LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Starguide Castingbureau
Re: Starguide Castingbureau
vrossies
Advies: je moet niet alleen tijdig storneren, maar je moet door jouw bank ook een "selectieve blokkade" laten aanleggen.
Sukses, Maxiem.
Advies: je moet niet alleen tijdig storneren, maar je moet door jouw bank ook een "selectieve blokkade" laten aanleggen.
Sukses, Maxiem.
-
- Contacteer:
Zoals Maxiem stelt - selectieve blokkade aanbrengen op dit nummer.vrossies schreef: De incasso gaat niet van mijn dochters rekening (die heeft ze niet) maar van mijn rekening!
Geef bij de bank aan dat de reden hiervan is "Incassofraude"
Je kan ook rustig melden dat je geprobeerd hebt dit op een goede manier te regelen - maar dat het "bedrijf" (bewust) onbereikbaar is.
Daarnaast - doe aangifte van diefstal en incassofraude.
Uw minderjarige dochter heeft niet de machtiging over uw rekening te beslissen, en u heeft overduidelijk geen incassomachtiging afgegeven.
Maar - de blokkade is het belangrijkste - omdat dit het incasseren onmogelijk maakt. En, als bonus, bij een teveel aan klachten kan de incassovergunning worden ingetrokken.
-
Ik wil me ook even hier melden.
Dit is mijn verhaal:
In 2008 heb ik me ingeschreven als vollid en een betaling naar starguide gemaakt.
Ik heb er verder niks meer gedaan omdat er niet echt iets tussen zat waar ik iets mee kon of wilde.
In 2009 zag ik dat er ineens 48 euro van mijn rekening verdween (starguide)
Na contact met starguide bleek dat ik mij had moeten afmelden als vollid en dat de incasso terecht was.
Dus ik meld me af als vollid, krijg een mail met daarin dat ik ben afgemeld vanaf 2010.
Tot mijn grote verbazing zie ik dat er in juli 2011 weer 48 euro is afgeschreven.
Na contact met hun blijkt volgens hun administratie 2009 open staan
Dus ik stuur een betalingsbewijs dat 2009 wel is betaald.
Vervolgens krijg ik een bericht dat dit moet worden uitgezocht en dat ik zsm een bericht krijg.
Paar dagen later stuur ik een bericht of het allemaal wil lukken met het uitzoeken
Reactie: sorry maar we weten nergens vanaf stuur nog een betalingbewijsje door
Enzo ben ik al 2 weken bezig.
Inmiddels heb ik per mail een bevestiging ontvangen dat het om een dubbel betaling gaat en dat het geld wel terug komt,alleen drufen met een F ze nog niet te zeggen wanneer.
Wat is dit voor een onzin?
Nadat ik dit allemaal op Radar lees zit ik er serieus over na te denken om mijn rekeningnummer te blokkeren en een nieuwe te openen.
Volgens mij kom je hier nooit meer vanaf.
Ik ga morgen aangifte doen en naar de bank een uitdraai van radar en mailtjes tussen mij en starguide.
Dit is mijn verhaal:
In 2008 heb ik me ingeschreven als vollid en een betaling naar starguide gemaakt.
Ik heb er verder niks meer gedaan omdat er niet echt iets tussen zat waar ik iets mee kon of wilde.
In 2009 zag ik dat er ineens 48 euro van mijn rekening verdween (starguide)
Na contact met starguide bleek dat ik mij had moeten afmelden als vollid en dat de incasso terecht was.
Dus ik meld me af als vollid, krijg een mail met daarin dat ik ben afgemeld vanaf 2010.
Tot mijn grote verbazing zie ik dat er in juli 2011 weer 48 euro is afgeschreven.
Na contact met hun blijkt volgens hun administratie 2009 open staan
Dus ik stuur een betalingsbewijs dat 2009 wel is betaald.
Vervolgens krijg ik een bericht dat dit moet worden uitgezocht en dat ik zsm een bericht krijg.
Paar dagen later stuur ik een bericht of het allemaal wil lukken met het uitzoeken
Reactie: sorry maar we weten nergens vanaf stuur nog een betalingbewijsje door
Enzo ben ik al 2 weken bezig.
Inmiddels heb ik per mail een bevestiging ontvangen dat het om een dubbel betaling gaat en dat het geld wel terug komt,alleen drufen met een F ze nog niet te zeggen wanneer.
Wat is dit voor een onzin?
