LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bikybike

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
nielselise

Bikybike

Ongelezen bericht door nielselise »

Geachte,

Nadat ik een afgelopen zondagavond een heel verhaal over mijn (negatieve) ervaring met de on-line fabrikant Bykibike op uw forum had geplaatst (de enige website waar blijkbaar überhaupt ervaringen over dit product schijnen te worden gedeeld), keek ik de volgende ochtend even om mogelijke reacties te checken. Geen reacties, wel was het (reeds bestaande) item een behoorlijk extra aantal keer bekeken. In de middag bleek het hele onderwerp ineens verdwenen?!?!? Enig idee hoe dat komt? Puur toeval (bestaat niet)?!? Invloed of handigheid van de Bykibike mensen...?

De enige manier van vragen blijkt op deze manier te zijn; via uw standaard antwoordformulier kom ik niet verder.

Met dank & vriendelijke groet,

Niels Vrijken

jeanne-veghel

Re: Bikybike

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Jammer dat het is verdwenen, maar ik zou het idd ook
eventueel opnieuw plaatsen.
Ze hadden u toch anders wel even kunnen vertellen
waarom men uw topic heeft moeten verwijderen.

Normaal gesproken wordt het aangepast als er
iets wordt geschreven wat volgens de gedragsregels
niet mag.
Probeer het dus gewoon nog een keer zou ik zeggen. :D

nielselise

Hallo,

Jammer te horen. Zoals gesteld was het een hele lap tekst, niets grofs, maar onderbouwd negatief. We hebben de fiets 5 weken in huis en zijn er inmiddels aan toe om 'm op Marktplaats te zetten... zonde... Hij rijdt (na veel werk er aan) inmiddels redelijk (voldoende), maar ik ben toe aan het voor de 6e keer plakken van een band, de 3e binnenband en u moet weten dat dit niet mijn hobby is... Eerdere mails naar de fabrikant met vragen / klachten gaven een antwoord van de heer B. Bouma in de trand van "goh, nog nooit gehoord" en "retourneren kan niet meer, omdat hij niet meer origineel verpakt is"??!?!?!?!!? Volgens mij heb ik ooit bij Radar (of Kassa of...??) een onderwerp gezien waarbij een leverancier over een dergelijk argument in het ongelijk werd gesteld. Pure nonsens, natuurlijk.

Ik heb net mijn 3e mail naar de leverancier gestuurd. Ben benieuwd...

Met vriendelijke groet,

Niels Vrijken

jeanne-veghel

nielselise schreef:Hallo,

Jammer te horen. Zoals gesteld was het een hele lap tekst, niets grofs, maar onderbouwd negatief. We hebben de fiets 5 weken in huis en zijn er inmiddels aan toe om 'm op Marktplaats te zetten... zonde... Hij rijdt (na veel werk er aan) inmiddels redelijk (voldoende), maar ik ben toe aan het voor de 6e keer plakken van een band, de 3e binnenband en u moet weten dat dit niet mijn hobby is... Eerdere mails naar de fabrikant met vragen / klachten gaven een antwoord van de heer B. Bouma in de trand van "goh, nog nooit gehoord" en "retourneren kan niet meer, omdat hij niet meer origineel verpakt is"??!?!?!?!!? Volgens mij heb ik ooit bij Radar (of Kassa of...??) een onderwerp gezien waarbij een leverancier over een dergelijk argument in het ongelijk werd gesteld. Pure nonsens, natuurlijk.

Ik heb net mijn 3e mail naar de leverancier gestuurd. Ben benieuwd...

Met vriendelijke groet,

Niels Vrijken

Dan geven ze blijkbaar een zeer slechte service en garantie
tot aan de deur, noem ik dat.

Ik neem aan dat u hem nieuw heeft gekocht en dan zou de
reactie toch wel anders mogen zijn.
Mijn partner had een nieuwe racefiets gekocht en kreeg
wat problemen daarna, die tot volle tevredenheid zijn
opgelost door de leverancier die de fiets had geleverd.

Ik zeg maar zo, door dit soort zaken weten de mensen
in ieder geval waar ze NOOIT moeten kopen.
Er is snel iets verkocht, maar wat ik altijd zeer belangrijk
vind is het feit, hoe er wordt omgesprongen met klachten
en afhandeling daarvan.

