LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

lon_cocacola schreef:. Heb dan helaas wel een opzegtermijn van een maand.

Dit is terecht dat je dat hebt, annuleren mag en natuurlijk hoef je niet anders op te leveren dan zoals het is, het was al zo en je hebt er nog niet gewoond.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hebben we helemaal voor niks met je meegedacht.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze mogen toch niet van mij eisen dat ik het huis nu netjes oplever?
Zijn ze zelf al aan de gang geweest dan?

GloriusWorld

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Pfffffffffffffff ik stop met meedenken.
:mrgreen:
Maar goed, dan maar weer opnieuw op de wachtlijst voor een woning in de sociale huursector, niet achteraf komen piepen dat het zolang duurt voor dat je wat krijgt. :oops:
tjonge jonge..

ciske

GloriusWorld schreef:Pfffffffffffffff ik stop met meedenken.
:mrgreen:
Maar goed, dan maar weer opnieuw op de wachtlijst voor een woning in de sociale huursector, niet achteraf komen piepen dat het zolang duurt voor dat je wat krijgt. :oops:
tjonge jonge..
:lol: dat wordt echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang op de wachtlijst staan , die slaan ze namelijk op :mrgreen:

peter=t

Ongelezen bericht door peter=t »

Zo jammer dit he al die tot niet leidende goed bedoelde adviezen.

volgens de wet behoord de woning vrij te zijn van technische gebreken, ik dacht art 204 bw7. het is ook niet toegestaan er een melding van te maken en het te negeren als verhuurder. je moet dus een woning in een technisch goede staat leveren en een woning leveren waarvan je het genot van mag verwachten waarvoor het gehuurde bedoelt is.

vies en vol met spullen laminaat en vloerbedekking, van mij part oude gordijnen zijn roerende goederen, en hebben niets met techniek te maken.

bij de aanbieding van de woning, kan de verhuurder hem aan niemand anders aanbieden meer, hij zit vast aan jou wegens rechtswege, wanneer jij al klant de aanbieding accepteert ga je een zogenaamd verklaring aan dat je de woning gaat huren, daarna volgt het tekenen van het huurcontract. wil je voor het tekenen , maar na de acceptatie vd woning alsnog er tussen uit dan kan de verhuurder je een maand huur berekenen.

met andere woorden al die zaken had je moeten vermelden voor de acceptatie van de aanbieding. toen had je eisen moeten stellen, na acceptatie ben je te laat. dat enkele corperaties een goede band met hun huurder willen hebben en hun uit coulanse toch wat gunnen zijn niet te verwarren met zogenaamde rechten daarop. wie dat verteld heeft niets van de huurwet en haar bescherming begrepen.

bij een groepsaanbieding is het take it or leave it, de woning stichting kan van een kale kip niet plukken dus zal nooit geld ontvangen van de vorige onderhuurder en betaalt dus zelf voor ieder duppie wat er aan je woning wordt uitgegeven.

als jij bij een groeps aanbieding eisen zou gaan stellen en de verhuurder zegt overal nee op, en je bedankt dus voor de aanbieding, dan gaat je woning naar de volgende huurder, die het wel wil en er geen probleem van maakt.

je heb het over 600 euro huur, maar hoeveel kamers heb je daarvoor en in welke omgeving zit je. een willekeurig bedrag roepen zegt niet zoveel.
het is hoe dan ook een woning waar je nog huurtoeslag op kan vragen. die grens zit per 2011 op iets van 625 als ik het goed heb.

mijn inziens kan je op technisch gebied alles eisen, het moet werken waar het voor bedoelt is. ouderdom doet niet ter zake. mbt de vloerbedekking, en laminaat, en overige roerende goederen, knap het op en maak er wat van of gooi het weg, andere acties, als huur inhouden leiden alleen maar tot ellende en frustratie.

ga wat moois van je woning maken, en weet dit voor de volgende keer.
veel succes peter

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ts is niet te overtuigen en wenst nu de veiligheid van een sociale huurwoning op te geven om in de particuliere sector te gaan huren, reden "dan hoef ik maar weinig te doen". Als je al zo lui bent zie ik de toekomst van TS somber in.

lon_cocacola

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

witte angora schreef:
Nee ze hebben nog niks gedaan, daarover moeten ze eerst met mij bellen, maar nog niets erover gehoord.