Nadat ik dit allemaal op Radar lees zit ik er serieus over na te denken om mijn rekeningnummer te blokkeren en een nieuwe te openen.
Volgens mij kom je hier nooit meer vanaf.
Ik ga morgen aangifte doen en naar de bank een uitdraai van radar en mailtjes tussen mij en starguide.
-
- Contacteer:
@ liesje -
je hebt de mail met uitschrijving, en het betalingsbewijs van 2009.
Starguide is hiermee dus niet meer in bezit van een machtiging - dus:
- Storneren dat bedrag
- Selectieve blokkade aanbrengen op die rekening - grond: Incassofraude
- Aangifte doen bij politie van diefstal/fraude met incasso
Of, je doet het op hun manier :
Stuur ze een mail of een fax waarin je aangeeft:
- geen toestemming, reeds betaald - dus incassofraude.
- Stort bedrag terug binnen 3 dagen, plus 25 euro vergoeding (juridisch advies inwinnen, tijd en moeite) anders volgt alsnog aangifte bij de bank en politie wegens bewuste diefstal (verwijs rustig naar dit forum waarin hun praktijken staan)
je hebt de mail met uitschrijving, en het betalingsbewijs van 2009.
Starguide is hiermee dus niet meer in bezit van een machtiging - dus:
- Storneren dat bedrag
- Selectieve blokkade aanbrengen op die rekening - grond: Incassofraude
- Aangifte doen bij politie van diefstal/fraude met incasso
Of, je doet het op hun manier :
Stuur ze een mail of een fax waarin je aangeeft:
- geen toestemming, reeds betaald - dus incassofraude.
- Stort bedrag terug binnen 3 dagen, plus 25 euro vergoeding (juridisch advies inwinnen, tijd en moeite) anders volgt alsnog aangifte bij de bank en politie wegens bewuste diefstal (verwijs rustig naar dit forum waarin hun praktijken staan)
hallo,
Ik ben dus ook telefonisch door starguide casting bureau benaderd het klonk allemaal heel overtuigend en profecioneel ze hebben over de telefoon mijn rekening nummer gevraagd om eenmalig een bedrag van €49,50 af te houden niet dus! ik had mijn loon op de bank ik ging kijken hoeveel ik had had starguide gewoon 200 euro eraf gehaald en dat meerde malen! ik schrok me rot en ben meteen naar de bank gegaan eerst dacht ik dat ze misschien een fout gemaakt hadden ik ben meerdere malen terug moeten gaan om mijn geld telkens terug te laten boeken uit eidenlijk heb ik hun rekening nummer laten blokkeren vervolgens zijn ze met een ander rekening nummer weer geld af gaan houden dat rekening nummer heb ik ook laten blokkeren ik werd er ondertussen helemaal gek van en heb een klacht laten indienen via mijn bank enkele dagen later werd ik opgebeld dat m'n bank het geregeld had.. ik dacht er dus vanaf te zijn nu sturen ze me brieven met acceptgiro's dat ik alsnog het geld moet betalen terwijl hun geen schriftelijke machtiging hebben ze hebben dus geen poot om op te staan hoop ik!
Ik heb me trouwens enkele dagen nadat ik me lid gemaakt heb afgemeld omdat mijn moeder het geen goed idee vond ik ben dus niet naar de fotoshoot geweest en ze willen me dus een bedrag laten betalen waar ik inprincipe niks voor terug krijg..
M.v.g Racha
Ik ben dus ook telefonisch door starguide casting bureau benaderd het klonk allemaal heel overtuigend en profecioneel ze hebben over de telefoon mijn rekening nummer gevraagd om eenmalig een bedrag van €49,50 af te houden niet dus! ik had mijn loon op de bank ik ging kijken hoeveel ik had had starguide gewoon 200 euro eraf gehaald en dat meerde malen! ik schrok me rot en ben meteen naar de bank gegaan eerst dacht ik dat ze misschien een fout gemaakt hadden ik ben meerdere malen terug moeten gaan om mijn geld telkens terug te laten boeken uit eidenlijk heb ik hun rekening nummer laten blokkeren vervolgens zijn ze met een ander rekening nummer weer geld af gaan houden dat rekening nummer heb ik ook laten blokkeren ik werd er ondertussen helemaal gek van en heb een klacht laten indienen via mijn bank enkele dagen later werd ik opgebeld dat m'n bank het geregeld had.. ik dacht er dus vanaf te zijn nu sturen ze me brieven met acceptgiro's dat ik alsnog het geld moet betalen terwijl hun geen schriftelijke machtiging hebben ze hebben dus geen poot om op te staan hoop ik!
