LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hofman / Shuman

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
boomer017
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2010 22:59

Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door boomer017 »

Hofman / Shuman gerechtsdeurwaarders
T.a.v mevrouw V. H
Postbus 426
5201 AK s’Hertogenbosch


4 augustus 2010
Onderwerp: beslaglegging loon
Ref:..........
Geachte mevrouw ................
Na aanleiding van ons telefonisch onderhoud op 4 augustus j.l. heeft u aan mijn te kennen gegeven dat u toch op mijn gehele salaris beslag heeft gelegd.
U heeft aan mijn medegedeeld dat dit heeft te maken dat ik geen woonverblijf heeft, en daarom zijn de vaste kosten die ik heb niet van toepassing zijn.
Zoals ziektekosten verzekering en overige verzekeringen zoals persoonlijke verzekering en kleding en zeker niet te vergeten eten.
Dat zou allemaal niet van toepassing zijn, dan zou ik volgens de Nederlandse wet een zwerver zijn zonder enige EURO in de zakken.

U kan wel zeggen dat bij geen woonhuis vestiging men heeft een totale beslag wordt gelegd, dat klopt inderdaad als men in het buitenland verblijft dan heeft de gerechtdeurwaarder hierop recht.
Maar ik verblijf nog in het buitenland en ben ook werkzaamheden in Nederland en draagt netjes mijn wettelijke lasten af tot heden.
Omdat ik onder de € 584, 57 zit heeft u hierop nog de recht om mijn salaris van
€ 367,01 te innen.
Ik heb recht op (onkosten):
Ziektekosten verzekering maandelijks van € 93,75
Kledinggeld maandelijks van € 50,-
Eten per week € 40,- maandelijks per 4 weken € 160,-
Overige verzekeringen per maand € 10,-
Is totaal per maand 313,75
Wat ik naar u kan overmaken is elke maand € 50,-.
Is dat u niet met dit voorstel akkoord gaat dan kan heb ik drie opties.
A) Ik zal per direct mijn ontslag nemen bij mijn werkgever dan ontvangt u helemaal niets meer en dan wacht ik nog maar 5 jaar langer, want na 20 jaar is deze zaak helemaal afgehandeld.
B) Als iets met mijn gebeurt wat de ziektekosten betreft zal ik u wettelijk aansprakelijk stellen voor alle ziektekosten en wel zal ik dit juridisch bevestigen door een advocaat.
C) En de laatste optie is, dat ik een schrijven stuurt naar de ombudsman hoe gerechtsdeurwaarder Hofman en Shuman zijn zaakjes regelt, want zij staan zo wie zo al een ....... bedrijf aangeschreven bij Trosrader die buiten zijn wetten gaan.
En dan kan deze zaak er ook nog wel bij, tevens zal ik ook een bezwaar in dienen bij het Nederlandse Koninklijke Beroepsorganisatie van de gerechtsdeurwaarders (KBvG),
De keus laat ik geheel aan u over, voor mijn maakt het niets uit welke optie u maakt ik heb zelf niets te winnen en te verliezen.
Want deze zaak is al ruim 15 jaar aan het draaien dan kan ik ook de rest van de laatste 5 jaar wachten.
Tevens zal ik ook nog mijn curator aanschrijven die destijds deze zaak heeft behandeld om de nodig papieren op te sturen naar mijn als IDM dat werkelijk recht heeft op deze zaak na al die jaren.
Indien dat destijds door hun in 1994 wel of geen vonnis hebben ingediend, en niet in 8 juli 1998.
Is er geen sprake van een vonnis in het jaar van 1994 dan hebben zij geen recht.
Hoogachtend,
Hr. L.......

Kortom alles wat een gerechtsdeurwaarder doet, de wet staat toch aan hun ze zijde ondanks dat ze buiten het boekje gaat worden ze toch niet op ze vingers getikt.
Zoals de nederlandse wet is beschermd zijn de gerechtsdeurwaarders ook beschermd zeker bureau's Hofman / Shuman ze houden allemaal de handen bij elkaar boven de kop.

Wordt vervolgd ???????????????

