LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen om te betalen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
psepers

Betalen om te betalen

Ongelezen bericht door psepers »

Ik kom de laatste tijd steeds meer websites tegen waar ik moet betalen om te mogen betalen.

www.bigdennis.nl rekent €59 cent wanneer je het bedrag zelf overmaakt of wilt betalen met iDeal.

www.webprint.nl berekent €0,49 voor een eenmalige incasso en €1,49 wanneer je wilt betalen met iDeal!

Ik zou er niet zoveel problemen mee hebben als er maar een gratis alternatief geboden wordt, maar dat is ook niet het geval. Het zijn dus gewoon verborgen kosten!

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben bij andere websites?

alfatrion

Re: Betalen om te betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoewel ze er zelf over denken zijn de algemene voorwaarden van www.bigdennis.nl zijn om te beginnen niet van toepassing omdat ze niet aan hun informatieplicht voldoen. (Hoe moeilijk is het om een linkje te geven naar de algemene voorwaarden?) Verder zie ik niet mis met deze site.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ze zijn dan wel een van de weinige die vanaf € 47,50 geen portokosten rekenen maar niet de goedkoopste .
Als je bestelling is vertraagd moet je het ook zelf gaan vragen wat er aan de hand is .

http://whois.domaintools.com/bigdennis.de

coinoperator

Ongelezen bericht door coinoperator »

Omdat veel bedrijven vooral in het begin reclame maakten met betalen per iDEAL dan gratis verzenden enz. is bij veel consumenten de indruk onstaan als zou iDEAL voor de winkelier lekker goedkoop zijn.
Helaas, niets is minder waar.
Om iDEAL te ontvangen via je webwinkel moet je aangesloten zijn bij bijvoorbeeld Globecharge, dit kost zo'n 275 euro per jaar, dan moet je een ideal account openen bij je bank wat ergens rond de 20 euro per maand kost.
Tenslotte betaal je als winkelier 50 cent per geslaagde transaktie.

Bankieren is duur geworden,
Ooit kreeg je op je giroblauw nog een kleine rente, gratis enveloppen, acceptgiro's, kascheque's en girobetaalkaarten, vervolgens nog eens een gratis pinpas en zelfs 5 gulden als je een chipknip nam.

Nu betaal je voor ieder kleinigheidje.
Ontvangen van een bijschrijving kost 14 cent, automatische afschrijving van je rekening kost (ja echt) ook al 14cent.
Storten kost je 3 tot 8 euro en je pasje kost 1,50 tot wel 3 euro per maand afhankelijk van welke graaier jouw bank is.

Gevolg hiervan is dat veel winkeliers kosten gaan berekenen voor de transaktie's, dit eens te meer omdat de regering alleen nog maar aan consumentenbelangen denkt.
Je hebt het recht artikelen terug te sturen, 2 weken lang zelfs, de consument MOET de verpakking openen om het product te kunnen controleren.
Als je dan als winkelier een artikel in totaal vernielde verpakking retour krijgt zit je: a/ met een bijna onverkoopbaar artikel, b/ met de gemaakte kosten, c/ nogmaals met de kosten van het terugbetalen.

Consumentenrechten zijn mooi en ook zeer dringend nodig, als ik op de afdeling webwinkels kijk dan rijzen me de haren te berge.
Maar er zijn ook webwinkels die hun werk serieus nemen, die strak volgens voorraad werken en binnen 24 uur leveren, service garantie en rechten respecteren maar die door deze rechten op een vreselijke manier genaaid worden.

Een winkelier hoeft echter zaken als verzendkosten, transaktiekosten, verpakkingskosten, orderafhandeling enz. niet terug te betalen.....
Dus daarvan wordt dan ook gebruik gemaakt.

Rechten zijn iets moois hoor...
Maar waarom hebben alleen consumenten rechten?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

coinoperator schreef:Een winkelier hoeft echter zaken als verzendkosten, transaktiekosten, verpakkingskosten, orderafhandeling enz. niet terug te betalen.....
Een consument heeft een bedenktermijn van 7 werkdagen (9 t/m 11 kalenderdagen) en wanneer hij binnen deze termijn de koop ontbinding mag de verkoper alleen de kosten voor het terugzenden van de zaak in rekening brengen. Dat betekent dat de verkoper de verzendkosten naar de klant, transactiekosten, de verpakkingskosten, orderafhandelingen, ect. ook terug moet betalen.
art. 7:46d lid 2 BW schreef:In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
coinoperator schreef:Rechten zijn iets moois hoor...
Maar waarom hebben alleen consumenten rechten?
Natuurlijk heeft de verkoper ook rechten. Hij heeft het recht om het bedrag op tijd te krijgen. De verkoper heeft zelf een dwingend regresrecht wanneer een consument succesvol een beroep op non-conformiteit heeft gedaan.

Verder roept je vraag op welke (dwingende) rechten de verkoper nodig heeft, met daarbij in het achterhoofd houdende dat de consument een zwakke rechtspositie heeft.

The Voice

Ongelezen bericht door The Voice »

Ik snap wel dat Ideal duur is, maar het geeft het bedrijf in kwestie wel de zekerheid dat men het geld ook daadwerkelijk ontvangt. Het is boter bij de vis.

Stuurt men het product met een acceptgiro, dan is men afhankelijk van de consument of en wanneer deze betaald. Bij langere termijnen moet men een debiteurenadministratie of incassobureau inschakelen. Deze kosten kan men wel verhalen op de consument, maar het blijft volgens mij een dure business.
De kosten hiervan overstijgen de kosten van Ideal volgens mij met gemak.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als de betaalkosten "gratis" zouden zijn dan moet de verkoper dit in de productprijs verwerken. Prima als je 1 product koopt, maar als je meerdere producten tegelijkertijd koopt, moet je dus ook meer betaalkosten betalen als het in de prijs zit verwerkt.

Door de kosten apart in rekening te brengen ben je dus wel zo transparant en efficient bezig.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

GJvdZ schreef:Als de betaalkosten "gratis" zouden zijn dan moet de verkoper dit in de productprijs verwerken. Prima als je 1 product koopt, maar als je meerdere producten tegelijkertijd koopt, moet je dus ook meer betaalkosten betalen als het in de prijs zit verwerkt.

Door de kosten apart in rekening te brengen ben je dus wel zo transparant en efficient bezig.
Transparant en efficient? Ja nou en of...
Ik vind dat de energiekosten van een bedrijf ook apart in rekening moet worden gebracht.
Ook de huur van een pand zou apart in rekening moeten worden gebracht.
Dat is pas transparant>>alle kosten apart in rekening brengen, zo weet de consument precies waar die voor betaalt. :lol:

Ook heel efficient..zo wordt het voor een consument moeilijker om onderling prijzen te vergelijken>...dat is toch waar we heen willen> die arme verkoper heeft toch al bijna geen rechten,...

Transparant en efficient betekent dus je kosten opsplitsen.

Gesloten