LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABC spaarplan bekeken

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

ABC spaarplan bekeken

Ongelezen bericht door sonora »

Vanmiddag is er een Mevr geweest van Parallel financien .
zij heeft 2 polissen bekeken van het ASR(Spaarplan).
Aangezien per 31 dec as 1 polis de eindstreep heeft gehaald heeft zij het uitgerekend hoeveel geld ik zou krijgen .
Mooi een smak minder aan geld .

mevr werkt voor een kantoor in Heerenveen .
Kwam met een voorstel om de woekerpolissen op te heffen het overgebleven geld daar op de bank te doen (Heerenveen)Dat tegen 4% pj rente.
Zij heeft info willen vragen bij het ASR en deze haakte tot 3x toe het gesprek af .

Aangezien ik huiverig ben voor allerlei voorstellen heb ik gevraagd:Alles op papier te zetten .Ik heb geen zin om voor de derde keer het schip in te gaan .
Kent iemand dat kantoor in Heerenveen?Mevr had na mij nog 3 adressen van de Woekerpolis affaire .

Ik heb er nl nog geen vertrouwen in .Doodgewoon door de ellende .

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: ABC spaarplan bekeken

Ongelezen bericht door hakra »

@Sonora

http://www.goed-advies-woekerpolis-over ... /over-ons/

heb je gevraagd hoe ze aan jouw gegevens/adres komen??

en wat heeft ze uitgerekend en hoe?

en waarom een bank in Heerenveen? en welke bank?

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: ABC spaarplan bekeken

Ongelezen bericht door sonora »

Weet niet wat ik hiervan denken moet .De polissen bij het ASR van mij wil zij overzetten(het geld) naar een bank in Amsterdam .Daar krijg je 4% rente pj op datgene wat erop staat .Je kunt je geld er gewoon afhalen via internet .Doen niet aan papieren toesturen bv afschriften .

Mevr heeft mijn polissen bekeken en zei:Ik bel het ASR even op voor info .Het ASR haakte 3x het tel-gesprek af .

Mevr is 2 uur bij mij thuis geweest en ik vond het toch niet zo een prettig gevoel tov het voorstel .Veronderstel dat er 52% van het bedrag afgaat omdat het polistermijn nog niet afgelopen is?

Men stroopt Nederland af voor clienten .Misschien bedoelen zij het goed maar ik voelde mij niet prettig .

Mevr had mijn mailadres nav een vraag van mij ivm de Woekerpolissen .Wist niet dat zij de mensen langs zou gaan met een voorstel .

Heb het aflaten weten voor een volgend gesprek .

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABC spaarplan bekeken

Ongelezen bericht door kweenie »

sonora schreef:Veronderstel dat er 52% van het bedrag afgaat omdat het polistermijn nog niet afgelopen is?
Als je zo'n 15-jaren plan voortijdig stop zet, dan hoef je alleen inkomstenbelasting over de winst te betalen (dus over uitkering min betaalde premies). Als je minder uitgekeerd krijgt dan je hebt betaald, dan hoef je dus ook geen inkomstenbelasting te betalen.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: ABC spaarplan bekeken

Ongelezen bericht door hakra »

Ik zou niet zomaar stopzetten/afkopen. Kost altijd (veel) geld. Je kunt ook omzetten naar een ander produkt (van ASR).
Zoek een integere adviseur - die zijn er ook. Die krijgt in elk geval van ASR een "kostenvergoeding/premie" voor elk gesprek dat gevoerd wordt.

a.g.
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2011 16:21

Re: ABC spaarplan bekeken

Ongelezen bericht door a.g. »

@Sonora
Zoals Kweenie al zegt betekend het niet automatisch dat je de helft van je polis kwijt bent bij het afkopen.
Wat je kan doen is bij ASR een afkoopberekening opvragen, je krijgt dan een overzicht met wat je betaald hebt en wat de waarde is van je polis, eventuele afkoopkosten welke zij in rekening brengen (al zal hier wel 0 staan). uiteindelijk krijg je dan een berekening welk netto bedrag zij naar je overmaken.
Zeker omdat 1 polis al eind van het jaar afloopt zou ik deze niet omzetten naar iets anders(bank of wat dan ook).
Overzetten binnen ASR naar een ander product van ASR raad ik ook af, mede omdat hierin (weer) hoge kosten zitten en vreemde constructies.

Als je de afkoopwaardes hebt opgevraagt kan je altijd nog een beslissing nemen!
Als je het treft lukt het om de waardes telefonisch op te vragen(wel per post laten toesturen) anders moet je hier even een briefje schrijven.

het toesturen van de afkoopwaardes kan wel een week of 3 duren, maar je hebt wel duidelijk in beeld wat je ermee kan.

Groeten A.G.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: ABC spaarplan bekeken

Ongelezen bericht door jammer »

Even een tip vraag de netto afkoopwaarde......Dan weet je zeker dat er nog niet weer extra kosten afgaan. Het is nu beurs technisch gezien een ZEER slecht afkoop moment. (De waarde is laag). Maar misschien kun je nog afkopen op de oude koers....(De AEX is bijna 100 punten gezakt 387 naar 28.) Voor een eenheid in het equity fund van aegon scheelt het bijna E3,- per stuk. Voor de nog lopende polissen: Je koopt nu redelijk goedkoop in......

Gesloten