Afgelopen maand het volgende meegemaakt bij T-mobile.
In maart 2011 heb ik mijn oude (Orange en later T-mobilex abo) bij T-mobile (via Belcompany) verlengd met ingangsdatum 29 mei 2011. Ik was tot dusver gewend dat alle kosten uit één bundel werden afgerekend en dat bij overschrijding werd afgerekend.
Nu blijk ik een een I300 '08 abo te hebben. Over de gewijzigde voorwaarden ben ik noch door T-mobile noch door Belcompany voorgelicht. Ook heb ik het tariefplan of de voorwaarden nooit gezien of toegestuurd gekregen. Pas toen ik ontdekte na mijn eerste factuur dat niet alle kosten meer uit één bundel werden afgerekend kwam ik achter het volgende
T-mobile rekent zo een beetje alles buiten de bundel af:
1) bellen naar 088 nummers
2) sms naar het buitenland
3) bellen naar het buitenland
4) gebeld worden in het buitenland
5) sms-en in het buitenland
6) bellen naar servicenummers 0900 etc
Nu stoor ik mij het meest aan punt 1 het bellen naar 088 nummers. Dit omdat dit gewoon normale bedrijfsnummers zijn zoals elk willekeurig regio gebonden nummer (dus 020,010,035 etc) Alleen daar denkt T-mobile anders over. Ondanks de toezegging aan Vara's Kassa en andere consumentenprogramma's blijft T-mobile bij mijn abo deze nummers behandelen als servicenummer waardoor ze per definitie buiten de bundel vallen.
Reactie klantenservice:
u heeft getekend voor deze voorwaarden dan had u maar beter op moeten letten bij het afsluiten. Ook het feit dat er geen voorlichting geweest is doet T-mobile af met de mededeling, dan moet u bij Belcompany zijn (kan ik me nog wat bij voorstellen overigens) maar is natuurlijk wel heel makkelijk. Met name als je ziet hoe je de voorwaarden van het I300 '08 abo moet vinden op de site. Via service en voorwaarden. En op dit moment is de informatie zelfs niet meer aanwezig op de site.
OPROEP: Graag roep ik hierbij andere forum leden op om kenbaar te maken als zij soortgelijke ervaringen hebben en dan met name ten aanzien van de 088 nummers. Dit omdat T-mobile heeft toegezegd bij Vara's Kassa deze nummers af te rekenen binnen de bundel en dit in de praktijk nu toch gewoon niet doet.
Wie ie o wie heeft er nog meer een soortgelijke ervaring?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile
Re: T-Mobile
Jammer dat de belcompany zijn werk niet goed heeft gedaan en je niet juist heeft voorgelicht.
Heb je zelf wel om enige info gevraagd?
Heb je zelf wel om enige info gevraagd?
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10
Re: T-Mobile
@nlschur2
Het is jammer om te lezen dat je niet op de hoogte bent gebracht van de voorwaarden die bij de i-300'08 abonnement horen.
085, 086, 087, 088 zijn bedrijfsnummers en dit zijn nummers die niet locatie gebonden zijn. Bij Relax'11 afgesloten vanaf 06-12-2010 worden de kosten verrekend met de Relax bundel. 084 en 087 zijn echter een uitzondering, deze nummers vallen buiten de bundel.
Bij i-abonnementen afgesloten na 04-04-2011 wordt het bellen naar 085, 086, 088 verrekend met de bundel. Meer informatie lees je in dit artikel. Jij maakt gebruik van de i-300'08 waarbij deze kosten niet verrekend worden met je bundel.
Wanneer je graag wilt dat deze kosten binnen de bundel worden berekend dan kan je overstappen naar één van de Smart abonnementen.
Met vriendelijke groet,
Richard
T-Mobile Webcare
Het is jammer om te lezen dat je niet op de hoogte bent gebracht van de voorwaarden die bij de i-300'08 abonnement horen.
085, 086, 087, 088 zijn bedrijfsnummers en dit zijn nummers die niet locatie gebonden zijn. Bij Relax'11 afgesloten vanaf 06-12-2010 worden de kosten verrekend met de Relax bundel. 084 en 087 zijn echter een uitzondering, deze nummers vallen buiten de bundel.
Bij i-abonnementen afgesloten na 04-04-2011 wordt het bellen naar 085, 086, 088 verrekend met de bundel. Meer informatie lees je in dit artikel. Jij maakt gebruik van de i-300'08 waarbij deze kosten niet verrekend worden met je bundel.
Wanneer je graag wilt dat deze kosten binnen de bundel worden berekend dan kan je overstappen naar één van de Smart abonnementen.
Met vriendelijke groet,
Richard
T-Mobile Webcare