LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Jolijn

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

snepke schreef:De huur gaat pas in als je de sleutel hebt
Dat hoeft niet persee, zal heden ten dage meestal wel zo zal zijn.
Tig jaar geleden toen ik als eerste bewoner in een huurhuis kwam, hoefde ik de eerste twee weken na sleutelontvangst geen huur te betalen.

Stickers op deuren zou ik niet accepteren, van muren zijn ze wellicht redelijk snel en netjes te verwijderen.

lon_cocacola

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

Jolijn schreef:Witte Angora heeft een goed punt: de woning is nog niet in een dusdanige staat dat je er huurgenot van kunt hebben en ook nog niet fatsoenlijk aan de gang kunt.
De datum van ondertekening en ingaan van het huurcontract hoeft niet perse gelijk te zijn aan de datum van ingang van huurbetaling?
Misschien is er de mogelijkheid van tekenen onder voorbehoud van (op papier vastgelegde) verbeterpunten?
Schimmel op luchtverversers: wat voor soort luchtverversers zijn dat?
Die dingen bovenin een raam? Of kokers van een ventilatiesysteem?
Het zijn van die kokers van een ventilatiesysteem

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jolijn schreef:
snepke schreef:De huur gaat pas in als je de sleutel hebt
Dat hoeft niet persee, zal heden ten dage meestal wel zo zal zijn.
Tig jaar geleden toen ik als eerste bewoner in een huurhuis kwam, hoefde ik de eerste twee weken na sleutelontvangst geen huur te betalen.

Stickers op deuren zou ik niet accepteren, van muren zijn ze wellicht redelijk snel en netjes te verwijderen.
Van deuren gaan ze juist veel sneller en gemakkelijker af (ook lampeolie kan heel goed helpen) dan van een muur.
Omdat een deur vlak is, en een muur vaak hobbelig is de lijmlaag lastig te verwijderen.
Trouwens, even de föhn erop zetten wil ook wel helpen, dan wordt de lijm zacht.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Nagellak remover helpt ook goed tegen lijmresten.
En er is ook sticker remover te koop.

lon_cocacola

Heb huurcontract getekend en sleutels meteen meegekregen. Ze wou de huurcontract niet op een later tijdstip laten ingaan. Dus de huur is per vandaag ingegaan. Ik zei kan ik de sleutels niet later krijgen, zodat ze al die verbeterpunten hadden verbeterd en dat ik dan pas zou betalen, maar zo werkt het niet bij hen. Dus take it or leave it was het.

Wel zei ze dat ze kon overleggen met haar baas over een huurvermindering, dus heb ik voor 8 dagen huur vermindering gekregen.

En alle verbeterpunten, daar wordt later nog met mij een afspraak over gemaakt.

Nou ja nu maar het beste van het huis proberen te maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wel zei ze dat ze kon overleggen met haar baas over een huurvermindering, dus heb ik voor 8 dagen huur vermindering gekregen.
Kijk, dat is dus netjes. Dus in de 10 dagen dat ze bezig zijn (in principe is dat die 8 dagen huurvermindering) kun je dus zelf ook al beginnen, desnoods in de ruimten die je wel al op kunt knappen.

Als de wbv de woning pas over 8 dagen had opgeleverd, had je ook 8 dagen langer moeten wachten, nietwaar.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Je kan vast gaan opmeten , wat je aan vloerbedekking en dergelijke nodig hebt, leveren is ook nog een poosje op.

gefeliciteerd trouwens , veel plezier in je nieuwe woning :wink:

lon_cocacola

witte angora schreef:
Kijk, dat is dus netjes. Dus in de 10 dagen dat ze bezig zijn (in principe is dat die 8 dagen huurvermindering) kun je dus zelf ook al beginnen, desnoods in de ruimten die je wel al op kunt knappen.

Als de wbv de woning pas over 8 dagen had opgeleverd, had je ook 8 dagen langer moeten wachten, nietwaar.
Ja maar 8 dagen wachten had ik niet erg gevonden, dan hoefde ik zowieso ook voor 8 dagen minder huur te betalen.

