LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek en overlijden

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mulmol1
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:30

Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door mulmol1 »

Op 21 februari is mijn man overleden, op onze beleggingshypotheek (bij ABN AMRO) was een verzekering afgesloten die uitkeert bij overlijden. Je zou dan denken dat deze verzekering ingaat op 21 februari of eventueel per 1 maart.
Niets is minder waar, deze verzekering keert pas uit op het moment dat de ABN AMRO haar administratie op orde heeft!!!!

Gelukkig heb ik heel snel alles kunnen regelen met notaris etc. de ABN AMRO heb ik wekelijks gebeld over hoe en wat, heb 2 x een afspraak gemaakt voor een persoonlijk bezoek en heb alle documenten dezelfde dag ingeleverd etc. Voor mij was na een goede 2 maanden alles geregeld.

Dit betekend dat ik ruim 2 maanden nog de volle hypotheek heb moeten betalen en ook 2 maanden (na het overlijden van mijn man) de premie voor de overlijdensverzekering heb moeten betalen.
Hoe gek kan het gaan in Nederland en volgens de rechtsbijstandverzekering en de vereniging eigen huis is hier niets tegen te doen!!!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat is echt te gek voor woorden !
Dat ABN daar even tijd voor nodig heeft oke, maar dan zou je intussen
geen hypotheek hoeven te betalen, of wel betalen maar dat je het dan
later terug zou krijgen vanaf datum overlijden van je man.

Overigens nog gecondoleerd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sterkte gewenst met het verlies.

Dat de hypotheek doorbetaald moet worden, ok kan ik nog wel begrijpen. Maar dat je ook de premie van de ORV moet blijven betalen, vind ik echt wel krom.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door jammer »

Gecondoleerd en heel veel sterkte, met u verlies van u man. In en in triest (gewoon te gek voor woorden) dat de ABN-Amro zo met u omgaat. ZE ZOUDE ZICH TEN DIEPSTE MOETEN SCHAMEN. Dat GERRIT ZALM ( is de hoogste baas van ABN-Amro) persoonlijk bij u langs komt na deze tragedie is toch zeker op zijn plaats. Als dit bekend wordt bijn de redactie van Tros Radar of Vara Kassa, geeft dat zeker stof tot nadenken...Nogmaals heel veel sterkte met u verlies....Verschrikkelijk toch en dan ook nog deze rompslomp.Om je diep te schamen als bank.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik neem aan dat in de voorwaarden van de verzekering precies staat hoe het zou moeten werken. Hoe zou het moeten werken volgens de voorwaarden?

mulmol1
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:30

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door mulmol1 »

Er staat in de voorwaarden van de overlijdens verzekering dat deze uitkeert bij overlijden, in de hypotheek staat niets vermeld.

Volgens mijn rechtsbijstand verzekering is dit een normale gang van zaken, mag ik even blij zijn dat ik er constant druk heb opgezet bij de bank.

Vereniging Eigen Huis is van dit "probleem" op de hoogte en zegt dat ik geluk heb dat het allemaal zo snel geregeld is. Ze hebben nog wel gevraagd of ze mijn gegevens mogen bewaren omdat ze misschien in de toekomst hier wat mee willen gaan doen.

Na een overlijden heb je al zoveel emotionele problemen dat je nog niet zit te wachten op financiële problemen. Wat te doen als het één en ander bv 4 of 5 maanden gaat duren? Hoeveel mensen komen daar financeel nog uit? want je denkt dat alles goed geregeld is!!!

