LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »


Jaapnl
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2010 10:32

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Jaapnl »

Ook ik begin steeds nijdiger te worden, grrrr...
En meneer van Vonderen...
De profilepic van z'n facebook geeft perfect weer hoe hij denkt...
http://www.facebook.com/people/Marc-van ... 1514193294

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Gevaarlijke conclusie. Niemand weet of dat over dezelfde meneer gaat ;)

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

mijn humeur wordt er niet echt beter van als kort voor ik een belafspraak heb met groupon mij nog even de volgende onzin wordt toegestuurd:

(lees van onder naar boven)

Wat is dit nu voor onzin!

Maandag laat kromhout al weten aan het ompakken en addresseren te zijn, dinsdag meldt ie dat het bij de vervoerder ligt en nu kom jij met een nieuw lulverhaal?

Bovendien kan ik op grond van wettelijke bepalingen ALTIJD annuleren zolang er nog niet geleverd is, waar het product zich in het verzendproces bevind doet niet terzake.

Ik heb vanmiddag een belafspraak met groupon, indien ze dat naast alle eerdere afspraken ook verkloten stap ik naar de rechter. Niet om te annuleren maar om misleiding , reclamecode en internetfraude.

Nogmaals dit is geen annulering en stuur me alsjeblieft geen rits leugens meer.


________________________________________


## Reacties graag boven deze lijn plaatsen ##


________________________________________

Jabir, Aug-11 11:10 (CEST):
Beste Wim,
We hebben goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de Robo- Dusters eindelijk zijn aangekomen in Nederland en nu spoedig geleverd zullen worden. Het slechte nieuws is dat we op dit moment daardoor de bestelling niet kunnen annuleren en zodoende het aankoopbedrag niet kunnen restitueren doordat de Robo-duster nu onderweg is. Zodra je de Robo- Duster thuis krijgt geleverd en alsnog de bestelling wenst te annuleren, dan kan dat door de Robo- Duster terug te zenden. We zullen dan de betaling terug storten op je rekening.
Onze excuses voor het ongemak!
Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Jabir
Customer Support

Groupon B.V.
www.Groupon.nl
T: +31 20 435 03 69
F: +31 20 890 76 35
E: [email protected]

elisah54
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:41

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door elisah54 »

Heel erg bekend mailtje die je van Groupon hebt gekregen, nu maar afwachten of er nog een held is bij Groupon die de telefoon ter hand neemt en je te woord staat.

Even gokken..... 99 % kans dat ze je niet bellen
ach blijft er altijd nog 1 % over, dus Groupon .... als jullie mee lezen.....

Pak de telefoon en bel Wim even :wink:

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

nouja, laat gewoon aan alle klanten iets weten? :P

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

uitgebreid gesprek gehad met groupon medewerker.

ze had de hele ochtend getracht kromhout te bereiken zonder succes.
volgens haar informatie waren de dusters al in verzending echter nog geen bevestiging daarvan gehad.
ze zou blijven proberen te bellen en een nieuw bericht op de blog te plaatsen- het interne partner systeem.
ik heb haar aangeraden met de DPD contact op te nemen om als verkoper na te gaan of er al een zending van kromhout in het proces is opgenomen.
dit zou ze ook proberen.

we hebben verder nog even gediscussieerd over de berichtgeving, en een vervolgafspraak gemaakt zodra ze contact had gehad met Kromhout.

wordt vervolgd dus. met 1000x excuus van Groupon.

Compensatie? kan ik pas over gaan praten als we weten of en wanneer er dusters in omloop zijn. dat is voor iedereen nog een beetje de vraag.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

In ieder geval vooruitgang!

Wim, je bent goed bezig!

wolk33
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2011 13:49

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door wolk33 »

En als er dan uiteindelijk geleverd wordt, hoe zit het dan met het afhandelen van eventuele garantie. Er zit twee jaar garantie op, maar als dat net zo soepel verloopt...

elisah54
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:41

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door elisah54 »

Dat ze geen contact heeft kunnen krijgen met Kromhout maakt me toch een beetje bang dat we écht geen roboduster zullen krijgen :cry:

Wim vindt het hartstikke goed dat je zo vasthoudend bent, pluim !!

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

ik denk dat we nu even geen spookverhalen meer moeten starten.

