LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorinschrijving glasvezel is verplichte abonnement !

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Melbuuln
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:22

Voorinschrijving glasvezel is verplichte abonnement !

Ongelezen bericht door Melbuuln »

We hebben ons in April ingeschreven voor glasvezel abonnement van Lijbrandt.
Op 2 mei van Lijbrandt een brief geschreven dat ze inschrijving hebben ontvangen.
Op 6 mei hebben ze een brief gestuurd met de mededeling dat ze toch afzien van Glasvezel.

Een paar gebeld met de helpdesk met de vraag of we ook een bevestiging daarvan kunnen krijgen.
Steeds werd er gezegd dat de voorinschrijving niet definitief is.

Vandaag kregen we een brief van Lijbandt met de melding dat we ons hebben ingeschreven met een contractduur van minimaal 12 maanden.
Op de inschrijfformulier staat helemaal niets van een contractduur !
Er wordt ook verwezen naar de algemene voorwaarden maar die hebben we nooit gekregen.
Het vinkje voor de akkoord gaan van de algemene voorwaarden hebben we niet aangevinkt want dat is al gedaan door Lijbrandt.

Vandaag weer een brief gestuurd naar Lijbrandt met de mededeling had we binnen de wettelijke 7 werkdagen bedenktijd ons hebben gedacht en meteen hebben gereageerd.

Kunnen we nog meer doen om onder deze wurg-contract uit te komen ?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Voorinschrijving glasvezel is verplichte abonnement !

Ongelezen bericht door Henri42 »

Melbuuln schreef:We hebben ons in April ingeschreven voor glasvezel abonnement van Lijbrandt.
Op 2 mei van Lijbrandt een brief geschreven dat ze inschrijving hebben ontvangen.
Op 6 mei hebben ze een brief gestuurd met de mededeling dat ze toch afzien van Glasvezel.

Een paar gebeld met de helpdesk met de vraag of we ook een bevestiging daarvan kunnen krijgen.
Steeds werd er gezegd dat de voorinschrijving niet definitief is.

Vandaag kregen we een brief van Lijbandt met de melding dat we ons hebben ingeschreven met een contractduur van minimaal 12 maanden.
Op de inschrijfformulier staat helemaal niets van een contractduur !
Er wordt ook verwezen naar de algemene voorwaarden maar die hebben we nooit gekregen.
Het vinkje voor de akkoord gaan van de algemene voorwaarden hebben we niet aangevinkt want dat is al gedaan door Lijbrandt.

Vandaag weer een brief gestuurd naar Lijbrandt met de mededeling had we binnen de wettelijke 7 werkdagen bedenktijd ons hebben gedacht en meteen hebben gereageerd.

Kunnen we nog meer doen om onder deze wurg-contract uit te komen ?
wat is een wurg contract ?

MAXIEM

Re: Voorinschrijving glasvezel is verplichte abonnement !

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Henri42

.......als barbertje hangt.......en naar lucht hapt :roll:

Maxiem.

Melbuuln
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:22

Re: Voorinschrijving glasvezel is verplichte abonnement !

Ongelezen bericht door Melbuuln »

Henri42 schreef:wat is een wurg contract ?
Een `wurgcontract` is een contract met daarin voor een der contractspartijen zeer nadelige contractsvoorwaarden. Meestal is er sprake van ongelijkwaardige machtsverhoudingen tussen de partijen, waardoor de sterkere partij, die de contractsvoorwaarden opstelt, de zwakkere partij zijn wil kan opleggen...

Wurg contract of niet , Lijbrandt moet zich wel houden aan de wettelijke 7 werkdagen bedenktijd.
We willen daar nu onder uit komen door te zeggen dat in hun systeem niets bekend is.

Gesloten