LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Loonheffing ingehouden!

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Netherlands026

Geen Loonheffing ingehouden!

Ongelezen bericht door Netherlands026 »

Hallo mensen,

Ik werk al sinds 2008 december in een supermarkt. Ik ben geboren in 1992.
Op mijn jaaropgave 2009 en 2010 heb ik gemerkt dat er bij mij geen loonheffing is ingehouden. Ik geef hier onder een voorbeeld van mijn jaaropgave van 2009 en 2010. Ik hoop zo snel mogelijk te worden geinformeerd, want dit jaar (2011) wordt er ook geen loonheffing ingehouden.

2009

Loon: 2826
Ingeh. loonheffing: 0
Loon Zorgverzekeringswet: 2643
Verrekende Arbeidskorting: 50
Ingehouden bijdrage Zorgverzekeringswet: 183
Verrekende levensloopverlofkorting: 0

2010

Loon: 4498
Ingeh. loonheffing : 0
Loon Zorgverzekeringswet 4270
Verrekende Arbeidskorting: 75
Ingehouden bijdrage Zorgverzekeringswet: 229
Verrekende levensloopverlofkorting: 0

dhc

Re: Geen Loonheffing ingehouden!

Ongelezen bericht door dhc »

Ik weet er niet zoveel van af maar volgens mij wordt er wel degelijk ingehouden.

Tel je bijdrage zorgverzekering en je loon zorgverzekering maar bij elkaar op, kom je precies op je totaal loonbedrag.
En over welke super hebben we het, kan me niet voorstellen dat er gesjoemeld wordt.

Netherlands026

In 2008 toen ik in dienst kwam bij de supermarkt had ik aangegeven dat er geen loonheffing moest ingehouden worden aangezien ik 16 was. Ik denk tog dat er echt geen loonheffing is ingehouden! Graag reacties van mensen met ervaringen hiermee

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Onzin, ook als je 16 bent dient er belasting betaald te worden. Begin steeds meer te geloven dat je zelf niets weet....
En geloof me, een supermarkt gaat jou echt niet neppen, ze kijken wel uit!

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Klopt je inkomen is te laag voor Loonheffing.
Download maar eens het aangifte programma 2009 en 2010 van de belasting site en vul je gegevens in.
Je ziet dat je niets hoeft te betalen.
Vul eens 20 euro ingehouden loonbelasting in en je ziet dat je dat weer terug krijgt van de belastingdienst.

De afdeling personeelszaken had jou ook daarover kunnen informeren als je dat aan hun gevraagd had.

Het is altijd raadzaam om via het belasting programma te berekenen of je toch geen belasting had moeten betalen of dat je terug krijgt.
Je bent namelijk verplicht om indien je toch belasting verschuldigd bent om zelf aangifte te doen.
Ik neem aan dat je buiten deze inkomsten geen andere inkomsten had. Zo ja dan veranderd het verhaal dan wordt dit inkomen bij het andere opgeteld en kan het zijn dat je wel belasting over je inkomsten moet betalen.

gr Henk

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Wel vreemd, volgens mij horen ze het normaal gesproken wel in te houden, en krijg je aan het eind van het jaar het bedrag tot de loonheffingskorting terug.
Als je een salaris bereken programma erop los laat(te vinden via google) zie je dat tot ongeveer 490 euro per maand geen loonheffing betaald hoeft te worden dus in TS zijn situatie zo'n 5900 euro op jaar basis.

gr Henk

Netherlands026

Als eerst wil ik jullie allemaal bedanken voor het reageren op mijn vraag.
Hiernaast ben ik een student en krijg ik ook nog eens studiefinanciering en een zorgtoeslag. Verder verdien ik helemaal niks. Ik hev waarschijnlijk volgende week een sollicitatiegesprek bij een 2de baan. Wat raden jullie mij aan om te doen?

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Kijk hier eens.

Netherlands026

is dat bedag van ongeveer 13.000 inclusief je studiefinanciering? En ik neem aan dat het niet normaal is dat er helemaal geen loonheffing wordt ingehouden. Er wordt alleen wat zvw ingehouden en dat is bijna niks op jaarbasis.

adSolvendum

Lees het eerst eens.

Netherlands026

wat ik dus niet snap waarom wordt er bij mijn collegas dan wel loonheffing in gehouden.

Ps: die zijn ook nog student!

adSolvendum

De algemene heffingskorting is naar ik meen momenteel 1987,--. Eenieder die loon ontvangt heeft hier recht op. Het belastingtarief voor de eerste schijf is 33%. Ergo is loon in een jaar verkregen tot een bedrag van ongeveer 6000,-- in effect onbelast. Of dit effect nu wordt verkregen doordat de werkgever niets afdraagt, of doordat de werknemer om teruggave verzoekt, is lood om oud ijzer.
U bent zelf verantwoordelijk voor het doen van aangifte, een Tj-biljet is geloof ik de aangewezen methode in uw situatie.
U dient wel op te letten dat wanneer u er een tweede bijbaan op na gaat houden er op enig moment door een werkgever toch wel loonbelasting wordt afgedragen, teneinde verassingen na afloop van een jaar te voorkomen, en dat het resultaat van uw bijverdiensten de 13.215,83 (2011) niet overschrijdt, teneinde terugbetaling studiefinanciering van het meerdere te voorkomen.

Netherlands026

Wat ik nu niet begrijp. Moest ik in 2010 wel aan de belasting terug betalen of niet?

adSolvendum

Wat studeert u?

Netherlands026

Ik studeer ICT-Beheerder niv4. MBO

adSolvendum

Ik neem aan dat u daarvoor moet kunnen lezen?
henk51 schreef:Klopt je inkomen is te laag voor Loonheffing.
Download maar eens het aangifte programma 2009 en 2010 van de belasting site en vul je gegevens in.
Je ziet dat je niets hoeft te betalen.
Vul eens 20 euro ingehouden loonbelasting in en je ziet dat je dat weer terug krijgt van de belastingdienst.

De afdeling personeelszaken had jou ook daarover kunnen informeren als je dat aan hun gevraagd had.

Het is altijd raadzaam om via het belasting programma te berekenen of je toch geen belasting had moeten betalen of dat je terug krijgt.
Je bent namelijk verplicht om indien je toch belasting verschuldigd bent om zelf aangifte te doen.
Ik neem aan dat je buiten deze inkomsten geen andere inkomsten had. Zo ja dan veranderd het verhaal dan wordt dit inkomen bij het andere opgeteld en kan het zijn dat je wel belasting over je inkomsten moet betalen.

gr Henk

stall

Ongelezen bericht door stall »

Over de eerste 6.300 euro inkomsten hoef je geen belasting te betalen.
Je inkomsten waren 4.498, dus geen belasting verschuldigd.

Gesloten