Ik zou mensen ook niet zo snel aanvallen op zulke dingen en zeker niet op het hebben/krijgen van een uitkering, je weet nooit wat de omstandigheden zijn dus doe ik dat niet snel. En nee ik leef niet zelf van een uitkering en ja we hebben al een aantal jaaruitkeringen van verschillenden naar de belasting gebracht dit jaar. maarja da's klagen op gezonde benen zeg ik maar.
En nee ik bedoel dit hele verhaal vanaf het begin van de post echt niet vervelend. Het is mijn mening en hoe ik het zie. Ik probeer regelmatig de dingen weer even van een afstandje iets objectiever te bekijken. Daarom probeer ik je ook op weg te helpen.
Dank je emmy maar het stukje was voor mensen bedoelt die graag vooroordelen en was niet specifiek voor jou bedoelt,alleen in de algemene zin ze g maar..en de rest van je zinnnen ben ik het helemaal mee eensEn ik weet nu wel dat je het goed bedoelt
..
Ontopic
ik heb je verhaal goed gelezen en heb het goed gevolgd. Alleen de tussenrekening is er nooit van gekomen.Dus het bedrag wat Ing bedoelde is nooit op een tussenrekening gezet.Is gewoon op 5 juli afgeschreven van mijn rekening en zo stond ik rood, en niet op 24 juni toen er wel geld op was..
Leo het was bedoelt voor leojes30..
Wat het verhaal van TS betreft, was deurwaarder 3 nu de deurwaarder van de 50 euro die 658 euro werd, de schuld van uw ex?
het bedrag 558 deurwaarder nr 1+ 100 euro bankkosten, als ze mijn ex niet kunnen vinden halen ze het wel bij mij, zo werkt dat als je getrouwd bent geweest.
Het eerste en het derde beslag betroffen exact hetzelfde bedrag begrijp ik uit uw verhaal, klopt dit?
Nee niet het exact bedrag nr 3 was lager, 355 euro
En is dit beslag daadwerkelijk uitgevoerd zonder gerechtelijke uitspraak zoals u aangeeft?
Nee, het klopt niet, nu heb ik uitgezocht wat executeriaal beslag legging is. Heb vandaag een brief gekregen.Dit is wel rechterlijke uitspraak.Maar ik heb geen vonnis gezien. dus de beslissing van de rechter.Eeen brief met een dagvaarding ook niet gehad. of een een beslissing van de vonnis ook niet gehad
En betreft dit beslag zeker geen overheidsvordering, een dwangbevel, zoals u aangeeft? Nee werkelijk echt niet.
U wist op voorhand dus niet dat er eventueel beslag gelegd zou kunnen gaan worden?
Nee ik wist niet dat er beslag op mijn rekening zou gedaan worden...
De bank die het eerdere bedrag van 558 euro eerst incasserde, wil dit bedrag nu aan nr 3 geven,dus de bank weet dat ik geen geld op de rekening heb/had op het moment dat nr2 en nr 3 beslag had gelegd op de rekening (6 juli en 24 juli), dus daarom gaat de bank InG mij niet het geld terug geven, die op 5 juli is afgeschreven maar aan nr 3 geven. Want nr 1 en nr 2 is al een overeenkomst met mij.op 22 juli is de bank op de hoogte gebracht van het vervallen geld.
In dit geval is de ING niet mijn bewinsvoerder,schuldaflosser of weet ik veel wat.
Overaal lees ik dat beslag legging een moment opname is.Wanneer er geld op de rekening is, word die positive saldo direkt ingenomen.
Als nummer 2 en 3 beslag legt en er is geen positieve saldo, hoe kan de bank 2x keer zeggen de eeerder genomen geld word aan hun uitgekeerd.
En betreft de datums van beslag legging, weet de deurwaarder heel goed dat dit een uitkering betreft. Ook de Ing zit dat dit een uitkering is.
Dus hoe kan de bank beslissen dat zij het geld waar nr1 en nr 2 van afzien, dit aan nr 3 willen geven?
Ik sta nog steeds 0 op de rekening, dus wat wilt de bank aan nr 3 geven?
Er was wel geld op de rekening 24 juni,maar ik heb mijn vaste lasten betaald want van de beslag legging wist ik niks.
Het vreemde is dat er bij beslag legging van nr2 en nr 3 ik wel een brief in 2 dagen krijg. Maar bij nr 1 had ik een brief na 8 dagen.
Het klopt gewoon niet hoe de opzet en de manier op hoe het gedaan is.
Want een moment opname van bankbeslag is dat dat geld gelijk ingevordert word.Stel dat ik op 24 juni geen geld zou hebben, (en de beslag legging was op 24 juni)en ik kreeg het geld op 25 juni gestort..zou dit geld die ik op 25 juni had aan de deurwaarder gegeven worden op 5 juli?
En ik heb al met het juridische loket afspraak gemaakt(bedankt nog voor de link emmy)Ik heb vandaag de kans gehad om online te kunnen chatten. In mijn geval moet ik daar naartoe met de papieren en bespreken met een juridische adviseur.Ik heb volgende week donderdag afspraak..ik hoop dat ik wijzer word, en ik zal jullie uiteraard laten weten over hoe en wat.
oohw kijk nu op mijn rekening met
Ik sta nu weer rood van 349 euro,weer het geld aan de deurwaarsder is gegeven?
nr 3 die beslag heeft gelegd op 24 juli toen stond er geen geld op de rekening van de beslag legging. maar ik sta nu wel 349 euro rood????Als ik dit niet juridisch op ga lossen, kan ik de komende maand weer niet mijn huur betalen, en loop ik 1200 euro achter, krijg ik daarmee problemen.Nu zal er waarschijnlijk weer debetrente worden berekent.
De eerste 2 besalg leggers heeft de bank al 100 euro geincasseerd, dus 200 euro hebben ze al.
Ik kan niet geloven dat ing mijn geld werkelijk pikt. Want die 558 euro is nu
foetsi.dus waar is het geld van 558 euro naar toe dan??kan iemand mij nog volgen, zelfs ik begrijp er niks meer van...