LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ezio
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2011 12:53

Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Ezio »

Hebben jullie ook zo'n aardige brief van Ziggo gekregen die meer kijkplezier beloofd. Als je de bijgevoegde folder aandachtig doorleest, valt het MEER aan kijkplezier erg tegen. In mijn geval is het namelijk minder :( . Op 1 julie had ik het volgende abonnement Televisie Z1 en Kennis & Nieuws. In Den Bosch kost dat €14,98 p/maand (goedkoop omdat vanuit de gemeente met de verkoop van PNEM CAI e.d. bepaalde prijsafspraken had bedongen). Met het nieuwe simpele en verrijkte aanbod krijg ik TV Plus aangeboden, dat slechts €18,94 p/maand gaat kosten. Als je echter het huidige zenderaanbod vergelijkt met het nieuwe aanbod van TV Plus, mis ik bijna alle Kennis & Nieuws zenders. Dus minder kijkplezier voor meer geld?!? Wil ik hetzelfde kijkplezier behouden, moet ik TV Extra nemen, dat kost slechts €29,95 p/maand.
Ik vind deze actie van Ziggo zeer bedenkelijk en onrechtvaardig en ik roep iedereen op om hiertegen te protesteren.

twijland
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2011 11:10

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door twijland »

Ezio schreef: Dus minder kijkplezier voor meer geld?!? Wil ik hetzelfde kijkplezier behouden, moet ik TV Extra nemen, dat kost slechts €29,95 p/maand.
Ik vind deze actie van Ziggo zeer bedenkelijk en onrechtvaardig en ik roep iedereen op om hiertegen te protesteren.
Nou..ik ga 10 cent meer betalen. Van 29.85 naar 29.95. Geen enkel probleem mee want ik krijg ook een stuk meer zenders. Dus zeker geen protest van mij.

Gr.
Thierry

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door miffy53 »

Ik zie het probleem ook niet zo, ga 3 euro meer betalen per maand maar kan daarvoor in de plaats wel 100 on demand films kijken en ook nog iets van 15 series geloof ik.

Guido22
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2011 18:45

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Guido22 »

Bij de aankondiging dat er op 1 september het een en ander gaat veranderen is ook een aantrekkelijke aanbieding. Er wordt een interactieve recorder aangeboden voor de prijs van 199 euro (was 459).
In de kleine lettertjes staat dat het type kan afwijken van het getoonde model.

Ik heb de helpdesk gevraagd welke modellen er geleverd worden.
En het antwoord viel erg tegen. Het getoonde model is een Cisco, die een flinke harde schijf heeft, waardoor je programma's kan opnemen, kan pauzeren, vooruit en terugspoelen enz.

Maar dit model is niet meer leverbaar. De helpdeskmedewerker gaf aan dat Ziggo hiervoor in de plaats de Samsung SMT-H3102 levert. (Vanaf oktober! leverbaar).

De Samsung SMT-H3102 kost beslist geen 459 euro. Hij is op internet bij diverse leveranciers te koop voor minder dan 120 euro. Bovendien bevat de Samsung geen harde schijf en biedt dus maar beperkte functionaliteit (dus anders dan de opsomming die in de actiefolder staat).
Ik heb Ziggo hierover geschreven en gevraagd of ze hun informatie op hun site over de aanbieding willen wijzigen. De folder is m.i. door het niet meer leverbaar zijn van de Cisco nu uiterst misleidend en je komt er als koper pas in oktober achter!

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb Ziggo hierover geschreven en gevraagd of ze hun informatie op hun site over de aanbieding willen wijzigen.
En dat hebben ze meteen gedaan. Dit staat namelijk op hun site.
De actie met de Interactieve HD recorder is een doorslaand succes. Het aantal bestellingen was ongekend, waardoor de levering van de Interactieve HD recorder helaas is vertraagd. We leveren je internet- en telefoniediensten volgens afspraak, zodat je hier wel gebruik van kunt maken. De levering van de Interactieve HD recorder zal plaatsvinden vanaf november.
Je moet wel even het verschil lezen tussen een interactieve decoder met en zonder opname mogelijkheid.


Guido22
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2011 18:45

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Guido22 »

Hallo Dirkie,
U verwijst naar een pagina waar aanbiedingen staan voor mensen die nog geen 3 in 1 bezitten.
Ik doel op de beschrijving van de aanbieding voor abonnees die al 3 in 1 hebben.
Deze aanbieding staat op de volgende link:
http://www.ziggo.nl/interactief

En deze beschrijving is dus misleidend, want het is nu bekend dat er geen model van 459 euro geleverd wordt en opemen, pauzeren e.d. niet mogelijk is.
Nogmaals: wat er geleverd gaat worden is een interactieve recorder die elders ongeveer 120 euro kost en die niet voldoet aan de specificaties uit de aanbieding.

