LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 7 jaar na opzegging ineens een factuur van Euronet
7 jaar na opzegging ineens een factuur van Euronet
Vandaag vond ik tot mijn stomme verbazing een factuur gedateerd 1-8-2011 op de mat van Euronet Internet.
Er wordt € 14,28 van mijn rekening afgeschreven voor een Dialup abonnement wat ik bij hun zou hebben. En dit bedrag is per maand!
Tot een jaar of zeven geleden heb ik bij Euronet een ADSL abonnement gehad, wat ik dus 7 jaar geleden heb opgezegd. E.e.a. afgehandeld (wat voor zover ik me nog kan herinneren ook niet echt soepel ging) en dus uiteraard hierna ook nooit een factuur meer ontvangen. Tot vandaag dus.
Ik heb de klantenservice gebeld en deze meneer vertelde mij dat het acoount gewoon nog actief zou zijn. Ik heb hem daarop bovenstaande gemeld en dat ik de factuur daarom ook als niet verzonden zou beschouwen. Hij zou lijken of er een opzegbrief van mij was en kijken of hij er iets aan kon doen.
Zelf heb ik deze gegevens (helaas) niet meer, opzegbrief en bevestiging. Wie verwacht nou ook dat je dit 7 jaar zou moeten bewaren.
Wat moet ik hier nu verder mee? Ik heb geen zin in heisa.
Alvast bedankt voor het advies, reactie.
Groeten,
Antoni
Er wordt € 14,28 van mijn rekening afgeschreven voor een Dialup abonnement wat ik bij hun zou hebben. En dit bedrag is per maand!
Tot een jaar of zeven geleden heb ik bij Euronet een ADSL abonnement gehad, wat ik dus 7 jaar geleden heb opgezegd. E.e.a. afgehandeld (wat voor zover ik me nog kan herinneren ook niet echt soepel ging) en dus uiteraard hierna ook nooit een factuur meer ontvangen. Tot vandaag dus.
Ik heb de klantenservice gebeld en deze meneer vertelde mij dat het acoount gewoon nog actief zou zijn. Ik heb hem daarop bovenstaande gemeld en dat ik de factuur daarom ook als niet verzonden zou beschouwen. Hij zou lijken of er een opzegbrief van mij was en kijken of hij er iets aan kon doen.
Zelf heb ik deze gegevens (helaas) niet meer, opzegbrief en bevestiging. Wie verwacht nou ook dat je dit 7 jaar zou moeten bewaren.
Groeten,
Antoni
Re: 7 jaar na opzegging ineens een factuur van Euronet
Dus 7 jaar hoefde je geen abonnement te betalen, en nu wel weer?
Je kan toch zeker aantonen, dat je de laatste 7 jaren een andere /meerdere providers gehad hebt.
Na al de jaren zou ik mij niet meer druk over maken., laat zij maar lekker uitzoeken, waar de fout bij hun is.
suc6
Je kan toch zeker aantonen, dat je de laatste 7 jaren een andere /meerdere providers gehad hebt.
Na al de jaren zou ik mij niet meer druk over maken., laat zij maar lekker uitzoeken, waar de fout bij hun is.
suc6
En wie zou dan de afgelopen 7 jaar betaald hebben?!Antoni schreef:Ik heb de klantenservice gebeld en deze meneer vertelde mij dat het acoount gewoon nog actief zou zijn.
In die 7 jaar ook nooit enig schrijven gehad? Van Euronet of incassobureau?
Contact opnemen met de bank dat Euronet niet maandelijks kan incasseren.
Algemene verjaringstermijn: 20 jaar
Een rechtsvordering verjaart na 20 jaar, tenzij de wet anders bepaalt. Dit wil zeggen dat in beginsel door verloop van 20 jaar de wettelijke verplichting vervalt om een rekening te betalen. De termijn van verjaring begint op de dag, volgend op die waarop onmiddellijke nakoming kan worden gevorderd, tenzij de wet anders bepaalt.
Verjaring bij contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit (een geldvordering of een huurvordering) verjaart na vijf jaar. Vijf jaar nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling dus niet meer worden afgedwongen.
Verjaring bij consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren. Na twee jaar kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.
