LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Vooral de NEM/NLenergie bestaat vooral bij de gratie van het innen van tussentijdse opzegvergoedingen oftewel boetes. Het is een bekend gegeven dat deze maatschappij vooral annuleringen niet lijkt te ontvangen, of contracten uitstuurt onder de noemer van 'brochure/informatie' materiaal.
Ik blijf het zeggen: bezint eer ge begint aan deze maatschappij. Zeker gezien hun maandelijkse vastrecht leveringskosten per product (afgerond € 7,- per product!!). Voor die €14,- per maand kun je al heel wat energie verbruiken!
Diegene die niet hoog in verbruik zitten is deze maatschappij helemaal niet interessant.
Ik blijf het zeggen: bezint eer ge begint aan deze maatschappij. Zeker gezien hun maandelijkse vastrecht leveringskosten per product (afgerond € 7,- per product!!). Voor die €14,- per maand kun je al heel wat energie verbruiken!
Diegene die niet hoog in verbruik zitten is deze maatschappij helemaal niet interessant.
Dit is niet helemaal juist wat je zegt. Ik heb ik niet om een afrekennota gevraagd. Ik wist van niets dat ding lag ineens op de mat. Er is aan mij niet gevraagd in welke communicatievorm dan ook om de meterstanden op te nemen. Het is heel simpel voor de NEM om geld te verdienen. Ze slaan je te hoog aan met de afrekennota vervolgens verhogen ze je voorschotnota want die is gerelateerd aan je verbruik. Als ze dit bij alle klanten doen (lees slachtoffers) dan hebben ze een aardig voorschotje op de bank. Beetje rente eroverheen enne uh kassa voor de slimme boys. Vervolgens betalen ze je aan het eind het teveel betaalde bedrag terug of verreken ze het. En...hier krijg je als klant geen rente over!Shine schreef:@NEM/NOMDe standen worden door de netbeheerder ingeschat. Die communiceert het weer naar de leverancier.De standen zijn door de NEM ingeschat.
Overigens, vindt u niet dat u een nogal hoog van de toren blaast terwijl uzelf nalatig bent geweest om de meterstanden bijtijds door te geven? Alles valt en staat namelijk bij en met het ZELF bijtijds doorgeven van meterstanden bij:
- switch
- verhuizing
- jaarnota
Wat ik zeg is wel helemaal juist. Eigenlijk weet ik ook wel zeker dat uw nieuwe leverancier u heeft voorgelicht dat u meterstanden moet doorgeven en dat u van uw oude leverancier een slotfactuur zou gaan krijgen. Ook vrij logisch, want u beeindigt een contract bij iemand en begint elders.Dit is niet helemaal juist wat je zegt. Ik heb ik niet om een afrekennota gevraagd. Ik wist van niets dat ding lag ineens op de mat. Er is aan mij niet gevraagd in welke communicatievorm dan ook om de meterstanden op te nemen.
Uw correctie moet u overigens bij uw nieuwe leverancier aanvragen. Dus bij de leverancier naar wie u bent overgestapt. Mocht het een slotfactuur zijn t.g.v. een verhuizinging (van het ene woonadres naar een ander woonadres) dan moet u wel bij uw oude leverancier zijn.
Niettemin succes met uw queeste.
Pfffffff, het is helemaal geen nieuwe leverancier..ik zit er al drie jaar. Nog één keer. per 1 juli kan je kiezen, variabel, 1 jaar vast of drie jaar vast. Ik heb gekozen voor 1 jaar vast. Logisch dat ze dan weer vanaf 1 juli opnieuw beginnen met rekenen. Maar dan hadden ze wel even de meterstanden kunnen vragen aan me en niet zomaar een slag in de lucht slaan om vervolgens alles maar omhoog te gooien. Nu duidelijk?Shine schreef:Wat ik zeg is wel helemaal juist. Eigenlijk weet ik ook wel zeker dat uw nieuwe leverancier u heeft voorgelicht dat u meterstanden moet doorgeven en dat u van uw oude leverancier een slotfactuur zou gaan krijgen. Ook vrij logisch, want u beeindigt een contract bij iemand en begint elders.Dit is niet helemaal juist wat je zegt. Ik heb ik niet om een afrekennota gevraagd. Ik wist van niets dat ding lag ineens op de mat. Er is aan mij niet gevraagd in welke communicatievorm dan ook om de meterstanden op te nemen.
