LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

Inmiddels lijkt TNT eindelijk te beseffen dat sommige mensen echt NIET willen dat hun spullen aan de buren worden gegeven en dat veel mensen überhaupt niet willen dat de postbode een pakketje probeert aan te bieden thuis, laat staan een "2e bezorging.". Veel mensen werken gewoon overdag en die willen, als de winkels open zijn, op koopavond en tot 18:00 uur hun pakket ophalen bij de sigarenboer aan de overkant van de straat.

Dat noemen ze bij Neckermann een Kaira punt en TNT heeft nu "Pakketjegemak"! He, he, EINDELIJK! Bedankt TNT! :)

mariusjr
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:16

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door mariusjr »

Je bedoeld Kiala ;-) Zie Kiala.nl

Tot voor kort had ik zelf een Kialapunt in Rotterdam, maar die is failliet helaas. Bij Kiala verstuur je voor 4 euro, tot 15 kilo door heel Nederland naar elk Kialapunt. Inclusief verzekering!!!
En TNT ziet dat ze hier heel veel succes mee hebben en apen dit na.

Voordelen van Kiala:
- dat ze veel goedkoper zijn.
- Alles wordt in grote zakken van depot naar depot getransporteerd. Dus minder kans op diefstal. Alhoewel ik het wel een paar keer heb meegemaakt.
- standaard alles verzekerd
- goede communicatie. Zodra het pakket ingescand is bij het afhaaldepot krijg je onmiddellijk een melding hiervan per e-mail. Reageer je hier niet op, dan krijg je ook een belletje.
- Als je het pakket wilt terugsturen is dit meestal gratis en probleemloos. (Neckermann, H&M, Wehkamp etc in ieder geval). Meestal, het hangt van de afspraken van de leverancier. Sommigen vragen wel een heel kleine bijdrage. Andere bedrijven, zoals HP, hebben weer een afspraak met Kiala, dat wanneer je een garantiegeval hebt, dat je dit meteen om kan komen ruilen in het Kialapunt!

Nadelen van Kiala:
- trager, 3 of 4 dagen is echt geen uitzondering! Er zit teveel schakels tussen door hun samenwerking met DPD.
- Personeel in een Kialapunt hebben er vaak geen verstand van, geven foute informatie of maken fouten.
- Nadeel is ook dat ze minder punten hebben (nog) als TNT. Niet elk dorp heeft er nog 1.
- gewicht tot slechts 15 kilo.
- (voorlopig) nog niet naar het buitenland kunnen versturen of ontvangen.
- En, ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij hebben partikuliere klanten geen mogelijkheid om remboursverzendingen te doen. Alleen zakelijke klanten hebben dit na een contract.

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Martjola »

een pakketbezorger krijgt wel betaald als hij het pakketje aflevert bij de buren, maar niet als hij het op het postkantoor afgeleverd.
Dus om toch zijn geld te krijgen zal hij het pakket bij de buren afleveren
iedereen wil nu eenmaal geld verdienen.

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

Martjola schreef:Een pakketbezorger krijgt wel betaald als hij het pakketje aflevert bij de buren, maar niet als hij het op het postkantoor afgeleverd.
Weet jij dat heeeeeeeel zeker? Kun je mij een internet link geven? Dat zou nl. betekenen at hij niet betaald krijgt voor zijn werk. Lijkt mij is strijd met de Wet. :?:

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Martjola »

dit is iets wat ze zelf zeggen, dus ik ga er van uit dat het waar is, ik zou niet weten waarom deze " collega " het zou liegen

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Martjola »

daarnaast krijgt men niet per pakket maar per stop betaald, ik weet niet precies wat ze er voor krijgen, wel dat het in de buurt ligt van de 1,25 euro.
reken maar uit als je 130 stops op een dag hebt kom je met iets van 150 euro bruto thuis, daar moeten dan nog alle kosten zoals afschrijving auto, verzekeringen, brandstof en belasting van af, dus het is de bezorger er alles aan gelegen zijn pakketten af te leveren, en als het niet kan bij de geadresseerde dan maar bij een buur, want als hij het zou afleveren op het postkantoor, krijgt hij daar niet voor betaald, iets wat ik van ze zelf hoor, is een afspraak die ze met TNT maken.