Dat gaf ik aan de meneer van de helpdesk ook aan, maar deze vertelde mij doodleuk dat ik eigenlijk geluk heb gehad nooit eerder een factuur te hebben ontvangen. Ze hebben een opschoonactie op de administratie gehad werd mij verteld.Jolijn schreef:En wie zou dan de afgelopen 7 jaar betaald hebben?!
Helemaal nietsJolijn schreef:In die 7 jaar ook nooit enig schrijven gehad? Van Euronet of incassobureau?
Heb ik al gedaan, maar de bank geeft aan pas iets te kunnen doen nadat er is geincasserd, vooraf blokeren is (althans bij de Rabobank) niet mogelijk.Jolijn schreef:Contact opnemen met de bank dat Euronet niet maandelijks kan incasseren.
Bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Antoni
Sterker nog, van Euronet ben ik indertijd overgestapt naar KPN en KPN heeft het ADSL abonnement overgenomen van Euronet. Buiten mijn eigen opzeg brief heeft KPN dit toen ook gedaan, anders het het abonnement helemaal niet omgezet kunnen worden.hobby1 schreef:Dus 7 jaar hoefde je geen abonnement te betalen, en nu wel weer?
suc6
Groeten,
Antoni
O ja, rekeningnummer is (nog) niet/niet meer bekend.Antoni schreef:Heb ik al gedaan, maar de bank geeft aan pas iets te kunnen doen nadat er is geincasserd, vooraf blokeren is (althans bij de Rabobank) niet mogelijk.Jolijn schreef:Contact opnemen met de bank dat Euronet niet maandelijks kan incasseren.
Groeten,
Antoni
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit lees ik nu pas echt.Antoni schreef:Dat gaf ik aan de meneer van de helpdesk ook aan, maar deze vertelde mij doodleuk dat ik eigenlijk geluk heb gehad nooit eerder een factuur te hebben ontvangen. Ze hebben een opschoonactie op de administratie gehad werd mij verteld.Jolijn schreef:En wie zou dan de afgelopen 7 jaar betaald hebben?!
Je moet toegeven, ze hebben wel lef daar!
-
- Contacteer:
Alleen al het feit dat je naar KPN bent overgestapt zou al bewijs voldoende moeten zijn.
Volgens mij is deze opschoonactie meer zoiets van - wij hebben fouten en een beroerde admistratie - dat gaan we afwentelen op (ex)klanten.
Pfff.
Volgens mij is deze opschoonactie meer zoiets van - wij hebben fouten en een beroerde admistratie - dat gaan we afwentelen op (ex)klanten.
Pfff.
Een schuld verjaart niet, of de eiser nu laks is geweest of niet
Henri42 schreef:Een schuld verjaart niet, of de eiser nu laks is geweest of niet
effe lezen Henri....TS heeft 7 jaar geleden opgezegd , dus hoezo schuld?
ff lezen Ciske, TS heeft wel opgezegd maar vermoedelijk niet de eindafrekening gehad, niet gaan kissebbbbbbbbbb svpciske schreef:Henri42 schreef:Een schuld verjaart niet, of de eiser nu laks is geweest of niet
effe lezen Henri....TS heeft 7 jaar geleden opgezegd , dus hoezo schuld?
dat Henri...is een aanname van jou
ff gewoon de openingspost lezen henri,Antoni schreef:Vandaag vond ik tot mijn stomme verbazing een factuur gedateerd 1-8-2011 op de mat van Euronet Internet.
Groeten,
Antoni
Bovendien is deze schuld inmiddels verjaard.
puma73 schreef:ff gewoon de openingspost lezen henri,Antoni schreef:Vandaag vond ik tot mijn stomme verbazing een factuur gedateerd 1-8-2011 op de mat van Euronet Internet.
Groeten,
Antoni
Bovendien is deze schuld inmiddels verjaard.
waar staat in het BWB dat schulden binnen 7 jaar verjaren,niet te vinden
@Henri42:
Er is geen sprake van een shuld, c.a. 7 jaar geleden is er een eindafrekening geweest en deze is door mij ook gewoon voldaan.
Er is geen sprake van een shuld, c.a. 7 jaar geleden is er een eindafrekening geweest en deze is door mij ook gewoon voldaan.
Consumentenkoop is verjaringstermijn 2 jaar, art 7:28 BW.waar staat in het BWB dat schulden binnen 7 jaar verjaren,niet te vind
contractuele vorderingen 5 jaar art 3:307 BW.
http://financieel.infonu.nl/geld/18416- ... ulden.html