LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
henrileduc
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2011 11:31

Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door henrileduc »

Mijn oude vader mist de BBC in het analoge pakket van Ziggo. Dus heb ik verplicht een digitale receiver besteld bij Ziggo voor 79,- Deze krijgen we niet geïnstalleerd ondanks alle handleidingen en bezoeken aan diverse fora. Dus bellen met de (betaalde) helpdesk van Ziggo. Die vraagt altijd om klantnummer en verwijst je naar internet om vervolgens te melden dat het HEEL druk is en dat je beter nier kunt wachten. Ik heb nu op 10 verschillende tijdstippen gebeld en nog NOOIT iemand aan de lijn gekregen. Ziggo is een bedrijf dat heel graag verkoopt maar geen enkele verantwoordelijkheid neemt. Als we konden zouden we ze dumpen, maar er is geen ander kabelbedrijf. Dit is toch een vorm van weerzinwekkende monopolie ?

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Wat lukt er precies niet met het installeren? Als je middels PB het klantnummer van je vader doorstuurt kijk ik wat we voor hem kunnen betekenen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door seconds-out »

henrileduc schreef: Ik heb nu op 10 verschillende tijdstippen gebeld en nog NOOIT iemand aan de lijn gekregen. Ziggo is een bedrijf dat heel graag verkoopt maar geen enkele verantwoordelijkheid neemt. Als we konden zouden we ze dumpen, maar er is geen ander kabelbedrijf. Dit is toch een vorm van weerzinwekkende monopolie ?
Je moet ook nooit bellen naar Ziggo maar gelijk naar dit forum schrijven.
Dat wist je waarschijnlijk nog niet,..bij deze de tip dus. :D

Binnen no time wordt de klacht opgelost door het webcare-team, wat dag en nacht paraat staat.
Wedden dat het probleem nog deze week opgelost is?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door seconds-out »

Minister: Ziggo houdt zich aan de wet.

Minister Van Bijsterveldt ziet geen reden om zich te bemoeien met klachten over kabelbedrijf Ziggo.
Dat schrijft ze in antwoord op vragen van de SP.

Die partij maakt zich boos over het besluit om het aantal anologe tv-kanalen in het standaardpakket terug te brengen van 30 naar 25.
Volgens Van Bijsterveldt houdt Ziggo zich aan de mediawet, zolang er minimaal 15 zenders in het standaardpakket zitten.
Ook zegt ze in de brief dat ze niet over het prijsbeleid van Ziggo gaat.

De SP vindt dat het abonnementsgeld omlaag moet als het pakket wordt ingekrompen.

Bron: NOS teletekst 17-08-2011

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

henrileduc schreef:Als we konden zouden we ze dumpen, maar er is geen ander kabelbedrijf. Dit is toch een vorm van weerzinwekkende monopolie ?
Wie zegt er dat u verplicht kabel moet nemen dan? Er zijn voldoende alternatieven. Bij Tele2 neemt ben binnen een paar minuten (of direct) de telefoon op, bij Ziggo roepen ze al jaren dat het op dit moment erg druk is.......... Daarnaast is Ziggo gewoon erg duur.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

seconds-out schreef:Minister: Ziggo houdt zich aan de wet.

Minister Van Bijsterveldt ziet geen reden om zich te bemoeien met klachten over kabelbedrijf Ziggo.
Dat schrijft ze in antwoord op vragen van de SP.

Die partij maakt zich boos over het besluit om het aantal anologe tv-kanalen in het standaardpakket terug te brengen van 30 naar 25.
Volgens Van Bijsterveldt houdt Ziggo zich aan de mediawet, zolang er minimaal 15 zenders in het standaardpakket zitten.
Ook zegt ze in de brief dat ze niet over het prijsbeleid van Ziggo gaat.

De SP vindt dat het abonnementsgeld omlaag moet als het pakket wordt ingekrompen.

Bron: NOS teletekst 17-08-2011
Ziggo loopt al van het begin af aan te klooien en mag daar inderdaad gewoon mee doorgaan in dit fijne land. Dit is het zoveelste probleem met Ziggo.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

jlthkoch schreef:
Ziggo loopt al van het begin af aan te klooien en mag daar inderdaad gewoon mee doorgaan in dit fijne land.
En wat doe je er zelf aan om dit land beter te maken? Klagen op een forum?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

GJvdZ schreef:
jlthkoch schreef:
Ziggo loopt al van het begin af aan te klooien en mag daar inderdaad gewoon mee doorgaan in dit fijne land.
En wat doe je er zelf aan om dit land beter te maken? Klagen op een forum?
Hele domme veronderstelling!

Daar doe ik genoeg aan, maar ik heb er geen behoefte aan om dat jou aan je grote neus te hangen!

boren

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door boren »

Volgens mij heeft koch al jaren een Ziggo-abbo :lol:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

boren schreef:Volgens mij heeft koch al jaren een Ziggo-abbo :lol:
Nee, wel gehad. Maar gelukkig niet meer.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Dit is exact wat Ziggo voor ogen heeft. Overstappen op het digitale pakket.

