LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prutsers bij Vodafone!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Chad2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2011 19:40

Prutsers bij Vodafone!

Ongelezen bericht door Chad2011 »

ik heb 4 weken geleden telefonisch een Galaxy s2 besteld bij Vodafone via een medewerker en kreeg na een week geen bestelbevestiging.. dus even gebeld en naar status gevraagd.. blijkt een fout in het systeem te zijn en dat de bestelling nog niet verwerkt was. Werd mij beloofd dat het alsnog verwerkt wordt, maar kon geen bevestiging meer sturen.

Een week later weer gebeld.. bleek dat bestelling nog steeds stil stond en werd aangegeven dat fout bij hun backoffice lag.. leuk en al maar daar had ik niets aan. Ondertussen waren de abonnementswijzigingen geweest en werd mij eerst gevraagd of ik een ander abonnement wilde uitzoeken.. Natuurlijk niet op ingegaan aangezien ik een 275 min abo had besteld met 1 gig data. Diezelfde medewerker zei dat het inderdaad een kwalijke zaak was en zal persoonlijk achteraan gaan en zal mij bellen in diezelfde week .. weekje later had ik weer gebeld aangezien ik niet werd gebeld, abonnement konden ze niet meer regelen.. vroeg of ik een zelf een brief wilde schrijven naar hoofdkantoor....

erm.. nee dus!

weer zoiets
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2011 20:43

Re: Prutsers bij Vodafone!

Ongelezen bericht door weer zoiets »