Groupon gaf me aan voor het volledige bedrag + verzendkosten garant te staan en ik stelde voor bij een evt losse flodder deze klanten een alternatief aan te bieden.

met dank voor uw pluimen die het me nu moeilijk maken om te zitten ;) in feite heb ik nog niets bereikt, behalve dat er nu een 1 op 1 stukje communicatie is wat er voorheen niet was.

over mail of FB is communiceren vaak een stuk abstracter en tekst heeft bovendien geen intonatie. zaken in tekst komen vaak heel anders over dan wanneer een "live" persoon dit uitlegt.

ik verwacht niet dat we deze week iets van een levering tegemoet kunnen zien, we hopen het wel, echter vergeet niet als je 2000 van die dingen ter verzending aanbied dat de vervoerder al die postcodes moet gaan sorteren en dit erbij moet gaan plannen, hier gaat ook tijd in zitten.

ik verdedig de werkwijze niet echter het is zoals het is en we zijn allen verblind door de buitensporige levertijd. dat maakt het lastig om helder en objectief te blijven.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Geen invoerrechten?

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Zou het nog gelukt zijn om Dhr van Vonderen te bellen? Heeft iemand al een update van Groupon? Wim, nog iets vernomen?

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Vandaag is het D(uster)-day! Ben benieuwd of er ontwikkelingen zullen zijn en zo ja welke.

Gezien de toenemende commotie hier de afgelopen dagen, trek ik de conclusie dat de meeste mensen meer geduld hebben dan ik, maar als dat eenmaal op is dan worden ook alle registers opengetrokken.

Toevoegen aan de plukjes karige informatie die zijn verzameld kan ik nog het (telefonische) contact dat ik zelf een paar keer heb gehad met Groupon.

Zolang zij blijven geloven in de goede afloop, heb je in principe helemaal niets aan contact met Groupon, want zij weten over de Robodusters en over Kromhout Trading net zo weinig als de klanten, of soms nog minder. Wel interessant zijn de details die ik kon lospeuteren over de deal.

Voor wat het waard is hoor, want de ene medewerker van Groupon is de andere niet en soms spreken ze elkaar zelfs tegen. Maar ik weet intussen vrij zeker dat dit de uitkomsten waren van de meideal ("een nieuwe lente, een nieuw gezuig"):

- er zijn er 2250 verkocht, Nederland en Duitsland samen.
(het aantal 4000 gaat hier ook rond, maar als er een meerdaagse deal is dan wordt de teller kennelijk niet of niet altijd teruggezet naar 0 op een volgende verkoopdag)
- in Nederland waren er 7,50 verzendkosten, in Duitsland geen (maar daar was de Duster een tientje duurder)
- meer dan 100 kopers in Nederland annuleerden intussen
- Het meest interessante aspect als het klopt:
Kromhout kreeg zijn aandeel van de omzet op het moment dat de vouchers werden verzilverd. Vrijwel onmiddellijk dus. In het rekenkundige deel van het verhaal ben ik niet zo onderlegd, maar van iedere verkochte stofzuiger zouden zij rond de 55 euro euro volgens mijn berekeningen overhouden (in NL iets minder, in GE iets meer). Dit omdat de BTW over het gehele bedrag voor rekening kwam van Kromhout. Dit betekent dat als de deal moet worden geannuleerd, Groupon achter 2250 x 55 euro aan moet: bijna 1,25 ton! Hiervan is een klein deel al terugbetaald aan de kopers die de koop ontbonden.

Groupon wordt her en der wel afgeschilderd als lachende derde, maar risico lopen ze wel degelijk dus. Je kunt beter tevergeefs achter 7,50 verzendkosten aan vissen dan 1,25 ton van mijnheer Van Vonderen terug te vorderen hebben.

Over die 7,50 verzendkosten, die voor zover mij bekend niemand teruggestort kreeg, nog dit: het siert Groupon wel dat ze uiteindelijk ook daar de verantwoordelijkheid voor willen nemen. Van mij zou dat mogen in de vorm van een tegoedbon van 10 euro, bij hen te besteden (Dat kost ze 5 euro).

nononsensewim vraagt om vragen die kopers zouden willen stellen aan Groupon. Ik heb deze:
- Wat is de absolute deadline voor Groupon? M.a.w.: wanneer gaan zij tot ontbinding over?
- Wat gaan ze doen om het vertrouwen van de gedupeerden terug te winnen? M.a.w.: wat leren ze hieruit zodat volgende aanbiedingen wel weer vertrouwen verdienen?
Als de deal ontbonden wordt:
- Hoe en wanneer kunnen de kopers hun aankoopbedrag terugverwachten? M.a.w. wordt er van de kopers iets verwacht of zal dat automatisch gebeuren?
- Hoe gaan ze de kopers compenseren t.a.v. de verzendkosten?
Een Groupontegoedbon van 10 euro zou ik sjiek vinden.