Uw correctie moet u overigens bij uw nieuwe leverancier aanvragen. Dus bij de leverancier naar wie u bent overgestapt. Mocht het een slotfactuur zijn t.g.v. een verhuizinging (van het ene woonadres naar een ander woonadres) dan moet u wel bij uw oude leverancier zijn.
Niettemin succes met uw queeste.
-
Er is een aantal energiebedrijven die de boete van de vorige leverancier vergoeden. Ben zelf overgestapt naar Essent via Gaslicht.com met een eenmalige vaste korting van 250 euro. Kreeg deze week als service een "verzoek tot terugbetaling opzegvergoeding" in de bus die ingevuld teruggestuurd kan worden. Ik vind dat erg netjes. 125 euro per product wordt door Essent vergoed. Dat is de wettelijk maximaal toegestane opzegvergoeding die leveranciers mogen vragen. In mijn geval niet relevant omdat ik mijn vorige leverancier niets verschuldigd ben. Maar als je van de NEM afwil is dat dus ook nog een mogelijkheid. Stel dat je met je 3-jarige wurgcontract van NEM of OXXIO in je maag zit, dan kun je zo kosteloos weg.
In dit geval heeft Essent dus maximaal ruim 500 euro over voor een nieuwe klant:
250 euro eenmalige actiekorting voor klant
2x 125 euro maximale opzegvergoeding voor klant inzake ex-leverancier
x euro intermediair gaslicht.com (onbekend bedrag betaald aan gaslicht.com)
Dit illustreert wat voor een hopeloze vechtmarkt de energiemarkt is geworden.
In dit geval heeft Essent dus maximaal ruim 500 euro over voor een nieuwe klant:
250 euro eenmalige actiekorting voor klant
2x 125 euro maximale opzegvergoeding voor klant inzake ex-leverancier
x euro intermediair gaslicht.com (onbekend bedrag betaald aan gaslicht.com)
Dit illustreert wat voor een hopeloze vechtmarkt de energiemarkt is geworden.
Klopt Bob. Echter aan die terugbetaling van de opgelegde boete zit, logischerwijs wel 1 voorwaarde: De klant dient mininaal 1 jaar lid te zijn en blijven van zijn nieuwe levernacier. Doet hij/zij dat niet, dan vordert de leverancier die de boete heeft vergoed, de uitbetaalde vergoeding weer terug.
@ NEM/NOM
Ja nu bent u -eindelijk- vollediger en daarmee dus duidelijker!
De door u gebruikte term: eindafrekening impliceert namelijk alsof u bent overgestapt. (zie verdopr in mijn responds)
Als u een poductopwaardering doet bij uw eigen bestaande leverancier, krijgt u (of wie dan maar ook) géén slotfactuur.
Als de NEM u ten gevolge van uw productopwaardering bij hun een tussentijdse slotfactuur stuurt, is dit een erg vreemde gang van zaken en zeker niet de gebruikelijke gang van zaken.
Stel uw jaarlijkse jaarafrekening vindt altijd plaats in oktober. Wat er dan gebeurd is het volgende (zoals dat voor iedereen ook gebeurd die variabele contracten hebben en willen behouden!):
Van oktober 2010 - januari 2011 wordt het tarief/tarieven berekend die van toepassing is voor deze periode.
Januari 2011 - juli 2011 wordt het tarief/tarieven berekend geldig voor deze periode. Juli-oktober 2011 het tarief/de tarieven wat van toepassing is over deze periode. Zo wordt dan de jaarnota opgemaakt door uw leverancier lopende van oktober 2010-oktober 2011.
