LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minisetje direct al defect -Saturn bleek zeer coulant!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
sephora30

Re: Minisetje direct al defect -Saturn bleek zeer coulant!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Maar vindt het geen goede zaak om TS te adviseren om maar te liegen.

Oh mijn god Teun, dat meen je toch niet he, leer eens begrijpend lezen zeg!!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Maar vindt het geen goede zaak om TS te adviseren om maar te liegen.

lastig maar ik heb hetzelfde als Teun.
Wil ts liever een heel ander model, dan zou dat kunnen omdat je mag ruilen binnen 14 dagen, maar dan moet hij/zij liegen.

rocknieuws

Ongelezen bericht door rocknieuws »

ciske schreef:
Zie ronald g had gelijk.

@TS fijn dat het toch gelukt is , volgende keer voor je iemand op een forum gooit , eerst zelf proberen.
Prima maar is het toch niet fout om even je rechten als consument te willen weten? Het was ook geen klacht naar Saturn. Puur informatie voor het geval dat men WEL moeilijk zou doen (en die voorbeelden zijn er ook te veel). Gelukkig was Saturn coulant en kon ik kiezen uit geld terug of een andere uitkiezen.

Reparatie was voor ons een minder leuke (en niet gewenste) optie geweest.

ciske

Prima maar is het toch niet fout om even je rechten als consument te willen weten?
nee hoor , althans ik zou het eerst zelf proberen maar goed elk mens is anders.

misschien fijn voor die winkel als je de titel dan anders maakt?

rocknieuws

ciske schreef:
Prima maar is het toch niet fout om even je rechten als consument te willen weten?
nee hoor , althans ik zou het eerst zelf proberen maar goed elk mens is anders.

misschien fijn voor die winkel als je de titel dan anders maakt?

Dat wil ik wel doen hoor. Is het zo beter? ;-)

ciske

rocknieuws schreef:

:lol: je moet het wel doen omdat je het zelf wilt, niet omdat ik iets zeg, maar het is toppie :wink:

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Leo The Emperor schreef:(P/J)uristen onder ons , van wie ik de namen niet zal noemen, zullen betogen dat eigenlijk TS nu recht heeft op precies dit apparaat, maar dan wel met 20 beloofde voorkeurzenders. Dit lijkt me echter een onmogelijke opgave, zodat mijn inziens TS met ruilen of geld retour genoegen zal moeten nemen
Voor degenen die zich hierdoor aangesproken voelen:
7:21 lid 1 BW schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a aflevering van het ontbrekende;
b herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
7:22 lid 1 BW schreef: Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
b de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.

rocknieuws

ciske schreef:
rocknieuws schreef:

:lol: je moet het wel doen omdat je het zelf wilt, niet omdat ik iets zeg, maar het is toppie :wink:
Is goed hoor. Als ik iets echt niet wil doen doe ik het ook niet. Maar ben niet zo moeilijk (dat laat ik liever aan anderen over) :D

@ adSolvendum:

Dank! Zeer bruikbare informatie voor de toekomst!

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sephora30 schreef:Maar vindt het geen goede zaak om TS te adviseren om maar te liegen.

Moet hiet andersom zijn ?? Leer jij eens goed schrijven een geen abracadabra verhalen neer te pennen zodat zowiezo al 2 personen het niet begrijpen en dit ook durven te zeggen.....ken je de reclame nog....durf duidelijke taal te vragen?

Anyway, tis reeds opgelost en zelfs zonder te hoeven liegen.

rocknieuws

Teunbosseman schreef:

Moet hiet andersom zijn ?? Leer jij eens goed schrijven een geen abracadabra verhalen neer te pennen zodat zowiezo al 2 personen het niet begrijpen en dit ook durven te zeggen.....ken je de reclame nog....durf duidelijke taal te vragen?

Anyway, tis reeds opgelost en zelfs zonder te hoeven liegen.

Jongens/meiden :wink: Maak je niet druk. Is helemaal niet nodig. :D

Heb inderdaad niet hoeven te liegen. Had ik ook niet gedaan. Kom je nooit ver mee.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

ciske schreef: lastig maar ik heb hetzelfde als Teun.

Familie?? :mrgreen:

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Zeg rocknieuws... :D ben eigenlijk best wel benieuwd of je in de toekomst nog eens een keer dit forum komt raadplegen....

rocknieuws

seconds-out schreef:Zeg rocknieuws... :D ben eigenlijk best wel benieuwd of je in de toekomst nog eens een keer dit forum komt raadplegen....
Ja hoor, ik kwam hier al regelmatig. Vind het wel interessant. Nu ik eindelijk een account heb op het Radarforum zal ik waarschijnlijk ook nog wel eens reageren in andere topics.

