LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
verlegenmaarlief
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2011 19:42

kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Ongelezen bericht door verlegenmaarlief »

Geachte forum leden.
Ik ben al jaren klant bij KPN (mobiel) :cry: en heb dan ook vorig jaar zomer eerder dan de volledige looptijd van twee jaar, mijn abonnement verlengt met nieuw toestel en internet. Dit kon ook volgens hun mooie service, waarbij je op hun site je nummer kan ingeven en je krijgt dan een sms met kan wel of niet.
Schijnbaar kon dit dus wel, en dit was 4 maanden voor het einde van toen huidige looptijd (ook 2 jaar).
Nu zit ik pas weer eens alle tarieven,voorwaarden en persoonlijke gegevens op "mijn kpn" door te kijken en zie ik (nu pas :shock: ) dat ineens bij mijn contractsduur 28 maanden staan. Via een pop upje staat er dan, dat je de maanden nog had op je lopende contract die je eerder verlengd, (welke volgens kpn mag/kan), alsnog moet uitdienen, en waarschijnlijk tegen de tarieven van je nieuwe abonnement.

Diverse vragen aan de helpdesk waar dit in de voorwaarden staat enzo, oud dan wel nieuw, welke voor mij golden op het moment van verlengen, blijven on beantwoord door de klantenservice afdeling van KPN. (Je zou zomaar kunnen denken, dat dit er namelijk niet instaat)

Mijn vraag is dus of er meer mensen ervaring met dit hebben en/of waar dit dan in de voorwaarden zou staan? Of dat ze dit kunnen maken.

Ben eigenlijk niet van plan deze 4 maanden te gaan betalen... :evil:

mvg

Marlon

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Klopt je hebt je abonnement vroegtijdig verlengd dat is dus
om mensen te lokken van kom maar een nieuw mobieltje uitzoeken.

Je oude abonnement was nog niet afgelopen en je hebt voor een nieuw
abonnement getetekend voor 2 jaar.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pindakaaspotje schreef:klopt. maar volgens mij gaat normaal gesproken het abonnement ook pas na 4 maanden in. je krijgt alleen alvast een nieuw mobieltje. (zo werkte het vroeger tenminste)
Klopt maar dan heb je toch ook nog een abbonement lopen van 28 mnd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pindakaaspotje schreef:
Chocomelk schreef:
Pindakaaspotje schreef:klopt. maar volgens mij gaat normaal gesproken het abonnement ook pas na 4 maanden in. je krijgt alleen alvast een nieuw mobieltje. (zo werkte het vroeger tenminste)
Klopt maar dan heb je toch ook nog een abbonement lopen van 28 mnd.
ja maar de eerste 4 maanden nog je oude abonnement. Zo zie je nog wel eens gebeuren dat mensen opeens een gigantische internetrekening gepresenteerd krijgen omdat ze zijn gaan internetten in de veronderstelling dat het nieuwe abonnement al was ingegaan. Daar zijn ze nog wel eens onduidelijk over.
Dat ligt er aan hoe je het hebt afgesloten, ga je bijvoorbeeld omhoog met je belminuten kan je dat gelijk in laten gaan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik begrijp niet waarom je aanneemt dat je die 4 maanden geschonken krijgt van KPN? Stel (in theorie) je sluit op 1-1-10 een abo met gratis (of goedkope) telefoon voor 2 jaar dus tot (1-1-12) Als je dan vervroegd verlengt en weer een telefoon krijgt op 1-9-11 voor de periode van 2 jaar gaat deze verlenging in op 1-1-12 en loopt tot 1-1-14. Waarom zou dan het 1e abo ineens met 4 maanden worden verkort en dus geschonken worden ? Je bent immers een contract aangegaan voor 2 jaar.

En nee, ik werk niet voor KPN. Heb zelfs ook een hekel aan KPN en onlangs de deur uit gegooid. Maar met dit punt vind ik dat KPN gelijk heeft.

verlegenmaarlief
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2011 19:42

Re: kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Ongelezen bericht door verlegenmaarlief »

Klinkt allemaal erg logisch. Al betaal je die nieuwe mobieltjes uiteindelijk het grootste gedeelte zelf.... Ook ging wel per direct mijn nieuwe abonnement (inclusief 1 jaar korting) in.)
Het zou op zich een mooi gebaar zijn van kpn als ze dit zouden "kwijtschelden" om jou als trouwe klant te belonen dat je klant blijft en niet voor goedkoper bij de concurrent gaat shoppen. Maar kennelijk is een reeds betalende klant niet interessant genoeg.
Maar buiten dit alles, mijn 1e jaar korting is verlopen, loopt mijn nieuwe 2 jarig abonnement dan nog een jaar? of toch nog 16 maanden. En als ik mijn huidige abonnement op wil/ga zeggen, is dat dan over 9 maanden of over 13 maanden? En stel dat ik deze op zeg ga ik dan weer terug naar het abonnement van voor verlengen of word je dan 'gestraft' met 4 maanden doorbetalen op je nieuwe duurdere abonnement.
KPN is in deze absoluut niet duidelijk bij het verlengen, en in hun voorwaarden en/of site. Wat hierboven is gezegd, zouden ze zelf ook kunnen verzinnen, maar tot heden blijft het stil.

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: kpn mobiel abonnement van 28 maanden???

Ongelezen bericht door GodsSon »

Volgens mij is het allemaal heel logisch en maak je het zelf nogal moeilijk.

Verlenging gaat direct in voor 2 jaar + resterende contractstermijn (vaak nodig om bijvoorbeeld internet te kunnen gebruiken of een hoger aantal belminuten op te kunnen bellen).

Na de korting betaal je de resterende looptijd je nieuwe abonnement, je kan onmogelijk terug naar een eerder abonnement van voor verlenging.

Opzeggen kan dus ook pas na 2 jaar+ resterende termijn.

Wat zou hier onlogisch of vreemd aan zijn? Is volgens mij ook voor iedere provider hetzelfde. Kwijtschelden van 4 maanden abonnement is natuurlijk een non-argument, je bent wel interessant genoeg anders zouden ze je niet eerder laten verlengen. Je krijgt korting op een nieuw abonnement, waarom dan ook nog 4 maanden cadeau krijgen?

Gesloten