De meterstanden die in januari 2011 en in juli 2011 gebruikt worden zijn geschat. Alleen de standen van oktober 2011 zullen daadwerkelijke meterstanden zijn. Er vanuit gaande dat de klant deze standen netjes doorgeeft.
Een gewone consument, die bij zijn leverancier blijft geeft nooit tussentijdse meterstanden door. Ja kan die doen, maar ze worden niet gebruikt.
Eigenlijk is en zou er dus helemaal geen verschil moeten zijn tussen omzetting naar een vast contract bij de eigen bestaande leverancier, of kiezen voor het (bestaande) variabele contract bij de bestaanden leverancier. Hoe dan ook, links of rechts om er vinden altijd prijswijzigingen plaats.
Kan het dus zijn dat de afrekennota die u ontvangen hebt, uw jaarlijkse jaarnota betreft en niet een eindafrekening zoals u in uw eerste verhaal presenteerde. Hiertussen zit een wezenlijk én belangrijk groot verschil.
Voor de jaarnota, kunt u gewoon een correctie aanvragen en die dient de NEM/NLenergie gewoon door te voeren.
Uw termijnbedrag, berekend aan de hand van het verbruik en jaarnota kunt u altijd aanpassen.
@ NEM/NOM
De door u gebruikte term: eindafrekening impliceert namelijk alsof u bent overgestapt. (zie verdopr in mijn responds)
Als u een poductopwaardering doet bij uw eigen bestaande leverancier, krijgt u (of wie dan maar ook) géén slotfactuur.
Als de NEM u ten gevolge van uw productopwaardering bij hun een tussentijdse slotfactuur stuurt, is dit een erg vreemde gang van zaken en zeker niet de gebruikelijke gang van zaken.
Stel uw jaarlijkse jaarafrekening vindt altijd plaats in oktober. Wat er dan gebeurd is het volgende (zoals dat voor iedereen ook gebeurd die variabele contracten hebben en willen behouden!):
Van oktober 2010 - januari 2011 wordt het tarief/tarieven berekend die van toepassing is voor deze periode.
Januari 2011 - juli 2011 wordt het tarief/tarieven berekend geldig voor deze periode. Juli-oktober 2011 het tarief/de tarieven wat van toepassing is over deze periode. Zo wordt dan de jaarnota opgemaakt door uw leverancier lopende van oktober 2010-oktober 2011.
De meterstanden die in januari 2011 en in juli 2011 gebruikt worden zijn geschat. Alleen de standen van oktober 2011 zullen daadwerkelijke meterstanden zijn. Er vanuit gaande dat de klant deze standen netjes doorgeeft.
Een gewone consument, die bij zijn leverancier blijft geeft nooit tussentijdse meterstanden door. Ja kan die doen, maar ze worden niet gebruikt.
Eigenlijk is en zou er dus helemaal geen verschil moeten zijn tussen omzetting naar een vast contract bij de eigen bestaande leverancier, of kiezen voor het (bestaande) variabele contract bij de bestaanden leverancier. Hoe dan ook, links of rechts om er vinden altijd prijswijzigingen plaats.
Kan het dus zijn dat de afrekennota die u ontvangen hebt, uw jaarlijkse jaarnota betreft en niet een eindafrekening zoals u in uw eerste verhaal presenteerde. Hiertussen zit een wezenlijk én belangrijk groot verschil.
Voor de jaarnota, kunt u gewoon een correctie aanvragen en die dient de NEM/NLenergie gewoon door te voeren.
Uw termijnbedrag, berekend aan de hand van het verbruik en jaarnota kunt u altijd aanpassen.
Shine schreef:Klopt Bob. Echter aan die terugbetaling van de opgelegde boete zit, logischerwijs wel 1 voorwaarde: De klant dient mininaal 1 jaar lid te zijn en blijven van zijn nieuwe levernacier. Doet hij/zij dat niet, dan vordert de leverancier die de boete heeft vergoed, de uitbetaalde vergoeding weer terug.
