LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO Slimme meter, eindafrekeningen en Call-center

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kazimierz1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2011 06:58

OXXIO Slimme meter, eindafrekeningen en Call-center

Ongelezen bericht door Kazimierz1977 »

Oxxio

Begin er nooit aan. Op 03-03-2008 belt er zo'n mannetje met een jas aan van Oxxio bij mij aan de deur. Hij verteld mij hoe goedkoper Oxxio is dan de rest (dat doen ze allemaal) en over de slimmer meter, die automatisch de meterstanden na de netbeheerder (in mijn geval essent) zou toesturen plus ik krijg 750 kw/h gratis stroom. Oxxio was een stuk goedkoper dan mijn toemallige energieleverancier, dus koos ik voor Oxxio. 14-10-2008 ben ik dus overgestapt naar Oxxio. Dus komt er een monteur van Oxxio en plaatst de nieuwe slimme meters. In July 2009 kreeg ik mijn eerste eindafrekening. Daar stonden meterstanden op die ik niet kon plaatsen. Dus bel ik het infomatienummer 0900-5566777 (niet doen kost u alleen maar veel geld en u bent niet geholpen aan het einde van het verhaal). Daar kreeg ik dus van alles te horen. Ik was een nieuwe klant en zijn met nulstanden begonnen en dat de netbeheerder een schatting had gemaakt en het volgende jaar zou het verrekend worden, want ook de 750 kw/h stond niet vermeld op mij eindafrekening en ik moest de schatting gewoon betalen. July 2010 ik krijg mijn tweede eindafrekening van Oxxio. Ik schrok mij een hoedje. Ik kreeg 880 euro terug voor gas en 1340 voor elektra. Dus ik 0900-5566777 gebeld en gevragen hoe het komt dat ik 880 euro terug kreeg voor gas als ik maar 720 euro per jaar betaal en hoe ze aan die meterstanden kwamen. Toen werd mij aan de telefoon verteld, omdat dat komt vanwege de nulstand van vorig jaar en de eind meterstanden van de vorige energieleverancier, de 750 kw/h was nu ook verrekend en het ging over 2 jaar. Ik vroeg, die mevrouw aan de lijn of men het toch voor de zekerheid zou willen nacontrolleren. Dat zou Oxxio doen en als ik over een maand niks zou horen van Oxxio, dan zou het geld van mij zijn. 1 maand later ik bel Oxxio nog een keer op en vraag of men mijn eindafrekening gecontroleerd heeft. Ja dat heeft Oxxio gedaan, werd mij verzekerd en het geld zou al gestort zijn. Dus het geld ontvangen en opgemaakt. Nu krijg ik afgelopen july de eindafrekening van 2010 en ik zie alleen maar nullen bij mijn meterstanden op mijn afrekening en moest 551 euro bijbetalen, omdat de netbeheerder een schatting heeft gemaakt. Ik vroeg aan Oxxio hoe het kan dat mijn meterstanden op nul staan voor gas zowel voor elektra. Nu komt het, de nieuwe slimme meter stuurd zijn meterstanden niet door naar de netbeheerder en oxxio. Ja je raad het al, ik ben de sjaak. Oxxio wil nu alleen dol graag die meterstanden weten, niks meer niks minder. Zodat Oxxio alles weer kan verrekenen. 3 jaar lang heeft niemand bij Oxxio gemerkt, dat mijn meter zijn standen niet doorstuurd. Die meter geeft mij ook geen enkel signaal, qua geluid, nog visueel via het display, dat hij de meterstanden niet kan doorsturen. Oxxio wil nu alleen maar de meterstanden weten en zijn geld weer ontvangen. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Okay ik heb het stroom en het gas verbruikt. Dat klopt. Maar ik heb toch ook iedere maand voor betaald en toen ik die eindafrekenig kreeg, heb ik ook dat gedaan wat men als klant bij Oxxio kunt doen en dat is het 0900-5566777 nummer bellen. Meer kun je als klant van Oxxio niet doen. Mijn vertrouwen is volledig beschaamd in het call-center van Oxxio, want zij hebben mij vorig jaar niet serieus genomen. Oxxio heeft vorig jaar mijn eindafrekening niet gecontroleerd, ze hebben maar gewoon wat gezegt aan de telefoon. Ik vind het meer een fout van Oxxio, dan een fout van mij. Laat Oxxio maar op de blaren zitten, het is toch ook hun personeel wat die fouten maakt en niet ik. Wie kan mij helpen en weet wat ik nu moet doen. [email protected] is mijn mailadres. Mijn tip bel nooit het 0900-5566777 nummer, maar mail ze. mocht je toch bellen neem alle gespreken op.
gr. Kazimierz

miep321
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:31

Re: OXXIO Slimme meter, eindafrekeningen en Call-center

Ongelezen bericht door miep321 »

ze hebben ook een ander nummer dan het 0900 nummer
als je ze mailt krijg je als het goed is wel op redelijke termijn een reaktie met daarin onderaan het andere telefoonnummer.
snel tot een oplossing komen zal oxio niet doen, en het is ook nooit hun fout ook al is dit wel zo ze zullen dit nooit toegeven of een excuus aanbieden.
succes in deze moeilijke strijd :wink:

Bekiso
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2011 12:12

Re: OXXIO Slimme meter, eindafrekeningen en Call-center

Ongelezen bericht door Bekiso »

Ook wij zitten helaas bij Oxxio.. Erg slechte beslissing geweest.
Ik woonde nog niet zo lang op mezelf en ik had geen verstand van energie. Bij Oxxio zouden we vele malen goedkoper uit zijn dan bij Eneco. Ik dacht dat is mooi, ik ga akkoord (erg naief, dat weet ik nu). Zelf hebben wij gelukkig het maandbedrag 25 euro hoger gedaan dan het geschatte maandbedrag door Oxxio om zo te voorkomen dat we heel veel bij moesten betalen.

Na een jaar krijgen we de jaarafrekening en nu begrijp ik waarom ik maandelijks goedkoper uit zou zijn bij Oxxio. We moeten bijna 800 bijbetalen! En nee ons verbruik is niet extreem omhoog gegaan. Sinds 2 maanden hebben we een kleine maar dat kan natuurlijk niet 800 zijn. En wat fijn was, in de brief staat heel vriendelijk dat ze het binnen 5 werkdagen afschrijven.
Dan bel je hun 0900nr, klanten'service'. Zit er een of ander grietje die niet snapt dat ik een betalingsregeling wilt en krijg ik te horen dat ik nog bericht krijg of het is goed gekeurd. Maar tot op heden niks gehoord natuurlijk!!

En eigenlijk scheelde het misschien 30 euro met Eneco en daar hoefde ik toch nooit echt veel bij te betalen, misschien een paar tientjes.

Ook was er mij drie maanden gratis stroom en gas beloofd, dat zou terug te zien zijn op de jaarafrekening. Dat dit echter pas op jaarafrekening drie is hebben ze er nooit bij gezegd!

Ik raad echt helemaal niemand aan om over te stappen naar Oxxio. Vanaf de dag dat mijn contract officieel is, is de service ver te zoeken!!!!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: OXXIO Slimme meter, eindafrekeningen en Call-center

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Kazimierz1977 en Bekiso,

Wij willen de situatie graag voor u beiden uitzoeken. Daarom willen wij u verzoeken uw klantnummer en nickname door te geven via [email protected]. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Gesloten