LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorverkoop Dutch Valley vs vakantieveilingen

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Remcoprive

Voorverkoop Dutch Valley vs vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Remcoprive »

Beste mensen,

Ik wil dit toch even delen met jullie en zou graag willen weten of hier wat aan te doen is. Het volgende is het geval.
Twee maanden geleden heb ik kaarten besteld voor het festival Dutch Valley. Wij gaan met een groepje van 4 personen en hebben de kaarten gekocht á €55 per stuk excl administratiekosten. Dit komt neer op een slordige €220,00.
Met de toegangsprijs is in niks mis want er komt een keur aan artiesten en bands dus daar zal je me niet over horen klagen.

Maar wat mij wel heel erg verbaasd is dat dezelfde kaarten nu op de site vakantieveilingen worden aangeboden tegen bodemprijzen. Ik heb bijvoorbeeld 2 kaarten voor €16 de deur uit zien gaan. Ik vind dat wij dan aardig bestolen worden met onze €220.

Ik weet dat het moeilijk is voor organisaties om hun festival goed verkocht te krijgen maar dit verschil is toch niet normaal meer. Het festival Dance Valley heeft op een gegeven moment 2krt voor de prijs van 1 weggegeven. Maar de mensen die al een kaartje hadden mochten toen iemand voor niks meenemen. Dat vind ik eerlijk. Maar wat er nu gebeurd bij het festival Dutch Valley vind ik onbegrijpelijk.

Heeft iemand enig idee om hier wat tegen te doen en zijn er meer mensen die mijn mening delen.

henk51

Re: Voorverkoop Dutch Valley vs vakantieveilingen

Ongelezen bericht door henk51 »

Heeft iemand enig idee om hier wat tegen te doen en zijn er meer mensen die mijn mening delen.
Niets, wat had jezelf in gedachte?
Er gaan nu inderdaad om de paar minuten 2 kaarten weg via vakantieveiling voor mindere bedragen varierend van 20 tot 40 euro.Zo komen ze van hun laatste kaarten af.Er worden ook waarschijnlijk kaarten gratis weggevenen aan relatie's sponsers.
Ik ga morgen ook naar een evenement met kaarten via vakantie veiling,daar zijn ook mensen aanwezig die het dubbele betaald hebben voor wat ik er voor betaald heb.Bij mindere verkopen kan de voorverkoop inderdaad duurder uitvallen.Nooit een lastminute vakantie geboekt voor weinig ,of een lijdienst ticket? Ik deel je mening dus niet soms verlies je soms win je. Je had op dat moment dat geld ervoor over dus geniet van de avond.

gr Henk

suedje

Ongelezen bericht door suedje »

Remco,
Ik ben het hier met Henk eens, al kan ik me jouw gevoel wel voorstellen.
Ik zelf ga morgen naar een festival voor ongeveer een kwart van de normale toegansprijs voor het festival, ook via vakantieveilingen. In dit geval zou ik voor de normale prijs niet zijn gegaan, en heb ik dus geluk dat de kaartverkoop voor de organisatie waarschijnlijk tegen valt.
Aan de andere kant zijn er ook festivals/concerten die welk snel uitverkopen, en waar je misschien wel je kaart(en) voor het 3-voudige (of meer) kan verkopen. Ik neem aan dat als je dat zou doen, je ook niet het verschil aan de organisatie terug geeft.
Toch een prettige dag gewenst zaterdag.

riet2011

Ongelezen bericht door riet2011 »

Ik ben het helemaal met je eens! Voelde me gister ook echt belazerd toen ik het zag op vakantieveilingen maar wat de andere zeggen we hebben gewoon pech! Het moet gewoon een goede les zijn voor de volgende keer koop niet meer zo vroeg kaartjes en wacht vakantieveilingen af!

Groetjes Rian

jenakoeriers

Ongelezen bericht door jenakoeriers »

Ik ben het helemaal met je eens.
Natuurlijk weet je dat het voor kan komen dat mensen goedkoper aan hun kaarten kunnen komen.
Maar ik vind het triest dat de organisatie het toe laat ,dat via vakantieveilingen kaarten voor 10 euro over de toonbank gaan. Nogal een verschil als je 4 kaarten koopt voor ruim 220 ipv 40. Door dit geintje gaan we toch met een ander gevoel heen.
Het is een leermoment, in de voorverkoop kopen we nooit geen kaarten meer. Ze verwachten volgend jaar 60.000 bezoekers . Ik kan zomaar voorspellen dat de voorverkoop wel eens tegen zou kunnen vallen. :!:

Firepeet

Ongelezen bericht door Firepeet »

En ik ben één van die gelukkigen met Vakantieveiling.
Afgelopen nacht tijdens de nachtdienst heb ik 4 kaarten kunnen bemachtigen. 2 voor 2 euro en 2 voor 1 euro :-)

Ja, ik heb ze dus nagenoeg gratis. Maar het is dat dit bijn in mijn achtertuin is en dus makkelijk kan vluchten bij slecht weer, anders was ik echt niet heen gegaan.
Nu heb ik hopelijk een leuke dag met mijn vrouw en kinderen van 8 jaar.

Remcoprive

Ongelezen bericht door Remcoprive »

Ik ben blij dat er meerdere mensen mijn mening delen. Gelukkig heeft het ook de pers gehaald en was er vandaag een item in het RTVNH nieuws.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/61707/Boze+r ... tch+Valley

Firepeet

Ongelezen bericht door Firepeet »

Denken jullie nou echt dat iedereen goedkope kaarten had kunnen bemachtigen?
Slechts 2000 kaarten zijn via Vakantieveilingen aangeboden. Dit is nog geen 10% van alle tickets. Je moet eens weten hoeveel er gratis weggegeven worden aan sponsors, "vrienden", etc. maar dat gebeurd achter de schermen zodat je er niets van hoort.

Ik heb jaren lang bij de KLM gewerkt en daardoor goedkoop kunnen vliegen. En omdat ik lid was van de klm sportvereniging mcht ik één maal per zelfs gratis op reis. En toen zat ik ook naast een buurman die de volle pond betaalde.

vbb

Ongelezen bericht door vbb »

Met vakantieveilingen is het natuurlijk ook zo dat je nooit zeker weet of je dan een kaartje hebt en tegen welke prijs.
nu heb je wel een kaartje maar als je had gewacht had je misschien de veiling niet gewonnen.

Gesloten