LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen naar buitenland met 0900 nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JayV

Bellen naar buitenland met 0900 nummers

Ongelezen bericht door JayV »

Ik ondervind de laatste tijd steeds meer problemen met bellen naar het buitenland via de zogenaamde 0900 diensten. Er zijn een tal van aanbieders, maar sommige werken gewoon weg niet. Maar brengen natuurlijk wel kosten in rekening! Of je krijgt gelijk te horen het toestel wordt niet opgenomen. Terwijl die niet eens over gaat, en ik zeker weet dat degene bereikbaar is.
Hoe kan het dat ik voor een dienst betaal, terwijl er geen service terug is? Voelt voor mij een beetje als oplichting!

Misschien kunnen wel hier een aantal van deze aanbieders melden. Scheelt andere weer een hoop ellende.
Ik heb slechte ervaring met:
- Callsdiscount, 0900-7501050/0900-7502010
- Belbazaar, 0900-0824, 0900-0823
- Tele0900, 0900-9680
- Hallobuitenland.nl, 0900-5050270
- Albacom.nl, 0900-9565

stofzuigertje

Re: Bellen naar buitenland met 0900 nummers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deze goedkope aanbieders rekenen ook geld bij geen verbindingen.

Maar ze hebben ook maar beperkte capaciteit.
Dus bel op rustige tijden en in de avond uren tussen 19.00 en 22.00 uur zijn de meeste met dit soort problemen.
Zondag ochtend en de meeste werken perfect.
Dus zoek vreemde tijden en je krijgt wel verbinding.

Elke lijn kost geld en zij moeten ook verdienen op deze krappe marge dus weinig beschikbare lijnen helaas...

U betaalde reeds na noemen prijs en niet voor verbindingen dus U ging akkoord met die voorwaarden!

moenier

Ongelezen bericht door moenier »

Ik bel al een tijdje met 0900 nummers en nooit problemen gehad tot een maand geleden.
ik belde altijd naar mijn ouders in Tunesië en nu als ik een 0900 nummer draai wordt ik met Libanon of Rusland verbonden met alle kosten van dien.
hoewel ik meteen ophang heb vorige maand ruim 200 euro aan belkosten moeten betalen zonder dat ik maar een keer met mijn ouders heb gesproken via deze diensten.
ik voel me belazert en ik adviseer iedereen om geen gebruik te maken van deze 0900 nummers.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gebruik de 0900 nummers het al een jaar of 6 a 7. Scheelt me een berg kosten
tov het "oude" kpn.

Via onderstaande link kom je bij de diverse providers uit waaronder ook de door jouw genoemde. Nog nooit grote problemen gehad, enkele keer moesten we paar keer opnieuw proberen en enkele andere keer was de kwaliteit niet goed.
Herken jullie problemen niet. En al helemaal niet de hoge belkosten,

http://www.televergelijk.nl

Sinds 1 jaar heb ik uitgebreid EU bellen via kabel abonnement en betaal 9 euro voor onbeperkt bellen naar landen binnen EU. Wellicht idee?

hoewel ik meteen ophang heb vorige maand ruim 200 euro aan belkosten moeten betalen
Deze kosten begrijp ik niet helemaal, als je naar Tunesie belt en wordt doorverbonden naar Rusland of Libie dan hang je op en kost het je hooguit het starttarief van 0,045. Voor een bedrag van 200,- moet je wel heeeeeeeeeel vaak verkeerd zijn doorverbonden.

Ik heb diverse mensen geadviseerd om met dit soort 0900 nrs te bellen en ook deze tot op heden geen klachten.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:Gebruik de 0900 nummers het al een jaar of 6 a 7. Scheelt me een berg kosten
tov het "oude" kpn.

Via onderstaande link kom je bij de diverse providers uit waaronder ook de door jouw genoemde. Nog nooit grote problemen gehad, enkele keer moesten we paar keer opnieuw proberen en enkele andere keer was de kwaliteit niet goed.

Sinds 1 jaar heb ik uitgebreid EU bellen via kabel abonnement en betaal 9 euro voor onbeperkt bellen naar landen binnen EU. Wellicht idee?

hoewel ik meteen ophang heb vorige maand ruim 200 euro aan belkosten moeten betalen
Deze kosten begrijp ik niet helemaal, als je naar Tunesie belt en wordt doorverbonden naar Rusland of Libie dan hang je op en kost het je hooguit het starttarief van 0,045. Voor een bedrag van 200,- moet je wel heeeeeeeeeel vaak verkeerd zijn doorverbonden.

Ik heb diverse mensen geadviseerd om met dit soort 0900 nrs te bellen en ook deze tot op heden geen klachten.

Mag ik je vragen hoe dat werkt dat kabelabbonement ?

Teunbosseman
Contacteer:

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef:Gebruik de 0900 nummers het al een jaar of 6 a 7. Scheelt me een berg kosten
tov het "oude" kpn.

Mag ik je vragen hoe dat werkt dat kabelabbonement ?
Tuurlijk mag je vragen:
Bij, durf het bijna niet te zeggen, UPC kan je bij een all in one abonnement enkele aanvullende diensten afnemen waaronder EU bellen.
Kosten zijn 9 euro per maand voor onbeperkt bellen.....24/7

Neem aan dat andere kabelaars of glasvezelaanbierders dit ook hebben. Voordeel is dat je geen 0900 nr hoeft te draaien maar direct het nr....let wel deze belkosten zijn voor VASTE nrs in buitenland, Mobiel is duurder.

Tineke59

Ongelezen bericht door Tineke59 »

@Moenier: er zijn meer Nederlanders die naar Tunesië belden met 0900-nummers die geen verbinding konden krijgen sinds april:

http://tunesie.yourbb.nl/viewtopic.php?t=3393.

Groetjes, Tineke

Teunbosseman
Contacteer:

Tineke59 schreef:@Moenier: er zijn meer Nederlanders die naar Tunesië belden met 0900-nummers die geen verbinding konden krijgen sinds april:

http://tunesie.yourbb.nl/viewtopic.php?t=3393.

Groetjes, Tineke

Wellicht dat een en ander te maken heeft met de onrust welke daar heerst(e).

JohnVoorts

Ongelezen bericht door JohnVoorts »

Zowel UPC als Ziggo (vd kabel bedrijven) hebben de mogelijkheid tot goedkoop bellen naar het buitenland. Bij UPC betaal je 0.10 eurocent per gesprek naar vaste nummers binnen Europa en bij Ziggo kan je gratis bellen naar vaste nummers binnen Europa, Canada en de Verenigde staten. Kijk voor de precieze prijzen voor deze diensten even op:
Onbeperkt bellen via de kabel

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Ik heb ook onbeperkt Europa bellen van UPC. Wel rekening houden met de 'Fair Use' policy en naar de uitzonderingen zoals alle 06 en 0900 nummers welke apart berekend worden op je factuur.

PDF-alert. http://www.upc.nl/pdf/upc_telefonie-fai ... 8-2010.pdf

Gesloten