Maar het is nu ook zo goed geregeld. Hopelijk worden al die verbeterpunten in 1 keer verbeterd en goed, het is ook nog maar effe afwachten of alles goed wordt aangepast.

lon_cocacola

ciske schreef:

Je kan vast gaan opmeten , wat je aan vloerbedekking en dergelijke nodig hebt, leveren is ook nog een poosje op.

gefeliciteerd trouwens , veel plezier in je nieuwe woning :wink:

Dank je. Wordt hard klussen.

snepke

lon_cocacola schreef:
Het zijn van die kokers van een ventilatiesysteem
Als het goed is kan je die doppen/roosters eraf draaien,gooi ze een nacht in een sopje van bio-tex/bleekwater.
En voor je gaat klussen met een compressor even die kokers doorblazen,ben je al een heleboel troep kwijt.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Het gaat helemaal goedkomen, in grote lijnen is de WBV tegemoet gekomen en die kachels zullen wel radiatoren zijn kun je afschuren en overlakken. Kleine gaatjes in de muur daar is vulmiddel voor uitgevonden, sticker remover bestaat al sinds jaar en dag. Welkom in de wereld van het klussen waarbij jij het eindresultaat bepaald, als de WBV alles had gedaan was alles standaard wit/grijs geworden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

als de WBV alles had gedaan was alles standaard wit/grijs geworden.
Sterker nog: tot een jaar of 15 geleden bepaalde de wbv in welke kleuren het houtwerk opgeleverd moest worden: wit, crême/beige en nog iets. En tot een jaar of 7 geleden moesten muren al te vaak in een kleur opgeleverd worden die dermate licht was dat het na één keer oversauzen wit was. Deed je het niet zelf, dan deed de wbv het op kosten van de vertrekkende huurder.

Je had heel veel vrijheid, tot je het op ging leveren... :?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

snepke schreef:
lon_cocacola schreef: Het zijn van die kokers van een ventilatiesysteem
Als het goed is kan je die doppen/roosters eraf draaien,gooi ze een nacht in een sopje van bio-tex/bleekwater.
En voor je gaat klussen met een compressor even die kokers doorblazen,ben je al een heleboel troep kwijt.
Als het goed is worden de ventilatiekanalen van tijd tot tijd ( 1 x in de ?) jaar in opdracht van de WBV gereinigd.

snepke

Jolijn schreef: Als het goed is worden de ventilatiekanalen van tijd tot tijd ( 1 x in de ?) jaar in opdracht van de WBV gereinigd.
Ik woon hier al 20 jaar maar dat hebben ze nog nooit gedaan.

Wel ieder jaar komen ze de cv ketel schoonmaken/nakijken.
Eens in de 2 jaar maken ze de dakgoot schoon,om de 4 a 5 jaar komen ze de buiten boel verven(repareren als er iets kapot is)

Eens in de 5 jaar komen ze de gevels reinigen,maar de ventilatiekanalen hebben ze nog nooit gedaan.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Trek voor de lol eens de ventilator open van dit ventilatiesysteem,

Je hebt nog nooit zo'n vieze vettige stoffige bende gezien!, :shock: vooral wanneer de wasemkap en de douche op het systeem aangesloten zit!,

Vooral in nieuwe woningen is dit een berekend systeem, de ramen kunnen niet meer open en de complete ventilatie is berekend om een "gezond" binnenklimaat te realiseren,

De praktijk is vaak anders..., buizen slibben dicht met stof en vet, ventilator en warmte terugwinsysteem smoort in de smerigheid en verstopt, het binnenklimaat in de woning is vervuild en schimmelvorming is al snel een feit,

Vooral de woningen waarbij geen ruiten kunnen worden geopend worden ongezonde bunkers waarvan de bewoners ziek worden!, deze huizen zijn vaak té goed geïsoleert en vocht en vervuilde luchte kunnen de woning niet op een andere manier verlaten dan via het "gecontroleerde" centraal afzuigsysteem,

Zelf woon ik in een oude, slecht geïsoleerde huurwoning, alle ruiten kunnen open, en ventileren is bijna niet nodig!, het huis tocht zo wel door!, dus altijd schone lucht in combinatie met een stevige gasrekening!,

Helaas is dit enige nadeel van de oude rommel, verder is er prima en gezond in te leven, nieuwbouw is niet altijd beter, een gezond binnenklimaat is nog altijd het belangrijkste in een woning.