Guido22
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2011 18:45

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Guido22 »

Hallo,

Ondertussen heb ik bericht van ziggo gekregen op mijn vierde verzoek om meer duidelijkheid.
Ziggo heeft aangegeven dat de mensen die het 3 in 1 pakket hebben besteld eerst de Samsung SMT -H3102 krijgen en later het model met harde schijf.

Hoe het precies zit met de mensen die het 3 in 1 pakket al hebben en ingaan op de aanbieding die op www.ziggo.nl\interactief staat is (nog) niet duidelijk.
Lastig is dat de helpdeskmedewerkers hun eigen aanbiedingen door elkaar halen.
Er zijn aanbiedingen van 49 euro, van 99 euro en van 199 euro. En mijn vragen hadden alleen betrekking op die laatste aanbieding.
Maar wellicht weet ik morgen meer!

Ezio
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2011 12:53

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Ezio »

Ik vind dat Shine wel een interessante http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 60&t=99832 geplaats heeft. In de aangegeven thread vinden jullie precies terug wat het probleem is met dit superaanbod. Er zijn nogal wat reacties in die thread die erg lijken op wat ik al zei. Meer geld en minder kijkplezier. Wat heb je aan 1001 zenders waar je niks aanvindt, als juist die ene die je wilt (bv SyFy, of Discovery Science) alleen in het duurste pakket zit. Nu heb ik een basis abo + Kennis & Nieuws, meer heb ik niet nodig. Ik krijg nu meer zenders die ik niet nodig heb en net die ene die ik wel wil zit alleen in het duurste pakket. Als ik dus de zenders zou nemen die ik wel bekijk, kost het 2x zoveel als nu. Ik ben toch zeker niet gek.

Ik snap wel dat iemand die voorheen al alles had nu goedkoper uit is, maar daar gaat het niet om. Er zijn er blijkbaar heel veel die alleen maar die gewenste zenders nemen, en nu kan dat niet meer. Je krijgt een heleboel extra die je niet wilt en dat wat je wel wilt kost veeeeeel meer.

Wat ik ga doen is, het drie maanden aankijken (zolang de korting geld) en dan lekker terug naar basis. Over een jaar veranderen de abo's toch weer.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Guido22 schreef:Bij de aankondiging dat er op 1 september het een en ander gaat veranderen is ook een aantrekkelijke aanbieding. Er wordt een interactieve recorder aangeboden voor de prijs van 199 euro (was 459).
In de kleine lettertjes staat dat het type kan afwijken van het getoonde model.

Ik heb de helpdesk gevraagd welke modellen er geleverd worden.
En het antwoord viel erg tegen. Het getoonde model is een Cisco, die een flinke harde schijf heeft, waardoor je programma's kan opnemen, kan pauzeren, vooruit en terugspoelen enz.

Maar dit model is niet meer leverbaar. De helpdeskmedewerker gaf aan dat Ziggo hiervoor in de plaats de Samsung SMT-H3102 levert. (Vanaf oktober! leverbaar).

De Samsung SMT-H3102 kost beslist geen 459 euro. Hij is op internet bij diverse leveranciers te koop voor minder dan 120 euro. Bovendien bevat de Samsung geen harde schijf en biedt dus maar beperkte functionaliteit (dus anders dan de opsomming die in de actiefolder staat).
Ik heb Ziggo hierover geschreven en gevraagd of ze hun informatie op hun site over de aanbieding willen wijzigen. De folder is m.i. door het niet meer leverbaar zijn van de Cisco nu uiterst misleidend en je komt er als koper pas in oktober achter!
Beste Guido,

Ik begrijp dat je een Cisco decoder besteld hebt, deze zal dan ook geleverd worden. Als je mij een PB stuurt kijk ik het voor je na.

Ziggo Webteam Jelle

Guido22
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2011 18:45

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Guido22 »

Hallo Jelle,

Bedankt voor je aanbod om een PB te sturen. Maar wat is een PB precies?
Ik wil graag de cisco voor de aanbiedingsprijs van 199 euro.

Maar... (en nu komt er een lang verhaal...excuses, maar dat komt omdat ik nog steeds niet weet waar ik nu precies aan toe ben)
Dus, maar...

Ik heb de recorder nog niet besteld omdat ik eerst zeker wilde weten welk model geleverd zou worden.
Ik heb nu vijf keer een contactformulier ingevuld en steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag over het te te leveren model gekregen.
Het laatste antwoord was dat de Samsung geleverd zou worden als ik op de aanbieding in zou gaan. Maar die Samsung is minder waard dan de aanbiedingsprijs van 199 euro en bevat minder functionaliteit dan de specs op www.ziggo.nl\interactief (en de folder die alle abonnees hebben ontvangen).