Goede service wordt doorverteld, maar slechte ook. :idea:

Heeft u geen papieren gekregen bij aflevering over
garantie enz?

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Leuk dat u dit opnieuw plaatst! Ik had een reactie geschreven maar toen was het topic ineens weg. Op mijn vraag aan het panel kwam het antwoord dat er teveel reclame in stond.
Ikke dus niet begrijpen...
Ik denk inderdaad dat de moderator in dit geval een steek heeft laten vallen. Overigens kan ik alleen maar een moderator vinden die in 2010 voor het laatst op het forum is geweest dus ik weet eigenlijk niet hoe dat nou zit.
Ik ben zelf moderator op een groot forum en echt, ik kom er elke dag minstens drie keer een half uur.

nielselise

Dames, heren,

Alhoewel ik geen moderator ben, kan ik me voorstellen dat wanneer er te veel geklaagd wordt buiten het onderwerp, hij / zij daar iets aan doet...
Of er te veel reclame in stond... Het gaat over producten, het was een vraag over de Bykibike fiets / website en of mensen daar ervaring mee hadden. Er stond een positieve reactie over de levering (altijd maar weer de vraag of het een klant of een "klant" was...), 2 foto's met Chinese Giant fietsen en 1 of 2 reacties met vraagtekens bij de kwaliteit van fietsen voor deze prijs.
Zeker omdat er weinig tot geen referenties over de Bykibike op internet te vinden is, zou het aardig zijn hier wat reacties van kopers / gebruikers te verzamelen. Mijn advies: NIET DOEN!!! Onze Bykibike kan tegen een redelijk bod worden overgenomen!

Met vriendelijke groet,

Niels Vrijken

jeanne-veghel

@nielselise

Hoe zat het nu met de garantie?

nielselise

Redenen genoeg om te claimen én redenen genoeg (redelijk of niet) voor leverancier om veel claims te weerleggen... Zie hieronder (1 op 1 van hun website).
---
Garantie
Als klant heeft u recht op een goed product. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u tevreden bent over uw aankoop. Wij controleren alle producten nauwkeurig voordat we ze verzenden. Echter kan het voorkomen dat er iets ontbreekt of stuk gaat.
Om in aanmerking te komen voor garantie dient de klant bij levering te checken of alle onderdelen in goede staat zijn. Fouten die geconstateerd worden bij levering vallen onder de garantievoorwaarden. In overleg met Byki Bike zal gezocht worden naar de juiste oplossing.
Schade tijdens vervoer of foute levering
U dient uw bestelde fiets en/of pakket direct te controleren. Wij behandelen achteraf geen klachten van zichtbare schade. Wij nemen geen klachten van overige gebreken in behandeling die later dan 24 uur na het ontvangen van uw bestelling worden gemeld.
Constateert u een fout bij de levering, dan verzoeken wij u dit te melden via het contact formulier op onze website.
Garantie voorwaarden
Byki Bike frames worden gedurende 1 jaar gegarandeerd op constructie- en/of materiaalfouten.
Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.
Byki Bike geeft geen garantie op corrosie / roestvorming
De beslissing of defecte onderdelen vervangen dan wel gerepareerd zullen worden, berust bij Byki Bike. Onderdelen, die vervangen worden onder garantie, gaan zonder verdere vergoeding over in eigendom van Byki Bike. Indien een onderdeel binnen de garantietermijn wordt vervangen of gerepareerd, eindigt de garantie op het vervangen of gerepareerde onderdeel op hetzelfde tijdstip als de oorspronkelijke garantie.
De garantie geldt niet in de navolgende gevallen
Werkzaamheden niet door een officiële fiets monteur uitgevoerd zijn en schade die daaruit voortkomt.
Schade die voortkomt uit het achterwege laten van periodieke onderhoudswerkzaamheden.
Schade die voortkomt uit onjuiste reparatie- of onderhoudswerkzaamheden.
Schade die voortkomt uit gebruik van het voertuig bij wedstrijden, races of rally's of ander oneigenlijk gebruik, al dan niet op plaatsen die niet voor het verkeer bestemd zijn.
Schade die voortkomt uit het gebruik van niet originele onderdelen.
Schade die voortkomt uit veranderingen aan de fiets.
Schade die het gevolg is van normale veroudering zoals de natuurlijke verkleuring van gelakte oppervlakken, verchroomde oppervlakken en andere veroudering.
Schade die het gevolg is van onjuiste stalling of transport.
Verbruiksonderdelen.
Byki Bike fietsen die ingezet worden voor de verhuur worden uitgesloten van garantie.
Recht op vergoeding
Het recht op vergoeding op grond van de garantiebepalingen is uitsluitend voorbehouden aan de eerste eigenaar van het product. Op dit recht kan dan ook door geen enkel ander persoon of instantie aanspraak gemaakt worden. De garantie is dan ook niet overdraagbaar.
Procedure voor retourneren
U stuurt zelf uw product terug voorzien van een kopie van de factuur.
Bij ontvangst zal onze werkplaats uw klacht beoordelen.
ervolgens zullen wij het product (laten) repareren, of u krijgt een nieuw exemplaar thuisgestuurd.
Voeg altijd een briefje bij met uw bestelnummer, reden van de klacht, naam, adres en woonplaats.
Zorg ervoor dat u uw retourzending voldoende frankeert, ongefrankeerde zendingen worden niet geaccepteerd.
Aansprakelijkheid
Een door Byki Bike gehonoreerde garantieclaim betekent niet automatisch dat Byki Bike ook aansprakelijkheid aanvaardt voor eventuele geleden schade. De aansprakelijkheid van Byki Bike strekt zich nooit verder uit dan is omschreven in deze garantievoorwaarden. Iedere aansprakelijkheid van Byki Bike voor gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Het gestelde in deze bepaling geldt niet indien en voorzover zulks voortvloeit uit een dwingendrechtelijke rechtsbepaling.
---

