LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto krijgt na reparatie defekten bij "Van Winsum" in Hattem
Auto krijgt na reparatie defekten bij "Van Winsum" in Hattem
Geachte mensen,
Gisteren heb ik mijn auto bij een garage neergezet voor een ruitenwisser reparatie. De motor van de ruitenwisser was zwak, deed het nog wel maar de monteur adviseerde mij om er een nieuwe op te zetten. Hier ben ik mee akkoord gegaan, en hij zou eind van de middag klaar zijn.
Gisteravond wou ik hem dus komen ophalen, netjes betaald en ik kreeg de sleutel terug. Ik loop terug naar m'n auto en ik probeer hem te starten, hij deed het niet meer. Motor draait wel rond, maar pakt niet aan.
Ik heb nooit gedoe gehad met deze auto om hem te starten, ik zet hem er lopend neer voor een ruitenwisser en ik krijg een auto terug die het niet meer doet. Hij zou de volgende dag (vandaag) er na gaan kijken. Ik kreeg net een belletje dat de Bobine kapot is. Dit kost nogmaals 85 euro, en dit moet ik zelf betalen. Op de vraag of ze ons iets tegemoet kunnen komen wordt volmondig "NEE" geantwoord, al is het maar 5 euro voor het gebaar.
Wie staat er nou in z'n recht? ik ben gewoon heel benieuwd. Ik kan beide kanten begrijpen. De klant zet er een auto neer (waarvan hij misschien weet) dat er onderdelen kapot kunnen gaan. De monteur heeft natuurlijk alle macht om te zeggen dat er iets "plotseling" kapot is gegaan.
Alvast bedankt!
Mvg Joriën.
Gisteren heb ik mijn auto bij een garage neergezet voor een ruitenwisser reparatie. De motor van de ruitenwisser was zwak, deed het nog wel maar de monteur adviseerde mij om er een nieuwe op te zetten. Hier ben ik mee akkoord gegaan, en hij zou eind van de middag klaar zijn.
Gisteravond wou ik hem dus komen ophalen, netjes betaald en ik kreeg de sleutel terug. Ik loop terug naar m'n auto en ik probeer hem te starten, hij deed het niet meer. Motor draait wel rond, maar pakt niet aan.
Ik heb nooit gedoe gehad met deze auto om hem te starten, ik zet hem er lopend neer voor een ruitenwisser en ik krijg een auto terug die het niet meer doet. Hij zou de volgende dag (vandaag) er na gaan kijken. Ik kreeg net een belletje dat de Bobine kapot is. Dit kost nogmaals 85 euro, en dit moet ik zelf betalen. Op de vraag of ze ons iets tegemoet kunnen komen wordt volmondig "NEE" geantwoord, al is het maar 5 euro voor het gebaar.
Wie staat er nou in z'n recht? ik ben gewoon heel benieuwd. Ik kan beide kanten begrijpen. De klant zet er een auto neer (waarvan hij misschien weet) dat er onderdelen kapot kunnen gaan. De monteur heeft natuurlijk alle macht om te zeggen dat er iets "plotseling" kapot is gegaan.
Alvast bedankt!
Mvg Joriën.
Laatst gewijzigd door Joriën op 29 jul 2011 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Auto krijgt na reparatie defekten bij "Van Winsum" in Hattem
De vraag is of er een relatie is tussen de reparatie en het defect.
Maw: kan een bobine stukgaan wanneer je een ruitenwissermotor vervangt ?
Dat is een technische vraag die beantwoord moet worden voor je kan bepalen wie verantwoordelijk is voor de kosten.
Overigens: wat is de reputatie van de garage ? Kan het zijn dat men een kabel heeft losgetrokken om deze na betaling van € 85,- weer vast te maken
Maw: kan een bobine stukgaan wanneer je een ruitenwissermotor vervangt ?
Dat is een technische vraag die beantwoord moet worden voor je kan bepalen wie verantwoordelijk is voor de kosten.
Overigens: wat is de reputatie van de garage ? Kan het zijn dat men een kabel heeft losgetrokken om deze na betaling van € 85,- weer vast te maken
Wat crazyme al aangeeft zijn natuurlijk een aantal mogelijkheden.
