kits schreef:
Bij mij is het nog mooier!! Ik had een nieuwe telefoon besteld bij Telfort
Ze hadden het op een dusdanige menier moeten verzenden dat je er voor moet tekenen. Ik begrijp uit je verhaal dat ze dat gelukkig ook gedaan hebben.
kits schreef:
[...] en die is door Telfort netjes verstuurd. Ik was op de dag van bezorging niet thuis en de bezorger heeft een briefje door de bus gedaan met daarin de de tekst; de zending is bezorgd, ACHTER. ik maak daaruit op dat mijn pakket in mijn achtertuin ligt, toch???
Niets te vinden en toen dus bellen naar TNT. daar blijkt dat de bezorger ZELF!!!!! heeft getekend
Dit is inderdaad banaal valsheid in geschrifte. Schriftelijke klacht van indienen bij PostNL. Zorg dat in die brief duidelijk staat dat het een 'klacht' betreft. Eis een ontvangstbevestiging van die klacht en eis dat ze de klachten porcedure (reactie tijd etc.) duidelijk beschijven in die ontvangstbevestiging.
kits schreef:
[...] en het idd in de achtertuin heeft gedeponeerd. Maar niet te vinden
Dien een klacht in bij de verzender (Telfort). Mijn bezorger vertelde dat die verantwoordelijk blijft. Totdat jij iets in handen hebt is het
NIET van jou maar van de afzender. Zoek het Wetboek of de algemene voorwaarden of weet ik veel er maar op na. Bezorgers zijn zich daar van bewust en daarom kunnen ze zich zo schandalig gedragen. En dat doen ze dan ook.
kits schreef:
[..] en het pakket is niet verzekerd verzonden,
Ik weet niet precies waarom: maar dat hoeft ook niet. Die verzekering is voor Telfort zelf. Als ze dat risico wilen lopen: moeten ze zelf maar weten. Je hebt (lees ik) klaarblijkelijk niet eens de mogelijkheid gehad om ondanks dat TOCH voor die verzekering te kiezen, voor de "zekerheid".
kits schreef:
omdat dat NIET kan bij Telfort!!! Nu heb ik dus GEEN telefoon,WEL een 2 jaar abonnement en TNT wil mij dan voor alle ellende wel een bloemetje sturen!!!!!!
Hier zakt mijn broek van af. Zo komen ze er niet mee weg hoor! Zo'n groot bedrijf weet donders goeds dat die telefoon nog niet van jou is (je hebt 'm immers niet gehad) en dat zij verantwoordelijk zijn voor hun spullen tot dat er bewijs is dat jij daadwerkelijk die telefoon hebt ontvangen van de post. Dat die bezorger valsheid in geschrifte heeft gepleegd (en dat is in deze GEEN 'overdreven' term) zou eigenlijk jouw probleem niet hoeven zijn zijn. Telfort moet aangifte doen. Waarvan zoeken ze zelf maar uit. Maar het is (wettelijk) hun probleem. Door die valse handtekening zullen ze gaan beweren dat jij die telefoon wel gehad hebt en dat zij wettelijk niet verantwoordelijk zijn. Vergeet nooit dat jij die telefoon NIET gehad hebt en dat daardoor juridisch de bal bij hun ligt.
PostNL zou eigenlijk de naam van die bezorger moeten geven zodat de politie een "bekentenis" ofzo op papier kan zetten. Maar dat wordt wel erg detective TV serie achtig. Maar zodra wettelijk bewezen is dat die handtekening vals is (en het NFI
kan dat!) dan is juridisch voor jou de kous af. Maar nogmaals: dat is wel erg CSI allemaal.
Ga naar
Het Juridisch Loket bij jou in de buurt! Valsheid in geschrifte is een juridische zaak Trek onmiddellijk je automatische betaling aan Telfort in. Dat laatste zal wel tot dreiging met incasso bureau leiden. Laat het niet zo ver komen. Krijg je ook weer die koppijn erbij.
Aangifte
moet je doen: anders heb je geen poot om op te staan bij Telfort. Je hebt stukken (lees: papieren) nodig. Vergeet niet dat zij (helaas) DE aangewezen persoon zijn in deze om bij te klagen. Laat je niet van het kastje naar de muur verwijzen. Telfort zal je absoluut naar PostNL verwijzen. Trap daar niet in en hou je poot stijf! Zij zijn verantwoordelijk voor wat ze verzenden. In deze ben jij
NIET de klant van PostNL dat is Telfort. Dus in principe
mag jij niet eens klagen bij PostNL. Dat weten ze beide donders goed.
Nogmaals: ga naar Het Juridisch Loket in je woonplaats want dat is in deze hard nodig. Succes.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)