Wel vind ik jammer, en dat zie ik helaas ook op veel andere fora, dat men niet altijd even beschaafd reageert.

seconds-out

rocknieuws schreef:
Wel vind ik jammer, en dat zie ik helaas ook op veel andere fora, dat men niet altijd even beschaafd reageert.
Ja is zo, haast in elk topic is er wel iemand die een TS bekritiseert.(of erger)
Waarom?
Alleen het feit al dat iemand in de pen klimt kan al genoeg zijn voor kritiek.
Zo zijn er nog wel tig duizend redenen te bedenken waarom een TS beter niks had kunnen typen. (niet aan mij vragen welke).
Kortom dus, wat je ook schrijft>>>er komt gezeur van.
Dat nodigt niet echt uit...knap dat je het hier toch nog te pruimen vindt... :roll:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rocknieuws schreef:Wel vind ik jammer, en dat zie ik helaas ook op veel andere fora, dat men niet altijd even beschaafd reageert.

Helaas inderdaad hier ook ja, maar dat heb je ondertussen al zelf ondervonden.
Moderatie is soms ook geen peil op te trekken.

Maar je probleem is opgelost zonder het advies om te liegen op te volgen.
Hoop dat je veel plezier van je aankoop hebt.

rocknieuws

Teunbosseman schreef:
rocknieuws schreef:Wel vind ik jammer, en dat zie ik helaas ook op veel andere fora, dat men niet altijd even beschaafd reageert.

Helaas inderdaad hier ook ja, maar dat heb je ondertussen al zelf ondervonden.
Moderatie is soms ook geen peil op te trekken.

Maar je probleem is opgelost zonder het advies om te liegen op te volgen.
Hoop dat je veel plezier van je aankoop hebt.

Dank je wel!

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Zonder dollen Ts pleurt hier een vraag neer terwijl hij nog niet eens weet wat de uitkomst van de verkoper is, reageerders slaan meteen aan het speculeren over wat er zou kunnen gebeuren. Setje is allang omgeruild, als dat niet zo was had de reactie hier al gestaan, gevalletje schreeuwen voor je geslagen wordt.
Ik geef toe dat ik de tekst in mijn posting wat netter had kunnen formuleren. Het is handig om te weten wat je rechten als consument zijn maar in een eerste contact met de verkoper ( hier bij naam genoemd) kun je het beter nog niet weten want dat staat een goed gesprek in de weg. Vaak is die wetenschap vooralsnog niet nodig en leidt tot discussie tussen klant en verkoper.

seconds-out

ronald g schreef: Ik geef toe dat ik de tekst in mijn posting wat netter had kunnen formuleren. Het is handig om te weten wat je rechten als consument zijn maar in een eerste contact met de verkoper ( hier bij naam genoemd) kun je het beter nog niet weten want dat staat een goed gesprek in de weg. Vaak is die wetenschap vooralsnog niet nodig en leidt tot discussie tussen klant en verkoper.
Ja ja :shock:
Het is beter als de consument van niks weet alvorens een discussie te starten met de verkoper. :?:
Te veel weten is niet goed voor ons.... :lol:

Eerst de discussie aangaan met de verkoper en als dat niks oplevert is het nog vroeg genoeg om hier op dit forum om raad te vragen....aldus papa Ronald. :twisted: :twisted:

Jaaaaa, hij kan dan wel niet de discussie tegen houden, maar dan moet het wel volgens de "regels" van Ronald gaan...

NB... stel nou dat TS had geschreven dat zijn apparaat kapot was en om raad vroeg wat te doen?
Iedereen had dan getypt dat hij terug moest gaan naar de winkel.
Ts heeft de "fout" gemaakt om zelf aan te geven dat hij dat al van plan was....
Dat zou dan niet mogen? Wie bepaalt dan die volgorde? Niemand toch zeker!
Te belachelijk voor woorden dat andere forumleden gaan bepalen wanneer een discussie gestart mag worden!

En dan die argumenten>> :lol:
We moeten niet teveel weten want dat staat een discussie in de weg.. :lol:
Zo lust ik er nog wel eentje>>>waarom worden verkopers opgeleid?
Is niet nodig toch? Staat alleen maar een goeie discussie in de weg :arrow: :roll:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Een gesprek tussen klant en verkoper gaat dan zo verlopen, klant komt terug en verteld, ik heb hier een setje gekocht maar hij doet het niet en volgens artikel zus of zo heb ik recht op vervanging. Verkoper huh mag ik eerst eens kijken of de set echt defect is, klant gaat met alle adviezen hier opgedaan eisen voor een vervangend setje, verkoper gaat dan met artikelen in de wet schermen want hij moet de mogelijkheid hebben het geleverde te herstellen tot drie keer toe. Wees eerlijk zo ga je een eerste gesprek met een verkoper niet aan.

hobby1

Ongelezen bericht door hobby1 »

Teunbosseman schreef: Anyway, tis reeds opgelost en zelfs zonder te hoeven liegen.
Dat dacht ik toch ook!

Gesloten