Het is ook mogelijk dat je geheel onbewust een auto met een slecht onderdeel neerzet bij een garage en de auto net dan toevallig besluit het niet meer te doen. Net zoals je de auto 's avonds netjes op de oprit parkeert en de volgende ochtend start ie ineens niet meer.
Even een verhaal ter illustratie van wat ik zei. Vorig jaar ging ik spontaan met mijn auto naar de garage (merkdealer) om de achterverlichting even te laten vervangen (lampje kapot). Ja ik laat dat doen en ga dat niet zelf zitten prutsen. Ik had zelf de auto in de garage gezet en ben er de hele tijd bij gebleven, wilde even kijken hoe dat ging. In de tussentijd moest ik de auto even verzetten omdat een andere monteur een auto even uit de garage moest rijden. Hmm auto start ineens lastig, terwijl ik daarvoor nooit problemen had gehad. Ik dacht het zal wel. De lampjes werden vervangen en wilde de auto even de garage uitrijden om daarna te gaan afrekenen. Auto start helemaal niet meer, monteur zei dat het zojuist bij het starten al klonk alsof de accu zwak was. Motorkap opengemaakt en jahoor accu kaduuk en het was niet eens winter ofzo als normaliter veel accu's het begeven. De achterverlichting van mijn auto zit echt niet in de buurt van de accu.
De monteur vroeg netjes wat ermee moest gebeuren. Ik zei: ja vervangen natuurlijk als ik hier nog een keertje weg wil komen met auto. Ik zei nog lachend ach ja als het dan toch moet gebeuren, is dit wel de beste plaats natuurlijk.
Het is ook mogelijk dat je geheel onbewust een auto met een slecht onderdeel neerzet bij een garage en de auto net dan toevallig besluit het niet meer te doen. Net zoals je de auto 's avonds netjes op de oprit parkeert en de volgende ochtend start ie ineens niet meer.
Even een verhaal ter illustratie van wat ik zei. Vorig jaar ging ik spontaan met mijn auto naar de garage (merkdealer) om de achterverlichting even te laten vervangen (lampje kapot). Ja ik laat dat doen en ga dat niet zelf zitten prutsen. Ik had zelf de auto in de garage gezet en ben er de hele tijd bij gebleven, wilde even kijken hoe dat ging. In de tussentijd moest ik de auto even verzetten omdat een andere monteur een auto even uit de garage moest rijden. Hmm auto start ineens lastig, terwijl ik daarvoor nooit problemen had gehad. Ik dacht het zal wel. De lampjes werden vervangen en wilde de auto even de garage uitrijden om daarna te gaan afrekenen. Auto start helemaal niet meer, monteur zei dat het zojuist bij het starten al klonk alsof de accu zwak was. Motorkap opengemaakt en jahoor accu kaduuk en het was niet eens winter ofzo als normaliter veel accu's het begeven. De achterverlichting van mijn auto zit echt niet in de buurt van de accu.
De monteur vroeg netjes wat ermee moest gebeuren. Ik zei: ja vervangen natuurlijk als ik hier nog een keertje weg wil komen met auto. Ik zei nog lachend ach ja als het dan toch moet gebeuren, is dit wel de beste plaats natuurlijk.
Bedankt voor de reacties, ik heb net de auto opgehaald en toch het besluit genomen om de bobine te laten maken.
Ik reed net bij de garage weg en toen voelde ik al dat de rem behoorlijk slap was. Ik dacht dit zal wel goed zijn, nu thuis kijk ik onder de motorkap en zie ik dat de remleiding kapot is. De olie raast eruit zodra je de rem in trapt. (Dit was dus al bij de garage gebeurd).
Ik heb deze garage weer gebeld, en ze wil weer niet meewerken.
Het mooiste is nog dat ik gisteravond nog ben geweest om de auto op te halen, maar toen kwam ik erachter dat hij dus niet startte. Ik ging zitten, en ik trap altijd de rem in voordat ik hem start. Ik had gisteravond volle remdruk, en hij is niet meer bij hun van de dam geweest.
Ik wordt langerzamerhand zo ongeduldig van deze "Van Winsum" garage in Hattem.
Wat moet ik nu? ik ben nu nog verder van huis dan de bobine!
Heeft iemand nog meer negatieve ervaringen met "Van Winsum" in Hattem?
