LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

Beste mensen

Inmiddels ben ik een aantal weken verder en bijna klaar met obervatie en daarna verder verolg Ik ben blij deze stap naar de paaz gedaan te hebben, medicatie slaat aan.Maar ik ga stoppen hier op deze site om mezelf voortdurend via internet te laten informeren. Het ga jullie goed!!!

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Wonderwel,

Goed om te horen dat het beter met je gaat.
Ik wens jou ook alle goeds voor de toekomst.

Groetjes Angela

KappieNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2011 15:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door KappieNL »

Het is nu 4 weken geleden dat ik hier voor het laatst gereageerd heb. Eigenlijk gaat alles wel zijn gangetje. Bijwerkingen heb ik niet meer en langzaam aan kom ik ook weer wat aan in gewicht. Gister te horen gekregen dat ik in september met CGT begin. Afgelopen maandag te horen gekregen dat ik in principe weer 100% kan gaan werken. Alprazolam voor erbij gebruik ik ook niet meer. SLapen gaat nu ook weer perfect. Wel zijn de ochtenden soms lastig maar dat komt ook wel weer goed.

Wat ik momenteel veel doe en wat mij erg helpt is joggen. Dit probeer ik nu zo vaak mogelijk te doen en ik wordt er echt vrolijk van. Echt een aanrader! Maar ik kan me voorstellen dat je in het begin hier nog geen zin in hebt. Dat had ik namelijk ook niet.

Succes Wonderwel, en ik snap je beslissing om niet meer hier te kijken of te reageren. Op een gegeven moment moet je er ook een punt achter zetten en verder....

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Ook vanaf deze kant even een update.

Ik heb een super vakantie gehad en ben toen ook gestopt met Alprazolam. Ik heb praktisch geen bijwerkingen en ook slapen gaat steeds beter en ook groei ik weer! De aanvallen blijven weg en ik kan weer alles doen! Ik slik 20 mg en dat lijkt een goede dosering.
Ik ga binnenkort met therapie beginnen, cognitieve gedragstherapie en psychomotorische therapie. Ik ben benieuwd.

Sterkte allemaal!

Groetjes

henk109
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 15:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door henk109 »

Ben ik nou de enige die citalopram afbouwt in 10 dagen? Zat een klein half jaar op 40mg wegens depressie. Mijn psychiater zei dat ik eerst 3 dagen 30mg moest nemen, dan 3 dagen 20mg, 3 dagen 10mg en de 10e dag niks meer en gelijk beginnen met imipramine 25mg. Begon me na 2-3 dagen ziek te voelen: misselijk, verkouden, hoofdpijn, rugpijn, stijve schouders/nek, brandend maagzuur en weer zwaar depressief.

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Henk109,

Tien dagen is echt veel te snel, ik heb er wel een maand of vier over gedaan, en als ik sommige mag geloven is zelfs dat nog vrij snel.
Voel je je nu al weer wat beter, of nog niet?
Ik ben helaas weer moeten beginnen, omdat de paniek weer terug kwam.
Ik vind dat jou psych je niet goed begeleid hierin, hij zou toch beter moeten weten lijkt me.

Ik wens je veel sterkte.

Groetjes Angela

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hier een kleine update over m'n moeder,

Helaas is mijn moeder gisteren met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
Waarschijnlijk heeft ze een lichte tia gehad, maar is nog niet helemaal duidelijk.
De schrik zit er goed in, maar nu begint het getwijfel, was ze nu wel of niet depressief, of heeft het nu alles te maken met die eventuele tia die ze misschien gehad heeft...pppppfffff ik weet het even niet meer hoor, wat moet ik hier nu weer van denken.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, want dit is ook niks.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hè bokkie wat naar van jouw moeder..
weet je nog dat mijn man het een paar weken geleden ook heeft gehad,hij heeft er gelukkig niks van overgehouden..
ik hoop dat dat ook zo bij jouw moeder mag zijn meid.
ik denk dat het 2 aparte dingen zijn bij jouw moeder hoor,maar ik ben dan ook geen dokter,dus niet echt naar mij luisteren hè haha
een tia is een kortstondig iets en duurt niet langer als anderhalf uur zei onze dokter, en dan zou het weer over moeten zijn..
henk,ik denk ook dat jij veel te snel bent afgebouwd hoor,ik heb er ook zo`n 4 a 5 maanden over gedaan en dat ging goed, en toen ik 3 maanden zonder was,kwam heel de boel weer terug bah bah,dus vandaar dat ik ook weer aan de 25 mg zit nu..