Jaren geleden kon dat al gratis, maar bleven er blijkbaar te veel klanten over die toch analoog wilden ontvangen.
Dus kleden ze het analoge pakket nu (nog verder) uit. In het verleden is daar al eerder in gesneden: de Duitse RTL kwam toen te vervallen. Niets ter vervanging, tarief ging niet naar beneden. :(
Nu ben ik opeens voor mij 2 belangrijke kanalen kwijt: BBC 2 (vooral voor de motorsport in het weekend) en NDR 3 (klassieke films en krimi’s). Werd het ook niet goedkoper van. Wat? Begin dit jaar zelfs een tariefsverhoging van 50 eurocent. :x

Overstappen op digitaal, dat is wat ze willen. Want uiteindelijk wil Ziggo van het analoge signaal af.
Alternatieven: Digitenne en Tele2

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door seconds-out »

Harm.calc schreef:
Overstappen op digitaal, dat is wat ze willen. Want uiteindelijk wil Ziggo van het analoge signaal af.
Alternatieven: Digitenne en Tele2
Yep.
Basispakket hoeft maar 15 zenders te hebben.
Ziggo kennende zal het niet lang duren of er gaan nog meer zenders verdwijnen.
Ik gok discovery en national geographic ..dat zijn zenders waar mensen graag na kijken.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Gewoon lekker Tele2 nemen, dan heb je standaard 42 zenders. Eventueel betaal je 5 euro extra per maand een heb je 62 zenders, waaronder diverse BBC, diverse Discovery etc. etc.

Tele2 is veel goedkoper en heeft een klantenservice die binnen enkele minuten de telefoon opneemt i.t.t. Ziggo, waar je al jaren te horen krijgt dat "het nogal druk is en daardoor dus langer kan duren dan u van ons gewend bent" en dan kun je vervolgens een eeuwigheid wachten.

Ziggo is veel duurder dan diverse andere providers, maar daar staat weinig extra tegenover, hooguit een -iets- hogere snelheid, al haalt Ziggo ook vaan bij lange na niet de beloofde snelheid.........

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door seconds-out »

De politiek (oa SP) klaagt nu over het beperkte aantal zenders in het anologe basispakket.
Beperkt aantal?
Voor wie dan? Toch alleen maar de minima?
Wij niet, wij hoesten die 100 extra euro wel op... :cry:
Degenen die het niet kunnen betalen, vallen buiten de boot, eigen schuld, dikke bult, voor jou geen CNN en TV5, had je maar geen minima moeten worden.

O, wat zou ik graag diezelfde politiek eens een pak rammel geven>>zij hebben voor een habbekrats het hele zooitje verkocht aan gehaaide zakenlui, de beruchte kabelboeren dus, waar maar 1 ding voorop staat..veel geld verdienen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door seconds-out »

vogels schreef:
Wij niet, wij hoesten die 100 extra euro wel op..
Dat is je eigen keuze, niemand verplicht je.

En de SP? Ach, die hoopt zieltjes te winnen, that's all.
Waar staat dan dat het verplicht is?
Nergens!

Waarom moet jij nu weer gelijk een politieke partij kwalificeren, terwijl het alleen maar als voorbeeld gebruikt is?

Als je niks zinnigs te melden hebt, mag je ook NIETS typen hoor. :twisted:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door seconds-out »

vogels schreef:
Bovendien: bemoei je met je eigen postings, lijkt mij meer dan voldoende voor je.
Zit je altijd tegen jezelf te praten>? :lol:
Man man man...Wie begon er dan?

Note..goed idee..je staat vanaf nu op negeer vogels, zelfs in de simpelste discussies leg je het af.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door seconds-out »

vogels schreef:
je staat vanaf nu op negeer vogels
Goed plan van je, had je eerder moeten doen. :mrgreen:
ja ja :lol: Kinderachtige reactie zeg...
Maar dat zou ik ook zeggen als ik jou was.. :P :arrow:
Als je zelf niet eens in de gaten hebt wie er nu eigenijk begon.. :lol:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

vogels schreef:
Alternatieven: Digitenne en Tele2
Die geven helemaal geen analoog door. @koch: lees de vele klachten over Tele2 eens.
Valt in het niets bij de hoeveelheid klachten over Ziggo.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

vogels schreef:
Valt in het niets bij de hoeveelheid klachten over Ziggo.
Dat klopt, Tele2 heeft ook veel minder klanten. Bovendien: producten van Ziggo zijn kwalitatief goed, daar gaan dan ook de klachten doorgaans niet over. Juist over Tele2 lees ik veel klachten over de kwaliteit v.d. producten.

Maar goed, ik ben een tevreden Ziggo klant en analoog kijk ik al jaren niet naar, ook niet in slaapkamers e.d.
Zelfs als je de hoeveelheid klanten in je achterhoofd houdt zijn er meer klachten over Ziggo. Daarnaast (en dat is eigenlijk nog ernstiger) zie je bij Ziggo een gebrek aan bereidheid c.q. kennis om wat aan de klachten (die al een eeuwigheid bestaan) te doen, maar steekt men wel veel energie in het werven van nieuwe klanten.

Tele2 biedt veel meer dan Ziggo, voor minder geld en is wel in staat de technische problemen op te lossen, de klanten te woord te staan en opzeggen en/of een vergoeding als het dan toch niet lukt het probleem op te lossen doet men niet moeilijk over.

Ziggo biedt, net als Tele2, vaak niet de beloofde snelheid en heeft nog wel eens de neiging modems te leveren waar nog van alles mis mee is. Omdat Ziggo veel duurder is dan de andere providers zal dat ook meer aangerekend worden dan aan de prijsvechter Tele2.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo van analoog naar digitaal. Hoe Ziggo klanten in de zet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

boren schreef:Gewoon een kwestie van een grote- en een kleine beurs.
Jij begrijpt dus duidelijk niet waar het hier over gaat.....

Gesloten