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Nee hoor, ook deurwaarders hebben zich aan regels te houden.
je hebt nu een klacht rechtstreeks ingediend. Reageren ze daar niet op dan kan je een klacht indienen bij de Tuchtkamer

http://www.kbvg.nl/index.php?id=145

U heeft een klacht

Indien u een klacht wilt indienen tegen een (toegevoegd kandidaat-) gerechtsdeurwaarder dan kunt u dat doen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders:

Rechtbank Amsterdam
Kamer voor Gerechtsdeurwaarders
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam
Tel.: 020 – 541 28 25
Fax: 020 – 541 21 80

Martin van Emmerik
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2009 14:40

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door Martin van Emmerik »

Wist niet dat er buiten echte deurwaarders ook mmatschappelijk werkers actief waren op dit forum. Vind de reactie van Kaarsje wel vrij asociaal en typisch het gedrag van iemand die zich beter voelt dan een ander. chapeau!!!!

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Martin van Emmerik schreef:... de reactie van Kaarsje ....
???
zeker verwijderd

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door antonh »

@boomer017,
let wel op met zelf ontslag te nemen hoor,
A) Ik zal per direct mijn ontslag nemen bij mijn werkgever dan ontvangt u helemaal niets meer en dan wacht ik nog maar 5 jaar langer, want na 20 jaar is deze zaak helemaal afgehandeld.
De deurwaarder krijgt niets maar jij zelf ook niet hoor.
Je bent dan verwijtbaar werkloos!
En dat betekent ook geen bijstand hoor!

En schrijf zo iets niet op naar een deurwaarder in je brief.
Het wordt gewoon tegen je gebruikt.
Je kunt het wel denken maar schrijf zo iets niet naar de deurwaarder.
Hij zal zich overigens toch niets van je dreigementen aan trekken hoor.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door Guusje61 »

antonh schreef: En schrijf zo iets niet op naar een deurwaarder in je brief.
dan doe ik even of ik het niet gelezen heb ;)
by the way ik werk niet bij Schuman

en het wordt zo vaak gezegd geschreven gemaild
als echt iedereen zijn woord hield dan waren de werkloosheidcijfers stukken hoger

boomer017
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2010 22:59

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door boomer017 »

hallo,

ik heb totaal vier gerechtsdeurwaarders gehad plus ben ook al voor het kantonrechter geweest, omdat IDM niet akkoord ging met mijn curator van een een afkoop bedrag van destijds 800,- gulden van een hoofdsom destijds 1600,- gulden uiteraard is dit nu opgelopen naar 4300,- EURO van bij komende kosten van gerechtsdeurwaarders.

ik denk wel dat ze ernog wel overna denken, want ze weten ook dat ze anders helemaal ernaast vissen, en zeker als het tegen het einde loop van deze 5 jaar.

al ruim 15 jaar heb ik ze buiten de deur kunnen houden, en dan zou ik ze de winnende flag overhandigen ... echt niet hoor ik heb de tijd en als hun het inkomen helemaal willen nee hoor ! ik niets hun ook niets, want als zij mijn hele inkomen hebben dan heb ik toch ook niets dus het maakt helemaal niets uit geen ontslag of wel ontslag.

ook met ja en amen kom je ook niet verder, wij als klein nederland volkje vindt alles toch gewoon goed, en de meeste durven pikken het gewoon anders denken ze dat ze hunnen rechten kwijt zijn.
nederland draait toch alleen op wetten en regels, heb je 5 kilometer te hard gereden dan ben je al een crimmineel.

boomer017

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Wat ik geschreven had, dat hij dus voor de wet een zwerver is, omdat hij nergens staat ingeschreven. Dat hij aanspraak kan maken op een zwervers vergoeding, maar dat mocht schijnbaar niet.

Ook dat hij teveel eist, hij heeft recht op zus en zo en helemaal zijn laatste post, geeft aan dat hij niet wil betalen, hij heeft ze 15 jaar buiten de deur weten te houden.

Ook had ik het kort over zijn lage loon, was zeker ook aso, ik weet het niet.

Ik sta voor mijn schulden, wel of niet terecht, ook bij slipt er wel eens iets doorheen of schuif ik door en ik voel me zeker niet beter dan een ander.

Maar als je schulden heb, ga dan niet lopen roepen, nog vijf jaar en dan ben ik er van af, ik zal ze de overwinning's vlag niet geven. Duurt alleen al 15 jaar, is maar waar je zin in hebt.

