LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] `Le Vieux Sart`via Belvilla

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Colinda1

`Le Vieux Sart`via Belvilla

Ongelezen bericht door Colinda1 »

Heeft iemand die ook op dit park heeft gezeten negatieve ervaring met het terug krijgen van de borg wij namelijk wel en ik denk wel meer mensen maar het gaat maar om een klein bedrag en denk dat daar de mensen geen moeite voor doen. Maar kleine beetjes maakt een hoop. Je moet bij dit park € 150.00 borg betalen en daar boven op komt nog eens de schoonmaak, toeristenbelasting, de hond, beddegoed en later moet je ook je electriciteit betalen na verbruik. Voor ons kwam dat op een bedrag van €290.00 gelijk betalen contant want er is geen pin. Dit was van tevoren niet duidelijk en hadden gelukkig genoeg op zak.Maar dit houd wel in dat ze de complete €150.00 borg hebben. Nu kwamen wij in de woning en die was vies en er stond een kinderstoel die was gesmolten aan het blad. Ze zijn niet mee geweest bij het betreden van de woning er was ook geen inventarislijst aanwezig en toen we de woning hebben verlaten was er ook niemand.Nu komt het dus de borg zou minus het verbruik terug gestort worden namen wij aan. Maar daar denken ze anders over gaan ze de kinderstoel nog eens extra schoonmaak en hoezen wassen in rekening brengen á €50.00. Dit overzicht kreeg ik enkel maar omdat ik er om gevraagd heb en niet omdat ze dit van plan waren. Nu was de woning vuil toen wij erin kwamen heb zelf lopen schoonmaken de kinderstoel was al kapot en we hebben geen hoezen vuilgemaakt en het schoner opgeleverd dan dat wij erin gingen. Nu is mijn vraag heeft iemand nog meer ervaring met deze organisatie en vakantiepark. De vakantie opzich was geweldig maar de nasmaak is echt bitter. :( :?

inekevanvliet

Re: `Le Vieux Sart`via Belvilla

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

geen fotos gemaakt toen je binnen kwam en bv die stoel aantrof?

en dit regelen via belvilla lijkt mij even een klacht neerleggen hoe ze te werk gaan op dit park

kees.bugter

Ongelezen bericht door kees.bugter »

U had voordat u iets huurt beter de voorwaarden moeten lezen c.q. meer info moeten vragen. Borg betalen in Frankrijk voor wat dan ook krijg je bijna nooit terug.

In Nederland vragen ze b.v. voor een bungalow die je huurt voor een weekend vaak een borg van 150,00 euro en je wilt niet weten hoe vaak je dan problemen krijgt, om dat geld terug te krijgen. Vooral op de Veluwe.

Ik betaal nooit borg meer als we wat huren er zijn meer accommodaties :mrgreen:

inekevanvliet

is in coo de belgische ardennen!!!

kees.bugter

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Zelfde zuidelijke mentaliteit is mijn ervaring.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

inekevanvliet schreef:geen fotos gemaakt toen je binnen kwam en bv die stoel aantrof?

en dit regelen via belvilla lijkt mij even een klacht neerleggen hoe ze te werk gaan op dit park

Dit staat in de allg.voorwaarden:
De Huurder is steeds gerechtigd zijn grieven middels een klacht aan BELVILLA voor te leggen. BELVILLA dient een klacht steeds adequaat en met bekwame spoed te behandelen, aldus dat de klacht naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid wordt behandeld.
De Huurder dient een klacht, ontstaan bij aankomst op het verblijfadres of gedurende het verblijf, uiterlijk binnen 24 uur te melden aan de Eigenaar/Beheerder. De Beheerder / Eigenaar zal trachten de klacht onverwijld ter plaatse op lossen. Indien de geconsta-teerde klacht niet ter plaatse met de Eigenaar/ Beheerder kan worden opgelost, dient de Huurder de klacht uiterlijk binnen 48 uur na constatering telefonisch te melden aan BELVILLA, teneinde BELVILLA de mogelijkheid te bieden om de klacht alsnog ter plaatse te kunnen oplossen. De melding kan telefonisch tijdens kantooruren op het telefoonnummer van BELVILLA (+31 088 2021212, 03 275 05 05 vanuit België ) geschieden.