As woensdag zouden ze de radiatoren gaan opmeten ofzo, maar ja ik ga woensdag het huis opzeggen, dus dat hoeft dan ook niet meer door te gaan.

lon_cocacola

ronald g schreef:Ts is niet te overtuigen en wenst nu de veiligheid van een sociale huurwoning op te geven om in de particuliere sector te gaan huren, reden "dan hoef ik maar weinig te doen". Als je al zo lui bent zie ik de toekomst van TS somber in.
Ik snap niet wat luiheid er mee te maken heeft.

Ten eerste wou ik die huis zowieso niet accepteren in de staat waarin het nu verkeert. Ik accepteerde het alleen omdat ik weinig keuze had, nu heb ik wel een andere keuze, dus ga ik liever voor de huidige keuze.

En in die huis van de woningbouw moet ik zoveel gaan doen en zoveel geld erin gaan steken, dat is het gewoon niet waard. Ik heb niet eens zoveel geld om alles mooi en netjes op te kunnen knappen.

In de particuliere woning die ik nu kan huren, hoeft er veel minder gedaan te worden en kan ik ook gewoon geld besparen. Dus dan kies ik hier toch veel liever voor.

ronald g

@lon_cocacola, ik hoop dat ze je aan het contract houden die is immers getekend, je zult het huis in goede staat moeten afleveren. Veel succes met je particuliere verhuurder maar kom dan niet weer hier zeuren omdat die de afspraken niet nakomt. Oja huurtoeslag wordt een moeilijk verhaal in de particuliere sector. En dat allemaal om wat achterstallig onderhoud.
PFFFFFFFFFFFFFFF

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

lon_cocacola schreef:
ronald g schreef:Ts is niet te overtuigen en wenst nu de veiligheid van een sociale huurwoning op te geven om in de particuliere sector te gaan huren, reden "dan hoef ik maar weinig te doen". Als je al zo lui bent zie ik de toekomst van TS somber in.

Ten eerste wou ik die huis zowieso niet accepteren in de staat waarin het nu verkeert. Ik accepteerde het alleen omdat ik weinig keuze had, nu heb ik wel een andere keuze, dus ga ik liever voor de huidige keuze.

En in die huis van de woningbouw moet ik zoveel gaan doen en zoveel geld erin gaan steken, dat is het gewoon niet waard. Ik heb niet eens zoveel geld om alles mooi en netjes op te kunnen knappen.

In de particuliere woning die ik nu kan huren, hoeft er veel minder gedaan te worden en kan ik ook gewoon geld besparen. Dus dan kies ik hier toch veel liever voor.

Je hebt groot gelijk want het is schandalig dat een WBV jou een huis wil verhuren wat vies en in slechte staat is.
Normaal is het namelijk zo dat je als huurder je huis in een bepaalde staat moet opleveren als je weggaat en zoniet dan maakt de WBV een lijstje met de punten die niet in orde zijn en daar staat een bedrag tegenover.
Je kunt dan kiezen om die punten in orde te maken of het bedrag te betalen.
Het zou mij niet verbazen als de WBV bij jou dat bedrag heeft ontvangen van de vorige huurder en jou met de zooi opschepen.

Heel leuk dat je nu iets beters hebt gevonden en ik hoop dat je verder geen kosten hebt bij dat annuleren.

lon_cocacola

ronald g schreef:@lon_cocacola, ik hoop dat ze je aan het contract houden die is immers getekend, je zult het huis in goede staat moeten afleveren. Veel succes met je particuliere verhuurder maar kom dan niet weer hier zeuren omdat die de afspraken niet nakomt. Oja huurtoeslag wordt een moeilijk verhaal in de particuliere sector. En dat allemaal om wat achterstallig onderhoud.
PFFFFFFFFFFFFFFF

Ach mens je weet niet eens waar je over praat. Je hebt het huis toch zelf niet gezien. Ik heb je niet gevraagd om in mijn topic te reageren. Je was vanaf het begin al negatief. Dus reageer dan maar niet. Klaar, hoef ik ook niet jouw gezeur aan te horen wat ik wel en niet moet doen.

