LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV via XS4ALL

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
brimab
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2008 16:28

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door brimab »

Hallo mwen,
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik had al zo mijn twijfels m.b.t. TV via xs4all, maar nu geldt voor mij des te meer "een gewaarschuwd man telt voor twee".
Met vriendelijke groet,
brimab

mwen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2011 13:45

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door mwen »

Het is een continuing story. A.s. maandag komt er weer een monteur. Maar los van al die problemen vind ik het eigenlijk het ergste dat het ook nog is niks voorstelt. Dus afwachten is wel verstandig. Groet

mwen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2011 13:45

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door mwen »

Eindelijk is het dan zo ver en doet de TV via xs4all het. Moet wel zeggen dat het beeld mooi is. Ook al uitzending gemist bekeken. Jammer dat het zoveel moeilijkheden heeft gegeven. En dat je niet naar een andere zender kan kijken als je iets opneemt. Toch nog :D :)

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

mwen schreef: En dat je niet naar een andere zender kan kijken als je iets opneemt. Toch nog :D :)
Alleen dat al is waardeloos, de nieuwste technieken en terug naar het jaar 0

pera

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door pera »

Ik ben ook blij met die TV van zeAfbeelding

fred25
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2007 20:51

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door fred25 »

pera schreef:Ik ben ook blij met die TV van zeAfbeelding
Hier gaat het prima, ook opnemen en iets anders kijken op de HD recorder. Het hangt van de snelheid/kwaliteit van je verbinding af en die is bij mij goed. In het Fritz! modem zie je de datastroom verdubbelen als je wat anders kijkt.

Ben overigens geen TV kijk fanaat maar het is wel grappig dat ik nu ruim het dubbele aantal kanalen heb van Ziggo (analoog) voor 6 euro/mnd minder. Exit Ziggo. Zijn ze vast blij mee: weer een analoge kijker minder.
Van die 50+ kanalen kijk ik naar een stuk of 15, de rest gooi ik in de achtergrond.

Wel apart dat je geen HD mag opnemen, daarvoor moet je terug naar standaardkwaliteit. Volgens het boekje dan, ik heb geen HD pakket genomen. Het is minder de moeite waard als je niet in HD mag opnemen.

De bediening stelt niets voor, zelfs mijn vrouw had het meteen door zonder enige uitleg ;-)
Kortom: wij zijn er blij mee.

F

brimab
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2008 16:28

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door brimab »

Hallo Fred 25,
Bedankt voor je reactie, ik zal er mijn voordeel mee doen.
Groetjes,
brimab

mwen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2011 13:45

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door mwen »

Gelukkig dat er ook nog tevredenmensen zijn met xs4all. Een vriend van mij die in de binnenstad van A'dam woont is ook zeer tevreden. Hij kan wel opnemen en naar een ander kanaal kijken. Ik blijf echter zeer teleurgesteld omdat ik niets kan opnemen op een ander kanaal. Als ik alleen naar dat net kan kijken hoef ik het natuurlijk niet op te nemen. Ja, zeggen ze dan: je hebt toch: uitzending gemist!! Maar dat is zo mager....Ik zit er een jaar aan vast en als ik weer terug ga naar UPC kost het me nog eens € 50 + de kosten van xs4all en de kosten van UPC. Ik ben wel een tvkijker en neem vaak series en films op, nee nam, moet ik zeggen :( :( :(

Wim Nyssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2012 01:22

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door Wim Nyssen »

Brimab moet namens Xs4all spreken. Het heeft bij mij 2 maanden geduurd voor ik de zaak rond had en heb eindeloos moeten wachten tot mijn vaste telefoons het weer deden. Ik heb daardoor ruim Eu 50 verbeld met mijn mobiel naar xs4all, KPN en Guidion, de firma die de monteur (3 x langs geweest) levert, waarvan een keer tevergeefs omdat er nog geen signaal op de lijn stond. Praktisch alles ging mis, ook administratief. Als ik er zelf niet bovenop gezeten had en ook niet zelf voor monteur gespeeld had, zat ik zeer waarschijnlijk nog steeds zonder aansluiting. Verder blijkt nu dat je alleen radiozenders kan kiezen via de TV, die staat de hele dag uit, lekker handig. Daar wordt in de reclame met geen woord over gerept. Of weet iemand een gouden truck waardoor ik toch buiten de TV om op mijn radio naar de radiozenders van Xs4all kan luisteren. (ik bedoel geen internetradio) Bij voorbaat dank.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

XS4ALL is gewoon een KPN merk. Net als Telfort.

Omdat veel mensen denken dat XS4ALL een superieur merk is en "nog iets uit de pionierstijd of zoiets en daarom beter". Of zo. En daar betalen ze dan 300 euro per jaar extra voor.