Hier kan je de klacht indienen, maar volgens de allg.voorwaarden, is jou kansje klein.
Toch suc6

https://www.belvilla.nl/contact.html

Colinda1

In dit geval gaat het buiten Belvilla om want de dame waar je de sleutel moet halen bepaald. En het lijkt mij dat als iets duidelijk kapot is je dat al gerepareerd heb voordat er andere mensen inkomen. Ja en er zijn foto´s van maar het is aan hun om met bewijzen te komen en de stoel hebben ze al terug gedraaid maar nu nog de rest. Maar wat ik wel geleerd heb is dat ik idd nooit meer naar een woning zal gaan waar borg betaald moet worden en zeker niet daarheen maar dat weten al meer mensen vandaar dat het parkje niet vol zat wat wij al niet begrepen want is tenslotte hoogseizoen.

inekevanvliet

dit park is vroeger van center parc geweest of van gran dorado weet ik niet meer
zijn er nog een paar in de buurt domaine de codes en een in stavelot ,malmedy en trois ponts
waren toen al niet veel bijzonders
ben toen in tros points geweest opzich zelf een leuk park witte met bruin houten huisjes maar vies brrrrrrrrr

petry72

Ongelezen bericht door petry72 »

Ik heb een zelfde ervaring. Kreeg vandaag mijn geld terug waarbij gewoon 25 euro extra was ingehouden. Beheerster geeft niet thuis. Er is niets gesneuveld tijdens vakantie, bij aankomst mocht ik zelf de stofzuiger nog helemaal ontdoen van lange (lassie-achtige) hondenharen, omdat hij anders niet zoog en een halfvolle asemmer stond nog buiten te wachten om weggegooid te worden. Allemaal geen probleem, maar wel als je later dan zonder enige mededeling 25 euro wordt ingehouden. Gelukkig heb ik de meterstand voor mezelf nog opgeschreven, dus weet dat het precies om 25 euro gaat.

@Colinda...hoe heb jij het destijds verder opgelost?

Colinda1

Hoi Petry72,

Ik ben ook met Belvilla in discussie gegaan en haar ben haar lastig blijven vallen en op en gegeven moment heb ik gezegd dat ik dat geld wel even kwam halen en dat ik dan alle mensen op het park wel even zou vertellen over hoe mevr te werk gaat. Bij ons was het wel wat meer ze gaf ons ook de schuld van een kinderstoel die gesmolten was en dan nog de hele vieze huisjes op zich maak ik me daar niet druk om maar wel als er achteraf nog vanalles van je borg moet betaald worden want als alles goed geregeld is dan hoeft dat niet maar deze dame denkt blijkbaar dat ze ongestraft bij iedereen maar geld kan weg plukken dus advies ga door tot je je geld terug heb want volgens mij doet ze het bij iedereen en ook bij belvilla melding van maken ze zullen dat toch een keer moeten aanpakken. Heel veel succes en het kost wat energie maar dan moet ze buigen en heb je je geld terug maar het gaat daar eigenlijk niet om het gaat om principe. Je laat het netjes achter en maak niks kapot dus moet je borg 100% terug krijgen.

petry72

Dus ze heeft het uiteindelijk wel overgemaakt? Heb jij nog een emailadres kunnen bemachtigen of heb je alles telefonisch gedaan?

Heb vanmorgen haar voicemail ingesproken, sms gestuurd (ze spreekt ook gewoon Nederlands, dus ik neem aan dat ze dat ook wel kan uitluisteren en lezen), maar ze reageert niet terug.

Bijzonder vond ik ook dat ik maar 1 laken per bed kreeg. Gelukkig had ik zelf dekbedhoezen mee, dus kon dat ene laken gebruiken voor over het matras en de dekens in de hoezen doen. Heb daar verder geen probleem van gemaakt (je hebt tenslotte vakantie en ik kwam hierdoor niet echt tekort), maar dit soort geintjes hou ik niet van.

Colinda1

Hoi Petry72,

Ja ze heeft uit eindelijk wel betaald maar heeft veel ergenis gekost en idd als er iets niet compleet is ach je ben op vakantie maar als ze dan achteraf zulke grappen uithaal ja sorry daar kan ik niet tegen. Ik ga morgen voor je kijken of ik nog een mailadres van haar kan vinden zal het dan hier posten.De reden waarom ik op een geven moment alles terug kreeg was omdat ik gedreigd en ik zou het doen ook dat ik het geld wel kwam halen. En ik zou wel melding maken bij Bellvilla niet dat ze iets doen maar misschien gaan ze nu wel een keertje wat ondernemen.

petry72

Ik heb toevallig net via de eigenaren het adres gehad. Zij beweren dat ze te horen kregen dat ik de stofzuiger had gebruikt voor opzuigen van water en deze het niet meer deed. Dit terwijl ik aankwam, de stofzuiger niet zoog en ik hem volledig heb moeten reinigen vanwege enorme bossen hondenharen, om nog een beetje te kunnen stofzuigen. Zelfde handelingen heb ik verricht bij vertrek en nu zeggen door het vochtige filter en zij ook erachter kwamen dat hij niet echt goed zoog, dat ik de veroorzaker ben van een kapot apparaat.