lon_cocacola

DJM schreef:
lon_cocacola schreef:

Je hebt groot gelijk want het is schandalig dat een WBV jou een huis wil verhuren wat vies en in slechte staat is.
Normaal is het namelijk zo dat je als huurder je huis in een bepaalde staat moet opleveren als je weggaat en zoniet dan maakt de WBV een lijstje met de punten die niet in orde zijn en daar staat een bedrag tegenover.
Je kunt dan kiezen om die punten in orde te maken of het bedrag te betalen.
Het zou mij niet verbazen als de WBV bij jou dat bedrag heeft ontvangen van de vorige huurder en jou met de zooi opschepen.

Heel leuk dat je nu iets beters hebt gevonden en ik hoop dat je verder geen kosten hebt bij dat annuleren.
Ja jij snap het tenminste. Dank je wel.

peter=t

Ongelezen bericht door peter=t »

lon_cocacola schreef:
witte angora schreef:
Nee ze hebben nog niks gedaan, daarover moeten ze eerst met mij bellen, maar nog niets erover gehoord.

As woensdag zouden ze de radiatoren gaan opmeten ofzo, maar ja ik ga woensdag het huis opzeggen, dus dat hoeft dan ook niet meer door te gaan.

volgens de wet, mag een verhuurder vragen de woning in een acceptabele staat op te leveren. er moet dan wel bij aanvang van de huur. ( geld sinds aug 2003 of zo) een beschrijving van de woning gemaakt zijn. vaak in de vorm van een inventarislijst, en tegenwoordig dmv foto,s.

bovenstaand geld voor bewoners die na het ingaan van de nieuwe huurwet zijn gaan huren. huurde je al voor die tijd dan heb je gewoon de wettelijke verplichting de woning netjes achter te laten.

behangklaar = of met een gaaf behang er op die de kat niet verziekt heb of waar schimmel of nicotine op zit... of wanden helemaal kaal opleveren. vloerbedekking weg incl ect lijmresten. enz enz..

kan je hier wat mee?
groet
peter

ciske

ronald g schreef:@lon_cocacola, ik hoop dat ze je aan het contract houden die is immers getekend, je zult het huis in goede staat moeten afleveren. Veel succes met je particuliere verhuurder maar kom dan niet weer hier zeuren omdat die de afspraken niet nakomt. Oja huurtoeslag wordt een moeilijk verhaal in de particuliere sector. En dat allemaal om wat achterstallig onderhoud.
PFFFFFFFFFFFFFFF

Hier heeft ook eens iemand na het tekenen van het contract afgezegd, die heeft en de huur moeten betalen en een boete.

Voor de rest sluit ik mij bij ronald g aan.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Oja huurtoeslag wordt een moeilijk verhaal in de particuliere sector.
Kletskoek, huurtoeslag hangt af van de hoogte van de huur, niet van wie je het huurt.

ronald g

Ik zeg nergens dat huur toeslag niet mogelijk is maar het wordt een moeilijk verhaal.

DJM

ronald g schreef:Ik zeg nergens dat huur toeslag niet mogelijk is maar het wordt een moeilijk verhaal.
Dat lijkt me niet, lees maar:

Wanneer heb ik recht op huurtoeslag?

U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

Uw situatie
• U bent 18 jaar of ouder, of u bent minderjarig en getrouwd.
• U en uw eventuele medebewoners hebben de Nederlandse nationaliteit of hebben een geldige verblijfsvergunning.
• Iedereen die bij u woont, is op uw adres ingeschreven bij de gemeente.
• Uw woning heeft een eigen voordeur, een eigen toilet en keuken.

Uw huur
• U bent jonger dan 65.
Uw huur moet niet lager zijn dan € 212,24 en niet hoger dan € 652,52. Als u jonger bent dan 23 jaar, dan mag de huur niet hoger zijn € 361,66.
• U bent 65 jaar of ouder en heeft een eenpersoonshuishouden.
Uw huur mag niet lager zijn dan € 210,42 en niet hoger dan € 652,52.
• U bent 65 jaar of ouder en heeft een meerpersoonshuishouden.
Uw huur mag niet lager zijn dan € 208,61 en niet hoger dan € 652,52.

