LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Riel

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo Gast,

Het zou heel misschien waar kunnen zijn dat PT niet weet wat die Callcenters uitvreten maar als je dan belt met PT zelf om het een en het ander recht te zetten over een abonnement die afgesloten is met een 95 jarige krijg je een grote `bek` en wordt vertelt dat het rechtsgeldig is wat is afgesloten.

Pas na een hoop gedoe, een dag voor de uitspraak van de geschillencommissie, gingen ze overstag.
Dan wel op de voorwaarde dat ik me in de toekomst niet uit zou laten in negatieve zin over PT. Hoe durf je.
Heb hier een dossier van weet ik jou daar, mocht het ooit nodig zijn dan wordt zonder pardon openbaar.

Sorry, eerlijk zaken doen prima maar over de ruggen van ouderen geld proberen te verdienen, nee
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2012 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

huijgev

Ongelezen bericht door huijgev »

Nee hoor. Je zult echt niet het enigste jonge slachtoffer zijn.
Maar jij schrijft erover (goed van je), anderen willen dat niet, misschien schamen ze zich wel.
Daar is geen reden voor. Het kan iedereen overkomen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik vermoed dat 'Gast' alleen maar een Trol is - gezien zijn botte opmerkingen, en vervolgens totaal stilzwijgen.

Of toch meneer Hans - die doet alsof het allemaal de fout is van de mensen zelf - moeten ze de telefoon maar niet opnemen..

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Hoe meer het woord "diffameren" in dit draadje gebruikt wordt, hoe prettiger dat aanvoelt. PT heeft er (zo ongeveer) een dagtaak aan en veel consumers gaan dan de diepere betekenis van dit woord koppelen aan deze fraaie firma, wat HN natuurlijk helemaal niet leuk vindt.

Maxiem.

MAXIEM

Peggy_tonnesen

Als jullie geen weet hadden van Pretium, dan zijn er twee mogelijkheden:
óf iemand heeft een "grap" willen uithalen en zich voor jou uitgegeven en jouw vaders rekeningnummer opgegeven, óf, je hebt zelf aan de lijn gehangen en Pretium heeft "onduidelijk" vermeldt dat het bedrijf Pretium heet en niets met KPN of een andere telecommer van doen heeft.

Maxiem.

mirella-v

Ongelezen bericht door mirella-v »

Weet iemand op dit forum wanneer een niet gelukte incasso van PT verjaard is? Zal het uitleggen: Per 1 april 2009 geen contract mee met PT. Op 9 april 2009 (!!!) schijnt PT een bedrag geincasseerd te hebben van de girorek van wijlen mijn vader. Incasso schijnt door mij gestorneerd te zijn. Ik weet van niets :shock: . Wel dat er incassoblokkade op zijn rekening stond. Nooit originele faktuur ontvangen laat staan aanmaning/betalingsherinneringen van PT. Wel dit in ene dit jaar (ruim 2 jaar na dato) onaangename brieven van de welbekende heer X van Gerecht Incasso. Wil morgen sowieso contact opnemen met het juridisch loket (dank voor de tip hier :wink: ).

MAXIEM

mirella-v

Het verjaringstermijn bij diensten is 5 jaar. Wél kun je twijfelen aan de oprechtheid van de claim. Dit bedrijf komt de laatste tijd nog al veel met "oude" claims. Mogelijk dat het bedrijf niet meer zo lekker draait en op deze wijze nog wat "omzet" genereert.