Ze hebben hem gevonden en nu moet hij op de blaren zitten, helaas!
Boomer, bij elk bericht wat je krijgt van hun, verlengt de verjaring termijn zich vanzelf, alleen als je 5 jaar lang niets hoort, is het verjaring.

Jij had een schuld van maar 1600 gulden, maar ze waren het niet eens dat jij maar de helft aanbood van je schuld, vind je dat nou echt zo vreemd?
Verder kwam je toen al niet in aanmerking voor een curator voor maar 1600 gulden, kwamen ze niet eens hun bed voor uit!
Buiten dat, je bent gewoon onwelwillend om te betalen.

Ik ga morgen naar de hema en betaal maar de helft van mijn boodschap, zullen ze het daar mee eens zijn denk je?

Noem mij maar respectloos, maar het is wel de waarheid!

Je had gewoon kunnen betalen, regelingen treffen, maar jij koos ervoor om het op te laten lopen.

Om nou meteen te zeggen dat wij klein Nederlands volkje alles goed vinden, ben ik het ook met je oneens, ander waren er niet zoveel fora's!
Zit de politiek met de uitslag in hun maag, oh wat zijn we tevreden.

Maar dat rechtvaardigt nog niet dat jij niet wil betalen.

Martin, meld het maar weer!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door antonh »

kaarsje69,
Wat ik geschreven had, dat hij dus voor de wet een zwerver is, omdat hij nergens staat ingeschreven. Dat hij aanspraak kan maken op een zwervers vergoeding, maar dat mocht schijnbaar niet.

Ook dat hij teveel eist, hij heeft recht op zus en zo en helemaal zijn laatste post, geeft aan dat hij niet wil betalen, hij heeft ze 15 jaar buiten de deur weten te houden.

Ook had ik het kort over zijn lage loon, was zeker ook aso, ik weet het niet.

Ik sta voor mijn schulden, wel of niet terecht, ook bij slipt er wel eens iets doorheen of schuif ik door en ik voel me zeker niet beter dan een ander.

Maar als je schulden heb, ga dan niet lopen roepen, nog vijf jaar en dan ben ik er van af, ik zal ze de overwinning's vlag niet geven. Duurt alleen al 15 jaar, is maar waar je zin in hebt.

Ze hebben hem gevonden en nu moet hij op de blaren zitten, helaas!
Boomer, bij elk bericht wat je krijgt van hun, verlengt de verjaring termijn zich vanzelf, alleen als je 5 jaar lang niets hoort, is het verjaring.

Jij had een schuld van maar 1600 gulden, maar ze waren het niet eens dat jij maar de helft aanbood van je schuld, vind je dat nou echt zo vreemd?
Verder kwam je toen al niet in aanmerking voor een curator voor maar 1600 gulden, kwamen ze niet eens hun bed voor uit!
Buiten dat, je bent gewoon onwelwillend om te betalen.

Ik ga morgen naar de hema en betaal maar de helft van mijn boodschap, zullen ze het daar mee eens zijn denk je?

Noem mij maar respectloos, maar het is wel de waarheid!

Je had gewoon kunnen betalen, regelingen treffen, maar jij koos ervoor om het op te laten lopen.

Om nou meteen te zeggen dat wij klein Nederlands volkje alles goed vinden, ben ik het ook met je oneens, ander waren er niet zoveel fora's!
Zit de politiek met de uitslag in hun maag, oh wat zijn we tevreden.

Maar dat rechtvaardigt nog niet dat jij niet wil betalen.

Martin, meld het maar weer!
Heel goed geschreven van je

boomer017
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2010 22:59

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door boomer017 »

Beste Kaarsje69,

Je het zo bekijken als je een lenning bent aangegaan van 6.000,- gulden destijds, en de staat op de voet van de afgrond van je zaak en er staat nog 1600,- gulden open en de curator biedt een bedrag van 800,- gulden anders helemaal niets. heb je twee keuzen je gaat ermee akkoord of je wilt het hele bedrag met de vooruit zicht van dat je helemaal niets krijgt.

Ik weet ook wel als je naar de hema gaat dat je alles moet betalen, maar dit is een andere zaak.
want als je toch over zulke zaken heb, dan vind ik ook particlieren die schuld hebben van € 50.000 hoeven niet in de schuldsanering als ze maandelijks een bedrag afstaan van € 350,- zijn ze na 3 a 4 jaar schulden vrij en na en jaar kunnen ze weer aan de gang omdat ze geen huishouden kunnen runnen.

