Mijn vrouw is nu 6 maanden zwanger had altijd al wat last van spataderen.
Nu is het betreffende been een stuk dikker als normaal,ze heeft er ook behoorlijk last van. Van de arts krijgt ze horen dat ze zelf moet aangeven als het werken niet meer gaat,ze heeft een staand beroep,9 uur per dag.
Inmiddels aangegeven dat het niet meer gaat,dus naar huis gestuurd.
Ze is ziekgemeld bij het UWV,voor hoeveel procent moet ik nog uitzoeken.
Overeengekomen dat ze nog 2 keer een ochtendje bijspringt en daarna voor 100% de ziektewet in en daarna aansluitend zwangerschapsverlof.
Op het eerste ochtendje kreeg ze zo meteen uit het niks te horen dat ze 5 dagen per week van 1 tot 6 moet komen werken,want de baas vindt dat dat prima gaat.
Ik deel die mening niet,ik zit nagenoeg elke avond met een vrouwtje wat met tranen in haar ogen zit van de pijn in haar been.
Morgen weer naar de dokter voor controle maar ik wil eigenlijk een doktersverklaring dat ze niet meer mag werken,dit is geen doen zo!
Kan ik dit verlangen??
En dan de tweede vraag,stel dat ze dus voor 100% is ziekgemeld bij het UWV,want dat has ik begrepen,dan mag een baas toch niet verlangen dat je evengoed (deels) moet werken? Lijkt mij fraude. (er is binnen dat bedrijf overigens geen mogelijkheid tot een lichtere functie die ze wellicht wel aan zou kunnen.
Wie weet raad,want ze gaat er kapot aan.