Het voorlaatste antwoord dat ik kreeg was dat voor nieuwe 3 in 1 abonnees eerst de Samsung wordt geleverd en dat ze later het jaar alsnog de Cisco krijgen.
Kijk dat vind ik een hele goede service. Maar ja, ik ben geen nieuwe 3 in 1 abonnee dus vroeg ik n.a.v. dat antwoord hoe dat dan in mijn geval zit.
Waarop ik het antwoord kreeg dat in mijn geval de Samsung geleverd zou worden.
Dat was een goed antwoord geweest als daar dan ook bij vermeld zou zijn dat die (natuurlijk) niet voor 199 euro aangeboden wordt maar voor xxx (minder dan 100 euro anders is het geen aanbieding).

Ondertussen is op de pagina www.ziggo.nl/interactief de actieprijsvermelding ("van 459 euro voor 199 euro") weggehaald, maar er wordt nu helemaal geen prijs vermeld.
Dus mensen die van deze actie gebruik willen maken weten nu helemaal niets.
Daarbij komt dat de specificaties niet gewijzigd zijn en mensen dus nog steeds denken dat ze een recorder met harde schijf en tv-gemist functionaliteit krijgen.
En dat is dus niet zo. Of toch wel?

Waarom ik dan niet gewoon nummer 1200 bel om duidelijkheid te krijgen.
Tja..."Het spijt ons, maar alle medewerkers zijn op dit moment bezet. U wordt verzocht het op een ander moment nog eens te proberen..."

Guido22
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2011 18:45

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Guido22 »

Vandaag is mijn vragenavontuur over "welke type decoder krijg ik geleverd bij de actie van 1 september" afgelopen.

Het antwoord:
Mocht u de bestelling nog niet hebben geplaatst. dan moet ik u helaas mededelen dat vanaf 11 augustus er geen nieuwe bestellingen van de itv recorder meer worden aangenomen, dit door de grote achterstand. Pas vanaf november/december krijgen wij weer itv recorders binnen. Met welke actie is helaas nog niet bekend. Wij raden dan ook aan om af te wachten tot november en de website goed in de gaten te houden.

Moraal van het verhaal:
Het is voor klanten zoals ik :-) wenselijk dat er bij acties volledige informatie wordt gegeven over "wat er geleverd gaat worden".
Het is ook klantvriendelijk om de website up to date te houden als er wijzigingen t.a.v. acties komen.

En voor mijzelf?
Had ik de vraag aan de helpdesk duidelijker kunnen formuleren dan had ik misschien nu de decoder gehad die ik had willen hebben...nu heb ik niets.
Aan de andere kant...had ik mij blind ingeschreven op de actie, had ik misschien iets gekregen waar ik niet op had zitten wachten.

Onderwerp gesloten wat mij betreft.

AardeWerk
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2011 16:58

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door AardeWerk »

Een PVR was leuk geweest, maar helaas was de Cisco al heel snel niet meer leverbaar. Zodoende heb ik toch de Samsung SMT-H3102 aangeschaft (108 euro). Het lijkt nu allemaal goed te werken. Retourgeschikte versterker, eengats aansluiting, modem in samsung krijgt ip-adres etc. Nu maar wachten op het moment dat Ziggo alle HD zenders en iTV activeert. Ik hoop in elk geval miv 1 september van het nieuwe aanbod te kunnen genieten. De nieuwe pakketten vind ik een prima ontwikkeling, alleen was ik niet van plan om meer te betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken (met een standaard sd ontvanger). Nou wilde ik toch al langer een HD ontvanger, gewoon omdat ik de mogelijkheden van mijn (Full HD)TV niet optimaal kon gebruiken. Interactieve TV is een mooi extraatje. Het enige probleem dat ik met Ziggo heb is het feit dat er een maximum van 3 smartcards is. Ik zou er nl graag 4 willen kunnen activeren, zodat mijn kinderen en ik zowel beneden in de huiskamer als op onze slaapkamers van digitale TV kunnen genieten. Verder ben ik dik tevreden.

marijke-s1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2011 15:51

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door marijke-s1 »

Dat zegt Ziggo, meer kijkplezier, maar digitaal halen ze alle regiozenders weg. je mag alleen nog kijken naar je eigen regio en die is slaapverwekkend. Nederland bestaat toch uit 12 regio's?
Als we straks naar andere regio's willen kijken zijn we verplicht om dat via de pc te doen. Ziggo je wordt bedankt.
:twisted:

flatlijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2011 11:07

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door flatlijn »

prachtig al die gewijzigde paketten, maar nu betaal ik maar €3.95 om Syfy te kunnen bekijken, zometeen ( na 1 sept.) betaal ik hier maarliefst €13,95 meer voor! omdat deze dan alleenmaar in het extra pakket komt te zitten..