groetjes allemaal

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hai Wikky,

Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden, ze had wel een scheve mond maar dat trok binnen een paar minuten alweer weg.
Ja inderdaad jou man had ook een tia gehad, gelukkig gaat het met hem ook weer goed.
Vanmiddag hebben we een gesprek met de dokter, want ze hebben ook haar halsslagaders nagekeken en daar krijgen we de uitslag van en als dat goed is mag ze weer naar huis. Gelukkig was op de scan van haar hersenen niks te zien, dus dat is goed.
Wel had ze een hele hoge bloeddruk, maar daar heeft ze nu medicijnen voor en die was dan ook al een heel eind gezakt. Ze krijgt ook bloedverdunners, maar dat zal jou man ook wel hebben.
Hopelijk mag ze straks weer lekker naar huis, ppppffff want ik voel me nu zelf ook weer een beetje anders hoor, gelukkig geen paniek gehad maar wel weer wat onrustiger, maar ik denk dat iedereen dat wel zou hebben als zoiets gebeurt.
Nou ik hou je op de hoogte.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

fijn angela dat het met jouw moeder weer een stuk beterder gaat zeg..
inderdaad,heeft mijn man nu ook bloedverdunners gekregen.
maar ik had precies hetzelfde,op het moment dat hij het kreeg was ik heel rustig,maar na een paar dagen voelde ik me toch anders bah bah..
ik moet vanmiddag op controle bij de huisarts,ik ben benieuwd...
fijne dag,groetjes wilma

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

Ben er weer,

ben nu een tijdje thuis, en zit op 20 mg cirtalopram ,Op ziekenhuis waren de angsten weg , nu zijn ze er weer . Misschien moet ik hoger op , heeft een van jullie ervaringen er mee dat als je hoger op gaat dat de bijwerkingen ook weer erger worden ??

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi hoi,
wonderwel,fijn dat je er ook weer bent,
ik ben laatst van 20 naar 25 gegaan en wat erger werd was het transpireren pppffff.
ik ben gisteren bij de huisarts geweest en morgen ga ik met 30 mg beginnen en dan mag ik toch hopen dat ik toch op de juiste dosering zal zitten want zo baal je als een stekker..
bokkie,is jouw moeder nu weeer thuis? en hoe gaat het nu met haar,gaat het met jou ook wel,want zoiets maakt toch wel impact op iemand hoor..
fijn weekend allemaal

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

Hoi Wikky ,

leuk dat je me verwelkomt weer . Ben nog steeds beroerd van die medicatie en voel hier in huis dat ik tot niets meer kom, maar dat moet ik accepteren omdat ik er gewoon finaal door zit . twee dagen per week krijg ik therapie in ziekenhuis en begint op 14 mei. maar ben als de dood dat als ik hogerop ga dat die angsten dan ookweer terug komen en er weer weken doorheen moet pfff
Henk, ik zag dat je erg snel zou afbouwen , dat lijkt me heel erg onverstandig ....is dat niet bijna de cold turkey methode. dat gaat veel te hard lijkt me . Zoek iig iemand een psych die bij je past en je op de voet volgt. zodat jij er door komt met of zonder medicatie .
Ik ben nu iig door de antipilfase heen . voorheen was AD taboe voor mij en zou en moest ik er van af . Die fase ben ik nu voor bij en weet dat ik ze nodig heb . Het zij zo . groet aan allen

