LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Remboursincasso door HollandsNieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jolandeke

Remboursincasso door HollandsNieuwe

Ongelezen bericht door jolandeke »

In juli heb ik voor mijn dochter een abonnement bij Hollands Nieuwe genomen, zodat ik haar belgedrag in de gaten kan houden.
Ze moet zelf opwaarderen als ze over haar abonnementsgeld zit.
Voor de maand augustus heeft HollandsNieuwe bij mij 4 keer het maandbedrag geincasseerd = 4 keer 29 euro.

En dat niet alleen, ze hebben het ook onder remboursincasso gedaan, wat betekent dat ik dat geld niet kan terug halen.

Kan dat zomaar en hoe kun je je daar tegen beschermen?
Ik ga maandag natuurlijk even naar de bank om te kijken wat en hoe.
Nader onderzoek op google heeft opgeleverd dat een remboursincasso een eenmalige machtiging tot betaling is.
Toen ik het abonnement bestelde heb ik een bedrag per Ideal betaald en was in de veronderstelling dat verdere betalingen zouden verlopen via een normale incasso (die eventueel te storneren is).

Ik heb al meer klachten gelezen over HollandsNieuwe maar nog geen over de betalingen. Hebben meer mensen hier klachten over?

stofzuigertje

Re: Remboursincasso door HollandsNieuwe

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij meer dan 4x €29 verbruikt heeft mag dat.

Als je maar 1 x hoefde te betalen moet je jou eigen bank vragen voor een blokkade wegens fraude want zomaar geld teveel afboeken mag niet.

Alleen met bewijs van gebelde bedrag mag je dit via je eigen bank terug halen.
Die hebben met dit bewijs dan meer macht dus zelf lukt niet.

jolandeke

Zij heeft niet meer dan 29 euro verbruikt.
29 Euro is de vaste prijs van het abonnement.
Eventuele extra uitgaven van mijn dochter moet ze via de HollandsNieuwe website opwaarderen met Ideal.
Ze heeft deze maand niet meer gebeld en zelfs nog beltegoed, sms-en en internetverkeer over, die meegaan naar volgende maand.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Neem contact op met de provider en vraag om uitleg.

Mogelijk dat zij bedragen per kwartaal innen?
Zo niet, vriendelijk verzoeken of zij binnen 5 dagen dit teveel geincasseerde terug willen storten, omdat je anders genoodzaakt bent melding te maken van incassofraude.

hollandsnieuwe
verified

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Helaas is er een fout opgetreden bij de incasso. Inmiddels is dit hersteld en zijn de teveel betaalde bedragen aan je terug gestort.
Er zal vandaag ook een mail volgen met nadere uitleg.

Ik wil alvast excuses aanbieden dat dit is gebeurt, we zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te voorkomen.

jolandeke

Dan blijft de vraag natuurlijk bestaan waaroom HollandsNieuwe incasso's uitvoert op basis van rembours incasso.
Is dat de normale gang van zaken en zo ja wanneer heb ik daar dan toestemming voor gegeven?

hollandsnieuwe
verified

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

@ Jolandeke: Normaal gesproken wordt het abonnementsgeld afgeschreven via een reguliere incasso. Zou je ons een privébericht kunnen sturen met het betreffende mobiele nummer? Dan kunnen we nakijken waarom dat in dit geval niet is gebeurd. Nogmaals excuses voor het ongemak.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

In elk geval een goed teken dat HN aangeeft a) DAT er wat fout is gegaan, en b) stappen onderneemt om de fout goed te maken.

Dit is iets waar andere providers een voorbeeld aan kunnen nemen.

Gesloten