LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ebookers ticket + autohuur = extra kosten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
SPEEDZ

Ebookers ticket + autohuur = extra kosten

Ongelezen bericht door SPEEDZ »

Hallo,
4 retour tickets amsterdam-Los Angeles + autohuur geboekt bij de firma ebookers.nl. Voucher gekregen voor de autohuur (via firma Dollar), vantevoren nog gevraagt of dit incll alle kosten is wat bevestigt werd door Ebookers.
Aangekomen te Los Angeles na een reis van 16 uur krijg ik te horen dat geen enkele voucher incl alle kosten is en dat ik nog moet betalen voor een volle tank benzine + pechhulp. Extra kosten ruim USD 200,--. Gezegt dat ik dit niet wens te betalen want wijn voucher is wel degelijk incl. alle kosten.
Volgen Dollar moet ik dan de voorschriften beter lezen, ik moet betalen anders geen auto. Dus ja, dan heb je geen keus.
Bij thuiskomst ebookers gecontacteerd, bon overlegt van Dollar rent a car.
Het enige wat ebookers doet is me wijzen op hun algemene voorwaarden, deze kosten had ik niet moeten betalen en ik ben zelf een overeenkomst aangegaan met de verhuurder dus moet ik het maar zelf oplossen.
Meerdere keren geprobeerd om enige service van Ebookers te krijgen, want hun hulp als grote klant van Dollar rent a car kan uiteraard het verschil maken......
Maar NIKS..... ze blijven wijzen op hun algemene voorwaarden en ik ben een overeenkomst aangegaan met de verhuurder....tja..lekker makkelijk.
Iemand nog suggesties in deze kwestie ?

BedeVe

Re: Ebookers ticket + autohuur = extra kosten

Ongelezen bericht door BedeVe »

E-bookers is niet de goedkoopste maar wel een hele degelijke ticket en autohuur doorverkoper.
toch voel jij je benadeeld door een extra betaling voor extra diensten bij terugkeer op LAX.
Door twee dingen; de tank benzine en de extra RoadSafeSM Roadside Assistance verzekeringspremie.
Jij veegt ze bij elkaar; ik haal ze weer uit elkaar.
De autohuur; elke verhuurder biedt een standaard en een optimaal pakket aan.
Ook gezien het feit dat je bij Dollar bent aangekomen geeft aan dat je op zoek was naar de "laagste prijs"
Het standaardpakket is ook bij EBookers inclusief alle noodzakelijke verzekeringen.
Je bent dus helemaal gedekt.
Alleen extra bestuurders en een volle tank benzine horen hier niet bij.
Die horen bij dat optimaal pakket
In dit pakket krijg je ook een auto mee met een volle tank ,en die breng je leeg terug.
Het andere voordeel van het optimaal pakket dat alle extra bestuurders gratis worden meegenomen werkte voor jou niet; in California hoef je voor die extra bestuurders niet te betalen.
Bij het standaardpakket breng je ook de auto leeg terug; je betaald wel buiten de huur een bedrag voor het weer vol laten tanken van de auto.
Dat deel van de kosten die jij als onjuist hebt ervaren horen dus gewoon bij het pakket wat je zelf hebt gekozen ( in deze situatie terecht gekozen)

Het servicepakket voor RoadSafeSM Roadside Assistance bij bandenpech,lege tank of lege accu is een geheel door jou op vrijwilligheid gekozen optie.
Niet verplicht . Daar betaal je per dag een premie voor ( $ 4.95 ?? ) ex tax. Goed voor je gemoedsrust.Maar verder ook geen noodzaak.

Mijn suggestie;
Lees je autohuur info nog eens door.
Dan zie je die opmerking bij het door jou terecht gekozen pakket over terugbrengen met lege tank. En het vullen van die tank betaal je net als andere services direct bij de autoverhuurder. Andere services...zoals als extra verzekeringen.

Tegelijkertijd lees je dan ook dat discussie/ klachten over extra's die je direct bij de verhuurder hebt afgenomen ook bij die verhuurder moeten ingediend.
In dit geval heeft EBookers helemaal niets te maken met jouw extra afgesloten verzekering.

Kijk er nog maar eens naar. Dan zie je dat jouw misbaar tegen Ebookers onjuist is.Dus dat wordt voor de spiegel op dezelfde manier jezelf op je donder geven !