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

Zoals ik in het gesneuvelde topic al vermelde kan je voor slechts 99 euro (= 85 euro ex btw) geen fatsoenlijke fiets verkopen in nederland.

Van die 85 euro gaat ook nog de importheffing af die de EU op importfietsen heeft gezet, blijft er een euro of 75 over. Dat bestaat voor een gezonde 50% uit winstopslag omdat het bedrijf in NL ook moet draaien (daar betalen ze normaalgesproken ook de service van), en dan kost uw fiets iets meer dan 35 euro inclusief de transportkosten uit het verre oosten. .

U begrijpt wel dat daar geen fatsoenlijke fiets van kan worden gemaakt, gekeurd (CE keuring om europa in te mogen kost ook veel geld!!) en vervoerd.
Laat staan dat de verkoper vervolgens alle gebreken op gaat lossen.

Verwacht dat dan ook niet.

jeanne-veghel

oo4load schreef:Zoals ik in het gesneuvelde topic al vermelde kan je voor slechts 99 euro (= 85 euro ex btw) geen fatsoenlijke fiets verkopen in nederland.

Van die 85 euro gaat ook nog de importheffing af die de EU op importfietsen heeft gezet, blijft er een euro of 75 over. Dat bestaat voor een gezonde 50% uit winstopslag omdat het bedrijf in NL ook moet draaien (daar betalen ze normaalgesproken ook de service van), en dan kost uw fiets iets meer dan 35 euro inclusief de transportkosten uit het verre oosten. .

U begrijpt wel dat daar geen fatsoenlijke fiets van kan worden gemaakt, gekeurd (CE keuring om europa in te mogen kost ook veel geld!!) en vervoerd.
Laat staan dat de verkoper vervolgens alle gebreken op gaat lossen.

Verwacht dat dan ook niet.
Ik had geen idee wat de aanschafprijs was en ik denk idd
dat in dit geval goedkoop-duurkoop is.

Soms is een goede 2e hands veel beter dan het soort
dat er nu is gekocht, maar dat weet TS inmiddels
zelf ook wel, denk ik.