Ik reed net bij de garage weg en toen voelde ik al dat de rem behoorlijk slap was. Ik dacht dit zal wel goed zijn, nu thuis kijk ik onder de motorkap en zie ik dat de remleiding kapot is. De olie raast eruit zodra je de rem in trapt. (Dit was dus al bij de garage gebeurd).
Ik heb deze garage weer gebeld, en ze wil weer niet meewerken.
Het mooiste is nog dat ik gisteravond nog ben geweest om de auto op te halen, maar toen kwam ik erachter dat hij dus niet startte. Ik ging zitten, en ik trap altijd de rem in voordat ik hem start. Ik had gisteravond volle remdruk, en hij is niet meer bij hun van de dam geweest.
Ik wordt langerzamerhand zo ongeduldig van deze "Van Winsum" garage in Hattem.
Wat moet ik nu? ik ben nu nog verder van huis dan de bobine!
Heeft iemand nog meer negatieve ervaringen met "Van Winsum" in Hattem?
Misschien dan toch maar naar een andere garage gaan.
Het probleem is als er inderdaad iets niet in de haak is, is het heel lastig te bewijzen. Daarom is het misschien maar beter om het te vergeten en niet terug te gaan. Wellicht wel een klacht indienen per post tav directie.
Zijn ze Bovag aangesloten? misschien daar ook een klacht indienen.
Het probleem is als er inderdaad iets niet in de haak is, is het heel lastig te bewijzen. Daarom is het misschien maar beter om het te vergeten en niet terug te gaan. Wellicht wel een klacht indienen per post tav directie.
Zijn ze Bovag aangesloten? misschien daar ook een klacht indienen.
In dit geval de garage aansprakelijk stellen voor de schade.
Dit kun je het beste schriftelijk doen.
Dit kun je het beste schriftelijk doen.
Geef dan meteen even aan hoe TS gaat bewijzen dat de garage de bobine moedwillig heeft gesloopt...
Heéél toevallig zou het zomaar heel toevallig kunnen zijn dat de bobine ineens de geest geeft.
Onwaarschijnlijk maar ga het tegendeel maar bewijzen!
Hou jij je maar bij garantietopics, daar heb je het druk genoeg mee.
Back ontopic: dit gaat een lastig verhaal worden, ik denk dat de garage je een kunstje flikt. Betalen en nooit meer teruggaan, zuur maar het beste. Procederen is duurder.
Heéél toevallig zou het zomaar heel toevallig kunnen zijn dat de bobine ineens de geest geeft.
Back ontopic: dit gaat een lastig verhaal worden, ik denk dat de garage je een kunstje flikt. Betalen en nooit meer teruggaan, zuur maar het beste. Procederen is duurder.
Is helaas zeer moeilijk te bewijzen.dhc schreef:Geef dan meteen even aan hoe TS gaat bewijzen dat de garage de bobine moedwillig heeft gesloopt...
Maar als de bobine en de remleidingen beschadigd zijn, terwijl eerst alleen de ruitenwisser motor kapot was, is dat zeker niet normaal.
Mijn vermoeden is ook dat de monteur (of wie ook aan de auto gewerkt heeft) zeer onvoorzichtig met de boel is omgegaan.
Ja, en jouw vermoeden is dus niet te bewijzen.
Maar ik weet inmiddels al een tijdje dat bewijzen jou niets zegt. Je roeptoetert gewoon dat jij het daar niet mee ens bent and that's it...
Ik zou je willen adviseren, als het toch zo rustig blijft in je toko, ga dan eens een dagje op de publieke tribune bij de kantonrechter zitten. Krijg je een beetje een idee hoe een rechter met bewijzen, of het ontbreken daarvan, omgaat.
Maar ik weet inmiddels al een tijdje dat bewijzen jou niets zegt. Je roeptoetert gewoon dat jij het daar niet mee ens bent and that's it...
Ik zou je willen adviseren, als het toch zo rustig blijft in je toko, ga dan eens een dagje op de publieke tribune bij de kantonrechter zitten. Krijg je een beetje een idee hoe een rechter met bewijzen, of het ontbreken daarvan, omgaat.
