22 Juli heeft de PostNL pakket service een pakket geprobeerd af te leveren.
Tenminste, dat stellen zij.
Daarna is er op vreemde wijze bij de tabakswinkel waar ik het pakket achteraf op diende te halen, het pakket ondertekend en wel meegenomen.
Bij de tabakswinkel heb ik het afhaalbewijs opgevraagd waarmee getekend is, hieronder een kopie.
Zoals is te zien, geadresseerd aan mij, afgehaald en ondertekend door een compleet ander persoon.
Ik heb geen afhaalbewijs ontvangen, bovendien was het een aangetekend stuk.
Uiteraard PostNL gebeld met mijn klacht.
Zij stellen 'Ja meneer, wij hebben fouten gemaakt maar nee, wij gaan U niet helpen'
De afzender dient een klacht in te dienen van het feit dat er geen pakket is bezorgd.
Het probleem alleen is dat de afzender een internet-bedrijf is gevestigd in China.
Deze snapt na drie maal uitleggen mijn verhaal nog niet, zij stellen voor dat ik het wachtwoord van mijn account verander …
De politie kan/wil mij ook niet helpen door de 'ontvanger' te traceren met het opgegeven rijbewijsnummer en naam.
De post heeft de fout gemaakt, zij mogen het oplossen, zo vinden ze.

Pakket 2
Vandaag heb ik vernomen dat op 29 Juli nogmaals een pakket niet is aangekomen.
Het track/trace nummer geeft aan dat het pakket is bezorgd.
Ik weet van niets, heb ook geen bericht ontvangen dat ik deze bij de buren kan afhalen.
Voortaan laat ik mijn post dus onder geen enkele voorwaarde meer bij mij thuis bezorgen.
Zoals je kunt zien, sta je als ontvanger compleet rechteloos, zelfs met bewijs en aangetekende post!