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Na zo'n groot verlies zit je niet te wachten op een bank die zich verstopt achter een 'paarse krokodil'. Belachelijk.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Misschien toch ook maar eens apart via een mail bij de Radarredactie onder de aandacht brengen. Zij houden het forum wel in de gaten, maarja er kan wel eens iets tussendoor glippen in de vakantieperiode..
Ik vind het simpelweg van de zotte.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door CB »

Na zo'n groot verlies zit je niet te wachten op een bank die zich verstopt achter een 'paarse krokodil'. Belachelijk.
Hoeft natuurlijk niet de bank te zijn waar het wachten op is. Meestal is de bank afhankelijk van de verzekeringsmij. Blijft wel belachelijk natuurlijk.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door courier »

De verzekeringsmaatschappij zal de ten onrechte betaalde premie wel storneren op de uitkeringsbrief. Die verzekering is verpand ten behoeve van de hypotheek en het zou de ABN/Amro sieren het uitgekeerde bedrag met terugwerkende kracht (1 maart dus) van de hypotheekhoofdsom af te boeken en -dus-de teveel betaalde hypotheekrente te verrekenen.

mulmol1
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:30

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door mulmol1 »

Helaas de verzekeringsmaatschappij heeft de premie niet gestorneerd zover als ik weet/ ben geinformeerd door ABN/AMRO.

Ook is de verzekering is niet verpand ten behoeve van de hypotheek, dit was mijn vrije keuze.

Naar mijn gevoel zijn het de eigen regels van de bank om dit zo te doen!

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door courier »

TS: Met alle respect maar u gebruikt zelf de term "beleggingshypotheek". Gaat het hier dan om een losse overlijdensrisicoverzekering? Zelfs die kan aan de geldverstrekker zijn verpand!

mulmol1
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:30

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door mulmol1 »

Het is al weer even geleden dat ik op het forum geweest ben. Na de diverse vragen / opmerkingen van de andere forum lezers ben ik maar weer eens gaan mailen met de ABN/AMRO over het gebeuren. Wat schetst mijn verbazing binnen 2 dagen krijg ik een reactie van de bank dat de 2 maanden premie ten onrechte zijn geincasseerd en worden terug gestort.Helaas het is nu 12 juli maar geen enkele betaling ontvangen!!!! Ook heb ik inmiddels een herinnering gestuurd en ontvang ik op 6 juli een bevestiging van mijn klacht?!?!?.

Tevens kreeg ik op 9 juni onderstaand bericht van de heer Stufkens van de ABN AMRO via de mail van deze site.


quote="ABN AMRO"]Geachte mevrouw,

Ik heb uw bericht op het Tros Radar Forum gelezen en tevens de reacties die andere Forumleden hebben achtergelaten.

Het spijt mij bijzonder dat er na het overlijden van uw echtgenoot problemen zijn opgetreden bij het uitkeren van de overlijdensverzekering van ABN AMRO. Ik lees dat u zich sterk heeft ingezet om dit tot een goed einde te brengen terwijl ABN AMRO duidelijk steken heeft laten vallen.

Ik ga graag voor u na wat wij voor u kunnen doen om uw begrijpelijke ongenoegen alsnog enigszins te kunnen wegnemen.

Zou u daarvoor contact met mij kunnen opnemen en uw gegevens (naam, adres, polisnummer) kunnen doorgeven? Ik ben bereikbaar via email: [email protected] of telefoon: 020-6287420.

Indien u dit graag wilt kan ik u ook op een voor u geschikt moment terugbellen; kunt u mij dan aangeven wanneer en via welk telefoonnummer ik u het beste kan bereiken?

Nogmaals mijn excuses voor wat er zich de laatste maanden heeft afgespeeld. Ik hoop dat ik u, zodra wij in contact met elkaar zijn gekomen, een oplossing kan aanreiken.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.

Marc-Paul Stufkens
Ik heb deze mijnheer direct alle bijzonderheden gemaild in de hoop een stap verder te komen maar................helaas ook deze mijnheer heeft niets meer van zich laten horen, ook niet nadat ik hem vorige week wederom gemaild heb!

Ik denk dat ik nu maar een stap verder ga en deze zaak maar voor gaat leggen aan de autoriteit financiële markten want ik weet verder ook niet meer wat te doen, tenzij iemand nog een beter idee heeft?

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Tis toch eigenlijk godsgeklaagd dat de personen van deze bank zo te werk gaan.
Ze zouden de ogen uit de kop moeten schamen.

Vraag me af als zij in een soortgelijke situatie komen of dan ook allemaal zo lang duurt.....geen wonder dat er steeds meer agressie komt.....als je dit leest dan zou je toch die ****** over de balie trekken met hun staatssteun en bonussen,

Wat een leiers zeg.

