LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte Xbox360 wireless controller - Help!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 aug 2011 17:53
Defecte Xbox360 wireless controller - Help!
Hallo,
ik zit met een debakel. Ik heb onlangs (2 maanden terug) een Xbox wireless controller aangeschaft.
De controller heeft echter sinds korte tijd (net buiten de winkelgarantie) een defect ontwikkeld, waardoor de linker analoge stick automatisch naar links loopt.
Nu heb ik microsoft gemaild, en ze hebben me naar de winkel verwezen waar ik het apparaat heb gekocht.
In de winkel is me verteld dat ze niks konden betekenen voor me, aangezien de winkelgarantie vervallen was. In de winkel hebben we toen Microsoft gebeld, die toen wel tegemoet wouden komen (althans, dat dacht ik)
Ik moet van Microsoft nu de controller naar Tsjechie (?!) opsturen ter reparatie en ontvang dan een nieuwe. het probleem is echter dat de verzendkosten via UPS meer dan 60 euro bedragen, en het apparaat maar 55 euro heeft gekost.
Een alternatief is TNT, die verzenden voor 20 euro, maar dan nog vind ik het eigenlijk van de zotten dat ik de verzendkosten voor eigen rekening moet nemen, terwijl het apparaat nog niet eens 3 maanden oud is.
Heeft iemand een idee hoe ik deze situatie het beste kan aanpakken? Ik heb van een iemand het advies gekregen om de geschillencommisie in te schakelen, maar heb geen ervaring met deze dienst.
Het lijkt er nu op dat microsoft de "klantenservice" door de klant zelf laat verrichten, dit kan toch niet 100% eerlijk zijn?
Hopelijk kan iemand me hier uit de brand helpen, alvast bedankt.
Groeten, jasper
ik zit met een debakel. Ik heb onlangs (2 maanden terug) een Xbox wireless controller aangeschaft.
De controller heeft echter sinds korte tijd (net buiten de winkelgarantie) een defect ontwikkeld, waardoor de linker analoge stick automatisch naar links loopt.
Nu heb ik microsoft gemaild, en ze hebben me naar de winkel verwezen waar ik het apparaat heb gekocht.
In de winkel is me verteld dat ze niks konden betekenen voor me, aangezien de winkelgarantie vervallen was. In de winkel hebben we toen Microsoft gebeld, die toen wel tegemoet wouden komen (althans, dat dacht ik)
Ik moet van Microsoft nu de controller naar Tsjechie (?!) opsturen ter reparatie en ontvang dan een nieuwe. het probleem is echter dat de verzendkosten via UPS meer dan 60 euro bedragen, en het apparaat maar 55 euro heeft gekost.
Een alternatief is TNT, die verzenden voor 20 euro, maar dan nog vind ik het eigenlijk van de zotten dat ik de verzendkosten voor eigen rekening moet nemen, terwijl het apparaat nog niet eens 3 maanden oud is.
Heeft iemand een idee hoe ik deze situatie het beste kan aanpakken? Ik heb van een iemand het advies gekregen om de geschillencommisie in te schakelen, maar heb geen ervaring met deze dienst.
Het lijkt er nu op dat microsoft de "klantenservice" door de klant zelf laat verrichten, dit kan toch niet 100% eerlijk zijn?
Hopelijk kan iemand me hier uit de brand helpen, alvast bedankt.
Groeten, jasper
Re: Defecte Xbox360 wireless controller - Help!
Ik dacht dat 1 jaar standaard was. Maar dat is dus niet zo?
Re: Defecte Xbox360 wireless controller - Help!
Zie onderstaande link. Als je de bovenste vraag open klikt, staat er dat op accessoires 1 jaar garantie zit.
http://support.xbox.com/nl-nl/pages/xbo ... y/faq.aspx
Dat Microsoft je naar de winkelier verwijst, is de correcte gang van zaken. Je hebt een overeenkomst met de winkelier en deze moet de garantie-afhandeling doen. Als deze de controller dan moet opsturen is dat voor de winkelier.