Doe je wat goeds door zelf even iets op te knappen en niet direct te gaan zeuren, en krijg je de klepel later op je neus.

Ik ga dus idd proberen mijn gram te halen.

Suzanne-Belvilla
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suzanne-Belvilla »

Beste Petry72 en Colinda1,

Bij toeval kwam ik jullie berichtjes tegen, ik wil hier graag namens Belvilla op reageren. Vanzelfsprekend vinden wij het ontzettend vervelend dat dergelijke problemen zich voordoen, wij streven naar zekerheid en kwaliteit.

Het spijt ons als er bij jullie het gevoel is ontstaan dan Belvilla haar klachten niet serieus neemt of geen actie onderneemt. Ik heb direct navraag gedaan bij onze Customer Service afdeling naar de status van de klacht. Zij konden mij vertellen dat mijn collega Ron vorige week Petry72 heeft terugbetaald en 10% korting op een volgende boeking heeft aangeboden.

De kwestie met de beheerster van Le Vieux Sart is bij ons bekend, zodra we een melding ontvangen van een klant gaat de Customer Service afdeling erachter aan. Het probleem ligt vaak bij de communicatie: klanten met een klacht hebben vaak, alvorens ze ons bereiken, al weken geprobeerd de beheerster te bereiken. Zij reageert pas echt als ze vanuit Belvilla een bericht krijgt. We hebben haar daar al op aangesproken en het is een tijdje beter gegaan, maar we houden het zeker in de gaten….

Voor meer informatie of andere mededelingen, vraag ik iedereen vriendelijk om dit ook zo spoedig mogelijk na het verblijf aan Belvilla te melden via het contactformulier. Wij bekijken dan de situatie en streven vervolgens naar een passende oplossing.

Hopende jullie van dienst te zijn geweest!
Met vriendelijke groet,
Suzanne Janssen
(Medewerkster Belvilla)

petry72

@Suzanne,

Dit is absoluut goed afgehandeld door Belvilla en ook de huiseigenaren hebben zich bijzonder begripvol en vriendelijk opgesteld.
Zoals bij jullie en ook bij ons bekend, is dit vooral de beheerster die zich arrogant opstelt en geen enkele reply geeft op mails en telefoontjes.

Maar voor alle forumlezers, Belvilla treft geen enkele schuld en heeft zich in mijn geval erg netjes opgesteld.

Colinda1

@Suzanne,

Het is ook inderdaad niet jullie schuld maar wel van de beheerster en daar zou wel wat aan gedaan kunnen worden zodat in de toekomst het beter geregeld zou zijn. Want wij hebben er melding van gemaakt maar zou niet willen weten hoeveel het erbij laten zitten en nooit meer terug komen. Is voor jullie ook geen reclame. Deze beheerster zou vaker gecontroleerd moeten worden en zeker de schoonmaaksters. Ze kan ook in de avond even langs de huisjes gaan om te kijken of alles in orde is zo voorkom je al een hoop. Maar met alle respect voor Belvilla maar naar dat park ga ik niet meer alleen al om de beheerster. Had trouwens wel na de ervaring van vorig jaar gehoopt dat het niet meer zou voorkomen jammer dat Mevr. toch doorgaat.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Colinda1 schreef: Want wij hebben er melding van gemaakt maar zou niet willen weten hoeveel het erbij laten zitten en nooit meer terug komen.
Ik denk dat Belvilla er verstandig aan doet de positie van deze beheerster te heroverwegen. Voorop gesteld ik heb er persoonlijk geen ervaringen mee. Ik kan me echter heel goed voorstellen dat vele mensen het er maar bij laten zitten zeker als het maar om een paar tientjes gaat. Vervolgens zullen deze mensen nooit meer bij Belvilla boeken. Mijzelf kennende heb je grote kans dat ik dat zo zou doen, omdat ik dan geen zin heb in dat gezeur.

Een tip voor Belvilla: wellicht is het verstandig de vakantiegangers van de afgelopen maanden in dat park pro-actief per mail te benaderen en een onderzoek in te stellen naar het terugbetalen van de borg. In plaats van reactief te werk te gaan op basis van meldingen van vakantiegangers. Zodat er beter inzicht verkregen wordt in de frequentie etc. Ik kan me wezenlijk voorstellen dat dit erg vaak gebeurd en op zoveel boekingen is dat gauw een paar duizend euro extra per huis.

Gesloten