LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAARSCHUWING!!!! woning te rhoon marktplaats

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
naverona

WAARSCHUWING!!!! woning te rhoon marktplaats

Ongelezen bericht door naverona »

PAS OP!!

Op marktplaats wordt een eengezinswoning aangeboden in Rhoon met een contract voor onbepaalde tijd.Tevens staan er meerdere onwaarheden in de advertentie.

Wij zouden 2 augustus de huurcontracten gaan tekenen, maar hebben dit gelukkig niet gedaan.

In de advertentie stond bij ons een huur van 760 euro en dat de ramen vorige week nieuw dubbel glas hebben gekregen, tevens zou de woning via een woningstichting te huur worden aangeboden.

Van dit allemaal is niets waar.

De woning wordt verhuurd via een makelaar, deze stelt een borg a 3 maanden huur, directe betaling van de eerste maand huur)ook al is de overname van de woning pas de maand erna) en 399 euro contractkosten.Als je hiernaar vraagt bij degene die er nu woont wordt er met geen woord over gerept.er wordt gezegd dat er geen verdere kosten zijn..

In de advertentie nu is de huur al van 760 euro naar 800 gegaan in een week tijd.er staat in de advertentie dat het voor onbepaalde tijd is..let op je contract in de mijn stond namelijk voorminimaal 12 maanden en stilzwijgend verleng..dit is dus niet voor onbepaalde tijd..tevens zijn de ramen waarvan gezegd wordt dat het vorige week gedaan is, vorig jaar al vernieuwd..

Pas op dit is een oplichter..die koste wat het kost zijn huis kwijt wil.Hij beschrijft dat hij de woning in originele staat moet terugbrengen van de woningstichting maar dit klopt aan geen kiant aangezien het via een makelaar wordt verhuurd..wij vermoeden dat dit de eiegenaar van de woning is en een jaar weg moet.Er is uit een van de slaapkamers een muur gebroken en het is dus in waarde gedaald. als het contractr is getekend moet alles in originele staat worden teruggebracht zodat de woning weer in waarde stijgt.

De eigenaar van de woning heet Hans en de advertentie heeft de titel mooie eengezinswoning in groen rhoon voor ongepaalde tijd.

De wonihg wordt verhuurd via Vesteda welke als je geen interesse meer hebt ook ineens niet zo vriendelijk meer zijn..

natalie1980

Re: WAARSCHUWING!!!! woning te rhoon marktplaats

Ongelezen bericht door natalie1980 »

Heb je misschien een linkje?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zonder link vlot te vinden met het opzoeken van de postcode van Rhoon en de info van TS.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

naverona schreef:er staat in de advertentie dat het voor onbepaalde tijd is..let op je contract in de mijn stond namelijk voorminimaal 12 maanden en stilzwijgend verleng..dit is dus niet voor onbepaalde tijd..
Wat klopt hier dan niet aan? Dit is altijd het geval bij huizen die voor onbepaalde tijd te huur zijn. Anders zou er staan voor maximaal x maanden.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

naverona schreef:De eigenaar van de woning heet Hans en de advertentie heeft de titel mooie eengezinswoning in groen rhoon voor ongepaalde tijd.
Rare advertentie dan....

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ik moet zeggen dat ik niet veel van dit topic begrijp.

Er wordt gerept over woningstichting Vesteda. Daar is het toch normaal dat de huurder eerst de huur opzegt en de woning ontruimt teruglevert aan de woningstichting, alvorens opnieuw verhuurd kan worden ?

Dit wordt blijkbaar niet gedaan, want de huidige huurder zoekt zelf een opvolger. Is hier soms sprake van illegale onderhuur tegen een veel te hoge huurprijs ?

Als dat zo is begrijp ik de inkomenstoets niet , want dat is iets wat normaalgesproken alleen door de verhurende woningstichting wordt geeist.

Hoe een makelaar dan in het geheel is ingevlochten zie ik ook even niet. Een makelaar werkt normaal alleen voor de particuliere woningmarkt, en niet voor een woningstichting en zeker niet voor illegale onderhuur.

Enfin, Ik zou altijd eerst eens met Vesteda contact opnemen en bekijken hoe het nu werkelijk met deze woning zit.

Gesloten