Maxiem.

mirella-v

@Maxiem
Dankjewel! Hoop van ganser harte dat het bedrijf niet meer zo lekker draait :mrgreen: . Heb een heleboel ellende, stress en last but not least verdriet gehad (steeds weer geconfronteerd worden met overlijden van mijn vader in mei 2008 is nou niet bepaald iets waarop ik zit te wachten). Het openstaande bedrag is, schrik niet, onder de eur 15,00 dus de zaken moeten wel erg slecht gaan :lol: 'Uit coulanceoverwegingen' (omdat ik nooit een betalingsherinnering cq aanmaning heb ontvangen van PT) biedt GI aan mij geen rente en incassokosten te berekenen. Jeetje zeg, wat word ik daar blij van :( . Ze stuurden zowaar wel de faktuur mee die nog open zou staan (gesprekskosten maart 2009; faktuur gedateerd 24 april 2009). Originele faktuur uiteraard nooit ontvangen. Ben het hele gedoe met PT/GI zoooooo vreselijk zat. Betalen is tegen mijn principes maar mijn gezondheid is onbetaalbaar. Ga er nog maar s een nachtje over slapen. Heb tenslotte 7 dagen de tijd. Suggesties zijn zeer welkom!
Gr, Mirella

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Door de incassoblokkade (dit gebeurd door de bank tgv het overlijden van uw vader. Het rekeningnummer wordt pas weer vrijgegeven als de bank een verkalring van erfrecht heeft ontvangen) is het door PT geincasseerde bedrag door de bank weer terug gehaald. Gestorneerd. De bank laat namelijk geen automatische incasso's toe gedurende de periode dat het rekeningnummer van de overledene geblokkeerd is.
De rekening van iets onder de 15,- riekt naar de kale abonnementskosten van die periode. (maart 2009) De abonnementskosten (zonder gesprekskosten) was in 2010 15,95. Het zou me niet verbazen dat het anno 2009 in de range van 14,95 was.
Pretium incasseert altijd achteraf. Dus in april over de periode van maart. De rekening kan in uw geval (van uw wijlen vader) dus wel kloppen. Als ik kijk naar uw verschillende postings en u het abo bij PT miv 1 april 2009 hebt beeindigd. De rekening wordt verstuurd als zijnde 'Gesprekskosten (... maand..)', hier in valt ook het abonnementsgeld.
Super vervelend en typisch is dat PT 2 jaar na dato de administratieve strijdbijl heeft opgegraven en nog eens aan de bel komt trekken met spannende extra kosten. Die kosten willen ze nu laten vervallen mits u het abo van die maand (maart 2009) betaalt. Die dus in deze, hoe vervelend ook, terecht is.
Zorg dat u SCHRIFTELIJK de bevestiging krijgt dat ze die extra kosten laten vervallen. Want anders voel ik de bui al hangen bij deze club. (linker- en rechterhand en van elkaar weten...gezien hun slechte administratie....)
Ik zou dus zeker in gaan op hun aabod. Maar nogmaals, zorg dat u hun 'aanbod' op schrift gesteld krijgt.

PS: Let OP: destijds deed Pretium aan koppelverkoop. Talloze leden kregen en werden pardoes lid gemaakt van het zustertje PRIVILEGE. Een of ander stompzinnig blad dat het eerste jaar gratis was, maar daarna werd er dan jaarlijks een spannend bedrag van ongeveer 60,-/70,- afgeschreven. Kijk dat gedeelte ook nog even na of die afschrijvingen na het overlijden, en kan zelfs een jaar later nog, afgeschreven is.

Algemeen:
Het reageren op Gast432 heeft totaal geen zin. Het is een snelle registratie geweest om even extra kooltjes op dit Pretiumvuurtje te gooien. Gast432 plaatst 1 reactie alhier. Dat zou iedereen genoeg moeten zeggen.

Mijn situatie:
Na de -zoveelste- laatste dreigende brief (als er niet betaald wordt binnen 5 werkdagen, dan dragen we het over aan het incasso) heb ik niets meer gehoord. Die brief dateerde van 1 juni 2011. Zie mijn reactie alhier d.d..: 09 jun 2011 23:33 (blz 155)
Zal wel over een jaartje of 2 zijn LOLOL.

Peggy_tonnesen

Ongelezen bericht door Peggy_tonnesen »

MAXIEM schreef:Peggy_tonnesen

Als jullie geen weet hadden van Pretium, dan zijn er twee mogelijkheden:
óf iemand heeft een "grap" willen uithalen en zich voor jou uitgegeven en jouw vaders rekeningnummer opgegeven, óf, je hebt zelf aan de lijn gehangen en Pretium heeft "onduidelijk" vermeldt dat het bedrijf Pretium heet en niets met KPN of een andere telecommer van doen heeft.

