LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge telefoonrekening Tele2 na vakantie buiten EU
Hoge telefoonrekening Tele2 na vakantie buiten EU
Na terugkomst van mijn vakantie werd ik onaangenaam verrast met een rekening van de belkosten van mijn mobiele telefoon van 143 euro! Ik ben al jaren klant bij Tele2 en elk jaar gaan de tarieven verder omhoog. Stom dat ik niet voor mijn vakantie heb gecheckt wat de tarieven precies waren voor bellen en smsen uit Egypte. Ik ga al jaren naar Egypte en bel en sms daar ook maar zo'n hoge rekening heb ik nog nooit gehad. Men wordt tegenwoordig beschermd voor bellen en internetten binnen de EU, maar waarom niet daarbuiten? Wordt nu de winst gehaald uit het bellen buiten de EU? Heeft u tips voor mij? Kan ik nog wat aan de rekening doen?
Re: Hoge telefoonrekening Tele2 na vakantie buiten EU
De belangrijkste tip geeft Salimoone zelf al aan
En ik denk je de rekening gewoon moet betalen, omdat je de kosten ook zelf gemaakt hebt, helaas.
Je neemt zelf de beslissing om te bellen in het buitenland met je eigen mobiel en dus mag/moet je zelf controleren wat de kosten daarvan zijn.Stom dat ik niet voor mijn vakantie heb gecheckt wat de tarieven precies waren voor bellen en smsen uit Egypte.
En ik denk je de rekening gewoon moet betalen, omdat je de kosten ook zelf gemaakt hebt, helaas.
Inderdaad. Als je relatief veel zou willen bellen/SMS-en, dan is het handig om eerst de tarieven te bekijken. (2.25 per minuut, 0.75 per SMS)Salimoone schreef:Stom dat ik niet voor mijn vakantie heb gecheckt wat de tarieven precies waren voor bellen en smsen uit Egypte.
Omdat de reikwijdte van de EU-maatregelen niet buiten de EU reikt.Salimoone schreef:Men wordt tegenwoordig beschermd voor bellen en internetten binnen de EU, maar waarom niet daarbuiten?
Nee. In het vervolg van tevoren de tarieven bekijken.Salimoone schreef:Heeft u tips voor mij? Kan ik nog wat aan de rekening doen?
Bedankt voor de tips :.(
Het was in mijn geval niet een kwestie van "veel" willen bellen maar moeten bellen ivm een noodgeval. Dit even ter info. Het was overigens niet veel bellen maar met 2,25 per minuut zit je natuurlijk snel aan een groot bedrag.
In de tijd dat ik klant werd waren de smsjes in het buitenland het reguliere tarief. Nog steeds kijk ik er van op dat je nu 75 cent per sms mag neertellen. Schandalig.
De volgende keer gaat de SIM-card eruit en een plaatselijke erin.
Het was in mijn geval niet een kwestie van "veel" willen bellen maar moeten bellen ivm een noodgeval. Dit even ter info. Het was overigens niet veel bellen maar met 2,25 per minuut zit je natuurlijk snel aan een groot bedrag.
In de tijd dat ik klant werd waren de smsjes in het buitenland het reguliere tarief. Nog steeds kijk ik er van op dat je nu 75 cent per sms mag neertellen. Schandalig.
De volgende keer gaat de SIM-card eruit en een plaatselijke erin.