Kortom de winkelier zou het moeten oplossen. Mocht deze beweren dat het een geval van ruwe behandeling is om zo onder de garantie uit te komen, kun je dit simpelweg betwisten. Omdat het euvel binnen de 6 maanden is opgetreden wordt al aangenomen dat het product niet aan de overeenkomst voldoet volgens het BW. De winkelier zou dan onomstotelijk moeten kunnen bewijzen dat het te wijten is aan ruwe behandeling bijvoorbeeld. Tenzij je het ding in duizend gruzelementen brengt, is dit vaak lastig aan te tonen.
http://support.xbox.com/nl-nl/pages/xbo ... y/faq.aspx
Dat Microsoft je naar de winkelier verwijst, is de correcte gang van zaken. Je hebt een overeenkomst met de winkelier en deze moet de garantie-afhandeling doen. Als deze de controller dan moet opsturen is dat voor de winkelier.
Kortom de winkelier zou het moeten oplossen. Mocht deze beweren dat het een geval van ruwe behandeling is om zo onder de garantie uit te komen, kun je dit simpelweg betwisten. Omdat het euvel binnen de 6 maanden is opgetreden wordt al aangenomen dat het product niet aan de overeenkomst voldoet volgens het BW. De winkelier zou dan onomstotelijk moeten kunnen bewijzen dat het te wijten is aan ruwe behandeling bijvoorbeeld. Tenzij je het ding in duizend gruzelementen brengt, is dit vaak lastig aan te tonen.
Re: Defecte Xbox360 wireless controller - Help!
Stuur in ieder geval een brief naar de winkelier. Je kunt een voorbeeld brief vinden op consuwijzer en de radar site heeft er ook eentje.
Re: Defecte Xbox360 wireless controller - Help!
Ik heb echt precies hetzelfde, ben je er nog uitgekomen.
Vraag me af hoe ik dit moet oplossen want het is inderdaad belachelijk dat ik zelf de verzendkosten naar Tsjechië zou moeten betalen.
Vraag me af hoe ik dit moet oplossen want het is inderdaad belachelijk dat ik zelf de verzendkosten naar Tsjechië zou moeten betalen.
Re: Defecte Xbox360 wireless controller - Help!
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde afgebeelde controller. Ik heb voor de verzending naar Tsjechië €18,50 betaald. Ik heb gebled met xbox klantenservice (zij hadden de reparatieopdracht voor mij aangemaakt), maar die zeiden "oh, de meeste klanten zeggen dat zij ongeveer €8,- kwijt waren aan verzendkosten". Ik dacht zo van, welke klant belt terug om te vertellen hoeveel geld zij kwijt waren aan verzendkosten.
In ieder geval kan het het niet goedkoper dan €18,50 via TNT voor de reparatie van xbox accesoires. Voor de console zelf zijn verzendkosten gratis.
Ik heb nog een mail gestuurd naar xbox klantenservice, met een klacht en de vraag om mij door te verwijzen naar iemand (of mailadres) die deze klacht kan behandelen, maar heb geen reactie gehad.
Iemand anders een oplossing voor dit probleem?
In ieder geval kan het het niet goedkoper dan €18,50 via TNT voor de reparatie van xbox accesoires. Voor de console zelf zijn verzendkosten gratis.
Ik heb nog een mail gestuurd naar xbox klantenservice, met een klacht en de vraag om mij door te verwijzen naar iemand (of mailadres) die deze klacht kan behandelen, maar heb geen reactie gehad.
Iemand anders een oplossing voor dit probleem?
Re: Defecte Xbox360 wireless controller - Help!
Contact opnemen met het verkooppunt. Zij zijn als leverancier verantwoordelijk voor de afhandeling.Baksofa schreef:Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde afgebeelde controller. Ik heb voor de verzending naar Tsjechië €18,50 betaald. Ik heb gebled met xbox klantenservice (zij hadden de reparatieopdracht voor mij aangemaakt), maar die zeiden "oh, de meeste klanten zeggen dat zij ongeveer €8,- kwijt waren aan verzendkosten". Ik dacht zo van, welke klant belt terug om te vertellen hoeveel geld zij kwijt waren aan verzendkosten.
In ieder geval kan het het niet goedkoper dan €18,50 via TNT voor de reparatie van xbox accesoires. Voor de console zelf zijn verzendkosten gratis.
Ik heb nog een mail gestuurd naar xbox klantenservice, met een klacht en de vraag om mij door te verwijzen naar iemand (of mailadres) die deze klacht kan behandelen, maar heb geen reactie gehad.
Iemand anders een oplossing voor dit probleem?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 15 mar 2010 14:24
- Locatie: Heerlen