Ik heb me trouwens enkele dagen nadat ik me lid gemaakt heb afgemeld omdat mijn moeder het geen goed idee vond ik ben dus niet naar de fotoshoot geweest en ze willen me dus een bedrag laten betalen waar ik inprincipe niks voor terug krijg..
M.v.g Racha
Racha
Je kunt niet zo maar wegblijven als je een overeenkomst hebt afgesloten. Als er afgesproken is, dat die fotoshoot € 49,50 kost, dan moet je dat bedrag natuurlijk wél betalen ook al ben je niet gegaan.
Maxiem.
Je kunt niet zo maar wegblijven als je een overeenkomst hebt afgesloten. Als er afgesproken is, dat die fotoshoot € 49,50 kost, dan moet je dat bedrag natuurlijk wél betalen ook al ben je niet gegaan.
Maxiem.
Ik heb ook m'n problemen met Starguide!
Ik heb ze een deel van het onderstaande geschreven, met een kopie van mijn bankafschriften erbij en rekeningnummer.
Tevens heb ik een kopie erbij gedaan van hún bevestigingsmail dat ze me hadden uitgeschreven.
Dit is je reinste oplichting. Ik kan ook nergens een telefoonnummer vinden, enkel een e-mailadres. Ik ben zelf een keer daar geweest op een zondag om een acteerauditie te doen wat niks is geworden destijds en dat was bij hun hoofdkantoor in Utrecht.
Als ze niet reageren binnen een week ga ik denk ik drastische stappen ondernemen. Ik kan dit geld namelijk ook niet meer laten storneren door de bank, omdat ik hier vrij laat achter kwam.
Ik heb ze een deel van het onderstaande geschreven, met een kopie van mijn bankafschriften erbij en rekeningnummer.
Tevens heb ik een kopie erbij gedaan van hún bevestigingsmail dat ze me hadden uitgeschreven.
Het gekke is ook dat dit om een verlenging zou gaan. Maar de eerste verlenging was dan 48,10 en de tweede 49,64. Duurder?!Hallo,
Ik zag dat ik op 27 juli een bedrag kreeg afgeschreven voor verlenging, maar ik heb me vorig jaar al uitgeschreven!
Zie ook onderstaande mails daterend van: 15 december 2009. Gezien deze verlenging over 2012 gaat, is er schijnbaar al twee keer afgeschreven! Ik zou nu toch graag dat geld terug willen en tevens nu wél volledig worden uitgeschreven. Daarbij komende is de nieuwe verlenging ook nog eens duurder!
Dit maakt een totaalbedrag van: €49,64 + € 48.10 = € 97.74
Dit is je reinste oplichting. Ik kan ook nergens een telefoonnummer vinden, enkel een e-mailadres. Ik ben zelf een keer daar geweest op een zondag om een acteerauditie te doen wat niks is geworden destijds en dat was bij hun hoofdkantoor in Utrecht.
Als ze niet reageren binnen een week ga ik denk ik drastische stappen ondernemen. Ik kan dit geld namelijk ook niet meer laten storneren door de bank, omdat ik hier vrij laat achter kwam.
-
- Contacteer:
@ Maxiem,MAXIEM schreef:Racha
Maxiem.
maar, zou jij naar een 'bedrijf' gaan wat zo aantoonbaar misbruik maakt van het incasso systeem? Meerdere malen 4x zoveel incasseren is geen foutje meer -dat is diefstal.
Ik zou Racha zeker aanraden om hier eventueel alsnog aangifte van te doen, maar vermeld er wel bij welke acties je zelf hebt ondernomen, met of zonder bank, en hoeveel van het gestolen geld terug is gekomen.
Er was niet afgesproken dat Star Guide €200 zou incasseren.MAXIEM schreef:Racha
Maxiem.
In de alg.voorw. lees ik dit
"Afmelden als StarguideCastingBuro vollid kan alleen schriftelijk (per e-mail of per post) en NIET telefonisch plaatsvinden. Dit geldt niet als het StarguideCastingBuro vollid reeds gebruik heeft gemaakt van StarguideCastingBuro diensten als omschreven onder punt 1. In dit geval is het betreffende vollid zonder meer het bedrag voor StarguideCastingBuro vollidmaatschap verschuldigd."
en bij punt 1 staat dit:
"1.StarguideCastingBuro volleden hebben recht op deelname aan StarguideCastingBuro audities, StarguideCastingBuro Castingshoots, het reageren op auditie-oproepen van showbizzbedrijven, korting op fotoshoots en feesten en de presentatie van een online portfolio op StarguideCastingBuro.nl website met zes foto's, twee MPEG video's en/of twee muziek MP3's."
