LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jolijn

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

mirella-v schreef:@ Jolijn, Guardian72
Was het maar waar dat ik mailtje kon sturen...... GI heeft geen emailadres, wel een fax maar die heb ik weer niet. Ik zal het per post moeten sturen en voordat ik eens een keertje antwoord ontvang, is de termijn van 7 dagen alweer lang verstreken. Op mijn brief van 23 juni 2011 heb ik ook pas op 4 augustus antwoord gekregen.

Enne er staan geen ......... in de originele brief hoor :D :lol:

Staat inderdaad ook niet dat die eur 13,80 het enige en laatste bedrag is. Er wordt alleen gemeld dat er geen rente- en incassokosten in rekening worden gebracht en het verzoek de hoofdsom 13,80 over te maken etc. Ik zal nog een mooi stukje proza in elkaar draaien voor GI dat ik bevestiging van finale kwijting wil ontvangen en dat ik na ontvangst van die bevestiging op geen enkele wijze meer zal corresponderen/reageren.
Gr, Mirella
Die hoofdsom lijkt me gerechtvaardigd. Dus daar kom je idd niet onderuit denk ik. Maar na ruim 2 jaar, kunnen er bij de termijn van 7 dagen, best nog een paar dagen bij. 8)

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

@ Mirella:

De rekening is terecht dus ik adviseer je om die z.s.m. te betalen.
In de brief van GI staat duidelijk dat ze alle extra kosten kwijtschelden mits je betaald binnen de gestelde termijn. Doe je dat niet, dan heeft GI het recht om die kosten alsnog in rekening te brengen. Aan jou nu dus de keus!!
Verder geloof ik niet dat je daarna nog meer voor PT verrassingen zult komen te staan. Maart is de laatste rechtmatige rekening die PT in rekening mag brengen en die is dus overgedragen aan GI.
Mijn advies: als de sodemieter betalen. (iets wat ik mbt PT niet snel zal zeggen, maar in dit geval wel omdat het rechtmatig is dat PT maart nog bij je wilt incasseren.)

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Shine,

hoewel ik niet betwist dat het bedrag terecht is - vraag ik me wel af, gezien de reputatie van PT en GI of het berichtje zoals gepost voldoende is.

Inderdaad, ik zou het betalen - maar ook 100% zekerheid (dus, schriftelijk) willen zien dat dit inderdaad het enige is wat betaald dient te worden, en dat hierna de zaak echt gesloten is. (m.a.w. dus geen rekening van 'privilege' o.i.d.)

mirella-v

Ongelezen bericht door mirella-v »

@Shine, Guardian72
Brief naar GI waarin ik om bevestiging finale kwijting en sluiting dossier vraag is onderweg per gewone post en per fax (bedankt voor de tip Guardian72). Heb zeer duidelijk vermeld in deze brief dat ik op geen enkele wijze meer zal reageren op correspondentie etc. van PT en/of GI. Vraag is nu of GI dit zal gaan sturen maar heb wel bevestiging dat ik hoofdsom van eur 13,80 dien te voldoen 'binnen 7 dagen na dagtekening'. Mijn betaling staat inmiddels gereed voor 10 augustus 2011 (datum brief GI is 4 augustus 2011). Hoop dat dit afdoende is en dat ik eindelijk van het gez@ik afben!
Gr, Mirella

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

de hoofdsom 13,80
Het begrip 'Hoofdsom' zegt alles. Deze term dekt de totale lading te weten: het totale (openstaande) bedrag. Er kunnen derhalve geen nieuwe navorderingen meer komen.
te voldoen 'binnen 7 dagen na dagtekening'
Dit betekent dat het bedrag uiterlijk binnen 7 dagen na dagtekening op hun rekeningnummer bijgeschreven moet zijn.
Overigens hanteert niet alleen PT deze termijn maar alle bedrijven. Ik vrees dus dat het overmaken op de 10e augustus te laat zal (kan) zijn. Een bank heeft altijd enkele dagen nodig om het bedrag bij de andere partij zichtbaar bij te schrijven.