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

wonderwel,als je gaat verhogen dan zou ik dat telkens met 5 mg doen,zo doe ik het ook en dat gaat goed..
ik ben ook intussen door die fase heen (anti a.d),maar ik denk nu voortaan maar zo,ik heb het gewoon nodig en ga er ook nooit meer mee stoppen.
wij hebben dat snufje serotonine gewoon nodig in onze hersenen :P
als iemand suikerziekte heeft dan moet hij/zij ook medicijnen in nemen om het draaglijker te maken en zo is het met ons net zo..
groetjessssssssss

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hoi Wikky,

Ja gelukkig is mijn moeder weer thuis, ze had geen vernauwingen in de halsslagaders, dus dat is goed.
Ze moet nu maar weer even tot rust komen, want zoiets hakt er toch in, en daarbij heeft ze nog de bijwerkingen van de antidepressiva, dus ze moet maar lekker even helemaal niks doen.
Met mij gaat het wel hoor, beetje onrustig af en toe maar dat is wel te doen.
Gelukkig is het weer weekend, dus kunnen we weer even helemaal tot rust komen.
Ik zag dat je weer gaat ophogen, hopelijk vallen de bijwerkingen mee.
Veel succes en een fijn weekend.

Groetjes Angela

Dorothee11
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2010 21:48

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Dorothee11 »

Óok ik heb Citalopram 20 voorgeschreven gekregen afgelopen dinsdag. Het doosje ligt nog ongebruikt voor me. Volgende week ga ik op vakantie en ik durf er nog niet aan te beginnen. Gewichtstoename, verlies van libido, hartkloppingen, zweten, ik word er allemaal niet vrolijker van. Ik heb besloten om er daarom maar na mijn vakantie mee te beginnen. Toch weet ik dat ik er wel eens mee aan de gang moet. Ik begin wat meer angststoornissen te krijgen dus dat is niet goed. Het begon allemaal met stress op mijn werk, mijn zieke moeder, mexicaanse griep en het balletje is nu harder gaan rollen .... het kan overal mee te maken hebben ;( Ik zit gewoon niet goed in mijn vel door alle omstandigheden momenteel om mij heen, dus zit er een beetje doorheen. Hoe zit het toch met die gewichtstoename. Heb nu een mooi gewicht, zou ook ongelukkig worden van dikker worden, zit in de overgang dus af en toe opvliegers heb ik al en nog erger lijkt mij vreselijk, leuke sex is iets om niet te willen missen toch, eindelijk ontspanning?? Hartkloppingen/onrust => vannacht nog, vreselijk, dus paniek! Help!

Groet, D

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hallo D

Ik heb nog geen last van gewichtstoename. Na een kleine dip in mijn libido, is het nu zelfs beter als voorheen, zweten heb ik geen last van. Het enige wat ik nu merk is een wat droge mond als ik op bed lig.
Of te wel hier top ervaring, voordelen wegen dus hier flink op tegen nadelen!
Succes ermee en een hele fijne vakantie!

Groetjes!

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Beste allemaal

me moeder is aan het afbouwen van de citalopram ,want bij me moeder slaan ze niet aan helaas :( . ze begint nu ook met opbouwen van venlafaxin, gisteravond heeft ze de eerste genomen en de helft minder van Citalopram en ze heeft een zeer goede nacht gehad en werd erg fijn wakker ( maar we zullen wel te vroeg juichen maar toch fijn dat de erste ervaring goed is )

heel veel succes voor jullie allemaal , ik blijf af en toe wel lezen . o ja venlafacin heten eerst exfor als ik het goed begrijp .

Groetjes Dochter

Bloemetje21
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2011 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Bloemetje21 »

Hoi Allemaal!