En zeg niet dat het zo is, ik ken zat mensen die erop uit zijn, alleen ze komen niet de tweede maal erin.

Maar een lang verhaal kort te houden, het incasso bureau heeft laten weten dat ze met mijn verstel akkoord gaan, alleen ik heb nog mijn voorwaarden erbij.

Waar ik mijn zo kwaad aan maakt is de banken zijn verzekerd tegen deze bedragen en ze willen beiden zijde dit ook nog ontvangen , en dat weet ik.

Als over een regeling heb destijds, leg ik op deze site niet verders uit qant daar gingen ze er niet in.
En het niet dat ik mijn schulden wil betalen, ik heb altijd mijn schulden betaal behalve deze zaak dat verre.. ik.

Uiteraard kunnen we hierover verdere reacties over schrijven, jij heb je mening erover en ik heb mijn mening erover maar ik weet wel hoe de stand van zaken is.



boomer017

ik word er moe van
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2011 09:24

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door ik word er moe van »

boomer017 schreef:Beste Kaarsje69,

Je het zo bekijken als je een lenning bent aangegaan van 6.000,- gulden destijds, en de staat op de voet van de afgrond van je zaak en er staat nog 1600,- gulden open en de curator biedt een bedrag van 800,- gulden anders helemaal niets. heb je twee keuzen je gaat ermee akkoord of je wilt het hele bedrag met de vooruit zicht van dat je helemaal niets krijgt.

Ik weet ook wel als je naar de hema gaat dat je alles moet betalen, maar dit is een andere zaak.
want als je toch over zulke zaken heb, dan vind ik ook particlieren die schuld hebben van € 50.000 hoeven niet in de schuldsanering als ze maandelijks een bedrag afstaan van € 350,- zijn ze na 3 a 4 jaar schulden vrij en na en jaar kunnen ze weer aan de gang omdat ze geen huishouden kunnen runnen.

En zeg niet dat het zo is, ik ken zat mensen die erop uit zijn, alleen ze komen niet de tweede maal erin.

Maar een lang verhaal kort te houden, het incasso bureau heeft laten weten dat ze met mijn verstel akkoord gaan, alleen ik heb nog mijn voorwaarden erbij.

Waar ik mijn zo kwaad aan maakt is de banken zijn verzekerd tegen deze bedragen en ze willen beiden zijde dit ook nog ontvangen , en dat weet ik.

Als over een regeling heb destijds, leg ik op deze site niet verders uit qant daar gingen ze er niet in.
En het niet dat ik mijn schulden wil betalen, ik heb altijd mijn schulden betaal behalve deze zaak dat verre.. ik.

Uiteraard kunnen we hierover verdere reacties over schrijven, jij heb je mening erover en ik heb mijn mening erover maar ik weet wel hoe de stand van zaken is.



boomer017

Ik kan jou wel begrijpen!
Ik heb ook mijn verhaal over de firma shuman en kom er binnenkort mee ze hebben mij willens en wetens 25000 euro proberen af te pakken en heb er nu de helft van af ,door zogenaamd een foutje jaja maar ze proberen het toch!!
Willens en wetens proberen ze je gek te maken ik probeer me te verdiepen in de materie en dan gaat er nog meer af!
Alleen al de negatieve energie die je van ze krijgt!

mariekets
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2010 22:20

Re: Hofman / Shuman

Ongelezen bericht door mariekets »

hallo boomer,

wanneer u niet in nederland staat ingeschreven maar wel in het buitenland
dan mag een gerechtsdeurwaarder op grond van artikel 475 e van het wetboek burgelijke rechtsvordering de beslagvrije voet op EUr 0.00 zetten.

wanneer u stukken overlegt waaruit blijkt dat u het inkomen nodig heeft om te leven, dan dient u bewijsstukken van uw financiele positie te overleggen

zijnde al uw inkomsten (in nederland en in het buitenland)
uw vaste lasten huur- ziektekosten etc dan zal een deurwaarder niet moeilijk doen om bvv aan te passen indien noodzakelijk stapt u naar de kantonrechter om dit te laten aanpassen.

maar tegen iedereen wil ik zeggen loop nieet weg voor je morele verplichting om je schulden af te betalen!!!!

Gesloten