LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN heeft erg lang nodig voor verhuizing

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Heatnet
Contacteer:

KPN heeft erg lang nodig voor verhuizing

Ongelezen bericht door Heatnet »

Op 7 juli vul ik een formulier in op de site van KPN om mijn ISDN telefoonnumers + ADSL internet te verhuizen van mijn prive-adres naar een nieuw pand (wat we vanaf begin juli in gebruik hebben genomen)
Daarbij heb ik verzocht 1 van de telefoonnummers over te zetten op UPC en de andere nummers te verhuizen.
Daarnaast heb ik verzocht om de prive-rekening om te zetten in een zakelijke rekening.
Dit blijken veel te veel zaken voor KPN om in één keer te kunnen regelen....

De account is inmiddels omgezet in een zakelijke rekening.(daaruit blijkt dat men wel zorgt dat de facturen betaald blijven, maar de rest van de vraagstelling is blijkbaar in rook opgegaan)

Nu blijkt (na ruim een maand) dat het niet mogelijk is om 1 nummer uit een ISDN over te laten zetten op een andere provider en de andere nummers te verhuizen naar het gewenste bedrijfsmatige adres. (NIEMAND bij KPN belde mij na mijn eerste aanvraag op 7 juli 2011 met de mededeling: wat u wilt, kan helaas neit, u kunt uit een ISDN pakket niet één nummer laten overzetten op een andere provider en de andere nummers laten verhuizen........ik ben daar niet van op de hoogte. Laat iemand mij dat dan weten, dan kan ik mijn opdracht nog aanpassen.......maar nee hoor, je blijft braaf wachten, en er gebeurt dus niets!!!)

De opdracht om dat ene nummer te porteren (verhuizen) heb ik dan ook bij UPC laten vervallen, maar daarmee is alles nog lang niet geregeld.
Ik ontving vandaag (13-08-2011) een brief dat mijn totale verhuisopdracht door KPN is geannuleerd en dat de verhuizing dus niet verder wordt verwerkt: opnieuw beginnen dus.......

Gebeld met de helpdesk (0900-0244). Vriendelijke dame aan de telefoon gehad en in de loop van de middag per email een bevestiging ontvangen dat de verhuizing zal plaats vinden op 9 september a.s.: maar liefst 2 maanden na de datum van aanvraag om te verhuizen........

Toch weer even gebeld met dezelfde helpdesk om te informeren of het niet sneller zou kunnen (een nieuwe aansluiting blijkt "binnen 10 dagen" gerealiseerd te kunnen zijn)
Nee: het kan niet sneller !!! (telefonisch kreeg ik overigens weer een andere datum door : 5 september)
Ook nog even geinformeerd of de gewenste verhuizing ook is meegenomen voor de aan het pakket gekoppelde ADSL Internet aansluiting........"meneer u hebt helemaal geen internetaansluiting van KPN........." (ben sinds 1995 internetabonnee bij KPN/Planet)

Ik vrees dus met grote vrezen dat dit opnieuw helemaal de mist in gaat.
Ondanks de goede wil van sommige welwillende helpdeskmedewerkers (er zijn ook zeer botte bij trouwens!!!) ben ik nog niet gerustgesteld, dat mijn wensen om de ISDN-nummers + de ADSL internetverbinding ook werkelijk naar wens zal worden verhuisd.
Ik krijg via de helpdesk zeer tegenstrijdige informatie.
Ook beloftes van helpdeskmedewerkers om terug te bellen lopen op niets uit: ik moet iedere keer weer het hele verhaal opnieuw vertellen en krijg dan te horen: nee dat kan niet.........

Ik wil graag op de kortste termijn verlost worden van mijn probleem: alle nummers overzetten op een ander adres + natuurlijk ook de ADSL internetaansluiting overzetten op dat zelfde adres.

Ik ben erg benieuwd wat ik op deze klacht zal vernemen van KPN.
Ook benieuwd naar ervaringen van anderen m.b.t. de verhuzing van hun telefoonaansluiting door KPN.

ciske

Re: KPN heeft erg lang nodig voor verhuizing

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb alleen ervaring met kpn dat ze zeer langs elkaar heen werken en inderdaad wat jij hier ook schrijft dat je van kastje naar de muur gestuurd wordt.

Vraag aan kpn of ze het schriftelijk, dus niet via de mail bevestigen dat jouw abo die je gevraagd hebt nu in behandeling of dergelijke is.

misschien een optie een andere provider te nemen?

succes.

Gesloten