LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Hoge Rekening Door Data Verkeer

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mitch_H

Vodafone Hoge Rekening Door Data Verkeer

Ongelezen bericht door Mitch_H »

Ik heb nu bijna een jaar een SMS en scherp 300 min abonnement bij Vodafone.
Deze loopt af op 8-6-2009 en ik zal hem zeker niet vernieuwen.

Heb namelijk net zoals Matthijs Oosterhuis
twee "spookfacturen" binnengekregen van data verkeer die ik helemaal niet gebruik.
Volgens Vodafone komt dat door mijn instellingen van mijn nieuwe Sony Ericksson X-Peria 1 waarmee ik kan internetten.
En ook als ik Tom Tom gebruik en er is een omleiding, gaan ze internet op volgens Vodafone.
Waar ze wel even aan voorbij gaan, is alle tijdstippen waarop dit gebeurd, rond 5 uur 's ochtends of 03 uur 's nachts of gewoon als ik aan het werk ben.

Maar ik gebruik al 4!! jaar telefoons waarmee je kunt internetten, gps gebruiken (intern/extern) en heb deze problemen nog nooit gehad.
Enfin ik ben nu geblokt voor internet en mijn GPRS idem.
De rekeningen zijn wel even opgelopen tot bijna 200 euro!
Ik ben niet van plan dit te betalen, dit kan toch zomaar niet....

Notabene Vodafone kan de rest van het jaar zien dat mijn rekeningen gewoon rond de 25 euro (bel en sms te goed liggen).

Graag hoor ik van anderen of dit herkenbaar is en wat zij hier tegen willen gaan doen.

Met vriendelijke groet,
Michael Hertzberger

Marloes-k

Re: Vodafone Hoge Rekening Door Data Verkeer

Ongelezen bericht door Marloes-k »

Hi Michael,

Ik heb hetzelfde probleem. Heb m'n eerste twee rekeningen van Vodafone gehad en die waren super hoog. De eerste was 170 euro en de tweede zelfs 272 euro.
Dit kan gewoon niet.

Ik heb zelf wel iets meer minuten verbruikt maar dan zou ik verder voor zo'n 200 euro in één maand aan internetdata verbruikt hebben. Dat lijkt me onmogelijk.

Ik heb nu dus een bericht via het internet naar Vodafone gestuurd.
Dat ga ik even afwachten en als daar niets uit komt stuur ik nog een brief. De belkosten gun ik ze gewoon niet... ;-)

Maar ik ben wel benieuwd of jouw probleem inmiddels is opgelost of behandeld?

Marloes.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Marloes,

1. heb je wel eens van roaming gehoord
2. heb je een internetbundel

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

sephora30 schreef:Marloes,

1. heb je wel eens van roaming gehoord
2. heb je een internetbundel
De internet bundel a E 9,75 werkt uitsluitend in Nederland, voor het buitenland kun je een abbo afsluiten a E,2 p/dag bij data verbruik.
Vodafone berekent de data signalen bij geen Abbo en behaalt daat forse winsten mee :oops:

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Je zou eens uit moeten zoeken of de software die op de telefoon staat of de voorgeprogrammeerde instellingen nadelig voor je zijn. De telefoon die je krijgt van een provider is "branded" maar je kan ook een gsm kopen zonder software van de provider.

Henri42

berend12 schreef:Je zou eens uit moeten zoeken of de software die op de telefoon staat of de voorgeprogrammeerde instellingen nadelig voor je zijn. De telefoon die je krijgt van een provider is "branded" maar je kan ook een gsm kopen zonder software van de provider.
Graag technische toelichting/uiteenzetting van het engels woord :Branded: :wink:

berend12

De telefoon is aangepast aan de wensen van de provider.
wikipedia

Henri42

berend12 schreef:De telefoon is aangepast aan de wensen van de provider.
wikipedia
Elke telefoon is terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, ik denk niet dat bijvoorbeeld Nokia of Apple geheime codes of verborgen bestanden installeert.
Wikipedia is geen op wetenschap berust medium:)

Teunbosseman

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Henri42 schreef:
berend12 schreef:De telefoon is aangepast aan de wensen van de provider.
wikipedia
Elke telefoon is terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, ik denk niet dat bijvoorbeeld Nokia of Apple geheime codes of verborgen bestanden installeert.
Wikipedia is geen op wetenschap berust medium:)

Terugzetten naar fabrieksinstellingen overschrijft NIET de firmware ( branded software ).
Deze zal je via via via moeten aanpassen ( cracken ).

Hen een SE x10 mini - unbranded - en een x10 mino pro vodafone branded.
Beide toestellen staan uit op - gegevensbeheer of overdracht - maar de vodafone gsm blijft na reset weer aanstaan.

Branded is veelal van software voorzien welke provider specific is.

berend12

Henri, zoals Teun al schrijft, de provider (telefoonmaatschappij) past de telefoon aan (of laat dat doen voor de muggenzifters) naar zijn wensen, dat heeft dus niets met de fabriek van de gsm te maken.
Duidelijker kan ik het niet uitleggen. Lees eerst eens het artikel van de link en google eerst zelf even voordat je commentaar hebt.

bthruxton

Ongelezen bericht door bthruxton »

Marloes,

Ook wij worden recent met hoge rekeningen geconfronteerd. Ook op tijden dat wij op één oor liggen.

De communicatie met Vodafone verloopt op zijn zachts gezegd zeer stroef.

Op dit moment heb ik voor de zekerheid gebruik van packets gegevens uitgezet. Vodafone blijft in zijn antwoorden de zaak ontwijken.

De hoeveelheid data op bepaalde momenten zou nl betekenen dat er flink gestreamed of op andere manier data verkeer plaats vindt.

Marloes-k schreef:Hi Michael,

Ik heb hetzelfde probleem. Heb m'n eerste twee rekeningen van Vodafone gehad en die waren super hoog. De eerste was 170 euro en de tweede zelfs 272 euro.
Dit kan gewoon niet.

Ik heb zelf wel iets meer minuten verbruikt maar dan zou ik verder voor zo'n 200 euro in één maand aan internetdata verbruikt hebben. Dat lijkt me onmogelijk.

Ik heb nu dus een bericht via het internet naar Vodafone gestuurd.
Dat ga ik even afwachten en als daar niets uit komt stuur ik nog een brief. De belkosten gun ik ze gewoon niet... ;-)

Maar ik ben wel benieuwd of jouw probleem inmiddels is opgelost of behandeld?

Marloes.

Gesloten