Op 19 juli 2011 belde ik naar de klantenservice (0,45 ct p/g) om mijn abonnement te verlengen. Ik was (lees WAS) zeer tervreden over de service en diensten van vodafone dus bedacht me geen andere provider. Met de jongen die over de verlengingen gaat kortgesloten dat ik een 450 abonnement, met blackberry databundel wilde en een nieuw toestel. een blackberry bold 9780 WIT! De jongen herhaalt; "oke mevrouw, u wilt afsluiten een vodafone abonnement 450 van 55 €, waarop u de eerste 4 maanden 50% korting ontvangt, een blackberry databundel voor 12 maanden a 5€ per maand, ik zet u sms verdubbelaar aan = gratis, u vodafone passport staat aan= gratis en ik kan u het toestel; de blackberry bold 9780 II refresh ZWART aanbieden voor 78,09 ct". Hierop zeg ik; "alles klopt behalve dat ik mijn blackberry in het WIT wilt hebben".
De jongen; "ja nee, natuurlijk mevrouw, ik zet er een WITTE blackberry in".
Ik zeg; "mooi zo want ik wil graag een witte".
Vervolgens stel ik nog een vraag over mijn huidige belminuten, waar ik keurig antwoord op krijg. De jongen zegt; "ik ga de bandrecorder zo aanzetten en dan lees ik op welke afspraken / abonnementsvorm en toestel u met vodafone heeft gemaakt. Ik vraag u harop JA te zeggen. Deze bandopname is voor de klant en voor ons mochten er achteraf zaken onduidelijk zijn. Deze bandopname wordt bewaard hier bij vodafone". Vervolgens leest hij idd de gemaakte afspraken voor en kan ik grotendeels op alles JA zeggen, helaas moest ik de kleur van mijn toestel wederom verbeteren van zwart naar WIT. Dit herstelt de jongen wederom en zo gezegd zou ik dan toch echt binnen tien werkdagen mijn WITTE Blackberry in ontvangst kunnen nemen.
Ongeveer 7 dagen later ligt er jawel een pakketje bij de buren! Verheugd maak ik mijn doosje open......(je raad het al!!!) een ZWARTE BLACKBERRY! Ik besloot direct 1201 te bellen (wederom 0,45 ct p/g) en verhaal te halen. Enigszins geirriteerd vertel ik dat ik de zwarte bb heb ontvangen en dat terwijl ik toch echt wel drie keer over heb gezegd dat ik een witte BB wilde. De reactie; "nou mevrouw weet u wat u doet, u doet de gsm terug in het doosje brengt hem naar het dichtsbijzijnde afleverpunt, schiet de leveringskosten voor en dan als wij het toestel binnen 3 dg binnen hebben kunt u weer binnen 10 dagen (lees dus in totaal pas weer a 14dg een toestel binnen) u mooie witte BB verwachten". Hier ga ik niet mee akkoord, de fout ligt bij hen, en nu moet ik de deur uit, kosten voorschieten én 2 weken langer wacht! de omgekeerde wereld besluit ik! Ik stel voor dat ze een prive chauffeur het toestel laten komen omwisselen, uit service oogpunt! de reactie; "nee helaas mevrouw dat doen wij niet". Ik zeg; "nou dan stel je er maar iets anders tegenover om jullie fout recht te zetten". De jongen zegt dat hij daar niet over gaat. Ik zeg; "dan geef je maar iemand die hier wel over gaat". Die was niet aanwezig, maar hij zou dit morgen (vrijdag) overleggen en mij terugbellen!
De volgende dag werd ik idd terug gebeld. Ik zou mijn toestel zelf opsturen (e.d.) en zou dan 500 gratis belminuten voor 3 mnd krijgen van vodafone. De jongen spreekt af mij de week erop woensdag te bellen, of het toestel binnen is en of de nieuwe witte al richting mij zou zijn. Akkoord! tot woensdag! Ik heb mijn toestel keurig opgestuurd (bewaar je afleverbonnetje nauwkeurig!!)
woensdag werd ik niet door de jongen teruggebeld! Ik besloot dan maar weer zelf te bellen, wederom 45 ct voor het 1201 nr.
Eerst wordt ik wat doorverbonden en in de wacht gezet. Ze kunnen niets vinden. Vervolgens krijg ik S. Oualite aan de telefoon die mij vertelt dat; de jongen mijn abonnement niet definitief heeft gemaakt in het systeem, en dat nu de nieuwe voorwaarden zijn ingegaan dus ik niet meer dit abonnement kan afsluiten. Hierop zeg ik verbaasd.."maar het abonnement was afgesloten ik zit te wachten op mijn witte bb". Het meisje zegt; "ja die jongen heeft hier in het scherm gezet dat hij u heeft gebeld deze ochtend (was niet zo, geen oproep gemist!) en dat u nu maar met degene die u aan de telefoon krijgt een nieuw abonnement af moet sluiten". Ik hoor van haar dat dit tegen andere voorwaarden is (minder voordelig). Ik spreek met haar over de gang van zaken en de slechte service die zij verlenen! Het meisje besluit met haar meerdere te overleggen. Ze zegt dat ik met de jongen (de dader :x ) door verbonden kan worden zodat ik er met kan proberen uit te komen. Ik spreek uit dat het vertrouwen van mij in deze jongen ver beneden het vriespunt ligt en ik wil dat zij dit voor mij gaat regelen. Ze spreekt dit met me af; "ik stuur een mail naar deze jongen dat hij u met spoed moet bellen om dit op te lossen, ik stuur ook een cc'tje naar mijn meerdere. Mijn meerder wil dit volgen en als hij ziet dat er dinsdag nog geen actie is ondernomen gaat hij met de meerdere van "de dader" contact opnemen. Het kan absoluut niet dat hij zo even een mededeling in het systeem zet en een collega dit probleem laat oplossen". Ik bedank haar voor de service en hoop iets te horen. Helaas dinsdag geen telefoontje!