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

2 kachels worden vervangen
Ik zou centrale verwarming aanvragen voordat je gaat verhuizen. Kachels zijn niet meer van deze tijd. Verder maakt het weinig uit of de verhuurder zaken weigert. Het is niet leuk, maar je kan het een en ander afdwingen via de Huurcommissie:

http://www.huurcommissie.nl
Gebrekenboek
om de verhuurder zaken te laten opknappen op straffe van een huurverlaging als ze in gebreke blijven:

http://www.huurcommissie.nl/fileadmin/i ... orblad.pdf

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Zelf woon ik in een oude, slecht geïsoleerde huurwoning, alle ruiten kunnen open, en ventileren is bijna niet nodig!, het huis tocht zo wel door!, dus altijd schone lucht in combinatie met een stevige gasrekening!,

Helaas is dit enige nadeel van de oude rommel, verder is er prima en gezond in te leven, nieuwbouw is niet altijd beter, een gezond binnenklimaat is nog altijd het belangrijkste in een woning
Hier precies hetzelfde ook oud huis maar wel alles open kunnen doen , wel zo lekker.

@Bob , waarom moet TS moeilijk gaan doen om dingen te gaan eissen?

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

@Bob, de blauw geschilderde kachels zullen geen kachels zijn maar radiatoren van de centrale verwarming. Kachels kun je domweg niet schilderen. Wat betreft het ventilatiesysteem die verschilt per woning, in een flatwoning mag je zowiezo geen wasemkap op het systeem aansluiten omdat het systeem centraal geregeld is. De kokers zijn zo ruim bemeten dat reinigen niet echt nodig is. In een laagbouwwoning met elektrische afzuiging is het ook niet slim om de wasemkap aan te sluiten tenzij deze motorloos is. Edoch als er op de ventilatie rooster een boel stof e.d. aanwezig is, duidt dit niet op een slecht systeem of verstopping maar slechte hygiëne van de vorige bewoner. Schijnbaar had die nog nooit van afstoffen gehoord, de staat van de woning doet dat vermoeden.

lon_cocacola

Is het eigenlijk nog mogelijk om het getekende huurcontract te annuleren?

Ik kan namelijk iets particuliers huren, kleinere huis dan die van de woningbouw, maar ik hoef er lang niet zoveel werk in te stoppen.

Vandaag ben ik naar de woningbouw geweest om het getekende huurcontract te annuleren, maar ze waren helaas al dicht.

Dus volgende week woensdag maar weer effe langsgaan. Als ik niet kan annuleren, dan ga ik gelijk opzeggen. Heb dan helaas wel een opzegtermijn van een maand. Maar ja aan het huis heb ik dan nog niets gedaan, dus die lever ik ook zo weer in, in de staat waarin het nu verkeer. Ze mogen toch niet van mij eisen dat ik het huis nu netjes oplever?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

lon_cocacola schreef:Is het eigenlijk nog mogelijk om het getekende huurcontract te annuleren?

Ik kan namelijk iets particuliers huren, kleinere huis dan die van de woningbouw, maar ik hoef er lang niet zoveel werk in te stoppen.

Vandaag ben ik naar de woningbouw geweest om het getekende huurcontract te annuleren, maar ze waren helaas al dicht.

Dus volgende week woensdag maar weer effe langsgaan. Als ik niet kan annuleren, dan ga ik gelijk opzeggen. Heb dan helaas wel een opzegtermijn van een maand. Maar ja aan het huis heb ik dan nog niets gedaan, dus die lever ik ook zo weer in, in de staat waarin het nu verkeer. Ze mogen toch niet van mij eisen dat ik het huis nu netjes oplever?
Neem aan dat ze dat niet kunnen/mogen eisen van je om het huis netjes op te leveren, je hebt het tenslotte zo gekregen.

Gesloten