Typisch weer zo'n uitspraak van een mallafide anti DMG-er. Niet alle DMG bedrijven doen het op die manier dus scheer ze in dit geval niet over een kam. Er zijn ook bedrijven waar prima over de betaling te onderhandelen valt. Zelfs een deel na oplevering is bespreekbaar.als je een keuken bij één van de Mandenmakers bedrijven koopt (Hoge kortingen, mooie keukens) vragen ze je om je keuken 5 dagen voor aflevering te betalen.
Joost,
Bedoel je met hacker basis dan de Classic lijn ? of de Activ...
Ik heb nog een neutrale tip voor je. Koop je keuken daar waar jij het beste gevoel hebt. Zowel over de kwaliteit van het product als de afspraken die gemaakt zijn over betalingen e.d. en ook de prijs uiteraard !