LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat zijn mijn rechte met niet de juiste km op de teller

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
ronvanschijndel

wat zijn mijn rechte met niet de juiste km op de teller

Ongelezen bericht door ronvanschijndel »

Ik heb onlangs een micra ( occaission ) gekocht, nu blijkt dat er na 1 jaar een nieuwe km-teller in de auto geplaats is. dit is bij de verkoop niet vermeld, ik moest dat in de onderhoudsboekje lezen .
nu wil ik graag weten wat mijn rechten zijn ? kan iemand mij daar mee helpen

m.v.g ron

MAXIEM

Re: wat zijn mijn rechte met niet de juiste km op de teller

Ongelezen bericht door MAXIEM »

schele willem

In principe zou je dan 0.05 eurocent per kilometer terug moeten krijgen van de verkoper. Naar mijn weten is hier geen jurisprudentie over.

Maxiem.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik denk dat het verstandig is de vraag ook eens voor te leggen bij juridisch loket of consuwijzer.

Het zal er o.a. ook vanaf hangen wat in de "aanbieding" heeft gestaan en wat in de koopovereenkomst staat. Met aanbieding bedoel ik niet per definitie dat deze in de aanbieding was of een koopje of iets dergelijks. Maar ik bedoel wat stond er op het informatieblad welke op de auto zat toen de auto nog in de verkoop stond e.d. Als of in de aanbieding of in de koopovereenkomst een verkeerde kilometerstand stond, heb je volgens mij wel recht op aanpassing van de prijs of ontbinding. Eventueel zou je je dan kunnen beroepen op dwaling. Het is dan wel van belang dat je kunt aantonen dat de verkeerde informatie is gepresenteerd.

Als er nergens iets stond (behalve de km-stand op de teller) had je dit wellicht kunnen weten door zelf het boekje te bestuderen voor de aankoop of specifiek te informeren. In dit geval denk ik dat het wat lastiger zou kunnen zijn.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:schele willem

In principe zou je dan 0.05 eurocent per kilometer terug moeten krijgen van de verkoper. Naar mijn weten is hier geen jurisprudentie over.

Maxiem.

dus gewoon een losse flodder..........niet je eerste trouwens......

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ronvanschijndel schreef:Ik heb onlangs een micra ( occaission ) gekocht, nu blijkt dat er na 1 jaar een nieuwe km-teller in de auto geplaats is. dit is bij de verkoop niet vermeld, ik moest dat in de onderhoudsboekje lezen .
nu wil ik graag weten wat mijn rechten zijn ? kan iemand mij daar mee helpen

m.v.g ron
Ik neem aan dat een nieuwe kilometerteller ook betekent dat er weer bij 0 is begonnen. Dit zou je wel eerst dienen te checken aan de hand van NAP.

Als dat zo is kun je de overeenkomst ontbinden omdat je hebt gedwaald bij het kopen van de auto.
Hierdoor moet de situatie voor de koop hersteld worden. Jij levert de auto in bij de garage en krijgt je aankoopbedrag terug.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 14 aug 2011 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Een nieuwe kilometerteller wordt wel vaker geplaatst. De vraag is of de kilometerteller is aangepast naar de juiste stand. Dat wordt niet geheel duidelijk uit bericht van TO. Gezien dat hij dit zich afvraagt, zou je denken van niet.

TO, heb je NAP al gecheckt?

Als inderdaad de kilomterstand niet is aangepast, kun je je vraagn eens vorleggen aan het juridisch loket.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Iets meer informatie zou wel wat makkelijker zijn.

Hoe oud is de auto.
Bij welke stand is de teller vervangen.
Is er bij aankoop een NAP mee geleverd.
Is de auto gekocht bij een dealer, BOVAG universeel of een "vrije jongen".
Wat staat er op de koopovereenkomst/factuur mbt de km.stand.
Heb je al contact met de verkoper hierover gehad.

v.d.Heyden

Gesloten