Sterkte met de afwikkeling hiervan.....denk niet dat ik zo rustig had kunnen blijven.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door CB »

over de balie trekken met hun staatssteun en bonussen,
Welke staatssteun? Welke bonussen? Ben je niet in de war met de ING. Die heeft staatssteun ontvangen en wilde bonussen uitreiken, wat ze toch maar niet hebben gedaan.

De ABN/AMRO heeft geen staatssteun ontvangen, maar is een staatsbank. Ook bonussen zijn niet uitgekeerd in verband met de resultaten (verliezen) in 2010. Voor de rest heb je helemaal gelijk, maar laten we wel proberen bij de waarheid te blijven en het niet erger te maken dan het al is.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

CB schreef:
over de balie trekken met hun staatssteun en bonussen,
Welke staatssteun? Welke bonussen? Ben je niet in de war met de ING. Die heeft staatssteun ontvangen en wilde bonussen uitreiken, wat ze toch maar niet hebben gedaan.

De ABN/AMRO heeft geen staatssteun ontvangen, maar is een staatsbank. Ook bonussen zijn niet uitgekeerd in verband met de resultaten (verliezen) in 2010. Voor de rest heb je helemaal gelijk, maar laten we wel proberen bij de waarheid te blijven en het niet erger te maken dan het al is.

Ik ben niet in de war, maar begrijp jouw verwarring.....ik doelde in zn algemeenheid dat banken zo enorm halsstarrig kunnen zijn....en das een waarheid......als een koe zelfs. 8)

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door CB »

Ik ben niet in de war, maar begrijp jouw verwarring.....ik doelde in zn algemeenheid dat banken zo enorm halsstarrig kunnen zijn....en das een waarheid......als een koe zelfs.
Halstarrig? Niet altijd denk ik. De ING wist niet hoe snel ze de bonussen moesten intrekken, hoewel die helemaal conform de afspraken met de DNB en het Ministerie van Financiën waren. Dus de ING was best ontvankelijk voor de mening van de maatschappij. Ben met je eens, dat het verstandiger was geweest, dat ze hiermee gewacht hadden tot na het terugbetalen van de staatssteun, waar de overheid dus wij fors op gaan verdienen.

In mijn optiek hebben de DNB en het Ministerie van Financiën met de gemaakte afspraken gefaald en niet de ING.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

CB schreef:
Ik ben niet in de war, maar begrijp jouw verwarring.....ik doelde in zn algemeenheid dat banken zo enorm halsstarrig kunnen zijn....en das een waarheid......als een koe zelfs.
Halstarrig? Niet altijd denk ik. De ING wist niet hoe snel ze de bonussen moesten intrekken, hoewel die helemaal conform de afspraken met de DNB en het Ministerie van Financiën waren. Dus de ING was best ontvankelijk voor de mening van de maatschappij. Ben met je eens, dat het verstandiger was geweest, dat ze hiermee gewacht hadden tot na het terugbetalen van de staatssteun, waar de overheid dus wij fors op gaan verdienen.

In mijn optiek hebben de DNB en het Ministerie van Financiën met de gemaakte afspraken gefaald en niet de ING.

Denk dat wij langs elkaar heen praten......halsstarrig ivm wat TS aankaart.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door CB »

Ja, daar heb je helemaal gelijk in.

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Hypotheek en overlijden

Ongelezen bericht door mulmol »

Even een tussenstand:


Inmiddels heb ik weer een officieele klacht ingedient bij de ABN AMRO en je zal het niet geloven maar inmiddels heb ik de 2 maanden premie terug gehad!!!!!!

Voor het teveel betaalde hypotheekgeld heb ik maar weer een officieele klacht ingedient en deze is wederom in behandeling genomen.

Snappen doe ik er niets meer van!!!

Van de heer Stufkens van de ABN AMRO die mij benaderde omdat ik dit verhaal op de site heb gezet heb ik ook niets meer gehoord!!!!!!!

Wat een service van de ABN AMRO.

Henny

Gesloten