Maxiem.

ne eik ga aangifte doen van fraude iemand heefft mijn nummer gewoon opgegeven en een machteging toegekent, ik heb net gebeld hierover deden ze moeilijk met de naam van die man alleen heeft die vrouw aan de telefoon zicht uitgelaten over de naam en woensdag heb ik al een aangifte geplant.
ik vind het gewoon absurt ik heb ze ook gezegt dat ik aangifte ging doen, want in principe is het diefstal, het is mij onder valse voorwendselen ontnomen.
en nee ik weet die praatjes van deze mensen ik had er nog nooit iets van gehoord of gezien, ook omdat ik totaal niet in het kader val van de mense die hiermee opgelicht word, k bedoel de meeste zijn toch wel 40 tm 80?
ik ben net 17

EN.. ik bel met blyk mobiel. wij hebben ook niks met kpn,
ik moet die gast in 1 ding wel gelijk geven bij veel telecom bedrijven gaat het er zo aan toe met die medewerkers, mijn pap hebbe ze ook aant linntje gehoude, maarja ik heb gezond verstand.

MAXIEM

mirella-v

Bericht aan dit bedrijfje dat je eerst een schriftelijke finale kwijting wilt hebben van alle eventuele schulden en pas daarna zult betalen.

Sukses, Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Shine schreef: PS: Let OP: destijds deed Pretium aan koppelverkoop. Talloze leden kregen en werden pardoes lid gemaakt van het zustertje PRIVILEGE. Een of ander stompzinnig blad dat het eerste jaar gratis was, maar daarna werd er dan jaarlijks een spannend bedrag van ongeveer 60,-/70,- afgeschreven. Kijk dat gedeelte ook nog even na of die afschrijvingen na het overlijden, en kan zelfs een jaar later nog, afgeschreven is.
Ik vraag me af of ze dit nog zouden durven. Zeker omdat het over een reeds overleden persoon gaat - en er geen handtekening noch accoord is voor een abonnement op 'kattenbakvulling'. Dat is voer voor juristen...
Shine schreef: Algemeen:
Het reageren op Gast432 heeft totaal geen zin. Het is een snelle registratie geweest om even extra kooltjes op dit Pretiumvuurtje te gooien. Gast432 plaatst 1 reactie alhier. Dat zou iedereen genoeg moeten zeggen.
Yep - inderdaad. Of Troll, of mr. Hans himself.

Ik zie je bijdrage over 2 jaar met spanning tegemoet :)

mirella-v

@Shine, Maxiem, Guardian72
Heb brief dd 4 augustus 2011 van GI waarin letterlijk staat:
In uw brief geeft u te kennen geen aanmaningen van Pretium Telecom te hebben ontvangen. Uit coulanceoverwegingen zullen wij u daarom geen rente- en incassokosten in rekening brengen. Bijgaand treft u de specificatie aan van de openstaande factuur, het betreft de maand maart 2009. De incasso van dit bedrag is op 9 april 2009 door u gestorneerd. Wij verzoeken u de hoofdsom, een bedrag van eur 13,80 binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief over te maken op rekening .......... tnv Gerecht Incasso te Haarlem onder vermelding van het dossiernummer ...........
unquote

Kan ik uit bovenstaande opmaken dat ik na betaling van het enorme bedrag :lol: van GI af ben? Of ben ik dan te goedgelovig? :?