Ik besluit woensdag weer terug te bellen (45 ct p/g). Ik krijg ene Heer E. Haffels een collega van de desbetreffende "dader". Ik vraag of hij mij kan door verbinden met mevr S.Oulalite. Helaas deze mevrouw werkt hier niet krijg ik te horen. "maar ik kan u probleem wel even oplossen"; zegt hij. Ik zeg dat ik die mevrouw wilt spreken en er als het goed is een mailtje van haar in het systeem moet staan. Nee niets van dit alles meent E. ( :x ). Zijn toon wordt steeds dwingender en hij beschuldigd mij er zelfs van NIET geholpen te willen worden! :shock: Hij zegt; "nou mevrouw ik biedt u aan om opnieuw het abonnement erin te zetten en dit wilt u niet, u wilt gewoon niet geholpen worden".
Ik zeg dat zijn aangeboden hulp niet de hulp is die ik wil, ik wil die mevrouw spreken!
Ik besluit te vragen of hij me aan een andere afdeling kan doorverbinden (in de hoop daar iemand aan te treffen die deze mevrouw S. wel kent). Direct vraagt E. wat ik dan met die afdeling wil bespreken. Als ik zeg dat ik dat wel met hun bespreek zegt hij; "nou dan ga ik u niet doorverbinden. Ik zegt dat ik toch echt wens met een andere afdeling te spreken voor een geheel andere vraag (in de hoop toch te worden door verbonden). Dit doet hij uiteindelijk. Na dik een half uur in de wacht krijg ik K. la Combeé (zo ongeveer) aan de telefoon van de afdeling royalties/ hoofdkantoor (nr 1201 keuze 4). Het lukt haar om de mail van mevrouw S.Oulalite wel te zien in het scherm! Ze zegt; "zij is wel van de afdeling verkoop maar werkt voor een extern bedrijf". K. zegt; "Ik zal haar mailen om contact me je op te nemen". Vervolgens kijkt zij wat ze voor me kan betekenen. Er blijkt zoveel info te zijn dat ze besluit om alles leeg te maken (het scherm/ de info?) en alles er opnieuw in te zetten. Ze vertelt me veel technische info over het afsluiten van het abonnement tegen bepaalde voorwaarden en dat het systeem dit nu niet meer kan verwerken mits zij met mij nu afspreekt dat zij het achteraf wijzigt in de ooit afgesproken oude voorwaarden. Dit betekent dat ik nu akkoord ga met de "nieuwe" voorwaarden maar toch weer de oude voorwaarden erin gezet zullen worden op het moment dat mijn abonnement ingaat. Ik stem in en zeg dit alles wel per mail/ sms zwart op wit te willen zien! Dit doet zij, ze stuurt een sms met deze afspraken.
Vervolgens ziet zij dat er geen witte blackberries op voorraad zijn...grrrrrr
Volgende week misschien weer. Ze stelt voor om anders langs een vodafone winkel te gaan en daar een abonnement af te sluiten en zij zal dit dan later omzetten in het systeem in de juiste voorwaarden. ik spreek af haar te bellen als dit is gelukt.
Dus ik naar een winkel, helaas geen witte BB op voorraad.
Ik bel haar terug met mijn verhaal.
Ik krijg eerst een meneer aan de telefoon die kort vraagt naar mijn hulpvraag. Ik vertel kort over de zwarte i.p.v. de witte blackberry...zijn reactie "joh je moet een zwarte nemen, veel minder besmettelijk". Ik vraag direct naar K. la Combee! K. geeft aan misschien morgen en anders dan volgende week mischien weer witte bb binnen te hebben. "ik bel je morgen, ik werk tot 14.00 uur" zegt K. la Combee.
Die dag 13.55 uur.....ik bel naar 1201 keuze 4 omdat ik nog niets heb gehoord en weet dat K. pas weer de week erop op dinsdag werkt..(4 dagen wachten..). wederom kost dit bellen mij 45 ct.
Kelly geeft aan dat ze na 14 uur nog wel had gebeld maar blij te zijn dat ik zelf even belde voor de zekerheid..
Er zijn geen witte binnen dus dat wordt volgende week. dinsdag is zij er weer ná 14.00 uur.
ondertussen is er een bedrag van 78,09 ct van mijn rekening afgeschreven door vodafone voor een zwarte blackberry bold 9780.
Deze heb ik natuurlijk teruggeboekt want ik heb momenteel nog niet eens een abonnement..laat staan een toestel!
Dinsdag bel ik 1201 keuze 4 (45 ct p/g) K. staat mij direct te woord. Ze heeft de witte BB op voorraad en kan nu met mijn het abonnement erin gaan zetten. Het abonnement is per direct ingegaan (terwijl ik eigenlijk tot 9 september een abonnement van 100 euro zou hebben/ oude contract) ik heb dus nu al het kleinere abonnement, de korting van 50 % is ook al ingegaan en het toestel krijg ik voor 55€ i.p.v. 78,09 € , verder krijg ik een bedrag van 15 € voor de verzendkosten van de gsm (7€) en de gemaakte kosten voor het bellen van het service nr a 45 ct.
Ik verbaas me over de korting en het omzetten van mijn abonnement per direct. K. zegt; "ja ik denk dat ze wat goed te maken hebben met u! Straks als ik in september u voorwaarden omzet in de oude zoals op 19 juli afgesproken met die jongen dan gaat uw korting van 4 maanden 50% opnieuw in. Het toestel doen ze ook goedkoper en de vergoeding is ook redelijk riant".
Ik bedank haar voor haar inzet en zeg met enige twijfeling dat ik hoop dat het omzetten straks in september goed zal gaan! Verder zal ik nu 10 dagen moeten wachten op mijn WITTE BLACKBERRY!

En dan vandaag 18 augustus een maand na het eerste telefoontje lag er een briefje van GLS pakketdienst in de bus, mijn vodafone bestelling kon niet worden afgeleverd of ik een afspraak wilde maken (telefonisch 1€ p/g). Morgen kan ik het toestel dan ophalen ná 17.00 uur.....IK HOOP EEN WIITE BLACKBERRY!

(ik ben ook erg benieuwd na mijn eerst volgende rekening, zal alles dan echt goed verwerkt worden?!)

Mijn vertouwen is beschaamd
Van de "dader" en S.Oulalite heb ik nooit meer iets gehoord. Gelukkig heeft K. la Combee zich tot nu toe wel enigszins aan haar service functie gehouden.
Laatst gewijzigd door weer zoiets op 19 aug 2011 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Prutsers bij Vodafone!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misschien de verwisseling omdat het ding BLACKberry heet ? :P :oops:

Gesloten