@ NEM/NOM
Uhhh? Het betreft in mijn geval een afrekennota over een periode van 8 maanden daar het nieuwe contract per 1 juli in is gegaan. Volgens mij is het nog altijd zo dat indien je bij je leverancier blijft en zij bieden je een nieuw contract aan welke per 1 juli ingaat dat de meterstand tot 30 juni 2011 je afrekening is. 30 juni 2012 is de eindstand. Het verschil tussen de beginstand en de eindstand zou dan in theorie het verbruik zijn. In ieder geval...bedankt voor je opmerkingen!
Maar ik weet nog steeds niet wat de NEM heeft gedaan wel rechtvaardig is.
Ik zie het zo...de NEM heeft zeg 100.000 klanten. Iedere klant slaan ze doodleuk te hoog aan, laat ik het gemiddeld op € 50,00 per maand houden. Dat is € 5.000.000,00 per maand en € 60.000.000,00 per jaar. Hier trekken zij rente van om vervolgens zelf rijk van te worden en de teveel betaalde voorschotten aan de consument terug te betalen. Beetje piramidespel. Nogmaals bedankt. Wat ik heb gedaan zijn foto's genomen van de meterstanden op 2 juli. Deze uitgeprint en bij de aangetekende brief gevoegd waarin keurig staat dat ik het niet eens ben met de meterstanden welke staan vermeld op de afrekennota. Deze komen totaal niet overeen met de realiteit. Tevens slaan ze mij uiteraard te hoog aan, ik betaal nu € 300,00 per maand. Mensen vragen of ik een wietplantage heb! haha
Dit is juist wat ik u uitleg, dat dit NIET het gebruikelijke procedee is bij dit soort productopwaarderingen bij de bestaande leverancier door wie u geleverd krijgt !!!!Volgens mij is het nog altijd zo dat indien je bij je leverancier blijft en zij bieden je een nieuw contract aan welke per 1 juli ingaat dat de meterstand tot 30 juni 2011 je afrekening is. 30 juni 2012 is de eindstand.
Uw vaste prijs contract gaat weliswaar in op 1 juli, maar u blijft bij uw bestaande leverancier. Er dient derhalve géén eindfactuur aan gekoppeld te zijn voor afrekening van uw oude contract bij uw bestaande (eveneens Nem) leverancier. De procedure zoals NEM die hanteert in deze is FOUT ! Dit verklaart ook waarom u geen meterstanden kaart hebt gekregen. Die krijgt u alléén:
- als u switch van leverancier
- als het tijd is voor de jaarlijkse jaarnota
De verrekening van het nieuwe contract met haar bijbehorende prijzen wordt gewoon meegenomen bij de jaarafrekening. (zie mijn uitleg!)
Ik zou de NEM dus maar eens vragen wat hun beweegt (onderbouwde reden is) waarom u nu, 8 maanden later, ten gevolge van een interne productopwaardering ineens een tussentijdse afrekening krijgt anders dan zijnde de jaarnota. Er klopt geen bal van deze praktijk! Ik ben benieuwd naar hun verklaring.
Wanneer krijgt u altijd uw jaarnota voor uw adres?
Nogmaals: dan zou iedereen in heel nederland contstant eindfacturen krijgen. Want er wordt wat opgewaardeerd aan contract bij de bestaande leverancier. Daarnaast de leveringsprijzen veranderen ieder jaar steeds in juli en januari. Dit zou dan betekenen dat heel nederland dus steeds in deze periode een 'tussentijdse eindfactuur zou moeten krijgen volgens de visie van de NEM.
-
Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Belastende beweringen dienen altijd te worden onderbouwd.
Belastende beweringen dienen altijd te worden onderbouwd.
-
in april dit jaar mijn jaarafrekening ontvangen, van jawel.. de NEM...
ruim €300,- bij betalen, dat ik bij moest betalen wist ik wel.. strenge winter etc, nja..
toch maar ff de begin- en eindstanden controleren.. vond het toch best veel, wonen met z'n tweetjes in een flatje.. en wat blijkt, de NEM heeft verkeerde standen gebruikt bij het begin van het contract..
ik meteen bellen, dat ik dit gecorrigeerd wil zien.. want 280 m3 teveel berekend is niet niks, omgerekend zo'n €110,- toch ruim een derde van de hele rekening..
na een aantal weken zelf maar weer bellen hoe en wat.. nog niks gehoord, blijkt bij Enexis te liggen en wachten is daarop.. nog geen week later krijg ik een brief dat het helaas niet gecorrigeerd kan worden om weet ik wat voor reden.. en dat ik dus maar moet betalen.....