-
Tja hoe onwaarschijnlijk ook, zoals je uit mijn verhaal kunt lezen, kan zoiets wel.dhc schreef: Heéél toevallig zou het zomaar heel toevallig kunnen zijn dat de bobine ineens de geest geeft.
Dat zoiets met een keer kan gebeuren ok, maar 2x zoiets achter elkaar, lijkt me toch een beetje te toevallig. Of TS moet wel in een oude en slecht onderhouden barrel rondrijden.
Ps. dhc. Ik vind het een heel leuk woord: roeptoeteren. Excuus alvast als ik het ook wel eens ga gebruiken.
Zoals ik eerder ook al aangaf denk ik dat het beter is voor TS het verlies te nemen, hoe zuur dit ook is en voortaan naar een andere garage gaan. Ook al met de remleiding. Of het nu puur toeval, opzet was of slecht werk van de garage / monteur is niet aan te tonen.
Wel zou ik een schriftelijke klacht indienen bij dit bedrijf met een verwijzing naar dit forum. Al is het maar om even de frustratie te uiten. Mocht er een reactie komen dat ze je tegenmoet willen komen bij de volgende beurt / APK of reparatie, laat dat maar achterwege.
Oke bedankt voor alle reacties. Ik heb deze garage ook even gecheckt op de site van BOVAG. Tot mijn verbazing zijn ze werkelijk ook nog ingeschreven bij de BOVAG. Zie link: http://www.bovag.nl/index.php?pageID=13 ... membercars
Ik laat het er zeker niet bij zitten, ze krijgen van mij een schriftelijke klacht en ik ga is even informeren bij de BOVAG.
Dit kun je gewoon niet maken, ik kom er voor een ruitenwisser-motor en ik ben tot op heden al €185,- euro kwijt. Nu is de remleiding aan de beurt, hier zal ook wel een leuk prijskaartje aan hangen. Als ze dit niet willen vergoeden kom ik ten eerste NOOIT meer bij hun terug, zal ik mijn mening geven op alle consumenten website's, en zal ik nooit één goed woord over dit bedrijf loslaten.
Het is misschien zuur voor mij, maar zij krijgen het ook zuur
Ik vind dat je op z'n minst de klant tegemoet kunt komen, al is het maar om het gebaar. Ik had netjes gevraagd aan de telefoon (betreft de bobine nog) of ze me iets tegemoet willen komen met de kosten. Hier werd gewoon zonder twijfel op geantwoord "Uhm neeh?".
Kortom, ik zet mijn vraagtekens bij de reparaties (wordt naar mijn gevoel meer gesloopt dan gemaakt). Stugge werknemers, en je krijgt echt kromme antwoorden waar je totaal niets mee kunt.
Ik heb hem eind van de middag rond 17:30 weer opgebeld, en ik heb hem even flink laten merken hoe ik erover denk. Ik kom a.s maandag weer even bij dit bedrijf langs. En hij zou weer "even kijken". En dit keer BLIJF ik erbij staan
Wordt vervolgd dus!
Nogmaals bedankt.
Ik laat het er zeker niet bij zitten, ze krijgen van mij een schriftelijke klacht en ik ga is even informeren bij de BOVAG.
Dit kun je gewoon niet maken, ik kom er voor een ruitenwisser-motor en ik ben tot op heden al €185,- euro kwijt. Nu is de remleiding aan de beurt, hier zal ook wel een leuk prijskaartje aan hangen. Als ze dit niet willen vergoeden kom ik ten eerste NOOIT meer bij hun terug, zal ik mijn mening geven op alle consumenten website's, en zal ik nooit één goed woord over dit bedrijf loslaten.
Het is misschien zuur voor mij, maar zij krijgen het ook zuur
Ik vind dat je op z'n minst de klant tegemoet kunt komen, al is het maar om het gebaar. Ik had netjes gevraagd aan de telefoon (betreft de bobine nog) of ze me iets tegemoet willen komen met de kosten. Hier werd gewoon zonder twijfel op geantwoord "Uhm neeh?".
Kortom, ik zet mijn vraagtekens bij de reparaties (wordt naar mijn gevoel meer gesloopt dan gemaakt). Stugge werknemers, en je krijgt echt kromme antwoorden waar je totaal niets mee kunt.
