LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedreigd door ICFM incassodienst & 1-eurohosting

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
arnoudj

Bedreigd door ICFM incassodienst & 1-eurohosting

Ongelezen bericht door arnoudj »

Bij 1-eurohosting c.q. b-smartrthosting c.q. webcreators internet heb ik lang geleden domeinnamen geregistreerd. Ook al lang geleden opgezegd. Nu beweren ze dat er nog facturen openstaan uit 2010. Op mijn bankafschriften blijkt dat ik die toen direct heb betaald, zelfs dubbel omdat ze ze ook nog frauduleus hebben geincasserd via automatische incasso.
Wat doen ze vervolgens: ze geven de 'vordering' uit handen aan ICFM incassodienst (in dezelfde plaats, Heemskerk, dus ik denk dat ze daar zelf achter zitten). En die bedreigen me nu met: bezoek thuis en bij de werkgever, beslag op (on)roerend goed, loonbeslag en faillisementsaanvraag.
Kan dit zo maar in Nederland? Dit soort maffiapraktijken straffeloos laten bestaan? Wie gaat er wel door de knieën en betaalt uit angst maar?

Ik ga met plezier naar de rechtbank!!!

jolanda77

Re: Bedreigd door ICFM incassodienst & 1-eurohosting

Ongelezen bericht door jolanda77 »

hahahah laat je niet gek maken door ze een incasso buro kan niets en mag niets dus ze mogen geen loonbeslag leggen kortom ze kunnen niets alleen een gerechtsdeurwarden kan dat ik zou zeggen als jij de beweisen heb laat ze dreigen wei eist die bewijst ik zal zeggen laat ze maar een zaak aanspannen
als jim het bewijs heb dat alles is betaalt de rechter veegt dan de vloer aan met ze dus kort om zal je niet te druk maken

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Maak kopieën van de bewijzen van betaling en stuur die (aangetekend) op, ook nog per mail, en laat ze even weten dat ze contact op dienen te nemen met ten eerste een deurwaarder als ze naar de rechtbank willen gaan. Mocht het ooit zover komen, bepaalt een rechter wat er moet gebeuren.
Als jij 100% zeker weet dat je betaald hebt wat je betalen moest en daar de bewijzen van hebt, dan moet er echt wel wat water door de Rijn voor het zover komt dat er gebeurt wat ICFM schrijft.
Je mag hen ook best laten weten dat hetgeen zij schrijven onnodig intimiderend is.
En als je toch bezig bent, vraag dan even om terugstorting van hetgeen je (vlg bewijs) dubbel hebt betaald.

tvdwouw

Ongelezen bericht door tvdwouw »

Ik heb een tijdje geleden ook een brief gehad met ICFM om een openstaand bedrag te betalen. In mijn geval is er alleen email communicatie geweest, namelijk een email van 1-Eurohosting dat alles ok was in 2009. Nu in 2011 komen ze erop terug. Na een eerste emailwisseling vond ik uiteindelijk hun eigen email waarmee ik hen heb geconfronteerd en daarna werd er via email niet gereageerd. Maarrrr... ik kreeg wel een tweede aanmaning binnen!
Ik ben niet van plan om aangetekend iets op te sturen want dat kost me weer 11 Euro waar ik mooi naar kan fluiten!
Mijn vraag: is email rechtsgeldig? Ik weet dat fax dat wel is, maar ze hebben alleen een postbus, geen fax of telefoon nummer!
Alvast bedankt voor het advies.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tvdwouw schreef:Ik heb een tijdje geleden ook een brief gehad met ICFM om een openstaand bedrag te betalen. In mijn geval is er alleen email communicatie geweest, namelijk een email van 1-Eurohosting dat alles ok was in 2009. Nu in 2011 komen ze erop terug. Na een eerste emailwisseling vond ik uiteindelijk hun eigen email waarmee ik hen heb geconfronteerd en daarna werd er via email niet gereageerd. Maarrrr... ik kreeg wel een tweede aanmaning binnen!
Ik ben niet van plan om aangetekend iets op te sturen want dat kost me weer 11 Euro waar ik mooi naar kan fluiten!
Mijn vraag: is email rechtsgeldig? Ik weet dat fax dat wel is, maar ze hebben alleen een postbus, geen fax of telefoon nummer!
Je hebt de mail nog?
Print deze uit - en ga met de dreigbrieven (en kopie jouw correspondentie) naar de politie.
Dit is een gevalletje "afpersing" (door dreigen proberen je ten onrechte te laten betalen)

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

tvdwouw schreef:Ik heb een tijdje geleden ook een brief gehad met ICFM om een openstaand bedrag te betalen. In mijn geval is er alleen email communicatie geweest, namelijk een email van 1-Eurohosting dat alles ok was in 2009. Nu in 2011 komen ze erop terug. Na een eerste emailwisseling vond ik uiteindelijk hun eigen email waarmee ik hen heb geconfronteerd en daarna werd er via email niet gereageerd. Maarrrr... ik kreeg wel een tweede aanmaning binnen!
ze hebben alleen een postbus, geen fax of telefoon nummer!
Alvast bedankt voor het advies.[/quote]
Ze communiceren zelf ook per mail...ik zou zelf ook geen kosten aan zoiets willen maken,.
Op hun brief staat hetzelfde emailadres vermeld als waar je destijds de mail van hebt gekregen? En hetzelfde als waar je nu je eerste emailwisseling mee hebt gehad?
De aanmaning (wel kopietje voor jezelf maken) zou je afzender retour kunnen sturen, met kopieën van de mails erbij in.
Nee , niet rechtsgeldig, maar ach, het kost je alleen een paar kopietjes maken.
Je zou een onschuldige mail kunnen sturen en om een bezoekadres (geen postbus) kunnen vragen. Reageren ze daarop (met mail) stuur jij een Re met daarin weer hun mail 'dat alles oké was'.

tvdwouw

Bedankt voor de tips!