Uw inkomen
• U bent jonger dan 65 jaar: als u alleen woont, mag uw inkomen maximaal € 21.625 zijn. Hebt u medebewoners, dan mag uw gezamenlijke inkomen maximaal € 29.350 zijn.
• U bent 65 jaar of ouder: als u alleen woont, mag uw inkomen maximaal € 20.325 zijn. Hebt u medebewoners, dan mag uw gezamenlijke inkomen maximaal € 27.750 zijn.

Uw vermogen
• U bent jonger dan 65 jaar: uw vermogen mag maximaal € 20.785 zijn.
• U bent 65 jaar of ouder: Het hangt van uw inkomen af, hoeveel vermogen u mag hebben: • Uw inkomen is lager dan € 14.062: uw vermogen mag maximaal € 48.301 zijn.
• Uw inkomen is € 14.062 tot en met € 19.562: uw vermogen mag maximaal € 34.543 zijn.
• Uw inkomen is meer dan € 19.562: uw vermogen mag maximaal € 20.785 zijn.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

lon_cocacola schreef:Heb huurcontract getekend en sleutels meteen meegekregen. Ze wou de huurcontract niet op een later tijdstip laten ingaan. Dus de huur is per vandaag ingegaan.
17 augustus is huur ingegaan dus.

Van de site van Préwonen:
De beëindiging van de huur
Artikel 10
10.1 Opzegging van de huurovereenkomst geschiedt schriftelijk bij aangetekende brief
of deurwaardersexploit.
10.2 Opzegging door huurder kan geschieden op welke grond dan ook, tegen elke dag
van een kalendermaand mits deze niet valt op een zaterdag, zondag of algemeen
erkende feestdag, in welk geval opgezegd wordt tegen de eerstvolgende werkdag
erna. Huurder dient een opzeggingstermijn van één maand in acht te nemen.

DJM

Jolijn schreef:
lon_cocacola schreef:Heb huurcontract getekend en sleutels meteen meegekregen. Ze wou de huurcontract niet op een later tijdstip laten ingaan. Dus de huur is per vandaag ingegaan.
17 augustus is huur ingegaan dus.

Van de site van Préwonen:
De beëindiging van de huur
Artikel 10
10.1 Opzegging van de huurovereenkomst geschiedt schriftelijk bij aangetekende brief
of deurwaardersexploit.
10.2 Opzegging door huurder kan geschieden op welke grond dan ook, tegen elke dag
van een kalendermaand mits deze niet valt op een zaterdag, zondag of algemeen
erkende feestdag, in welk geval opgezegd wordt tegen de eerstvolgende werkdag
erna. Huurder dient een opzeggingstermijn van één maand in acht te nemen.

Ik vrees ook dat je die maand huur zou moeten betalen maar misschien kan TS amok maken vanwege de staat van de woning.

Dit zijn in ieder geval de regels bij Prewonen maar ik weet niet of TS daar een huis wilde huren.

van een woning.
• De woning en de berging/schuur zijn leeg en bezemschoon.
• De woning is compleet. Sanitair, deurkrukken, kranen, wandcontactdozen,
e.d. zijn aanwezig.
• Alle binnendeuren zijn aanwezig.
• Deuren, ramen en kozijnen zijn schoon.
• Lijmresten op vloeren en trappen zijn verwijderd.
• Lichtschakelaars, stopcontacten, deurkrukken, deurkrukhouders
en kunststofkozijnen zijn onbeschilderd.
• Het binnenschilderwerk is verzorgd. Het sauswerk is glad en strak.
• De toiletpot(ten) heeft (hebben) geen kalkaanslag.
• Keuken, badkamer en toilet zijn schoon. Eventuele zwarte schimmel is
verwijderd met een bleekmiddel.
• De tuin ziet er verzorgd uit: geen hoge begroeiing, zwerfvuil en overdadig
onkruid.
• Vuilcontainers zijn leeg en schoon.
• Gordijnrailsen mogen blijven.
• Het naambordje op het gezamenlijke bellenbord hoeft niet verwijderd.
Dit doet Pré Wonen.
Laatst gewijzigd door DJM op 20 aug 2011 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten