Ik wil mijn jaar abonnement van mijn usenet server opzeggen. Ik heb een jaarabonnement en ik ben nu voor het tweede jaar lid. Ze adverteren met geen opzegtermijn te hebben, zie printscreen:
Nu wil ik het opzeggen, maar dit lukt helaas niet. Zie onderstaande conversatie:
Beste,
U kunt het abonnement opzeggen wanneer u wilt.
Aangezien u betaald heeft tot aan de vervaldag van het abonnement wordt dat, conform de afspraak, ook gewoon geleverd.
Indien u het abonnement voortijdig wil beëindigen is het uw keus, echter er zal geen restitutie worden verleend.
Met vriendelijke groet,
*Usenet server*
> Beste,
>
> Op jullie frontpage spreken jullie over "geen opzegtermijn".
>
> Graag zou ik het abonnement met ingang van eind volgende maand willen
> beëindigen.
>
> In mijn persoonlijke pagina spreken jullie over een beëindiging met ingang van
> 04-2012. Dit is tegenstrijdig met de informatie op de frontpage.
>
> Graag hoor ik hoe dit op te lossen.
>
> Met vriendelijke groet,
>
Mijn vraag, mag dit zomaar? Wat is het woord opzegtermijn dan nog waard?
Opzeggen en bewijs bewaren van zowel hun huidige site bij afsluiten als je opzegging.
Dus per E mail opzeggen mag en niets meer betalen en als zij slordig zijn en toch rekening sturen is hun probleem.
Ik snap het probleem niet helemaal of eigenlijk helemaal niet.
Bij geen enkel jaar abonnement krijg je geld terug als je tussentijds opzegt.
Bij bedrijven die wel werken met een opzegtermijn van bijvoorbeeld een maand, moet men opzeggen minimaal een maand voor het verlopen van het jaar abonnement anders zit men nog een extra jaar aan het het abonnement vast.
Bij Usenet is dit blijkbaar niet het geval omdat zij niet werken met een opzegtermijn, dus zelfs als u op de laatste dag van uw lopende abonnement opzegt zal u abonnement niet verlengt worden.
Probeert u uw gsm abonnement van een jaar maar eens vroegtijdig te beëindigen uw provider haalt gewoon de rest van het jaar elke maand de maandkosten van uw rekening.
chris1983 schreef:Duidelijk, het zit 'm dus in de betekenis van opzegtermijn...
Je hebt zelf het goede antwoord al gegeven:
U kunt het abonnement opzeggen wanneer u wilt.
Aangezien u betaald heeft tot aan de vervaldag van het abonnement wordt dat, conform de afspraak, ook gewoon geleverd.
Indien u het abonnement voortijdig wil beëindigen is het uw keus, echter er zal geen restitutie worden verleend.
De meeste Usenet providers hanteren een zogenaamd PrePaid systeem. Je betaald vooraf om geduren een bepaalde periode gebruik te kunnen maken van hun diensten. Ik neem aan dat de TS voor jaar betaling gekozen heeft, omdat dit minder kost dan per maand betalen. Helaas is het in dit geval dus duurder.
Geen opzegtermijn houd inderdaad in dat aan het einde van het jaar er niet stilzwijgend een nieuw abonnement in gaat.
Oftewel, de periode waar je voor betaald, krijg je ook daarna houd het op totdat je opnieuw betaald.
Zo werkt Eweka ook. Daar is het 7,50 euro per maand en je kunt zoveel maanden betalen als je maar wilt en daarna stopt het gewoon en moet je weer opnieuw betalen.