lon_cocacola schreef:. Heb dan helaas wel een opzegtermijn van een maand.
Dit is terecht dat je dat hebt, annuleren mag en natuurlijk hoef je niet anders op te leveren dan zoals het is, het was al zo en je hebt er nog niet gewoond.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
lon_cocacola schreef:. Heb dan helaas wel een opzegtermijn van een maand.
Zijn ze zelf al aan de gang geweest dan?Ze mogen toch niet van mij eisen dat ik het huis nu netjes oplever?
dat wordt echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang op de wachtlijst staan , die slaan ze namelijk opGloriusWorld schreef:Pfffffffffffffff ik stop met meedenken.
Maar goed, dan maar weer opnieuw op de wachtlijst voor een woning in de sociale huursector, niet achteraf komen piepen dat het zolang duurt voor dat je wat krijgt.
tjonge jonge..
Nee ze hebben nog niks gedaan, daarover moeten ze eerst met mij bellen, maar nog niets erover gehoord.witte angora schreef:Zijn ze zelf al aan de gang geweest dan?Ze mogen toch niet van mij eisen dat ik het huis nu netjes oplever?
Ik snap niet wat luiheid er mee te maken heeft.ronald g schreef:Ts is niet te overtuigen en wenst nu de veiligheid van een sociale huurwoning op te geven om in de particuliere sector te gaan huren, reden "dan hoef ik maar weinig te doen". Als je al zo lui bent zie ik de toekomst van TS somber in.
lon_cocacola schreef:Ik snap niet wat luiheid er mee te maken heeft.ronald g schreef:Ts is niet te overtuigen en wenst nu de veiligheid van een sociale huurwoning op te geven om in de particuliere sector te gaan huren, reden "dan hoef ik maar weinig te doen". Als je al zo lui bent zie ik de toekomst van TS somber in.
Ten eerste wou ik die huis zowieso niet accepteren in de staat waarin het nu verkeert. Ik accepteerde het alleen omdat ik weinig keuze had, nu heb ik wel een andere keuze, dus ga ik liever voor de huidige keuze.
En in die huis van de woningbouw moet ik zoveel gaan doen en zoveel geld erin gaan steken, dat is het gewoon niet waard. Ik heb niet eens zoveel geld om alles mooi en netjes op te kunnen knappen.
In de particuliere woning die ik nu kan huren, hoeft er veel minder gedaan te worden en kan ik ook gewoon geld besparen. Dus dan kies ik hier toch veel liever voor.
ronald g schreef:@lon_cocacola, ik hoop dat ze je aan het contract houden die is immers getekend, je zult het huis in goede staat moeten afleveren. Veel succes met je particuliere verhuurder maar kom dan niet weer hier zeuren omdat die de afspraken niet nakomt. Oja huurtoeslag wordt een moeilijk verhaal in de particuliere sector. En dat allemaal om wat achterstallig onderhoud.
PFFFFFFFFFFFFFFF
Ja jij snap het tenminste. Dank je wel.DJM schreef:lon_cocacola schreef:Ik snap niet wat luiheid er mee te maken heeft.ronald g schreef:Ts is niet te overtuigen en wenst nu de veiligheid van een sociale huurwoning op te geven om in de particuliere sector te gaan huren, reden "dan hoef ik maar weinig te doen". Als je al zo lui bent zie ik de toekomst van TS somber in.
Ten eerste wou ik die huis zowieso niet accepteren in de staat waarin het nu verkeert. Ik accepteerde het alleen omdat ik weinig keuze had, nu heb ik wel een andere keuze, dus ga ik liever voor de huidige keuze.
En in die huis van de woningbouw moet ik zoveel gaan doen en zoveel geld erin gaan steken, dat is het gewoon niet waard. Ik heb niet eens zoveel geld om alles mooi en netjes op te kunnen knappen.
In de particuliere woning die ik nu kan huren, hoeft er veel minder gedaan te worden en kan ik ook gewoon geld besparen. Dus dan kies ik hier toch veel liever voor.
Je hebt groot gelijk want het is schandalig dat een WBV jou een huis wil verhuren wat vies en in slechte staat is.
Normaal is het namelijk zo dat je als huurder je huis in een bepaalde staat moet opleveren als je weggaat en zoniet dan maakt de WBV een lijstje met de punten die niet in orde zijn en daar staat een bedrag tegenover.
Je kunt dan kiezen om die punten in orde te maken of het bedrag te betalen.
Het zou mij niet verbazen als de WBV bij jou dat bedrag heeft ontvangen van de vorige huurder en jou met de zooi opschepen.
Heel leuk dat je nu iets beters hebt gevonden en ik hoop dat je verder geen kosten hebt bij dat annuleren.
lon_cocacola schreef:Nee ze hebben nog niks gedaan, daarover moeten ze eerst met mij bellen, maar nog niets erover gehoord.witte angora schreef:Zijn ze zelf al aan de gang geweest dan?Ze mogen toch niet van mij eisen dat ik het huis nu netjes oplever?
As woensdag zouden ze de radiatoren gaan opmeten ofzo, maar ja ik ga woensdag het huis opzeggen, dus dat hoeft dan ook niet meer door te gaan.
ronald g schreef:@lon_cocacola, ik hoop dat ze je aan het contract houden die is immers getekend, je zult het huis in goede staat moeten afleveren. Veel succes met je particuliere verhuurder maar kom dan niet weer hier zeuren omdat die de afspraken niet nakomt. Oja huurtoeslag wordt een moeilijk verhaal in de particuliere sector. En dat allemaal om wat achterstallig onderhoud.
PFFFFFFFFFFFFFFF
Kletskoek, huurtoeslag hangt af van de hoogte van de huur, niet van wie je het huurt.Oja huurtoeslag wordt een moeilijk verhaal in de particuliere sector.
Dat lijkt me niet, lees maar:ronald g schreef:Ik zeg nergens dat huur toeslag niet mogelijk is maar het wordt een moeilijk verhaal.
17 augustus is huur ingegaan dus.lon_cocacola schreef:Heb huurcontract getekend en sleutels meteen meegekregen. Ze wou de huurcontract niet op een later tijdstip laten ingaan. Dus de huur is per vandaag ingegaan.
Jolijn schreef:17 augustus is huur ingegaan dus.lon_cocacola schreef:Heb huurcontract getekend en sleutels meteen meegekregen. Ze wou de huurcontract niet op een later tijdstip laten ingaan. Dus de huur is per vandaag ingegaan.
Van de site van Préwonen:
De beëindiging van de huur
Artikel 10
10.1 Opzegging van de huurovereenkomst geschiedt schriftelijk bij aangetekende brief
of deurwaardersexploit.
10.2 Opzegging door huurder kan geschieden op welke grond dan ook, tegen elke dag
van een kalendermaand mits deze niet valt op een zaterdag, zondag of algemeen
erkende feestdag, in welk geval opgezegd wordt tegen de eerstvolgende werkdag
erna. Huurder dient een opzeggingstermijn van één maand in acht te nemen.