SPEEDZ

Da's lekker makkelijk gezegt, sta je in Los Angelas bij een autoverhuurder met je rug tegen de muur. Nu tekenen anders krijg je de auto niet mee.
Wat voor keuze is dat ? Uitdrukkelijk gezegt tegen Dollar die extra roadsafe assistance hoef/wil ik niet.....
Een volle tank benzine kan ik me nog voorstellen te moeten betalen, anders krijg je een lege tank mee en moet je zelf alsnog gaan tanken en betalen.
Ebookers bied een compleet pakket aan en klanten helpen bij dit soort situaties hoort ook bij de service.

BedeVe

ik heb vrij uitgebreid gereageerd op je posting.
en vervolgens een suggestie aan de hand gedaan.
Jammer dat die niet aan je besteed was.

ebookers

Ongelezen bericht door ebookers »

@BedeVe: hartelijk dank voor uw zeer volledige toelichting
@SPEEDZ: we vinden het vervelend voor u dat u extra kosten hebt gemaakt die u in eerste instantie niet wenste. Wij staan natuurlijk altijd graag klaar voor onze klanten en dus ook voor u. We zijn ook selectief in onze partnerships zodat we onze klanten zo goed mogelijke vakanties / reizen aan kunnen bieden. We kunnen echter als onze klanten zelf extra kosten maken bij derden - en in dit geval is Dollar een derde - geen verdere service verlenen als een product of dienst daadwerkelijk afgenomen is en onze klant hiermee van tevoren heeft ingestemd. Dit is bij u het geval. We willen echter graag nogmaals bekijken of we iets voor u kunnen doen en u bij deze vragen of u rechtstreeks contact met ons op kunt nemen via [email protected]

http://www.ebookers.nl/info/page?id=BookingTerms

BedeVe

Wedden dat dit een "Eind goed, Al goed " wordt

SPEEDZ

Ik hoop t, heb zo een nare nasmaak Bedeve.
Deze roadsafe assistance (usd 5.99 p/dag) werd mij op n vervelende manier opgedrongen door Dollar. Er was volgens de medewerker van Dollar geen onderuit komen aan. Het was betalen of geen auto.

BedeVe

Mooi SPEEDZ dat je er zo nog even op terug komt !
Bedankt.
Geeft mij ook weer plezier op mijn reactie.

Gisterochtend heb ik mijn broer teruggehaald van Schiphol.
Die had ook zo'n roadsafe verzekering afgesloten .
Zelfde gevoel als jij; je bent lang onderweg, niet helemaal fris en fruitig meer en dan zegt iemand tegen je dat het echt wel nodig is.
Wat doe je dan ??
Hij had dat bij Hertz.
Toch weer een andere prijs dan bij Dollar

Maar... laat dat vervelende gevoel nu maar wegzakken .
Want waar praat je over??
Zo te zien ben je 3 weken weg geweest.
Je hebt het meest goedkope autohuur contract afgesloten
( ik ken je totaalprijs niet dus weet niets over je ticketprijzen)
En daar komt naast de $ 50 ( ??) voor een volle tank nog eens $ 150 voor een onnodige verzekering overheen.
Goed voor € 110 .
Over 3 weken.
Verder mooie vakantie gehad?
Geen blog ?
26 augustus kom ik aan op LAX.
Gezien jouw beschrijving misschien wel dezelfde route ?
Amsterdam -Londen.
Londen- Los Angeles
Maar met een midsize SUV van Alamo.

Mijn reactie op jou was vooral gericht op je boosheid op EBookers.
En in mijn reactie heb ik geprobeerd je duidelijk te maken dat het niet aan hen lag.
Dat jij het goede pakket geboekt had..

Vriendelijke groet

SPEEDZ

Als eem verhuurder zegt het is nodig, we raden het aan, dan is dat idd een keuze die je kunt maken.
Bij dollar lag dat anders. Ik moest m nemen. anders geen auto.
Zo wordt het je opgedrongen, dan gaat het bij Hetz er netter aan toe.

BedeVe

Is het allemaal opgelost SpeedZ ?

SPEEDZ

Uiteindelijk heeft ebookers het in goed overleg opgelost en de kosten zelf aan mij gecrediteerd. Hoop dat toekomstige consumenten dit bespaard blijft en dat de informatie voorziening beter wordt.
Er wordt toegegeven dat sommige Dollar medewerkers nogal opdringerig kunnen zijn met t verkopen van xtra diensten.

Gesloten