Ik heb hem eind van de middag rond 17:30 weer opgebeld, en ik heb hem even flink laten merken hoe ik erover denk. Ik kom a.s maandag weer even bij dit bedrijf langs. En hij zou weer "even kijken". En dit keer BLIJF ik erbij staan
Wordt vervolgd dus!
Nogmaals bedankt.
Laatst gewijzigd door Joriën op 30 jul 2011 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet meer met dit bedrijf in zee gaan, er zijn genoegbedrijven, die je wel goed helpen, ben alleen nieuwsgierig, hoe je met een auto, waar de olie uit de remleiding spuit nog kan rijden, sorrie rijden kan nog wel maar hoe kom je tot stilstand.
De rem voelde vanaf het begin toen ik de garage verliet vreemd aan, en dat is niet zo gekpima schreef:Niet meer met dit bedrijf in zee gaan, er zijn genoegbedrijven, die je wel goed helpen, ben alleen nieuwsgierig, hoe je met een auto, waar de olie uit de remleiding spuit nog kan rijden, sorrie rijden kan nog wel maar hoe kom je tot stilstand.
Als je hem vol intrapt, remt hij licht af. Dus je krijgt hem uiteindelijk wel tot stilstand. Ook heb ik er heel weinig mee gereden, ik heb hem direct naar huis gereden en éénmaal thuis had ik bijna helemaal geen druk meer. Het lijkt wel dat ze hem bij de garage snel hebben bijgevuld zodat ik nog wel thuis kon komen.
Vanaf het het punt dat ik weg reed had ik nog wel redelijke druk, maar toch minder als voorheen. Normaal hoefde ik hem maar bewijze van 1 cm in te trappen en de auto stond stil. Nu was dat toen ik de garage verliet zegmaar iets verder (2 tot 3 cm). Dat valt je nog niets zo erg op, onderweg naar huis moest ik hem bij elk kruispunt steeds verder intrappen en toen kreeg ik het door.
Ik deed de motorkap op en ik zag dat de remolie tank half vol was. Ik dacht even een nieuw busje rem-olie halen dus reed ik naar de benzine pomp, ik kreeg steeds minder druk en éénmaal thuis zat er niets meer in het tankje.
Hij remt nu echt heel slecht af, je krijgt hem wel tot stilstand als je hem vol intrapt.
Of de wet van Murphy tweemaal van toepassing is durf ik te betwijfelen. Afhankelijk van merk en type liggen de bewuste onderdelen wel dicht bij elkaar. De ruitenwissermotor zal wel onnoemelijk vast gezeten hebben en is met grof geweld gedemonteerd, hierbij kan de bobine of de bedrading hiervan beschadigd raken. De hoofdremcilinder met de remleidingen kan ook een tik gehad hebben. Wat is wijsheid, wil je de garage aansprakelijk stellen mag je niet naar een ander om te laten repareren er is dan geen aantoonbaar bewijs meer, gevolg een niet rijdbare auto. Je kan ook je verlies nemen en het geval bij een andere garage uitleggen, vaak wordt je dan alsnog gematst want ze hebben er weer een klant bij. Ik zou de laatste optie kiezen want het vertrouwen is toch weg.
Succes.
Succes.
-
Niet meer mee rijden, je loopt het risico dat je de hoofdremcilinder aan gort trapt. Afgezien daarvan is het levensgevaarlijk om met een auto te rijden waarvan de remmen niet werken (maar dat wist je waarschijnlijk al).Joriën schreef: Hij remt nu echt heel slecht af, je krijgt hem wel tot stilstand als je hem vol intrapt.
Je opmerking dat je maandag "even bij de garage langs rijdt" kon in dat geval wel eens heel letterlijk worden....
Even voor de beeldvorming: over welke auto en hoe oud hebben we het hier?
v.d.Heyden
Bij de garage binnen rijden klinkt beter, op tijd remmen lukt toch niet meer.