Guido22
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2011 18:45

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Guido22 »

Nog even terugkomend op de aanbiedingen van de recorders op de ziggo-website.
Op dit moment staat de info over de twee recorders heel duidelijk op de site aangegeven.

Guido22
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2011 18:45

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Guido22 »

Tip voor Ziggo.
Wil je echt onderscheidend en klantgericht zijn (en zelfs nog meer verdienen dan nu het geval is...) Bied abonnees de mogelijkheid om alleen die zenders te kiezen die ze echt willen. En maak het verdienmodel dan zo dat jullie als Ziggo ten opzichte van nu quitte spelen of zelfs wat winst maken. moet je wel onderzoek naar doen, maar ik denk dat je zenders voor 10 cent, 20 cent, 50 cent, 1 euro, 2 euro en 4 euro per maand kunt aanbieden. Technisch gesproken, vinklijstje op internet. Betaalmodel: in de maand dat je een zender kiest start het maandbedrag. Als je een zender opzegt blijft die tot einde van de maand staan en verdwijnt op de eerste van de volgende maand.
Je bent van heel wat geklaag af als je dit zo doet.
Laatst gewijzigd door Guido22 op 31 aug 2011 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door newmikey »

Guido22 schreef:Tip voor Ziggo.
Dat lijkt me een heel zinnige oplossing die met een behoorlijke administratie ook nog eens makkelijk te verwezenlijken is. Een beetje zoals de Ben mobiele abonnementen die je elke maand kan aanpassen waarbij je bijv. in de vakantieperiode meer SMSjes en minder belminuten neemt en daarna gewoon weer terug aanpast.

Ook ik baal dat ik voor mijn normale abo + kennispakket nu plotseling een veel hoger bedrag ga betalen.

Er is echter met bedrijven als Ziggo maar één weg: stemmen met de voeten. Ik ben aan het kijken naar een schotel en andere opties. Ik ben ZZ (Ziggo Zat). Ook het gedrens en gedrein over die alles in één pakketten gaat me de strot uithangen - ik ga gewoon niet nog meer afhankelijkheid creëren. Vind het nu met Tele2 voor de telefoon, Xs4All voor internet en Ziggo voor TV erg prettig dat ik dàt deel waar wanprestatie wordt geleverd er gewoon uit kan flikkeren.

Ben trouwens over Tele2 en Xs4all(=KPN) ook niet onverdeeld positief maar ja, je kunt niet alles hebben.

Gilian01
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2011 14:49

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door Gilian01 »

Mijn moeder (89 jaar) is zeer ontstemd over het feit dat de SWR nu uit het zenderpakket is verdwenen. Vorig jaar toen de zender uit het analoge pakket verplaatst werd naar het digitale heeft zij speciaal hiervoor het digitale pakket aangeschaft. Nu is haar deze favoriete zender alsnog ontnomen. Het antwoord op de site van Ziggo is dat er te weinig belangstelling zou zijn voor deze zender. Maar mensen in het oosten van Nederland kijken echt wel vaak naar de Duitse zenders. Maar Ziggo vraagt volgens mij niemand. :evil:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo biedt, vanaf 1 september, nog meer kijkplezier.

Ongelezen bericht door seconds-out »

Gilian01 schreef:Mijn moeder (89 jaar) is zeer ontstemd over het feit dat de SWR nu uit het zenderpakket is verdwenen. Vorig jaar toen de zender uit het analoge pakket verplaatst werd naar het digitale heeft zij speciaal hiervoor het digitale pakket aangeschaft. Nu is haar deze favoriete zender alsnog ontnomen. Het antwoord op de site van Ziggo is dat er te weinig belangstelling zou zijn voor deze zender. Maar mensen in het oosten van Nederland kijken echt wel vaak naar de Duitse zenders. Maar Ziggo vraagt volgens mij niemand. :evil:
Ziggo hanteert maar 1 norm wat betreft de keuze van de zenders :arrow: :arrow:
Zitten er Nederlandse adverteerders op of niet.
Dat is het ENIGE wat telt..of een zender nieuwswaarde heeft of niet doet niet terzake.
Ziggo wordt natuurlijk betaald door de adverteerders om dat voor elkaar te krijgen.

Als Ziggo echt "onderzoek" had gedaan was CNN er bijvoorbeeld NOOIT afgehaald!
Ze liegen dus zoals gewoonlijk weer alles bij elkaar. :evil:
Bovendien is het commercieel ook heel aantrekkelijk om populaire enof belangrijke zenders uit het basispaket te halen :arrow: Zo zullen meer mensen geneigd zijn om over te stappen naar de duurdere aboos.

Maar ja...zaken zijn zaken..wij hebben onze distributie van het zenderpark ooit verkwanseld aan de commercie en nu zitten we met de gebakken peren...niet de kwaliteit telt, alleen de centen.

Gesloten