Racha heeft nog nergens gebruik van gemaakt.
Beste,
Ik moet eerlijk bekennen ik ga dit onderwerp vanaf nu in de gaten houden.
Maar ik ben al enkele jaren bij Starguide ingeschreven en heb (tot nu toe) nog geen problemen gehad...
Ik heb al een aantal (gratis) fotoshoots gehad, waarna ik een cd kreeg met foto's hieraan waren geen kosten verbonden.
Ook heb ik via Starguide in een Nederlandse speelfilm kunnen figureren(ben ook te zien in beeld) Dus al met al, is dat vrij goed.
Wel heb ik inderdaad ook dat 'inschrijfgeld' moeten betalen, en word er jaarlijks een bedrag afgeschreven.
Joey
Ik moet eerlijk bekennen ik ga dit onderwerp vanaf nu in de gaten houden.
Maar ik ben al enkele jaren bij Starguide ingeschreven en heb (tot nu toe) nog geen problemen gehad...
Ik heb al een aantal (gratis) fotoshoots gehad, waarna ik een cd kreeg met foto's hieraan waren geen kosten verbonden.
Ook heb ik via Starguide in een Nederlandse speelfilm kunnen figureren(ben ook te zien in beeld) Dus al met al, is dat vrij goed.
Wel heb ik inderdaad ook dat 'inschrijfgeld' moeten betalen, en word er jaarlijks een bedrag afgeschreven.
Joey
Je zou dan eens goed moeten kijken hoe veel ze iedere keer afschrijven.
Ikzelf heb in de tijd dat ik vollid was (officieel dan), één keer gefigureerd bij BNN. Dat was wel erg tof, maar meer opdrachten kwamen er voor mij niet echt bij.
Ben benieuwd of ik mijn geld nog terug zal zien.
Ikzelf heb in de tijd dat ik vollid was (officieel dan), één keer gefigureerd bij BNN. Dat was wel erg tof, maar meer opdrachten kwamen er voor mij niet echt bij.
-
Wanneer is dit geld van je rekening afgeschreven? Als dit minder dan 30 dagen geleden is, dan kun je de bank opdracht geven het geld terug te boeken (storneren). Ga niet wachten op Starguide, want die zullen nooit of te nimmer uit zichzelf tot terugbetaling overgaan.Anoniem10 schreef:Je zou dan eens goed moeten kijken hoe veel ze iedere keer afschrijven.
Royalflush
Dat moet dus 56 dagen zijn en dan is het ook nog zo, dat er geen eenmalige code gebruikt moet zijn. Een afschrijving met een eenmalige code kun je niet storneren.
Maxiem.
Dat moet dus 56 dagen zijn en dan is het ook nog zo, dat er geen eenmalige code gebruikt moet zijn. Een afschrijving met een eenmalige code kun je niet storneren.
Maxiem.
Ik heb het geld van 2011-2012 kunnen storneren, maar ik vraag me af wat er met het geld van 2010 zal gebeuren. Ook het vreemde is nog steeds, waarom werd het lidmaatschap verlengen sowieso ineens duurder?
Ik heb ze in ieder geval gemaild dat ik ze vier weken geef om het andere bedrag over te maken, ''ook al kan dat systeem het niet'' volgens hun in de standaard mail die ik hier ook al eerder las binnen dit topic. Indien ik het geld niet terug krijg, dan ga ik toch kijken of ik verdere maatregelen kan treffen. Hoe dan ook, ik heb zelf nergens ooit een handtekening gezet.
Ik heb ze in ieder geval gemaild dat ik ze vier weken geef om het andere bedrag over te maken, ''ook al kan dat systeem het niet'' volgens hun in de standaard mail die ik hier ook al eerder las binnen dit topic. Indien ik het geld niet terug krijg, dan ga ik toch kijken of ik verdere maatregelen kan treffen. Hoe dan ook, ik heb zelf nergens ooit een handtekening gezet.