Guardian72
Contacteer:

@ Shine -

ze konden 2 jaar wachten alvorens Mirella weer met haar verlies te confronteren.
Gezien hun gedrag lijkt het me zinvol als ze ook in termijn coulant zijn.

Maar da`s een mening - geen wet.

mirella-v

@Shine, Guardian72
Bedrag staat zelfde dag op rekening GI. Bankieren bij dezelfde bank. Heb voor zekerheid betaling toch maar een dagje naar voren gehaald. Het zal me niet gebeuren dat er storing is waardoor ik 'te laat' ben met betalen :roll: Hr. X kan het nu al op rekening zien. Nu s afwachten of er een bevestigingsbrief komt. Hoe dan ook, voor mij houdt het hier op. Ik reageer niet meer op correspondentie etc. van PT/GI. Beter voor mijn gezondheid :wink: Al met al ben ik nog steeds :evil: Zo ga je namelijk niet met je medemens om!!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Het gaat niet om nieuwe navorderingen, het gaat om "nieuwe" vorderingen! Dit soort informatie voegt niets toe aan de info die er al in dit draadje staat.

Maxiem

mirella-v

Vanmorgen brief GI ontvangen! 'Na ontvangst van uw betaling van eur 13,80 hebben wij het dossier gesloten en zullen wij u niet meer aanschrijven'. Het is niet te geloven!!!! Ben ik eindelijk van al het gez@ik af. Hoop dat ie gelukkig is met zn eur 13,80 :lol: Toch blij dat ik me niet heb laten intimideren door de opgeblazen taal in de fraaie brieven van GI/dhr. X en gewoon mijn poot stijf heb gehouden totdat men met de gevraagde gegevens kwam. Het heeft de nodige moeite/tijd gekost. Zou GI eigenlijk een faktuur moeten sturen ivm gemaakte kosten, emotionele schade etc. etc. :mrgreen: Ik bewaar het dossier zeer zorgvuldig (vooral die laatste brief :D ) Voor het geval dat..... Vertrouw ze voor geen meter daar in Haarlem.

Jolijn

:D GEFELICITEERD!

Warme douche voor GI? :mrgreen:

mirella-v

@Jolijn

Dankjewel! Warme douche??? Mag t n kokend hete zijn?? :mrgreen: Zonder gekheid: ben blij dat het dossier gesloten is!

Guardian72
Contacteer:

@ Mirella,

gefeliciteerd.
En inderdaad - laatste brief bewaren alsof die een miljoen waard is.

mirella-v

@Guardian72
Dankjewel! Heb er 2 fotokopietjes van gemaakt; 1x in dossier en 1x in kluis :D :D .[ongefundeerde bewering verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 28 okt 2011 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

JRoz

Ongelezen bericht door JRoz »

Wat is er aan de hand met dit forum, vorige week had dit Pretium item nog 161 pagina's en nu ineens nog maar 128?
Is TROS weer eens aan het censureren geslagen na de zoveelste intimidatie van Pretium?

Jolijn

De oudste berichten verwijderd?

KrikvdKruK

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De moderator heeft kennelijk geen last van enig historisch besef.
Het staat TROS Radar natuurlijk vrij om het forum op te schonen en verouderde items te verwijderen.
Maar het wordt anders als het betreffende probleem nog steeds bestaat.
En het probleem Pretium bestaat nog steeds en probeert nog steeds om vooral de kwetsbare gehandicapte, goedgelovige bejaarden ongewenste abonnementen aan te smeren en een hoop ellende te bezorgen.

Alleen al de lengte van dit forum was een aanklacht tegen kromspraak en tegen de politieke onwil om de consument afdoende te beschermen tegen oplichting en afpersing via telefonische werving.