de postbezorger van postnl krijgt betaald voor de uren die er voor een wijk staat.
staat er 3 uur voor, en is hij of zij langer onderweg, krijgt hij dat niet vergoed.
logisch is het dan ook dat de postbezorger extra werk niet wil doen omdat hij of zij daar dus niet voor betaald word, er wordt uurloon betaald en geen stuksprijs.
ook de postbezorger heeft wel eens poststukken bij zich die niet door de brievenbus past omdat er kleppen of borstels achter zitten die de doorvoer belemmeren, officieel moeten deze stukken dan ook bij de buren worden afgeleverd, maar dat kost weer extra tijd waar voor men niet betaald worden. je moet maar een buur treffen die het pakje wil aannemen, en vervolgens moet er dan nog een briefje worden geschreven waar de geadresseerde het pakketje kan afhalen. de postbezorger zal dan ook proberen het pakket toch door de bus te schuiven ook al beschadigd het daarbij.
wil een buur het pakketje niet aannemen, moet de bezorger het weer meenemen en op het steunpunt afleveren, waarna het dan weer wordt afgeleverd op het postkantoor.
de postbezorger is dan wel weer langer onderweg waar hij niet voor betaald wordt.

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

@Martjola: Dus begrijp ik goed dat jij zegt dat pakketbezorgers niet in dienst zijn, maar freelancers zijn (= zelfstandigen die zelf (inkomsten)belasting aangifte moeten doen etc.). Dat wil zeggen: niet in dienst (evt. via uitzendbureau) zoals de postbezorgers?

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Martjola »

klopt, zijn zelfstandigen.
postbezorgers zijn nog wel in dienst van postnl

stofzuigertje

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag om een pakket iets duurder aangetekend te versturen, dat mag niet bij de buren en bij niet thuis moet je het in de buurt bij postkantoor of agentschap in winkel ophalen.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door henk51 »

Vraag om een pakket iets duurder aangetekend te versturen, dat mag niet bij de buren en bij niet thuis moet je het in de buurt bij postkantoor of agentschap in winkel ophalen.
Daar heeft de besteller die bij ons komt geen boodschap aan,sterker nog terwijl ik thuis ben op het moment dat hij kwam bezorgen zien presteerd hij het om tot 2 maal toe het pakje af te geven op nummer 153 i.p.v 147 ik woon in een portaal flat.
De eerste keer ging het om een telefoon van 400 euro het 2e pakje was goedkoper maar mocht ook alleen maar op huisadres bezorgd worden.Mijn naam en adres stonden duidelijk vermeld op de pakketten.De eerste keer ben ik hem achterna gereden en gevraagd heb je geen pakje voor mij vlgs track en trace moet je er een hebben. Hij keek in zijn handcomputer en kon mijn adres niet vinden wel 155 terwijl hij het afgegeven had op 153.Ik snap niet dat TNT in zee gaat met een bezorger die nog geen eens nederlands kan lezen .Ik heb nu voor de 2e maal een klacht ingediend de eerste klacht zou doorgespeeld worden naar de vestiging maar heeft tot nu toe niets uitgemaakt. Bij collega laptop bezorgd in de groene container, bezorger had wel een briefje in de bus gedaan.Kwam zelfs de volgende dag nog even in de container kijken of hij eruit gehaald was.
Gesproken met een gepensioneerd leidinggevende van oud TNT die beaamde dat door het uit besteden aan die bezorg cowboys het klachten regent en de service gedaald is onder het vriespunt. Als ze het pakje maar kwijt zijn de rest zal hun een rot zorg zijn. Ze hebben hun centen binnen.
Leve de privatisering. Troost je het zal nog beroerder worden daar een aantal distributie centra's gaan verdwijnen.

gr Henk

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

Zo langzamerhand moet het Radar toch ook eens duidelijk worden dat dit de spuigaten uit loopt zeg! Volg zo'n cowboy eens met een verborgen camera.

Veel handelsverkeer loopt via internet tegenwoordig. Het is meer dan een beetje vervelend.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door electomonteur »

en dan heb je een aangetekend pakket word op woensdag verstuurd dus donderdag of vrijdag geleverd blijven expres tot 5e op kantoor zitten
nee komt die knakker op zaterdag
met de mededeling u was niet aanwezig u kunt het de eerst volgende werkdag halen bij de super in het dorp
ik gelijk kijken op track en trace en ja hoor bij de super in het dorp
ik maandag middag daar langs
nee sorry nog niet binnen morgen weer een kans
ik gelijk gemeld volgens track and trace moet hij hier zijn
de dame kijkt nogmaals op de brief
en zegt gewoon kom vrijdag maar langs dan komt tnt alle niet bezorgde pakketten en aan getekende brengen
ik zeg volgens track en trace mot hij al hier zijn hij is hier in gescand
nou sorry meneer dat is onmogelijk

ik haar laten kijken en ja hoor ze ziet het ook
gelijk naar tnt gebeld
word daar gewoon gezegd ja hij is alvast daar heen gezet om de afzender niet te laten merken dat het zo lang duurt

dame van de super heeft gevraagd of tnt dat even zwart op wit wil stellen om dat ik pas de zaak verlaat als ik het pakket in handen heb
tnt gelijk mail gestuurd met deze in formatie en deze heeft de dame uitgeprint voor mijn