Op faktuur staat een specificatie van gesprekken (waarschijnlijk door mij gevoerd; nummers herken ik) gedurende 1 tm 9 maart 2009. Als ze inderdaad na 1 april 2009 hebben willen incasseren is dat niet gelukt vanwege de blokkade. Ik vrees dat ze helaas recht hebben op deze eur 13,80. Het bevreemd mij echter ten zeerste dat ik nooit een berichtje heb ontvangen van PT dat de incasso gestorneerd zou zijn. Ieder zichzelf respecterend bedrijf doet dat toch? (oeps ik trap geloof ik een flinke open deur in.....) Wel na ruim 2 jaar GI op je nek sturen...... Verdient niet bepaald de schoonheidsprijs maar dat kan je ook niet verwachten van deze club.
Gr, Mirella

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ Mirella, dit schreef je eerder:

mirella-v

Bericht Re: pretium telecom - 22 jun 2011 14:23
Ik ben maar s in de telefoon geklommen EN:........ heb met dhr. X gesproken.

en ook getracht een bedrag van eur 28,80 te incasseren van de girorekening van wijlen mijn vader. Dit zou op 3 april 2009 gebeurd moeten zijn volgens dhr X en het bedrag is op 9 april 2009 teruggedraaid.

Heb voor zekerheid even de servicedesk nabestaanden gebeld van ING. Daar werd mij verteld dat er geen bedrag is geincasseerd door PT op 3 april 2009. Normaal gesproken krijgt de rekeninghouder bericht van de incassant (in dit geval PT) als er een incasso 'mislukt' is.

Het bedrag is lager geworden. 8)
Je hebt op schrift dat je na betaling van €13,80 d'r van af bent.
Krijg je toch nog verdere post hoef je alleen maar met dat mailtje te wapperen.

Guardian72
Contacteer:

Lijkt er inderdaad op.

Print wel de mail - en voeg alles in een dossier.
Gezien de reputatie van PT/GI (is dezelfde) zouden ze over twee jaar zomaar weer kunnen beginnen.

Als extra 'wapen' - stuur even een mailtje waarin je vraagt op welk rekeningnummer en met welk kenmerk je de betaling moet verrichten - zodat je daarna volledig van alle problemen af bent.

Als ze hierop antwoorden heb je een stukje extra zekerheid - omdat je aangeeft dat je hiermee alles afsluit.

Jolijn

Guardian72 schreef:Als extra 'wapen' - stuur even een mailtje waarin je vraagt op welk rekeningnummer en met welk kenmerk je de betaling moet verrichten - zodat je daarna volledig van alle problemen af bent.
Guardian, dit heeft ze al.
( :shock: tenzij er natuurlijk echt ...........in die brief staan......)
Wij verzoeken u de hoofdsom, een bedrag van eur 13,80 binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief over te maken op rekening .......... tnv Gerecht Incasso te Haarlem onder vermelding van het dossiernummer ...........

Guardian72
Contacteer:

snap ik - maar in die mail zie ik niet staan dat dit het enige en laatste bedrag is.

Daar zou ik wel een bevestiging van willen.

Jolijn

Da's waar.

Je weet maar nooit of na betaling van deze (openstaande) faktuur er ergens uit de krochten van de breinen van GI en PT iets omhoog komt.

mirella-v

@ Jolijn, Guardian72
Was het maar waar dat ik mailtje kon sturen...... GI heeft geen emailadres, wel een fax maar die heb ik weer niet. Ik zal het per post moeten sturen en voordat ik eens een keertje antwoord ontvang, is de termijn van 7 dagen alweer lang verstreken. Op mijn brief van 23 juni 2011 heb ik ook pas op 4 augustus antwoord gekregen.

Enne er staan geen ......... in de originele brief hoor :D :lol:

Staat inderdaad ook niet dat die eur 13,80 het enige en laatste bedrag is. Er wordt alleen gemeld dat er geen rente- en incassokosten in rekening worden gebracht en het verzoek de hoofdsom 13,80 over te maken etc. Ik zal nog een mooi stukje proza in elkaar draaien voor GI dat ik bevestiging van finale kwijting wil ontvangen en dat ik na ontvangst van die bevestiging op geen enkele wijze meer zal corresponderen/reageren.
Gr, Mirella

Guardian72
Contacteer:

Wellicht een tip:

www.stuureenfax.nl

Welliswaar met reclame - maar ook gratis.
geef aan dat je geen fax hebt - maar dat men per post of per email mag reageren.

Gesloten