Nou ik pas ook nog wel in het rijtje hoor. Ik ben 2 jaar vollid geweest en ik heb er nooit iets leuks mee kunnen doen. Ik schreef me voor audities in en castings en hoorde er niets meer over dus ik besloot om het op te zeggen en ik heb het ruim van te voren gedaan en heb zelfs een bevestigingsemail ontvangen dat het opgezegd zou zijn vanaf 16-09-2011. Tot mijn verbazing hebben ze het bedrag toch van mijn rekening geschreven. Ik heb eerst een hele moeite moeten doen om eindelijk een nummer te vinden waar ze dus wel op te bereiken zijn. Toen ik een medewerker aan de lijn had heb ik verteld wat er is gebeurd en ik heb mijn gegevens nog niet gegeven aan de vrouw aan de telefoon en ze antwoord al snel dat ik op een terugstortlijst staat en dat de fout bij het betangssysteem ligt dat ze pas sinds kort hebben. Ik zei tegen die mevrouw dat weet u heel zeker en zei antwoorde met ja. Ik heb het bedrag laten storneren en Docdata gebeld die de betalingen regelen voor Starguide en die hebben duidelijk de opdracht gekregen dat het bedrag van mijn rekening afgeschreven moest worden. Ik hoop dat niemand meer in dit vage castingbureau trapt, want in mijn ogen zijn het rare praktijken.
-
- Contacteer:
@ o.kornet ..
met deze opzegging en eventueel dit topic kunt u zelfs aangifte doen.
Ik zou trouwens een selectieve blokkade laten aanbrengen op het rekeningnummer wat ze gebruiken - reden : Incassofraude.
Als genoeg mensen dit doen, word hun incassomachtiging ingetrokken.
met deze opzegging en eventueel dit topic kunt u zelfs aangifte doen.
Ik zou trouwens een selectieve blokkade laten aanbrengen op het rekeningnummer wat ze gebruiken - reden : Incassofraude.
Als genoeg mensen dit doen, word hun incassomachtiging ingetrokken.
Ik heb het bedrag wat ik nog kón storneren laten storneren. Wat zie ik nu, hebben ze hetzelfde bedrag wéér af geschreven!
Like whoat?!
Ik heb het weer laten storneren en ga straks maar even langs bij de bank. Dit wordt gewoonweg diefstal, zeker omdat ik nu ook officiëel ben uitgeschreven als vollid van Starguide. Heb de mails van hun waarin ze dit nu ook hebben bevestigd.
Like whoat?!
Ik heb het weer laten storneren en ga straks maar even langs bij de bank. Dit wordt gewoonweg diefstal, zeker omdat ik nu ook officiëel ben uitgeschreven als vollid van Starguide. Heb de mails van hun waarin ze dit nu ook hebben bevestigd.
-
- Contacteer:
Dan gelijk bij de bank eisen dat men een selectieve blokkade aanbrengt wegens (aantoonbare) incassofraude.Anoniem10 schreef:Ik heb het bedrag wat ik nog kón storneren laten storneren. Wat zie ik nu, hebben ze hetzelfde bedrag wéér af geschreven!
Like whoat?!
Als dat gelukt is - toch langsgaan bij de politie, print desnoods dit topic uit, en doe aangifte wegens (poging tot) diefstal. (Het feit dat je geld teruggehaald is, maakt het een poging). Print ook je afschrift trouwens, want daarmee kan je aantonen dat men je geld heeft gejat.
Ik ben bij de bank geweest. Ik heb nu een formulier dat ik ze, aangetekend is het beste i.v.m. bewijs, moet toesturen waarmee ze geen automatische incasso's meer van mijn rekening mogen doen. Doen ze dit toch, dan blokkeert de bank hun.
Wat aangifte betreft, ik ben het zat! Ik ga deze week nog aangifte doen!
Wat aangifte betreft, ik ben het zat! Ik ga deze week nog aangifte doen!
Helaas, ik kan geen aangifte doen. Wat Starguide doet is nét binnen de regels. Heel geniep eigenlijk. Het is net geen oplichting en net geen fraude.
Als ze nog een keer iets bij mij flikken, dan kan ik in ieder geval de politie laten bellen. Maar ik hoop eigenlijk dat Radar hier anders maar eens een uitzending aan zal besteden. Want er zijn zo te lezen veel mensen gedupeerd.
Als ze nog een keer iets bij mij flikken, dan kan ik in ieder geval de politie laten bellen. Maar ik hoop eigenlijk dat Radar hier anders maar eens een uitzending aan zal besteden. Want er zijn zo te lezen veel mensen gedupeerd.