Enexis kan mij vertellen dat de NEM de standen te laat (of helemaal niet?) heeft doorgegeven en dat wijzigen niet mogelijk is.. ik de NEM weer bellen, want dit pik ik niet..
ik heb destijds mijn beginstanden op tijd doorgegeven... en godzijdank ook genoteerd en ook de woningstichting heeft dezelfde standen genoteerd toen ik er kwam wonen! dit ook opgestuurd naar de NEM..
inmiddels tig telefoontjes en een aantal brieven verder (waarin ik ook vermeld, pas te betalen als ik een correcte rekening heb ontvangen).. maar nog geen oplossing, ik moet maar gewoon betalen (wat ik niet van plan ben!!)..
begin er nu toch wel heel erg moe van te worden...
ruim €300,- bij betalen, dat ik bij moest betalen wist ik wel.. strenge winter etc, nja..
toch maar ff de begin- en eindstanden controleren.. vond het toch best veel, wonen met z'n tweetjes in een flatje.. en wat blijkt, de NEM heeft verkeerde standen gebruikt bij het begin van het contract..
ik meteen bellen, dat ik dit gecorrigeerd wil zien.. want 280 m3 teveel berekend is niet niks, omgerekend zo'n €110,- toch ruim een derde van de hele rekening..
na een aantal weken zelf maar weer bellen hoe en wat.. nog niks gehoord, blijkt bij Enexis te liggen en wachten is daarop.. nog geen week later krijg ik een brief dat het helaas niet gecorrigeerd kan worden om weet ik wat voor reden.. en dat ik dus maar moet betalen.....
Enexis kan mij vertellen dat de NEM de standen te laat (of helemaal niet?) heeft doorgegeven en dat wijzigen niet mogelijk is.. ik de NEM weer bellen, want dit pik ik niet..
ik heb destijds mijn beginstanden op tijd doorgegeven... en godzijdank ook genoteerd en ook de woningstichting heeft dezelfde standen genoteerd toen ik er kwam wonen! dit ook opgestuurd naar de NEM..
inmiddels tig telefoontjes en een aantal brieven verder (waarin ik ook vermeld, pas te betalen als ik een correcte rekening heb ontvangen).. maar nog geen oplossing, ik moet maar gewoon betalen (wat ik niet van plan ben!!)..
begin er nu toch wel heel erg moe van te worden...
Ben op 28 december 2010 zo dom geweest een verkoper van de Nederl.Energie Mij. binnen te laten na zijn aandringen. Nog dommer was een 3-jarig contract te ondertekenen en het allerdomst was de vragen van de NEM-telefoniste te beantwoorden via ingesproken bandje. Was ik er toch ingetuind. Later vertrouwde ik het allemaal niet: 300 euro per jaar goedkoper, groene stroom gewonnen met minder vervuiling, 1 overzichtelijke nota, laag vastrecht voor gas en licht (2x7 per maand), laagste prijsgarantie. Vervolgens me wezenloos geschrokken van de 90 pagina's met vooral negatieve ervaringen met de Nederl.Energie Mij van anderen op deze site.
Na een slapeloze nacht per aangetekend schrijven direct het energiecontract opgezegd, moet binnen 7 dagen volgens de overeenkomst en binnen 6 dagen volgens hun folder (gek he). De dag erop ook per aangetekend schrijven alle toezeggingen per telefoon geannuleerd. De dag erna gebeld of de brieven binnen waren en dit werd na enig zoeken beaamd. Zucht van verlichting, groter onheil voorkomen. Tot mijn grote vreugde kwam ook vrij snel hun annulering per brief binnen. Die ga ik nog eens inlijsten.