Wie het snapt mag het zeggen. Het zal wel de kracht van marketing zijn.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Toch is XS4ALL jarenlang veruit superieur geweest aan het moederbedrijf.
Ik heb meerdere keren voor mezelf en familieleden met ze aan de telefoon gehangen met een vraag of probleem/storing en kreeg te maken met mensen met een enorme vakkennis die pas ophingen als het probleem opgelost was, ook al duurde het een uur.
Later toen bellen via internet er bij kwam hetzelfde verhaal, men stelde voor dat zij je op je gsm terugbelden voor het geval de verbinding uit zou vallen als je met instellingen bezig ging.
Ik ben heel lang een fan van xs4all geweest, maar de laatste jaren is het allesvernietigende KPN virus resistent geworden en heeft ze verpest.
Het is nu inderdaad een typisch KPN bedrijf met dezelfde arrogante houding en dezelfde belabberde kwaliteit. Het zal me niet verbazen dat hetzelfde callcentre de klanten(geen)service regelt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lijkt me een juiste analyse. En omdat het met KPN steeds slechter gaat, is de verleiding voor KPN groot om X$4ALL steeds verder leeg te eten. Kosten per abonnee steeds verder reduceren maar de premium tarieven handhaven. Om zo de nettowinst te vergroten. Het verschil tussen imago en realiteit wordt zo steeds groter.

MacSchulte
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2011 20:56

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door MacSchulte »

Sinds enkele maanden alles in 1 van xs4all. Internet en bellen okay, maar sinds kort problemen met de TV. Ligt volgens mij aan die Devolo-ondingen. Zijn erg groot en moeten perse in een wandcontactdoos. Ik heb er al een hele grote kast voor moeten verplaatsen. Als er een probleem is wordt je gevraagd om ze om te keren, maar daarvoor is geen plaats. Dan vragen ze of je hem wilt resetten en daarvoor moet een onbenullig en bijna onvindbaar knopje indrukken en een tijdje vasthouden. Zit dus niet eens een fatsoenlijke reset-knop op. Er is ook geen handleiding en als je die wilt downloaden stikt de website van de leverancier er in. Ik heb ook al een nieuwe gehad en het kost me uren om zo'n ding te installeren: kast uitpakken, op en neer lopen, trap op trap af om ze alledrie te resetten en dan nog eens en nog eens en als het dan nog niet werkt willen ze dat ik software ga downloaden en de beta-tester ga uithangen ,maar daar heb ik geen geduld meer voor en zin meer in.
Van de devolo loopt een netwerkkabel naar een motorola-kastje dat zelfs geen aan/uit-knop heeft zodat je telkens de stekker eruit moet halen, wat ook een crime is, omdat ie staat ingebouwd. Ik ben er eigenlijk helemaal zat mee. De features die je mee krijgt waren nooit een reden om op xs4all over te gaan en ik overweeg weer terug te gaan naar m'n oude ziggo-coax-abonnement.
De mensen van de helpdesk zijn onveranderlijk vriendelijk en ook wel adequaat maar voor je er een te pakken hebt hang je soms wel meer dan 10 minuten aan de lijn en soms verbreekt de verbinding en dan kun je opnieuw beginnen. Ik had evenwel het verkeerde nummer gedraaid, maar op hun website kun je ook niet snel het goede nummer vinden.
Ik vrees dat er bij xs4all een KNP-wind begint te waaien en dat betekent per definitie dat het bedrijf te gronde wordt gericht, want daar kunnen ze helemaal niks meer goed doen, sinds ze tot marktwerking zijn gedwongen. Heb de nieuwe directeur (Theo de Vries, ex-KPN) al eens een brief gestuurd over een andere kwestie en nooit meer iets op gehoord. Ik ben meneer te min.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door bprosman »

Ondanks dat Devolo toch wel een van de betere merken is blijft het toch behelpen. Ik zou gewoon een netwerk kabel trekken rechtstreeks naar het toestel (decoder) vanaf je modem.

Spok_1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2013 18:10

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door Spok_1959 »

hallo ik heb helaas ook ervaring met xs4all en tv een raad niet doen klinkt mooi maar is een wangedrocht

fritsflow
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 mei 2010 13:51

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door fritsflow »

Kenbaar verbetert er toch ook veel. Heb mijn Xs4all abonnement sinds een maand uitgebreid met TV, internet en bellen had ik al.
Ik kan er kort over zijn: gewoon heel goed. Alles werkte in een keer. Heb er geen monteur voor laten komen. Het is vele malen beter dan Caiway op de glasvezel dat ik eerst had. (Xs4all heb ik hier over VDSL). :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: TV via XS4ALL

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is vele malen beter dan Caiway op de glasvezel dat ik eerst had. (Xs4all heb ik hier over VDSL).
En je Internet snelheid / snelheden ?

Gesloten