Ik ben nieuw hier, en wilde ook wat dingen lezen en weten en delen met jullie!
Ik ben gediagnosticeerd met een gegeneraliseerde angststoornis, ben overigens 21 jaar. Verder veel gezeur in de thuissituatie, altijd negatief, op een gegeven moment had ik een hijsje van een joint genomen (om alles kort en bondig te houden) en dat was de trigger voor al mijn stress en problemen. ik kwam in een angstaanval terecht die leidde tot de-realisatie van 5 weken. Dokter dacht eerst hyperventilatie maar ik trok het niet, dacht dood te gaan, niks was meer normaal, ik voelde niks meer, ik herkende mezelf niet meer.. toen kwam de oxazepam.. 2 weken geslikt, was te bang voor verslaving, maar wat een heerlijk spul om goed te slapen ... ik wil hem soms nog stiekem nemen maar doe het maar niet.. Verder slik ik sinds 6 weken 20 mg citalopram en sinds paar dagen 30 mg, wat naar 40 mg gaat.. (wat de beste dosering is blijkbaar, wat optimaal werkt dan). Nougoed.. met de nodige bijwerkingen.. zweethanden, moe zijn, trekken in mijn benen, niet onstpannen, stresserig in mijn hoofd.. wazig zicht, nergens zin in .. maar geen angstaanvallen, die blijven weg, en als ze komen zijn ze niet zo heftig meer als toen, toen ik wegviel, en mezelf hoorde praten maar er niet bewust was (HEEL ANGSTIG!!!!). ik krijg een aanval en krijg het heet en dan komt dat gevoel, en dat zet niet door.. ook ben ik druk bezig met mijn eigen gedachtes onder controle te krijgen. ik krijg vanaf september cognitieve gedragstherapie, allemaal erg druk en veel in combinatie met een hbo studie (kom van mbo af). dus hopelijk trek ik het allemaal!

Herkennen mensen zich in mijn verhaal? ik zou graag met mensen in contact komen om hierover te mailen of dergelijke!

Liefs Bloemetje

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hallo allemaal..

heey dochter 38,wat vervelend dat de citalopram bij jouw moeder niet genoeg helpt,krijgt ze weer heel wat voor haar kiezen denk ik,of misschien ook niet :idea:
efexor dat is een goed middel,mijn schoonzus die gebruikt het al jaren en die voelt zich er fijn bij.. :idea:

hoi dorothee, waarom begin je niet meteen met de medicijnen,des te eerder helpen ze..
in het begin kun je er gerust oxazepam bij gebruiken om de bijwerkingen te onderdrukken,maar dat moet je wel eerst even met jouw arts overleggen hè,de mijne raadde het me zelfs aan en ik heb er dan ook gretig gebruik van gemaakt..
ik gebruik de citolapram nu voor de 2e keer,na het afbouwen de `1e keer kwam alles na 3 maanden in een nog heverigere vorm terug.
ik ben in mei gestart en ben sinds afgelopen week naar 30 mg gegaan.
dus ik ben nu zo`n 4 maanden bezig en nu pas voel ik me goed,dat duurt echt wel ffe hoor...
en even over dat gewicht whahaha
ik ben de 1e keer 10 kilo aangekomen,maar nu de 2e keer nog niks,ik heb zelfs veel minder eetlust nu :P
maar ik weet nog dat ik in het begin zei tegen mijn huisarts "ik ben liever 10 kilo zwaarder i.p.v mijn eigen zo vervelend te voelen"
eigenlijk zou jij ook zo moeten denken,dat gewicht moet je niet voorop plaatsen..
en die zin in sex is in het begin inderdaad minder,maar ook dat komt weer goed :lol:
de enige vervelende bijwerking die ik heb is dat vreselijke transpireren,maar dat kan net zo goed door de overgang komen,daar zit ik al 9 jaar in pppffff
de tijd zal het leren...

bloemetje,wat een nare situatie bij jou thuis :(
ik dacht juist dat je van zo`n hijsje juist rustiger werd,dat heb ik wel eens horen vertellen, maar dat is ook niet dan...
wij zitten samen nu op 30 mg en ik denk dat het bij mij de juiste dosering is nu,maar ik hoor inderdaad van veel mensen die op 40 zitten, dat dat de beste medicatie is.
je bent nu 6 weken bezig zeg je,misschien nog te kort om er iets over te zeggen,(was bij mij zo tenminste)
je bent op de goede weg meis,ga zo door :?: :?:

met de andere ook alles oké :?:

groetjes wikky

Gesloten