Bedankt voor de reacties. De reactie van Ronald g klinkt me bekend in de oren, ik heb even contact opgenomen met een jurist en deze meneer verteld mij vrijwel hetzelfde. Het feit dat de onderdelen gewoon naast elkaar liggen, ruitenwisser motor, daarnaast de bobine en daaronder de remleiding is gewoon onzettend verdacht en verdenking op het onzorgvuldig te werk gaan van de monteur komt zeker ter sprake. Mijn jurist heeft zeker geadviseerd om een schriftelijke klacht in te dienen en de garage aansprakelijk te stellen.Of de wet van Murphy tweemaal van toepassing is durf ik te betwijfelen. Afhankelijk van merk en type liggen de bewuste onderdelen wel dicht bij elkaar. De ruitenwissermotor zal wel onnoemelijk vast gezeten hebben en is met grof geweld gedemonteerd, hierbij kan de bobine of de bedrading hiervan beschadigd raken. De hoofdremcilinder met de remleidingen kan ook een tik gehad hebben. Wat is wijsheid, wil je de garage aansprakelijk stellen mag je niet naar een ander om te laten repareren er is dan geen aantoonbaar bewijs meer, gevolg een niet rijdbare auto. Je kan ook je verlies nemen en het geval bij een andere garage uitleggen, vaak wordt je dan alsnog gematst want ze hebben er weer een klant bij. Ik zou de laatste optie kiezen want het vertrouwen is toch weg.
Succes.
Nee dat lijkt me voorzelfsprekend, ik rij absoluut niet meer met de auto. Hij staat op dit moment stil vanaf het moment dat ik hem terug heb gereden van de garage. Ik ga echt niet m'n leven op het spel zetten.Niet meer mee rijden, je loopt het risico dat je de hoofdremcilinder aan gort trapt. Afgezien daarvan is het levensgevaarlijk om met een auto te rijden waarvan de remmen niet werken (maar dat wist je waarschijnlijk al).
Het is een Volkswagen Polo uit 1996. Altijd zeer goed onderhouden en hij is net twee maand geleden met glans door de APK gekomen. Hij heeft ook maar 165.000km op de teller staan.
Als ik volgende week langs ga, kom ik uiteraard met een andere auto. Als eerste wil ik het bedrag van 85,- euro terug van de bobine, en wil ik een oplossing betreft de remleiding. Anders zijn ze nog niet klaar met mij.
Groet Joriën
-
TS gaat helemaal los in een toch echt kansloze zaak.Als ik volgende week langs ga, kom ik uiteraard met een andere auto. Als eerste wil ik het bedrag van 85,- euro terug van de bobine, en wil ik een oplossing betreft de remleiding. Anders zijn ze nog niet klaar met mij.
Komt met een 15 jaar oude auto naar de garage en claimt van alles en nog wat aan gevolgschade zonder maar iets te kunnen bewijzen. Vervolgens wordt de garage compleet afgebrand.
De onderdelen zitten vlak bij elkaar.
Nou en ?
Het is allemaal ouwe troep, aan het einde van de normale levensduur beland.
Ho nu ben je totaal niet voor reden vatbaar, het gaat misschien wel om een "oudere auto" maar hij heeft altijd netjes z'n beurtjes gehad en de auto heeft een uitstekend onderhoud's historie.
Hij is nog twee maand geleden met GLANS door de apk gekomen. Ik was 35 euro kwijt en dan noem jij het troep?
Tevens ben ik net bij de garage geweest en de rem-olie ligt werkelijk op de plaats waar mijn auto stond.
Hier heeft tot op heden nog geen andere auto gestaan aangezien ik het
zelf in de gaten heb gehouden. Hoeveel bewijs wil je hebben?
Een auto van 2010 kan nog meer problemen hebben dan een auto uit 1990 dus joun reactie heeft totaal geen bijdrage aan dit onderwerp.
Gelieve niet reageren als je totaal geen verstand van zaken hebt
Hij is nog twee maand geleden met GLANS door de apk gekomen. Ik was 35 euro kwijt en dan noem jij het troep?
Tevens ben ik net bij de garage geweest en de rem-olie ligt werkelijk op de plaats waar mijn auto stond.
Hier heeft tot op heden nog geen andere auto gestaan aangezien ik het
zelf in de gaten heb gehouden. Hoeveel bewijs wil je hebben?
Een auto van 2010 kan nog meer problemen hebben dan een auto uit 1990 dus joun reactie heeft totaal geen bijdrage aan dit onderwerp.
Gelieve niet reageren als je totaal geen verstand van zaken hebt