De dagen erna werd ik elke avond gebeld, ondanks de opzegging, door verschillende medewerkers die mij vroegen of ik wilde terugkomen op mijn besluit of dat ik een leveringscontract had met de Nederl.Energie Mij.
Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen, ik koop nooit meer wat aan de deur en al helemaal nooit aan de telefoon. Want als je ja zegt, juist dan ben je af, dom.
Vorige week alweer geld teruggekregen op mijn energierekening bij een 1 jarig contractje van mijn vertrouwde Oxxio, ondanks een strenge winter.
Groet
Na een slapeloze nacht per aangetekend schrijven direct het energiecontract opgezegd, moet binnen 7 dagen volgens de overeenkomst en binnen 6 dagen volgens hun folder (gek he). De dag erop ook per aangetekend schrijven alle toezeggingen per telefoon geannuleerd. De dag erna gebeld of de brieven binnen waren en dit werd na enig zoeken beaamd. Zucht van verlichting, groter onheil voorkomen. Tot mijn grote vreugde kwam ook vrij snel hun annulering per brief binnen. Die ga ik nog eens inlijsten.
De dagen erna werd ik elke avond gebeld, ondanks de opzegging, door verschillende medewerkers die mij vroegen of ik wilde terugkomen op mijn besluit of dat ik een leveringscontract had met de Nederl.Energie Mij.
Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen, ik koop nooit meer wat aan de deur en al helemaal nooit aan de telefoon. Want als je ja zegt, juist dan ben je af, dom.
Vorige week alweer geld teruggekregen op mijn energierekening bij een 1 jarig contractje van mijn vertrouwde Oxxio, ondanks een strenge winter.
Groet
Laatst gewijzigd door lachmeeuw op 22 jul 2011 20:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Mijn moeder van bijna 83 heeft in februari, naar nu blijkt, telefoon gehad van de NEM. Als goede klant zou ze 1000,-- terug krijgen omdat ze 5 jaar al vaste klant was bij de NEM. Als ze ook even een contract wou verlengen met 5 jaar!! Ze zou dan ook nog jaren achter elkaar korting krijgen!
Tegen beter weten in heeft ze er in toegestemd, omdat het product zo mooi werd aangeprezen! Ze was van mening dat ze er zeker goed aan deed.
Gisteren heeft 't mensje haar jaarafrekening gekregen en ze moet 999,99 terug betalen! Helemaal overstuur heeft ze mij haar verhaal gedaan. Ik ga voor haar uitzoeken of ze van dit absurde contract af kan komen en kijken of ze zonder boetes weg kan. Ze moet zo wie zo al genoeg tellen om rond te komen.
Mooie verhalen om onschuldige hoogbejaarde mensen een oor aan te naaien! Dit verhaal ga ook naar de consumentenbond! Misschien dat die ook nog iets voor mij/haar kunnen betekenen.
Heeft iemand ervaring met het verbreken van dit wurgcontract?
Tegen beter weten in heeft ze er in toegestemd, omdat het product zo mooi werd aangeprezen! Ze was van mening dat ze er zeker goed aan deed.
Gisteren heeft 't mensje haar jaarafrekening gekregen en ze moet 999,99 terug betalen! Helemaal overstuur heeft ze mij haar verhaal gedaan. Ik ga voor haar uitzoeken of ze van dit absurde contract af kan komen en kijken of ze zonder boetes weg kan. Ze moet zo wie zo al genoeg tellen om rond te komen.
Mooie verhalen om onschuldige hoogbejaarde mensen een oor aan te naaien! Dit verhaal ga ook naar de consumentenbond! Misschien dat die ook nog iets voor mij/haar kunnen betekenen.
Heeft iemand ervaring met het verbreken van dit wurgcontract?
Beste duuvelke,
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen.
Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, de naam van uw moeder, haar adresgegevens en uw telefoonnummer te mailen naar [email protected].
Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen.
Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, de naam van uw moeder, haar adresgegevens en uw telefoonnummer te mailen naar [email protected].
Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
-
Topic inmiddels 99 pagina's..Om u beter van dienst te zijn vragen wij u......
Om u Beter van dienst te zijn....
-->> Oh maar voordat ik dat doe ga ik me eerst terdege voorbereiden!!!NLEnergie schreef:Beste duuvelke,
Met vriendelijke groet,
Mijn moeder heeft zelf al contact met u opgenomen en ze "mag"fijn gaan betalen als 't aan jullie ligt!
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... x?m=intake als je er niet soepeltjes uitkomt met de dweilploeg van NEM.[/quote]
--->> Dank voor alle linken, en hulp ik probeer er ons voordeel mee te halen!
--->> Dank voor alle linken, en hulp ik probeer er ons voordeel mee te halen!
Ook ik ben opgelicht door NEM.
heb vandaag de jaarnota gekregen, ik moet ineens 2244,- bij betalen
waarschijnlijk gebruiken wij dit niet eens in een heel jaar want
we wonen hier met zn tweeen (ik en vriendin)
Ik ben alleen door de weekends thuis en mijn vriendin alleen savond laat
de rest van de tijd zijn wij aan het werk. wij gebruiken eigenlijk niets.
hoe in godsnaam kan het zijn dat wij dan voor 3000,- verbruiken?!?!
(dit is dan wel incl. 327,- transportkosten )
oplichters zijn het, ik heb het hier kunnen lezen en helaas zelf kunnen ondervinden
hopen dat ze maandag met een goed verhaal komen anders ben ik per direkt vertrokken naar een andere leverancier!!!
Iemand tips??
oplichters zijn het, ik heb het hier kunnen lezen en helaas zelf kunnen ondervinden
hopen dat ze maandag met een goed verhaal komen anders ben ik per direkt vertrokken naar een andere leverancier!!!
Iemand tips??
Heb je de meterstanden nagekeken die op je jaarnota staan?zinuk schreef:Ook ik ben opgelicht door NEM.
Iemand tips??
Zijn dit echte standen, of berekende standen?
Dat is altijd de eerste stap.
Heb je misschien te weinig aan voorschot betaald?
de standen zijn berekende standen, ik heb deze gecontrolleerd,LadyDaisy schreef:Heb je de meterstanden nagekeken die op je jaarnota staan?zinuk schreef:Ook ik ben opgelicht door NEM.
Iemand tips??
Zijn dit echte standen, of berekende standen?
Dat is altijd de eerste stap.
Heb je misschien te weinig aan voorschot betaald?
de standen zijn zelfs hoger op mijn meter
maar de beginstanden zijn ook berekend
wij zouden volgens de NEM 3900m3 gas hebben verbruikt
dat kan toch nooit met zn tweeen (door de weeks word hier niet eens gekookt)
Als deze berekend zijn, dan heeft u deze niet (of niet op tijd) doorgegeven aan uw netbeheerder of leverancier.
Dat blijft uw eigen verantwoording.
Heeft u deze wel op tijd doorgegeven, dan dient de netbeheerder en leverancier deze te gebruiken, maar het is aan u om te bewijzen dat u op tijd was.
U geeft aan dat uw huidige meterstand lager is dan de berekende meterstand.
Neem foto's als bewijs en mail dit naar uw leverancier en netbeheerder en vraag om een correctie.
Terzijde: met koken gaat heel weinig verbruik gemoeid op jaarbasis, het verbruik ligt hem in het stoken tijdens koudere perioden en warm water verbruik.
Dat blijft uw eigen verantwoording.
Heeft u deze wel op tijd doorgegeven, dan dient de netbeheerder en leverancier deze te gebruiken, maar het is aan u om te bewijzen dat u op tijd was.
U geeft aan dat uw huidige meterstand lager is dan de berekende meterstand.
Neem foto's als bewijs en mail dit naar uw leverancier en netbeheerder en vraag om een correctie.
Terzijde: met koken gaat heel weinig verbruik gemoeid op jaarbasis, het verbruik ligt hem in het stoken tijdens koudere perioden en warm water verbruik.