Ondanks dat het bedrijf e.e.a. over de garantie schrijft
denk ik, dat het einde verhaal is en er niets zal gebeuren
om uw probleem op te lossen.
Ik kan niet in de beurs van TS kijken, maar zou willen
zeggen, spaar anders wat langer alvorens een aanschaf te doen,
omdat u nu ook niets hebt gehad aan de fiets.

Mijn ervaring is, dat ik vroeger altijd op de koffie kwam als
ik dacht voordelig uit te zijn bij een aanschaf, die te mooi leek
om waar te zijn. Daar heb ik wel van geleerd.

BDaemen

Ongelezen bericht door BDaemen »

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
Laatst gewijzigd door BDaemen op 22 nov 2011 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel

Dus bedrijven kunnen verkopen wat ze willen en
ze hoeven zich niets aan te trekken vwb de veiligheid
van hun product?
Wettelijk is daar niets over geregeld?

Als leek vraag ik me dat dan af.

De veiligheid staat even los van het feit, of men
gewoon moet of hoort te weten dat je voor deze prijs gewoon
niets mag verwachten (ook geen veilig product)

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel

seconds-out schreef:
jeanne-veghel schreef:Dus bedrijven kunnen verkopen wat ze willen en
ze hoeven zich niets aan te trekken vwb de veiligheid
van hun product?
Wettelijk is daar niets over geregeld?

Als leek vraag ik me dat dan af.
Denk het wel.
Zulke "fietsen" zijn volgens mij ook alleen maar via internet te slijten..niemand koopt bijvoorbeeld een nieuwe fiets met zoveel gebreken in een winkel. (ook al is het goedkoop)

Wettelijk is geregeld dat je fiets op de openbare weg veilig moet zijn, niet dat de fietsen die verkocht worden ook veilig moeten zijn.
Die verantwoordelijkheid ligt dan gewoon bij de koper
en dus niet bij de verkoper.

Mijn vriendin heeft een fietsenwinkel waar ook redelijk goedkope
fietsen te verkrijgen zijn, maar ze wijst de klanten wel altijd op het
verschil in kwaliteit en de beslissing is natuurlijk altijd aan de klant.

Ook de goedkopere fietsen voldoen bij haar aan de veiligheid
dat weet ik zeker, maar ze zijn wel niet ZO goedkoop als die
van het internet.

Vroeger kon ik ook nog wel eens zo'n verkeerde beslissing nemen,
maar je leert er gewoon van en hopelijk trap je er dan niet
meer in de volgende keer.

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

BDaemen

Ongelezen bericht door BDaemen »

Zo simpel werkt het dus niet!
Er ligt een verantwoordelijkheid bij de fabrikant (of verkoper) dat hij duegdelijke producten moet leveren.
Ook hier. Je mag er vanuitgaan dat een fiets degelijke remmen heeft. Deze verantwoordelijkheid ligt niet bij de koper.
Denk er bijvoorbeeld aan dat je ervan uit mag gaan dat in voedingsmiddelen geen gevaarlijke stoffen zitten. De verantwoordelijkheid ligt zeker niet bij de koper.

Verder adverteert Bykibike met ...hufterproof.....

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:30, 3 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel

Eigenlijk moet de firma (vind ik) op de website vermelden:

U koopt bij ons op EIGEN RISICO :mrgreen:

Dat zou pas eerlijk zijn en de klant moet niet uit ervaring
ondervinden (na de aankoop) dat hij eigenlijk voor zijn leven
moet vrezen als hij op die fiets stapt, omdat er
nogal wat aan de veiligheid mankeert.

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel

Ik heb net even gebeld met de eigenaar van de fietswinkel
waar mijn partner altijd komt en die geeft als antwoord:

Dat hij ALTIJD verantwoordelijk is voor de veiligheid van
de afgeleverde nieuwe fiets (of 2e hands), die bij hem
is gekocht.

Mijn partner had vorige maand een scheurtje in zijn stuur
en heeft gewoon een nieuw stuur gekregen van de
fabrikant.(werd geregeld door de winkelier)
Was geen enkel probleem.

Hij zegt: of iemand nu 1 euro te besteden heeft of 10 euro
men moet gewoon een product afleveren waar de klant
op moet kunnen vertrouwen dat hij veilig de weg op kan gaan.

Gesloten