ik gelijk de afzender geïnformeerd op de zaak en deze de print ook gestuurd en heeft gelijk via zijn jurist tnt aansprakelijk gesteld
product moest maandag middag geïnstalleerd zijn voor een oplevering
vorige was namelijk kapot
ik had de kapotte al op gestuurd naar leveransier en deze had hem ook n og niet binnen
gelijk via track and trace na gekeken en bleek deze ook nog op super te liggen
gvd op woensdag aan geboden
en nog steeds niet verstuurd
blijkt de bezorger vrijdag niet te zijn geweest er waren maar 3 stuks dus die moetsen maar 1 week wachten

dit gaat toch te ver mensen
nieuwe is direct via dhl verstuurd en dinsdag rond 9:5 staat dhl voor de deur met pakket om als nog te kunnen installeren
dhl top service ondanks dat het maandag om half 7 werd aan geboden toch de volgende ochtend bezorgen

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

DHL schijnt inderdaad beter te zijn. Maar voor internationale pakketten mag men om een of andere reden alleen zaken doen met PostNL (voorheen TNT). Wat is dat voor concurrentievervalsing? :(

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door electomonteur »

als de verzender in zijn land via dhl verstuurd is de kans groot dat het ook via dhl bij u word bezorgd
volgens mij zijn er wel meer bedrijven die ook buiten Nederland opereren
krijg zelfs post van de Duitse post via sandd bezorgd dus ook daar hoeft het niet direct via postnl te lopen

hoop alleen dat er eens een keer aandacht word besteed aan de wanprestaties van postnl
en dat er een ander bestuur komt of een betere bezorging
helaas gaan veel kosten aan het sorteren van alle post en pakketten dat de bezorgers van de post er eigenlijk al niet echt meer aan verdienen
en ja het klopt de zzpers die de pakketten bezorgen krijgen per pakket een kleine vergoeding en alleen als ze het bij u of de buren bezorgen
als het naar een post vestiging gaat krijgt de bezorger er niet voor ondanks dat hij er 2 dagen mee rond heeft gereden
krom maar waar

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

@electomonteur: Bedankt voor de ophelderingen. Helaas weet ik niet hoe ik de buitenlandse bedrijven waar ik wel eens bestel (Amazon.com enzo) zo gek kan krijgen dat ze DHL gebruiken voor mij. Misschien is het niet eens mogelijk... Meestal versturen ze via USPS (United States Postal/packet Service o.i.d.). En die lijken standaard aan PostNL vast te zitten.

Enne, dat van dat niet betaald krijgen van pakketbezorgers als ze het moeten brengen naar het postkantoor of de lokale sigarenboer. Dat komt op mij over als een economisch delict van PostNL: wel eisen dat er gewerkt wordt voor dat pakket, maar niet betalen? Mesjokke zeg ik!

Verder vind ik het niet getuigen van enig zelfrespect van PostNL dat hun pakketbezorgers niet in een auto rijden met hun logo er op etc. Ik zag "mijn" pakketbezorger laatst: gewoon een roestige oude witte bus zonder merktekens. Belachelijk! En dat rijdt dan rond met je dure spullen.

Radar: doe hier iets aan alsjeblieft. :(

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door Martjola »

er wil nog wel eens een bordje voorin liggen met de tekst, we rijden in opdracht van TNT.
Maar die auto's zijn gewoon van de bezorgers zelf en dus niet van het bedrijf.
en gezien hun inkomsten kunnen ze niet zomaar even een nieuwe bus betalen.

denny009
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:45

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door denny009 »

En ik maar denken dat TNT z'n wagenpark slecht onderhield, nu weet ik dus waarom er zoveel van die verroestte MB Sprinters rondrijden en met 140 km/h zitten te bumperkleven met een bordje, wij rijden in opdracht van TNT.

Uiteraard begrijpelijk dat ze geen geld hebben voor een "nieuwe" bus, maar vind het niet echt representatief. Zulk soort auto's horen al in Afrika rond te rijden :lol:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door piet jagers »

post.nl is er ook zo eentje
vorige week 7 pakketjes bestelt 3ervan zijn er binnen en de rest was met post.nl verstuurt. zijn allemaal afgelevert volgens trace
vorige week zaterdag zelfs al .alleen is er niets aangekomen

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door BertJansen »

@Piet Jagers: sedert kort IS TNT pakket post gaan heten: PostNL. Vandaar. ;)

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: TPG/TNT post pakket bezorging bij "buren"

Ongelezen bericht door piet jagers »

en dan de handtekening die eronder staat lijkt wel van een kleuter
en bij andere paket geen handtekening

Gesloten