Naar de politie gaan vind ik erg heftig, ook omdat ik denk dat er toch niks mee gebeurt.

Een brief met een copie van alle correspondentie naar hun postbusnummer is misschien wel een goed idee! Maar ik verwacht niet dat ze erop zullen reageren.

Even voor de duidelijkheid - er is wel degelijk email contact geweest met ICFM via de heer R.Haastra. Hij heeft een keer gereageerd nadat ik op hun website mijn dossier had geopend en een bericht had achtergelaten.
Mijn antwoord en volgende directe emails zijn nimmer antwoord, alleen kwam er een tweede brief via de post. Ook een latere email met verzoek om mijn geval van het dossier af te voeren en een herinneringsemail zijn tot op de dag van vandaag ook niet beantwoord.

In hun brief staan uitsluitend een dossiernummer met wachtwoord en postbusadres, geen email adres, telefoon of fax nummer.
En inmiddels is reageren via hun website ook niet meer mogelijk. Er staat dat dit uitsluitend schriftelijk moet gebeuren!
Belachelijk allemaal!

Guardian72
Contacteer:

Op zich is alleen schriftelijk reageren zo gek nog niet.
Zeker niet als je aangetekend verzend.

Want, op deze manier dwing je hen ook schriftelijk te reageren, wat goed is voor je bewijsvoering. Bij een onterechte vordering, en meerdere malen verzoeken om onderbouwing kan het zomaar zijn dat men of ophoud, danwel meld "foutje, bedankt" - of indien ze doorbluffen tot aan de rechtszaal - de rechter stelt 'incasso onbewezen, geen bewijs/onderbouwing' ...

tvdwouw

Bedankt voor je snelle reactie!
OK - maar dat moet dan wel aangetekend. En je kunt met 11 Euro nog een boel leuke dingen doen!
Overigens gaat het geheel over een openstaand bedrag van 31,84 Eu, waar dan maar liefst 27,50 Eu incassokosten worden opgevoerd plus "wettelijke rente" van 2,41.

Guardian72
Contacteer:

Toch bizar dat ze niet eens een fax hebben.

Men doet wel moeite om onbereikbaar te zijn.

Als je kan aantonen dat de vordering onterecht is, kan je alle gemaakte kosten natuurlijk in rekening brengen :)

mzuri

Wordt hier [email protected]. niet op gereageerd? Wordt mail wel verstuurd of krijg je 'm terug met een melding?

Guardian72
Contacteer:

Ook een goede..

Papieren scannen, en als bijlage mailen.
Zelfde effect, maar goedkoper...

tvdwouw

Email is inderdaad gericht aan [email protected]. Er komen geen foutmeldingen binnen dus het emailadres is correct. Maar ja, reageren, ho maar!
En ik heb alles met de hele email historie opgestuurd... dus dat nog eens doen heeft geen zin...

mzuri

Maak een printscreen van de 'website' met het emailadres erop. Voor het geval dat het eens van pas komt.
Dan reageren ze niet. Pleit niet voor hen.
Jij hebt 't verstuurd.
Is er een mogelijkheid dat je evt. met een andere emailaccount of vanaf een heel ander IP nog eens (laatste keer) een mail stuurt en om lees en/of ontvangstbevestiging vraagt?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

arnoudj schreef:Bij 1-eurohosting c.q. b-smartrthosting c.q. webcreators internet heb ik lang geleden domeinnamen geregistreerd. Ook al lang geleden opgezegd. Nu beweren ze dat er nog facturen openstaan uit 2010. Op mijn bankafschriften blijkt dat ik die toen direct heb betaald, zelfs dubbel omdat ze ze ook nog frauduleus hebben geincasserd via automatische incasso.
Frauduleus? Voor wat betreft de overboeking, als ze een 16 cijfers kenmerk hebben gestuurd en je dit niet juist hebt vermeld dan heb je niet betaald. Deze overboeking geld dan als onverschuldigd betaald. Nu er via automatische incasso is geïncasseerd heb je in ieder geval een keer goed betaald.
arnoudj schreef:Wat doen ze vervolgens: ze geven de 'vordering' uit handen aan ICFM incassodienst (in dezelfde plaats, Heemskerk, dus ik denk dat ze daar zelf achter zitten). En die bedreigen me nu met: bezoek thuis en bij de werkgever, beslag op (on)roerend goed, loonbeslag en faillisementsaanvraag.
Die bezoekjes vind ik een beetje vreemd. Welke boodschap zat daar achter? Hebben ze dat schriftelijk gedaan? Als je vreest voor je gezondheid dan zou ik aangifte doen van bedreiging. Je kunt zo'n gesprek opnemen of filmen (mag stiekum) en daarna alsnog aangifte doen.

Beslag op goederen en/of loon kan m.i. door de beugel. Faillissement lijkt me wat overdreven voor zo'n kleine vordering. Hiervoor moet men echter wel naar de rechtbank.
arnoudj schreef:Ik ga met plezier naar de rechtbank!!!
Als reactie op de dagvaarding moet je alles betwisten. Verder stel je dat je dubbel hebt betaald, waarvan eenmaal dubbel is betaald. Eis ook de wettelijke rente vanaf het moment van afboeken.

Als je laat vertegenwoordigen door een jurist en geef hem dan dit vonnis:
http://jure.nl/AY8645

tvdwouw

Ik heb nog wat interessants gevonden, namelijk dat email ook geldt als "schriftelijk". Als ICFM dus niet op emails reageert dan zijn zij dus nalatig.
Zie http://www.iusmentis.com/contracten/ema ... hriftelijk

Gesloten