Ter nagedachtenis aan bladzijde 1 van dit forum hier een citaat:
Je vatte hem niet :wink: Andrea01 is de "oermoeder" van dit forum. Kijk maar op bladzijde 1 van dit forum bovenaan met haar vraag van 8 december 2004. Even later, wat verderop zie je CW Salm, die op 10 januari 2005 meldt dat zijn oude vader door Pretium te pakken is genomen.

mirella-v

Het is niet te geloven :evil: :twisted: !!!! Ben gisteren gebeld door een onduidelijk mompelend heerschap. Heb hem 4x firmanaam laten herhalen. Kon mijn oren niet geloven..... het was..... jawel..... Pretium Telecom. Rest van telefoongesprek zal ik vanwege censuur hier maar niet plaatsen. Denk dat het mompelende ventje nog rode oortjes heeft :lol: . Dacht van PT af te zijn maar dat is niet het geval :roll: Ze hebben daar een vreselijk dikke plaat voor de kop!

Jolijn

:shock: ik zag jouw naam als laatste reactie staan en dacht: "Het zal toch niet hè?!!!"
Ze hadden beloofd je niet meer aan te schrijven........dus bellen ze :roll:
Plaat voor de kop? Betonblok.

mirella-v

@Jolijn
Onvoorstelbaar toch? Inderdaad schrijven ze niet meer maar pakken de telefoon :shock: . Helaas is telefoonnr afgeschermd in nummerherkenning. Had ik mijn trouwe viervoeter even flink laten blaffen/grommen in de hoorn :mrgreen: . Denk echter niet dat ze het lef hebben me nog s te bellen! Ben op zn zachtst gezegd onvriendelijk geweest :lol:

RolfS

Ongelezen bericht door RolfS »

Hallo,

Ik heb zelf ook behoorlijk gedoe, om het zacht uit te drukken, met dit bedrijf.

Mijn vader is in maart overleden, en had een abonnement bij Pretium Telecom. Wij hebben ze toen gebeld om te melden dat hij was overleden. Ons werd toen verteld, net als bij bijna alle andere bedrijven, om een akte van overlijden te sturen. Dit hebben wij toen gedaan, en niets meer van Pretium Telecom gehoord.

Tot wij in juli een brief van ze ontvingen, dat een aantal rekeningen niet betaald waren: abonnementsgelden van maart, april en mei. Verbaasd heb ik ze toen opgebeld, en wist de dame aan de helpdesk mij te vertellen dat de akte van overlijden nooit was ontvangen. Ik heb haar nog bedankt voor het niet melden van het uitblijven van de akte, maar dat was toch echt onze verantwoordelijkheid, volgens haar. Alsof we niet tientallen andere bedrijven aan hebben geschreven.

Afijn, ik moest een tweede akte van overlijden opsturen, en een brief daarbij, waarin ik de situatie uit moest leggen. Dit heb ik gedaan, om 3 weken later een summier briefje te ontvangen met een condoleance, en een bevestiging van de opheffing á 25 euro.

Geen woord werd gerept over over mijn brief, waarin ik om coulance verzoek. Nog maar eens gebeld. De dame wist mij te vertellen dat er geen coulance wordt verleend, en als ik het daar niet mee eens ben, mag ik WEER een brief schrijven, dat ik de beslissing betwist, en een verzoek doe tot een uitgebreidere reactie op mijn voorgaande brief.
Er was ook goed nieuws te melden: het abonnement was stopgezet, per 22 augustus. Slechts 5 maanden na het overlijden van mijn vader!

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik heb sterk de neiging om gewoon alles te negeren wat ze sturen, maar volgens mij eindigen we dan vanzelf in een incassotraject, waar we natuurlijk ook weinig zin in hebben, maar dit is wel om moedeloos van te worden: je schrijft een brief, en er wordt gewoon niet fatsoenlijk op gereageerd.

Hoe dan ook: ik klim weer in de pen :roll: :roll:

Groetjes
Rolf

Gesloten