Ik lees veel bijdragen hier met plezier en dat is omdat mensen gelukkig e.e.a. kunnen relativeren en er ook de nodige zelfspot is. Vandaar een gedichtje tot besluit:

(Opgedragen aan M.J.)

Een nieuwe lente, een nieuw gezuig
Ik wil dat dit lied klinkt als het gejuich
dat ik hoorde toen DPD aanbelde met vracht
Kromhout had gewerkt met man en macht
In huis was het stoffig, maar het stille apparaat
Vergaarde alras pluizen, vergeten was alle smaad.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Misschien ook een idee voor Groupon (als men mee leest) om dan niet een Robo-Duster, maar een vergelijkbaar product voor te stellen? Recentelijk is toch een Samba robot op Groupon geweest....

Ik ben ook benieuwd naar wat er nu gaat gebeuren. Ik wil het liefste gewoon een stofzuiger..

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

De website vermeldt een update: http://www.robo-duster.com/content/2011 ... e-Levering

* * *

12-08-2011 Update levering

Beste mensen,

Na 5 dagen bij de NL-douane te hebben gestaan, zijn de dusters dinsdag door onze transporteur voor verdere verwerking overgebracht naar zijn 'warehouse' .

Eenmaal daar bleken de , op maat gemaakte, dozen te klein.! De nieuwe moeten worden bijgemaakt en betekend wederom vertraging.
Nu zit ook alles tegen. Ik doe wat ik kan, nogmaals sorry.
Mvg. M.J.van Vonderen

* * *

De stekkers zijn dus (tot nader bericht) in orde, de op maat gemaakte dozen blijken helaas te klein. Vraag: zijn ze dan wel op maat gemaakt :?: Klinkt als: het precies afgepaste schepje zout bleek veel te veel korreltjes te bevatten.


Afbeelding

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

:roll: geen woorden meer voor..

Deze dozen moeten ook uit China komen?

En wat is 'warehouse'? Is het woord Magazijn te lastig?

Nu ben ik vooral benieuwd naar de reactie van Groupon. Hoe lang pikken zij het nog dat hun "partner" de (goede?) naam van Groupon verslechterd.

Ik sluit de stekkers nog niet uit. Het kan ook zijn dat de handleiding in het Chinees is! Misschien is het borsteltje gemaakt van kattenharen van een al haarloze kat die al reeds half opgegeten was door een Chinees waardoor Greenpeace in actie is gekomen om te voorkomen dat deze alsnog geleverd kunnen worden.
Misschien zijn het wel groene robodusters en dat is natuurlijk niet wat wij besteld hebben, dus moeten die ook terug!

Ik ga eens wat ideeen mailen naar Kromhout voor nog betere excuses, die doos geloof ik niet zo eigenlijk

EDIT:
De robodusters zijn blijkbaar zonder doos naar Nederland gekomen? Er zit toch een doos omheen en hoezo moeten er andere dozen omheen om uit het "warehouse" te komen? Alsof het ons wat interesseert dat er " 我吸 " op staat ipv Roboduster

我吸 = "I suck" in het Chinees volgens Google Translate

alexahh
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2011 14:48

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door alexahh »

Vlak voor het verschijnen van het "dozen-bericht" heb ik telefonisch contact gehad met Groupon. Zij verzekerden mij dat de roboduster onderweg zou zijn en uiterlijk begin volgende week zou arriveren.....Groupon is dus niet op de hoogte van de stand van zaken; dat de dozen niet niet passen is geen ontdekking die vandaag is gedaan.
ik heb lang geduld en begrip gehad, weet hoe moeilijk de handel met China kan zijn, maar het is nu klaar. Wikkel de robodusters in bubbeltjes folie, stop ze in een zak en versturen maar...Hoe moeilijk kan het zijn. De slechte en late communicatie van Kromhout met daarbij de onwaarheden (waren er geen klanten die niet meer konden annuleren omdat het spul al gelabeld zou zijn voor verzending....) is wat ze nekt. Tegenslag kan voorkomen, maar eerlijke communicatie ligt bij jezelf. Voor mij dus een annulering van deze order.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

zojuist een tweet naar Marc v vonnderen gestuurd om een rol verpakkingspapier te halen. en groupon gemaand contact te zoeken met hun partner.

ik wist wel dat er vertraging in de lucht zat maar te kleine dozen????
mijn god wat een blunder.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Ik heb ook al een tweet gestuurd naar van Vonderen, geen reactie..

GroupOn, help ons nou toch eens!

Gesloten